Урок "Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд"

Про матеріал
Розхробка дозволяє ознайомити учнів із прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; удосконалювати уміння учнів розв’язувати прості задачі на дію додавання та розширені задачі на зведення до одиниці. Урок містить елементи інтеграції з природознавством.
Перегляд файлу

 

Урок математики у 3 класі

з елементами інтеграції

( природознавство )

 

 

Тема: Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі на додавання. Розв’язування рівнянь.

Мета: Ознайомити учнів із прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; удосконалювати уміння учнів розв’язувати прості задачі на дію додавання та розширені задачі на зведення до одиниці; пригадати складання та розв’язування рівнянь. Збагатити знання учнів про життя тварин. Виховувати любов до природи, а також інтерес до науки математики.

Обладнання: таблиці для усного рахунку, короткий запис задачі, малюнки тварин, магнітофон, інд. картки.

Хід  уроку

1. Організація класу до роботи.

    Девіз:  Щоб досвідченою людиною стати,

                 Треба на відмінно математику знати!

   Учитель                                          Діти

   Сидимо                                            рівно!

   Пишемо                                           гарно!

   Слухаємо                                         уважно!

   Відповідаємо                                  точно!

 

У нас сьогодні незвичайний урок, протягом якого ми поєднаємо наші знання з математи-

ки і природознавства.

 

2. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні ми навчимося письмовим способом додавати трицифрові числа, будемо удосконалювати уміння розвязувати задачі, пригадаємо як складати рівняння.

    Прослухайте вірш:

                                                          Ліс любити, дитино, треба

                                                          Не лише за тінь, росу.

                                                          Не тому, що він для тебе

                                                          Дарував свою красу.

 

        

         Ліс – багатство, слава краю.

     Він могутній, він живий.

Він од посух заступає

      Лан широкий степовий…

 

                                                         Ліс – то сила для людини,

                                                         Ліс – окраса всіх країн…

                                                         Берегти його повинні

                                                         Всі народи, як один!

- Діти, про що цей вірш? Пригадайте, яку тему ми вивчаємо на уроках природознавства?

Отож, давайте завітаємо з вами до друзів наших менших і дізнаємося про них багато цікавого.

3. Усний рахунок.

(5 учнів працюють із інд .картками)

- Найвищий птах в Україні – журавель, його зріст – 120см, пропонує нам виконати

 завдання і дізнатися дещо цікаве.

960 – 160                        800

45 : 9 * 6                           80

(120 – 30) + 10                30

7 * 8 + 24                       900

600 + ( 230 + 70)           100

 

800м – висота польоту дикої качки

30 років – тривалість життя корови

100 років – тривалість життя лебедів

80 років – живуть степові орли

900м – висота польоту чаплі

 

  Математична  «Блискавка»

- Назвіть число, яке складається із сотні десятків  ( 1000 )

- Яка одиниця довжини є десятою частиною см? ( 1 мм )

- Скільки грамів міститься в 1 кг?   ( 1000 )

- Назвіть компоненти при діленні  (ділене, дільник, частка.)

- Якою одиницею вимірюють великі відстані?  ( км )

- Якою дією знаходимо частину від числа?  ( діленням )

- Назвіть розряди від нижчого до вищого  ( одиниці, десятки, сотні, тисячі. )

 

  • Робота із блок – схемами

 

- Чи знаєте, діти, що найбільшою рибою, яка живе у прісних водоймах України є сом. Довжина його тіла досягає 3м, а яка маса тіла?  (110 кг)

 

6 * 7        14       :8        * 10          +40

 

( 500г – така маса новонародженого ведмежати )

 

320+      2 * 10       -40       +200

 

( 100 гусениць знищує зозуля за 1 год.)

 

300+      5 * 9        -145      -100

 

  Робота із числом  816

 

- Який найвищий розряд?

- Скільки всього одиниць у числі?

- Скільки сотень?

- Скільки одиниць першого розряду?

- Скільки всього десятків?

- Скільки одиниць другого розряду?

 

4. Основна частина уроку.

З усною лічбою ви добре впорались. Я вами задоволена.

 

1) Каліграфічна хвилинка

- Напишемо цифру 2 – бо лютий – другий зимовий місяць і 13 – сьогодні 13лютого.

 А тепер виберіть чарівну трійку цифр, найкращу трійку,  і намалюйте їй корону у клітинці над нею.

 

2) Вивчення нового матеріалу.

 

Діти, настав час навчитися чогось нового, і я нагадую , що ми будемо вчитися письмовим способом додавати трицифрові числа. Готові?

 

- Давайте пригадаємо, як ми вміємо письмово додавати двоцифрові числа? ( Записуємо десятки під десятками,… Додавати починаємо із одиниць…)

          243

          126 

          369

 

- Спробуємо закріпити наші знання.

Приклади №664 ( перші два – з коментуванням коло дошки, решту – самостійно)

 

-Тепер спробуємо застосувати це при розв. Задачі №665 ( за трьома варіантами, троє учнів коло дошки )

 

Фізкультхвилинка.

 

3. Розвиток математичних знань учнів.

 

Робота над задачею №666

(Учень читає і коментує розвязання з місця )

- Спробуємо визначити тип задачі. ( На зведення до одиниці ускладнена)

 

Робота з рівняннями.

- Погляньте, діти, хто до нас прилетів на урок?  ( Горобець)

З-поміж усіх птахів на Землі – горобців найбільше.

 

Наш горобчик пропонує нам пригадати рівняння.

- Невідоме число збільшили на 320 і одержали 800.

- Зменшуване – невідоме, відємник – 40, різниця 270.

 

5. Підсумок  уроку.

  « Мікрофон»

 

Дом. Завд. Пр. 670

                    З. 671

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку