Урок "Площа та периметр квадрата і прямокутника. Одиниці вимірювання площі."

Про матеріал
Конспект уроку створений для використання вчителями математики в Новій українській школі
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики ( 5 клас)

Тема. Площа та периметр квадрата і прямокутника. Одиниці вимірювання              площі.

-         Ключові компетентності (загальнопізнавальні цілі):

-         Закріплювати вміння розв’язувати задачі на заходження площі  квадрата і прямокутника;

-         домогтися засвоєння поняття одиниці вимірювання площі; сформувати вміння обчислювати площу прямокутника та площу квадрата;

-         оперувати числовою інформацією, геометричними об'єктами на площині; розв'язувати задачі, зокрема практичного змісту

-         Розвивати логічне мислення;

-        Розв’язувати сюжетні задачі з реальними даними щодо : використання природних ресурсів рідного краю; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги класної кімнати, розрахунків;

-        виховувати старанність у роботі.

Рівні

 Навчальних

досягнень

Предметі

 компетентності

(конкретизовані

навчальні цілі)

Перелік завдань-

Запитань, які забезпечують

Досягнення предметних компетентностей

Навчально-

методичне

забезпечення

1

2

3

4

Початковий

знає одиниці вимірювання площі

-          Виконайте тестове завдання:

Виберіть рядок у якому записано одиниці вимірювання площі:

А) 3м; 7м; 10м;

Б) 2см;6см; 7см;

В)3м2; 5см2; 4га

Тестове завдання написане на дошці

Середній

розуміє та записує співвідношення між одиницями вимірювання площі;

знає формули площі

 Виконайте тестове завдання:

Знайдіть площу прямокутника, сторони якого дорівнюють 5 см і 13 см.

А. 18 см. Б. 36 см2. В. 65 см. Г. 65 см2.

 

Тестове завдання написане на дошці

Достатній

вимірює та обчислює: периметр  і площу квадрата і прямокутника

-         Розв’яжіть задачі на обчислення площі прямокутника

Додаток 1:умови задач для спільного розв’язування.

 

Високий

Співвідносить умову задачі та результат її розв’язання

-          Розгляньте план ділянки.

-          Оберіть із запропонованих той результат, який відповідає площі цієї ділянки.

Додаток2:

Картка з умовою та результатами задачі

Складає задачу за поданими даними та розв’язує її

-          Складіть задачу, використовуючи такі дані, і розв’яжіть її.

Додаток 3:

дані для складання задачі

Перевіряє правильність самостійного розв’язання задач на знаходження площі прямокутника

-          Співставте ключ розв’язку задачі із вашими результатами.

-          Зробіть висновок.

-          Що вам допомогло розв’язати задачу правильно?

-          Чому ви допустили помилку?

-          Яким чином її усунете?

 

План уроку

  1. Виконання учнями тестових завдань на знання одиниць площі та співвідношення між ними.
  2. Розв’язування задач на знаходження площі прямокутника:
  • Розв’язування простої задачі на застосування формули;
  • Розв’язування складеної задачі;
  • Розв’язування задачі виразом;
  • Співвідношення умови задачі та результату її розв’язання.
  1. Складання та розв’язування задачі за поданими даними.
  2. Самостійне розв’язування учнями задач на знаходження площі прямокутника.
  3. Самоперевірка самостійної роботи учнів.
  4. Підведення підсумків уроку.
  5. Повідомлення домашнього завдання.

Додаток 1

-         Розв’яжіть задачі на обчислення площі прямокутника.

Задача 1

Довжина прямокутника дорівнює 15 см, а ширина — 1 дм. Знайдіть площу прямокутника.

Задача 2

 Площа квадрата дорівнює 25 см2. Чому дорівнює його периметр?

Задача 3

На підлогу кімнати, що має форму квадрата зі стороною 6 м, потрібно покласти квадратну плитку зі стороною 20 см. Скільки штук такої плитки потрібно придбати?

Додаток 2

-         Розгляньте план прямокутної ділянки.

 

                      4см

11см

                            

                               6см

 

                             4см

 

                              16см

 

Оберіть із запропонованих той результат, який відповідає площі цієї ділянки:

  1. 200см2
  2. 194см2
  3. 176см2

Додаток 3

Складіть задачу, використовуючи такі дані і розв’яжіть її.

S=36000м2

території дуби

решти – сосни

Додаток 4

Задачі для самостійного розв’язування.

 

1) Знайдіть площі двох прямокутних трикутників, із яких можна скласти прямокутник, довжина якого дорівнює 4 см, а ширина — 2 см.

2) Площу в 1 м2 поділили на однакові квадрати зі стороною 5 см. Скільки квадратів утворилося?

3) Чи можна побудувати квадрат і прямокутник із рівними площами? Відповідь обґрунтуйте.

Домашнє завдання: §21, № 576, 578.

Використана література:

  1. Навчання, орієнтоване на результат /М.М. Барна, О. В. Волощенко, О. П. Козак , Тернопіль «Астон»2011.
  2. Математика 5/ А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір « Гімназія»2018

 

 

 

 

 

 

 

 

Кінець форми


 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Куприк Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Диняк Марта
Додано
2 лютого
Переглядів
229
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку