Урок письма, 1 клас (післябукварний період)
Урок 103. Розвиток зв'язного мовлення. Велика буква в назвах міст, сіл, річок
Мета: закріпити знання учнів написання великої букви в назвах міст, сіл, річок; навчити виконувати мовні завдання, складати розповіді, вміти працювати з деформованим текстом; розвивати мислення та увагу, збагачувати словниковий запас слів; виховувати старанність та любов до Батьківщини.
Виконала:
Крук Катерина
Студентка 3-го курсу
Групи Поб-2-14-4.0д
Урок письма, 1 клас (післябукварний період)
Урок 103. Розвиток зв’язного мовлення. Велика буква в назвах міст, сіл, річок
Мета: закріпити знання учнів написання великої букви в назвах міст, сіл, річок; навчити виконувати мовні завдання, складати розповіді, вміти працювати з деформованим текстом; розвивати мислення та увагу, збагачувати словниковий запас слів; виховувати старанність та любов до Батьківщини.
Обладнання: предметні та сюжетні малюнки, роздатковий матеріал, відеоматеріали, підручник «Українська мова» (післябукварний період).
Хід уроку
I.Організація класу.
Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
II. Актуалізація опорних знань учнів
Вч: Зараз ми пограємо у цікаві ігри:
«Дотепник».
ЛО, ПЕД, ВЕ, СИ – це склади.
Швидше слово з них склади! (велосипед)
Матеріал для гри:
ЛИ, КРО, ДИ, КО (крокодили)
РО, ДИ, СМО, НА (смородина)
ЧЕ, КИ, РЕ, ВИ (черевики).
«Правильно наголошуй»
Учасники гри діляться на дві-три команди. Члени групи по черзі зачитують слова, які роздав учитель на картках без знака наголосу. Неправильне наголошення виправляється. Виграє група, в якої найменше помилок.
Матеріал для гри:
Батьківщина кропива предмет
бібліотека кулінарія сантиметр
Вч: Пригадайте, які малі букви мають в основі овал ?
̶ Назвіть ці букви.
̶ Запишіть їх у зошити.
III. Повідомлення теми і завдань уроку
Вч: На уроці читання, ми вже ознайомилися з назвами міст та річок України, а сьогодні ми будемо їх писати в зошитах.
IV. Робота за підручником «Українська мова» (с.46-47).
Вч: Напишіть каліграфічно Київ.
Завдання 1
Вч: Прочитайте пари слів. Чи однаково вони звучать?
̶ Чи однаково пишуться слова кожної пари?
̶ Спишіть назви міста, села, річок.
Завдання 2
̶ Вилучіть зайве слово в кожному рядку. Запишіть їх.
Завдання 3
Вч: Прочитайте текст. Чим він цікавий?
̶ Спишіть текст, вставляючи букви.
̶ Складіть розповідь з чотирьох речень про своє місто(село).
Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Сіли, встали, встали, сіли,
Бачте, як розвеселили.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Назвіть одним словом:
Київ, Херсон, Ялта ̶ …
Дністер, Десна, Горинь ̶ …
Україна, Франція, Німеччина ̶ …
2. Складання речень
Вч: Утворіть і запишіть речення в зошит.
Моя країна…
Столиця України…
Найбільша річка України…
Я живу в місті….
4.Робота над деформованим текстом.
У конійж кранії є логовне стомі. Зданав кета тосмі назиювать стоцилею. Стоцяли Украинї тосмі Кивї.
Вч: Виправте помилки у тексті, запишіть його.
VI. Підсумок уроку
̶ Наш урок добігає кінця. Ви гарно працювали!
̶ Що ми сьогодні вивчали?
̶ З якої букви пишуться назви міст, сіл, річок?
̶ Що найбільше вам сподобалося на уроці?