Урок "Площа і периметр прямокутника і квадрата"

Про матеріал
Урок математики у 5 класі з елементами STEM-освіти. Урок містить практичну роботу.
Перегляд файлу

Урок математики у 5 класі з елементами STEM-освіти Тема: Площа і периметр прямокутника і квадрата.

Мета: Удосконалити знання та вміння обчислювати площу і периметр прямокутника та квадрата; домогтися засвоєння залежностей між одиницями вимірювання площі; розвивати увагу, логічне мислення, творчі здібності учнів; виховувати наполегливість, культуру математичних записів.

 З’ясувати практичну необхідність вивчення теми «Площа і периметр прямокутника і квадрата» в 5 класі.

Обладнання: карта України, лінійка, ручка, олівець, рулетка.

Форма проведення: практична робота.

 

ХІД РОБОТИ

І. Організаційний момент. 

ІІ. Актуалізація опорних знань Фронтальне опитування

1.  Гра «Знайди пару»: Вкажіть, яку одиницю вимірювання можна використати для об’єктів запропонованих зліва.

 

 

                                

 

Давайте перевіримо. Скажіть, будь ласка, яку одиницю вимірювання найкраще використовувати для обчислення площі аркуша зошита (см2), а для поля (га), а для футбольного поля (м2), для грядки (а), і для території країни (км2). Отже, ви мали отримати такі результати: 

1-г, 2-д, 3-в, 4-б, 5-а.

2.  Якої довжини треба взяти кусок дроту, щоб зробити з нього прямокутник зі сторонами 14 см і 3 см?

3.  Боксерський ринг має форму квадрата, сторона якого дорівнює 7 м. Ринг огороджено потрійним канатом. Скільки метрів  каната потрібно, щоб огородити ринг?

4.  Периметр квадрата дорівнює 80 см. Чому дорівнює сторона квадрата?

5.  Периметр прямокутника дорівнює 36 см, а ширина - 11 см. Чому дорівнює довжина прямокутника? Обчисліть площу.

6.  Щоб огородити земельну ділянку квадратної форми, необхідно вздовж кожної сторони встановити 5 стовпчиків, причому у вершинах  квадрата обов'язково має бути по одному з них.

Скільки для цього знадобиться стовпчиків?

Розв'язування задач (колективне)

1.        Знайдіть периметр прямокутника, довжина якого дорівнює 6 см, а ширина - 5 см. Накресліть цей прямокутник та інший, периметр якого дорівнює периметру даного прямокутника. Чи може серед накреслених вами прямокутників бути квадрат?

2.        Дано дві земельні ділянки прямокутної форми. Розміри однієї ділянки 310 м×180 м, а другої - 150 м×330 м. Площа якої ділянки більша і на скільки?

3.        Довжина підлоги 5 м, ширина – 4 м. Скільки потрібно прямокутних плиток зі сторонами 20 см і 25 см, щоб вистелити ними всю підлогу? 

4.        Як зміниться периметр і площа прямокутника, якщо:

а) довжину збільшити на 2 см?

б) довжину збільшити на 5 см, а ширину - на 3 см?

в) довжину і ширину збільшити в 3 рази?

ІІІ. Застосовуємо на практиці

Практична робота

1.      Побудуйте:

а) прямокутник зі сторонами 2 см і 5 см;

б) квадрат зі стороною 4 см.

Знайдіть периметр і площу цих фігур.

2.      Із шести однакових квадратів треба скласти прямокутник. Скільки різних прямокутників можна скласти? Чому дорівнює площа і периметр цих фігур?

3.      За 1 хв. на планеті знищують 20 га лісу .Скільки лісу знищать за 1 урок? А щоб виростити ліс потрібно 100 років.  

4.      Обчислити площу Каховського водосховища, якщо довжина – 230 км, а ширина – 25 км.

5.      Знайти площу класу (довжина – 8 м, ширина – 6 м).

6.      Знайдіть скільки треба паперу, щоб обгорнути підручник з математики.

Задача 7*

Сад має форму фігури, зображеної на малюнку. Знайди його площу в га. Скільки яблунь можна посадити у цьому саду, якщо одна яблуня потребує не менше 20 м2 площі?

                                                   200 м

 

 

 

 

 

 

                                        

 

                                                100

8. Творче завдання:

Маємо два однакових квадрати. Обчисліть периметр і площу цих квадратів. Необхідно розрізати кожен із квадратів лише один раз та з отриманих частин скласти один квадрат.

 

Знайти його площу і периметр. Порівняти результати. Зробити висновок.

Аналіз експериментів та їх результативність                  

Проаналізуйте результати своєї роботи та дайте відповіді на такі запитання:

 

Метод евристичних запитань за Квінтіліаном: 

Що? Хто?   Коли? Навіщо? Де? Чим? Як?

1.      Що? Що за тему ми сьогодні закріпили?

2.      Хто? Хто з вчених працював над вивченням?

3.      Коли? Коли почали вперше використовувати дані знання?

4.      Навіщо? Для чого нам потрібні дані знання?

5.      Де? В яких галузях застосовуються дані знання?

6.      Чим? Чим цікавим ви зможете зайнятися вміючи знаходити периметр і площу фігур?

7.      Як? Як дані знання можна застосувати в житті?

                Самоаналіз роботи учнів на уроці V. Оцінювання практичної роботи.

VІ. Доповідь учня. 

VІІ. Рефлексія. 

VІІІ. Домашнє завдання. 

Підготувати повідомлення.

Доповідь учня.

Площа в нашому житті :

1.      Територія Херсонської області – 28461 км²

2.      Площа Бериславського району - 1,7 тыс. км²   

3.      Територія заповідника Асканія Нова - 33307,6 га

 

 

pdf
Додано
30 липня 2019
Переглядів
3632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку