УРОК ПИСЬМА У 1 КЛАСІ
ТЕМА: Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами
МЕТА: закріпити навички письма вивчених букв, складів, слів із ними, з’єднання із вивченими буквами; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів, техніку письма; формувати вміння писати під диктовку та списувати з друкованого тексту; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв’язне мовлення; формувати увагу, виховувати старанність у роботі.
ТИП УРОКУ: урок закріплення вмінь і навичок учнів
І. Організація учнів до уроку Пролунав і стих дзвінок, Починаємо урок.
І щоб він пройшов не марно, Сядьте всі рівненько й гарно.
ІІ. Актуалізація опорних знань
• Пригадаємо голосні звуки. Назвіть їх.
• Чим позначаються звуки на письмі? (Буквами)
Гра «Впіймай букву» (Стаканом накриваємо букву, яку називає вчитель)
Робота з LEGO «До якого слова схема?»
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку Яка зараз пора року?
Які зимові розваги ви знаєте? За що діти люблять зиму? (Можна грати сніжки, кататися на санчатах, ліпити сніговика)
Сьогодні ми з вами будемо ліпити СНІГОВИКА на уроці.
• Що для цього потрібно? (Сформувати з снігу кулі).
Пригадаємо написання вивчених букв, їх поєднання, будемо писати слова з ними, а також списувати речення прописом, складеного і поданого друкованим шрифтом.
ІV. Контроль, корекція і закріплення знань
-Готові? Почали?
Повторимо правила сидіння при письмі.
«Пальчикова гімнастика». Приготуємось до письма, розімнемо пальчики (беремо сніг, ліпимо, котимо…)
1. Хвилинка каліграфії «Впізнай букву і запиши її» Тигренятко весь день ричить.
Яку букву воно вчить?
(ер)- пропишіть цілий рядочок р
Ось ми і зліпили першу кулю (прикріплюю на магнітну дошку)
2.Запис складів під диктовку
Зараз утворимо склади з [р] і запишемо їх. Потрібно бути уважними! ра ро ру ри рі ар ор ур ир ір
Тепер і друга куля готова
3.Фізкультхвилинка з Сніговиком
4.Вибери сніжинку, відгадай загадку, слово-відгадку запиши
Вибиває день перину - Диво-пух з небес летить.
На сосні і на ялині
Діамантами блищить. (сніг)
Що тут сталося за нічку?
Де була раніше річка- Від санчаток видно слід,
Все скував довкола… (лід)
У зимову веселу пору Ми кращі друзі дітвори
Вивозять діти нас на гору,
А ми веземо їх з гори (санки)
Полум’яну грудку мають, Чорну шапку одягають.
Люблять зиму й сніжні дні
Парні птахи… (снігурі)
5. «Утвори слова» (усно)
СНІГОВИК
(сніг, сік, вік, кіно, сіно, сон, коси, ніс, вогник, носик, вікно, вінок, віск, він, вони)
П’ята куля готова, ще залишилось дві.
6. Фізкультхвилинка для очей
7.Розвиток зв’язного мовлення
Склади за малюнком речення. Запиши його.
( Микола та Борис ліпили сніговика.) -З якої букви пишеться перше слово в реченні?
-Що ставимо в кінці речення?
-З якої букви будемо писати слова Микола і Борис? Чому?
Склали речення і записали його, тим самим зробили руки. Подивіться, який гарний вийшов у нас сніговик.
V. Рефлексія
За те, що ви гарно працювали СНІГОВИК приготував вам подарунок - імбирне печиво-сніжинку. І дав ще одне завдання: намалювати на ньому одну із вивчених букв.
- Що вам найбільше сподобалось?
- Яке із завдань було найважчим?
- Які ваші побажання?
VІ. Самооцінювання
Вибиріть сніжинку і покажіть за допомогою цеглинок LEGO, як ви оцінюєте свою роботу на уроці?