Мета: ознайомити учнів з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою «зе»; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-складовий аналіз слів; закріпити вміння учнів виділяти у словах звук; збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння будувати власне висловлювання; розвивати уяву, навички виразного читання, інтонування окличних речень, увагу, мислення, спостережливість; виховувати гуманні почуття, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, птахів.
За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти
під керівництвом Савченко О.Я
1 клас НУШ
Навчання грамоти
За підручником «Буквар» М.Вашуленко, О.Вашуленко
Урок № 95
Тема. Звуки [ з, з′ ], позначення його буквою «зе». Дзвінке вимовлення цих звуків у кінці слів і складів. Зіставлення звуків. Читання складів
Мета: ознайомити учнів з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою «зе»; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-складовий аналіз слів; закріпити вміння учнів виділяти у словах звук; збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння будувати власне висловлювання; розвивати уяву, навички виразного читання, інтонування окличних речень, увагу, мислення, спостережливість; виховувати гуманні почуття, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, тварин.
Очікувані результати:
Має уявлення про букви і звуки,про склад; вимовляє слова по складах.
Розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння.
Має уявлення про речення, визначає кількість слів у реченні.
Складає речення за малюнком, розповідь за серією малюнків.
Сприймає прості медіа продукти: малюнки, мультфільми; бере участь у обговоренні прослуханого.
Читає прості та обернені склади з вивченими буквами.
Обладнання: мультимедійний комплекс; музичний та відео супровід; розрізна азбука; набори звукових моделей; ілюстрації літер; таблиці складів
ХІД УРОКУ
І. Ранкове коло.
1.Вітання
Психогімнастика «Усміхніться»
2.Обмін інформацією
— Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з новим звуком та буквою, але дізнатися про них нам допоможе казка
Слухання й обговорення казки
Жила собі Зима – біла, пухнаста, холодна, весела. Дуже вона любила пустувати, веселитися, але в неї не було друзів. Вирішила зима потоваришувати з людьми. Завітала вона до кожного двору. Холодно стало на вулиці, поховалися люди по домівках. Зима почала роздувати щічки та лякати своїм свистом – ще холодніше ставало. Люди затопили печі, одяглися тепліше. Не злякалися вони Зими, жили своїм життям, працювали. Розлютилася біла красуня, покликала братів-вітрів. Дмуть вітри, а Зима все снігом сипле, тріскучим морозом людям погрожує. Так лютувала всю ніч, що й річки, й озера кригою скувало. Уранці вибігли діти з теплих домівок – і гайда на лижах, на ковзанах, на санчатах кататися. Зраділа Зима, полюбила людей. Відтоді щороку до них приходить.
.- Про яку пору року говориться в казці?
ІІ Повідомлення теми уроку.
Перегляд відеоролика
https://www.youtube.com/watch?v=4gpg6t8f210
IІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Ознайомлення зі звуками [з], [з’]
Перегляд відео презентації
https://www.youtube.com/watch?v=gwh5pWuAkqo
2. Виділення слів зі звуками [з], [з’]
Вправа «Впіймай звук»
— Якщо почуєте звук [з], робите один оплеск, якщо звук [з’] — два оплески.
Зима морозяна на дворі,
Замети білі на землі.
Зоріють в небі ясні зорі.
Заснули зайчики малі.
Н. Забіла
— Отже, буква з («зе») на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [з] і м’який [з’],
ІV. Ознайомлення з буквою з («зе»)
1. Показ букви «зе» (великої і малої). Аналіз будови, порівняння між собою, з іншими буквами. Визначення місця літери «зе» в абетці та розміщення на «дереві слів»
2. Утворення та читання складів за таблицею
V. Робота в зошиті
1. Друкування рядків маленької букви «зе»
2.Вправа «Які букви сховалися серед З?»
3.Побудова звукових моделей слів «зорі, зірки»
Фізкультхвилинка
VI. Робота за Букварем, с. 94 – 95
1.Читання слів з Равликом (повільно)
- способом «буксир»
- «ланцюжком»
2. Вправа «Вибери і прочитай назву зображеного предмета»
Ваза, вазони, валіза, водолаз
Фізкультхвилинка
3.Робота над текстом вірша
3)Цікава інформація про зозулю.
Зозуля – це перелітний птах, який живе у наших лісах. Вона не будує гнізда і пташенят сама не висиджує. Яйця підкладає в гнізда інших птахів. Але не дивлячись на це – зозуля являється корисним птахом. Тільки вона поїдає мохнату гусінь – шкідника рослин
4. Робота над виразним читанням вірша
УІІ. Закріплення вивченого
Вправа «Яка буква заховалася?»
VIII. Підсумок уроку
— З якою буквою ви ознайомилися?
— Які звуки вона може позначати на письмі?