Урок "Письмо великої букви М («ем»), складів, слів з нею"

Про матеріал

Вчити писати велику букву Мокремо і в поєднанні з малими буквами, записувати речення за рукописним зразком, розрізняти рукописні і друковані літери, розвивати зв'язне мовлення учнів, аналітико-синтетичні вміння, фонематичний слух, виховувати почуття любові й поваги до матері, уважність.

Перегляд файлу

Тема. Письмо великої букви М («ем»), складів, слів з нею.

Мета. Навчальна: вчити писати велику букву М окремо і в поєднанні з малими буквами, записувати речення за рукописним зразком, розрізняти рукописні і друковані літери. Розвивальна: розвивати зв’язне мовлення учнів, аналітико-синтетичні вміння, фонематичний слух. Виховна: виховувати почуття любові й поваги до матері, уважність.

Засоби навчання. Зразки написання, картки з друкованими та письмовими буквами, малюнок Мальвіни, хмари слів, цеглинки LEGO, сюжетний малюнок «У крамниці».

Інтеграція. Соціальна галузь.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І. Вступна частина. Організація класу до роботи

II. Актуалізація  опорних  знань

1. Гра «Звук упіймай  — слово називай»

 Учитель називає «ланцюжок» звуків, учні утворюють слова.

[р, и, б, и], [к, а, р, а, с’], [о, к, у, н’], [с, о, м], [к, о, р, о, п]

  • На яку тему ці слова?
  • Доповніть цю групу іншими словами.
  1. Гра «Угадай казкового героя»
  • Ні, вам, друзі, не здалося —

Голубе моє волосся.

Я — артистка знаменита,

Провела на дачі літо

Поміж трав і квіточок,

 Жаб, метеликів, пташок.

 Друзів просить на гостину

 Мила й чарівна... (Мальвіна).

Скільки складів у слові Мальвіна?

Назвіть наголошений склад.

Назвіть перший звук.

3 якої букви будемо писати слово Мальвіна? Чому?

Чи вміємо ми писати цю букву? (Ні)

III. Мотивація навчальної діяльності.

Мартуся матусі мережила хустку,

Маленькі квітки вишивала.

Матусі на свято із братиком й татом

Мартуся дарунок справляла.

Про кого йдеться у вірші? Що вони робили?

Які слова зі звуком [м] ви запам’ятали? А як пишуться імена? Як пишуть перше слово в реченні?

Сьогодні ми вчитимемося писати велику М, поєднувати її з іншими літерами. А ще вчитимемося писати речення. Розгляньте і порівняйте рукописні літери м М.

IV.  Робота над новим матеріалом

1. Робота за малюнком зошита.

Кого ви бачите на малюнку?

Чому такий здивований рибалка?

Яку рибину він упіймав?

  • Про таку рибину чули?

Причаїлась у намулі

І, щоб здобич приманити,

Мусить вусами крутити. (Сом)

Складіть речення за поданою схемою зі словом сом.

Розгляньте звукову схему. Скільки в ній звуків? До якого вона слова? (Сом)

—Де міститься звук [м] у цьому слові?

  1. Письмо великої літери М

Розгляньте і порівняйте друковану й рукописну літери. Які елементи вам уже відомі? (Заокруглення з похилою лінією і дві довгі прямі похилі па­лички із заокругленням унизу.)

— Починаємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії, заокруглюємо вниз праворуч і ведемо похило вгору до міжрядкової лінії. Не відриваючи  руки, пишемо пряму похилу паличку (спочатку ведемо по вже написаному) - із заокругленням унизу, яке доводимо до міжрядкової лінії. Знову, не відриваючи руки, пишемо ще одну паличку із заокругленням унизу. Пишемо під лічбу: «раз-і, два-і, три-і».

—Тепер візьміть ручки і «наведіть» тричі в повітрі велику букву М, сте­жачи за рухом моєї руки. Порівняйте ці рухи з рухами під час письма букв А

Учитель читає вірш і одночасно зображує на дошці його зміст.

Учні пишуть рядок великої прописної букви М. Учитель звертає увагу на  однаковий нахил, паралельність елементів.

Фізкультхвилинка

  1. Письмо складів

Діти безвідривно поєднують букви у складах Ми, Му, зображуючи лінії, які йдуть згори вниз, паралельними між собою.

Поєднання букв у складах Ма, Мо — відривне.

Пальчикова гімнастика 

Пальці правої руки затиснули в кулачок. Вказівний палець і мізинець розвести в різні боки. Ворушимо ними. Виконати цю вправу лівою рукою, двома руками одночасно.

  1. Письмо речення 
  • Прочитайте речення у шостому рядку.
  • Скільки в ньому слів? 
  • Як пишеться перше слово в реченні? *
  • Який знак стоїть у кінці речення? 

Учні наводять речення, записують його самостійно, диктуючи кожне слово по складах. Учитель звертає увагу на безвідривність сполучень букв Ми.

  1. Виконання завдання у хмаринці
  • Знайдіть такі самі букви, як у хмаринці, обведіть їх своєю хмаринкою.

V. Розвиток зв’язного мовлення

   Розглянь малюнок, що на ньому зображено? Хто прийшов до магазину? (Макар і Марта) що продають у магазині? (Техніку) Що хочуть купити діти?

Складання діалогу «Я ситуація»

   Уявіть, що ви прийшли в магазин. Спробуйте скласти діалог (розмову) «У магазині». Домовтеся хто буде продавцем, а хто – покупцем

Відгадування загадок. Звуковий аналіз за допомогою цеглинок LEGO.

І поживне, і смачне,

Біле, пінне, запашне.

Залюбки малята п’ють,

Здоровенькими ростуть. (Молоко)

VI. Підсумок уроку 

  • Яку букву вчилися писати сьогодні на уроці?
  • Про що розкажете батькам?
  • Які завдання виявилися складними?

          Як подолали труднощі?

Позначте настрій після виконання всіх завдань.

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
2134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку