9 липня о 18:00Вебінар: Інклюзивна освіта в середній та старшій школі

Урок «Звуки [ з, з′ ], позначення його буквою «зе». Дзвінке вимовлення цих звуків у кінці слів і складів. Зіставлення звуків. Читання складів»

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою «зе»; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-складовий аналіз слів; закріпити вміння учнів виділяти у словах звук; збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння будувати власне висловлювання; розвивати уяву, навички виразного читання, інтонування окличних речень, увагу, мислення, спостережливість; виховувати гуманні почуття, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, птахів.

Перегляд файлу

За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти

під керівництвом Савченко О.Я

1 клас НУШ

Навчання грамоти

За підручником «Буквар» М.Вашуленко, О.Вашуленко

Урок № 95

Тема.  Звуки [ з, з′ ], позначення його буквою «зе». Дзвінке вимовлення цих звуків у кінці слів і складів. Зіставлення звуків. Читання складів

 Мета: ознайомити учнів з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою «зе»; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-складовий аналіз слів; закріпити вміння учнів виділяти у словах звук; збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння будувати власне висловлювання; розвивати уяву, навички виразного читання, інтонування окличних речень, увагу, мислення, спостережливість; виховувати гуманні почуття, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, тварин.

Очікувані результати:

Має уявлення про букви і звуки,про склад; вимовляє слова по складах.

Розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння.

Має уявлення про речення, визначає кількість слів у реченні.

Складає речення за малюнком, розповідь за серією малюнків.

Сприймає прості медіа продукти: малюнки, мультфільми; бере участь у обговоренні прослуханого.

Читає прості та обернені склади з вивченими буквами.

Обладнання: мультимедійний комплекс; музичний та відео супровід; розрізна азбука; набори звукових моделей; ілюстрації літер; таблиці складів

ХІД УРОКУ

І. Ранкове коло.

1.Вітання

Психогімнастика «Усміхніться»

  • Якого кольору небо? Посміхніться сірому кольору
  • Якого кольору ялинки? Посміхніться зеленому кольору
  • Якого кольору сніг? Посміхніться білому кольору
  • Якого кольору ягоди калини? Посміхніться червоному кольору

2.Обмін інформацією

— Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з новим звуком та буквою, але дізнатися про них нам допоможе казка

Слухання й обговорення казки

          Жила собі Зима – біла, пухнаста, холодна, весела. Дуже вона любила пустувати, веселитися, але в неї не було друзів. Вирішила зима потоваришувати з людьми. Завітала вона до кожного двору. Холодно стало на вулиці, поховалися люди по домівках. Зима почала роздувати щічки та лякати своїм свистом – ще холодніше ставало. Люди затопили печі, одяглися тепліше. Не злякалися вони Зими, жили своїм життям, працювали. Розлютилася біла красуня, покликала братів-вітрів. Дмуть вітри, а Зима все снігом сипле, тріскучим морозом людям погрожує. Так лютувала всю ніч, що й річки, й озера кригою скувало. Уранці вибігли діти з теплих домівок – і гайда на лижах, на ковзанах, на санчатах кататися. Зраділа Зима, полюбила людей. Відтоді щороку до них приходить.

.- Про яку пору року говориться в казці?

  • Чи злякалися люди витівок Зими?
  • Що люди почали робити взимку?
  • Чи любите ви зиму?
  • Яким звуком починається слово «зима»

ІІ Повідомлення теми уроку.

Перегляд відеоролика

https://www.youtube.com/watch?v=4gpg6t8f210

IІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Ознайомлення зі звуками [з], [з’]

Перегляд відео презентації

https://www.youtube.com/watch?v=gwh5pWuAkqo

2. Виділення слів зі звуками [з], [з’]

Вправа «Впіймай звук»
— Якщо почуєте звук [з], робите один оплеск, якщо звук [з’] — два оплески.

Зима морозяна на дворі,
Замети білі на землі.
Зоріють в небі ясні зорі.
Заснули зайчики малі.
                               Н. Забіла

— Отже, буква з («зе») на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [з] і м’який [з’],

ІV. Ознайомлення з буквою з («зе»)

1. Показ букви «зе» (великої і малої). Аналіз будови, порівняння між собою, з іншими буквами. Визначення місця літери «зе» в абетці та розміщення на «дереві слів»

2. Утворення та читання складів за таблицею

C:\Users\User\Desktop\нова 2018\конспекти НУШ\НАВЧАННЯ ГРАМОТИ\Буква З\515.jpg515 515

 

V. Робота в зошиті

1. Друкування рядків маленької  букви «зе»

2.Вправа «Які букви сховалися серед З?»

3.Побудова звукових моделей слів «зорі, зірки»

Фізкультхвилинка

VI. Робота за Букварем, с. 94 – 95

1.Читання слів з Равликом (повільно)

- способом «буксир»

- «ланцюжком»

2. Вправа «Вибери і прочитай назву зображеного предмета»

Ваза, вазони, валіза, водолаз

Фізкультхвилинка

3.Робота над текстом вірша

C:\Users\User\Desktop\нова 2018\конспекти НУШ\НАВЧАННЯ ГРАМОТИ\Буква З\depositphotos_37555013-stock-illustration-common-cuckoo.jpg

  1. Читання вірша вчителем
  2. Робота над змістом вірша
  • Про кого розповідається у вірші?
  • Про що запитували діти у зозулі?
  • Що вона їх відповіла?

3)Цікава інформація про зозулю.

     Зозуля – це перелітний птах, який живе у наших лісах. Вона не будує гнізда і пташенят сама не висиджує. Яйця підкладає в гнізда інших птахів. Але не дивлячись на це – зозуля являється корисним птахом. Тільки вона поїдає мохнату гусінь – шкідника рослин

4. Робота над виразним читанням вірша
УІІ. Закріплення вивченого

Вправа «Яка буква заховалася?»

C:\Users\User\Desktop\нова 2018\конспекти НУШ\НАВЧАННЯ ГРАМОТИ\Буква З\img2.jpg

VIII. Підсумок уроку
— З якою буквою ви ознайомилися?
— Які звуки вона може позначати на письмі?
 

docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
2527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку