Урок: Північна Америка. Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. Геологічна будова, рельєф, корисні копалини.

Про матеріал
Мета уроку: формувати знання про тектонічну будову, рельєф та корисні копалини Північної Америки; наблизити до самостійного встановлення зв’язків між структурними елементами земної кори, основними формами рельєфу та родовищами корисних копалин; сприяти вдосконаленню практичних умінь та навичок працювати з тематичними картами атласу; розвивати вміння встановлювати аналогії, порівнювати, будувати логічні міркування, робити висновки; виховувати самостійність, уважність, працелюбність. Коригувати вимову учнів.
Перегляд файлу

Тема уроку: Північна Америка. Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. Геологічна будова, рельєф, корисні копалини.

Мета уроку: формувати знання про тектонічну будову, рельєф та корисні копалини Північної Америки; наблизити до самостійного встановлення зв’язків між структурними елементами земної кори, основними формами рельєфу та родовищами корисних копалин; сприяти вдосконаленню практичних умінь та навичок працювати з тематичними картами атласу; розвивати вміння встановлювати аналогії, порівнювати, будувати логічні міркування, робити висновки; виховувати самостійність, уважність, працелюбність.

Коригувати вимову учнів.

Обладнання: фізична карта Північної Америки, фізична карта Південної Америки, підручники, атласи, шаблони, комп’ютер, мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, мовні картки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку:

I .Організаційний момент. Мовна зарядка:

-         Який сьогодні місяці? День тижня?

-         Яка пора року?

-         Яка сьогодні погода?

-         Який тепер урок?

-         Що вивчає географія?

II. Актуалізація опорних знань .

Прийом «Картографічна розминка»

Учитель показує на карті складові географічної номенклатури Африки, учні називають їх.

Прийом «Географічний практикум»

Робота з фізичною картою світу. Учні називають географічні об’єкти Африки.

III. Мотивація навчальної пізнавальної діяльності.

Розгляньте фізичну карту Північної Америки. Які форми рельєфу переважають на материку?

IV. Вивчення нового матеріалу.

Загальна площа – 24,4 млн км2, що становить 16,5% площі суходолу (третій за розмірами материк на землі)

Середня висота – 720 м (четвертий за висотою)

Максимальна висота – гора Мак-Кінлі (Деналі), 6168 м над рівнем океану

Мінімальна висота – Долина Смерті, на 68 м нижче рівня океану

Кількість населення – понад 600 млн осіб (станом на кінець 2023 року), що становить близько 7,5% населення світу

Крайні точки материка:

 Північна точка – м. Мерчісон

Південна – м. Мар’ято 

Західна – м. Принца Уельського

Східна точка – м. Сент-Чарльз

Найбільшими затоками Північної Америки є Гудзонова на півночі, Аляска на північному заході, Мексиканська на південному сході та Каліфорнійська на південному заході.

Північну Америку омивають моря: Карибське на південному сході, Берингове та Чукотське на північному заході, Бофорта та Баффіна на півночі, неподалік на схід від материка знаходиться Саргасове  море.

Найбільшими півостровами Північної Америки є Лабрадор на північному сході, Аляска на північному заході, Каліфорнія на південному заході, Флорида на південному сході, Юкатан та півдні.

Відкриття материка

Офіційною датою відкриття материка вважається 12 жовтня 1492 року, коли іспанська експедиція на чолі з Христофором Колумбом досягла берегів Багамських островів. Колумб не здогадувався, що відкрив новий материк, адже він вирушав на пошуки західного шляху до Індії. Уперше думку про те, що відкриті землі не є Індією, висловив Амеріго Веспуччі. Південна частина була досліджена й загарбана іспанцями. Великий внесок у відкриття та вивчення північних і північно-східних територій материка зробили англійські та французькі експедиції, а північно-західних — російські.

Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини.

В основі материка — давня платформа, тому в рельєфі переважають рівнинні форми. Рівнини оточені гірськими хребтами: на заході – високими й сейсмічно активними Кордильєрами, на сході – зруйнованими та невисокими Аппалачами. На рельєф північної частини значно вплинуло давнє зледеніння.

Фізкультхвилинка. https://www.google.com/search?client=opera&q=фізкурьтхвилинка&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:0a89a616,vid:jTWryZ8fDww,st:0

V. Закріплення вивченого матеріалу.

- Яка площа материка?

-Назвіть крайні точки материка?

- Найбільшими півостровами Пн. Америки є……

- Якими океанами омивається материк?

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

ТРИ ОБЛИЧЧЯ. РЕФЛЕКСІЯ

Пропоную учням оцінити свій настрій на різних етапах уроку.

VII. Д/З Прочитати відповідний параграф. Оформити контурні карти.

docx
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
7 травня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку