Конспект уроку з математики ( 5 клас)
Тема. Площа та периметр квадрата і прямокутника. Одиниці вимірювання площі.
- Ключові компетентності (загальнопізнавальні цілі):
- Закріплювати вміння розв’язувати задачі на заходження площі квадрата і прямокутника;
- домогтися засвоєння поняття одиниці вимірювання площі; сформувати вміння обчислювати площу прямокутника та площу квадрата;
- оперувати числовою інформацією, геометричними об'єктами на площині; розв'язувати задачі, зокрема практичного змісту
- Розвивати логічне мислення;
- Розв’язувати сюжетні задачі з реальними даними щодо : використання природних ресурсів рідного краю; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги класної кімнати, розрахунків;
- виховувати старанність у роботі.
Рівні Навчальних досягнень |
Предметі компетентності (конкретизовані навчальні цілі) |
Перелік завдань- Запитань, які забезпечують Досягнення предметних компетентностей |
Навчально- методичне забезпечення |
1 |
2 |
3 |
4 |
Початковий |
знає одиниці вимірювання площі |
- Виконайте тестове завдання: Виберіть рядок у якому записано одиниці вимірювання площі: А) 3м; 7м; 10м; Б) 2см;6см; 7см; В)3м2; 5см2; 4га |
Тестове завдання написане на дошці |
Середній |
розуміє та записує співвідношення між одиницями вимірювання площі; знає формули площі |
Виконайте тестове завдання: Знайдіть площу прямокутника, сторони якого дорівнюють 5 см і 13 см. А. 18 см. Б. 36 см2. В. 65 см. Г. 65 см2.
|
Тестове завдання написане на дошці |
Достатній |
вимірює та обчислює: периметр і площу квадрата і прямокутника |
- Розв’яжіть задачі на обчислення площі прямокутника |
Додаток 1:умови задач для спільного розв’язування.
|
Високий |
Співвідносить умову задачі та результат її розв’язання |
- Розгляньте план ділянки. - Оберіть із запропонованих той результат, який відповідає площі цієї ділянки. |
Додаток2: Картка з умовою та результатами задачі |
Складає задачу за поданими даними та розв’язує її |
- Складіть задачу, використовуючи такі дані, і розв’яжіть її. |
Додаток 3: дані для складання задачі |
|
Перевіряє правильність самостійного розв’язання задач на знаходження площі прямокутника |
- Співставте ключ розв’язку задачі із вашими результатами. - Зробіть висновок. - Що вам допомогло розв’язати задачу правильно? - Чому ви допустили помилку? - Яким чином її усунете? |
|
План уроку
Додаток 1
- Розв’яжіть задачі на обчислення площі прямокутника.
Задача 1
Довжина прямокутника дорівнює 15 см, а ширина — 1 дм. Знайдіть площу прямокутника.
Задача 2
Площа квадрата дорівнює 25 см2. Чому дорівнює його периметр?
Задача 3
На підлогу кімнати, що має форму квадрата зі стороною 6 м, потрібно покласти квадратну плитку зі стороною 20 см. Скільки штук такої плитки потрібно придбати?
Додаток 2
- Розгляньте план прямокутної ділянки.
4см
11см
6см
4см
16см
Оберіть із запропонованих той результат, який відповідає площі цієї ділянки:
Додаток 3
Складіть задачу, використовуючи такі дані і розв’яжіть її.
S=36000м2
території дуби
решти – сосни
Додаток 4
Задачі для самостійного розв’язування.
1) Знайдіть площі двох прямокутних трикутників, із яких можна скласти прямокутник, довжина якого дорівнює 4 см, а ширина — 2 см.
2) Площу в 1 м2 поділили на однакові квадрати зі стороною 5 см. Скільки квадратів утворилося?
3) Чи можна побудувати квадрат і прямокутник із рівними площами? Відповідь обґрунтуйте.
Домашнє завдання: §21, № 576, 578.
Використана література: