Конспект уроку з хімії 7 клас
Тема уроку: Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.
Мета уроку:
Навчальна: узагальнити та систематизувати знання про хімічний елемент Оксиген та прості речовини кисень та озон; розглянути поширення та колообіг Оксигену в природі;узагальнити біологічну роль кисню.
Розвивальна: розвивати творчі здібності здобувачів освіти, уміння узагальнювати та робити висновки, логічно мислити: виділяти головне, аналізувати, порівнювати; сприяти розвитку екологічної культури;
Виховна:виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, інтерактивний комплекс, підручник
Девіз уроку: «Не махай на все рукою, не лінуйся, а учись, бо, чого навчишся в школі знадобиться ще колись!»
Хід уроку
Сьогодні у нас особливий урок, урок-подорож. Я сподіваюсь, що ви гарно зберетесь і праця наша буде ефективною. Отож, вирушаймо в подорож.
Перша зупинка «Теоретична».
Гра «Хто швидше»
1.Назвіть оксид, найпоширеніший на Землі. (Вода.)
2.Яка валентність Гідрогену у сполуках? (I)
3.Що означає запис 502?(5 молекул кисню.)
4.Яка валентність Оксигену? Стала чи змінна? (Стала, II)
5. Якого газу найбільше в повітрі? (Азоту)
6.Який газ у повітрі спичиняє парниковий ефект? (Вуглекислий газ)
7.Процес горіння простих чи складних речовин – це явище фізичних чи хімічних? (Хімічне.)
8.Які речовини прості утворені атомами Оксигену? (Кисень, озон.) 9.Із якихречовин у лабораторії можна одержати (добути) кисень? (Перманганату калію, пероксиду водню, бертолетової солі.)
10.Щоважче: повітря чи кисень? (Кисень.)
11. Яке значення відносної молекулярної маси повітря? (29)
Друга зупинка «Математична»
Дати їй назву.
(три учні працюють біля дошки)
Zn + О2 =
Na + О2 =
АІ +О2=
Mg + О2 =
Ag(I) + О2 =
Сr(ІІІ) + О2=
2. Напишіть рівняння реакції горіння складних речовин:
SiH4+О2=
H2S + О2 =
Третя зупинка «Історична»
Через глобальнее потепління планета влаштовує людству глобальні катастрофи.
Катастрофи
В Ісландії тануть льодовики (від1 м до 30 м).
Еквадор – 700 людей загинуло
Японія – 30 людей загинуло
Італія – 3000 людей залишилися без осель, 300 загинули
Індонезія – 100 людей загинуло
5. Спека Індії зафіксована t 51 ºС. Африканські країни в 2016 році потерпали від спеки. Вона спричинила посуху й голод.
Станція чотири «Інформаційна»
Це цікаво знати! Увесь кисень повітря через живу речовину проходить приблизно за 2000 років.
Застосування кисню
1.У пілотуючих космічних апаратах (робота у відкритому космосі). 2.У споряджені водолазів.
3.В авіації під час польотів на великих висотах та під час сходження на високігірські вершини. 4.В екіпіровці пожежників.
5.У медицині для підтримання життя хворих із важким диханням.
6.Енергетика, металургія, хімічна промисловість.
Біологічна роль кисню.
а)Підтримує дихання.
б)Відбуваються реакції окиснення поживних речовин.
в)Вивільняється енергія для діяльност іорганізму.
г)Вивільняється теплота для підтримки температури тіла теплокровних тварин.
Фізіологічна дія кисню.Чистим киснем людина дихати не може: він отруйний для організму . В атмосферному повітрі кисню 21%. Якщо концентрація кисню в атмосфері Землі підвищиться до 30%, то всі процеси в живих організмах прискоряться, й організми почнуть швидко старіти. У разі дихання повітрям з підвищеною концентрацією кисню може виникнути так зване кисневе отруєння. З іншогобоку, якщо рівенькисню в атмосфері впаде нижче 16%, людина почне задихатися.
Озон
Оксиген утворює 2 алотропні форми – кисень О2 та озон О3. На відміну від кисню,озон має запах, є отруйним, його температура плавлення та кипіння вищі. Він виявляє більшу хімічну ктивність.
Вплив людини на стан атмосфери
Не раз, читаючи в Інтернеті, дивлячись телебачення, ми чуємо такі слова «глобальнее потепління». Яке відношення до данного вислову має людина? За останні 100 років відбувся значний нуково-технічний прогрес, розвиток промисловості, а це спричинило забруднення повітря, збільшення концентрації вуглекислого газу і в останні роки ми спостерігаємо збільшення середньорічної температури. Ще вчені висловлюють думку, що зросла сонячна активність та змінилися течії в океанах.
Чи можна зупинити процесс потепління на Землі?
Однозначної відповіді на це запитання немає. Але те, що людина своєю діяльністю впливає на на стан атмосфери, це дійсно так.
Робота зі схемою.
Заключна станція «Екологічна»
Підведення підсумків. Домашнє завдання. Скласти сенкан «Кисень»