Урок на тему «Я досліджую природне довкілля восени»
Навчальний предмет. ЯДС 2 клас (за підручником І.Большакова, М. Пристінська)
Тупчій Катерина Гаврилівна, вчитель початкових класів , Винарівський ЗЗСО-ЗДО
Тип уроку: інтегрований
Тема. Я гуляю під дощем. Кругообіг води в природі.
Мета. формувати уявлення у дітей про кругообіг води в природі;
ознайомити з тепловими процесами: випаровування і конденсацією, утворення хмар та випадання дощу;
розвивати спостережливість і допитливість, вчити робити висновки з дослідів та практичних робіт;
виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання. Таблиця «Кругообіг води в природі», мультфільм «Подорож краплинки води»,пісня «Весела пісенька дощової краплинки», шаблони з паперу.
Тип уроку. Інтегрований
Хід уроку
I Вступна частина.
а) Створення позитивного настрою учнів.
б) Ранкова зустріч.
Доброго ранку! Вдалого дня!
Бажаю сьогодні, бажаю щодня!
Рада вас бачити, щиро вітати,
Запрошую всіх в дружнє коло стати.
Діти утворюють в коло. Всі по черзі вітаються по-різному.
в) Хвилинка спостережень
- Яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Яке число?
- Тепло чи холодно надворі?
- Який стан неба?
- Яка температура повітря?
- Чи були сьогодні протягом дня опади?
ll. Актуалізація і корекція опорних знань учнів.
1. Робота над загадками.
• Мене просять, чекають,
А як покажусь – утікають. (Дощ)
• Летить орлиця по синьому небу,
Крила розкрила. Сонце закрила.( Дощова хмара)
- Як ви здогадалися?
- Звідки випадає дощ?
- А як утворюються хмари? Чому випадає дощ?
Припущення учнів.
lll. Повідомлення теми уроку
А допоможе нам «краплинка- мандрівниця», яка завітала до нас урок.
-Чому «мандрівниця»?
Припущення учнів.(Мабуть , що багато мандрує)
Кругообіг складається з двох слів круг і обіг. Обіг – обертання, постійне переміщення води.
lV. Вивчення нового матеріалу.
1.Розповідь з елементами бесіди.
- Пригадайте, якою буває вода.(Твердою, рідкою,газоподібною.)
- Що відбувається з водою на землі під дією сонячних променів ?
2.Робота з підручником (с.53) Робота з текстом.
Перевір себе
- Що називають конденсацією?
- Куди потрапляє вода, що повернулася на землю у вигляді опадів – дощу чи снігу ?
- Що називають кругообігом води в природі?
Підсумок. Перехід води з рідкого стану в газоподібний (пара) називають випаровуванням. Перехід водяної пари у рідкий стан називають конденсацією. Завдяки випаровуванню і конденсації відбувається кругообіг води в природі.
3.Робота в зошитах з друкованою основою (с.41) (колективно).Завдання 1,2.
V.Фізкульхвилинка.
Рухові елементи під час виконання пісні «Весела пісенька про дощову краплинку»
videosoljedgij@gmail/com
Vl.Узагальнення й систематизація знань.
1.Демонстрація. Модель хмари.
- Діти, подивіться,як утворюється хмари й опади.
Учитель проводить дослід.
Щільно стиснути суху грудочку вати. Потім опустити її у блюдце з водою. Грудочка вати розгортатиметься і набрякатиме від води. Обережно піднести вату пінцетом за поверхню частину над блюдцем. Якщо води вистачає. То краплі почнуть падати у блюдце.
Учитель пояснює дітям усі дії:
2.Демонстрація мультфільму «Подорож краплинки води»
Yotube.com/watch&v=HRHOSlxdvRg
Висновок. Отже, вода в природі постійно рухається. Перетворення води з одного стану в інший і переміщення її в природі називається кругообігом води. Кругообіг води відбувається завдяки випаровуванню та конденсації.
3.Робота в групах.
Продовжте казку про подорож Краплинки(складіть казку за опорними словами)
В одному озері жили дві сестрички – краплинки. Дуже любили вони слухати розповіді … . Про їхню мрію дізналося Сонечко. Воно ласкаво пригріло і …
Стали жити вони у білій хмаринці. Однак прилетів холодний вітер і … .
4.Бесіда по охороні води в природі
5.Робота з прислів’ями про значення води. Встановити відповідність.
Без води й • • треба води попити.
Куди водиця тече,• • і не сюди.
Щоб спрагу вгасити, • • каші не звариш.
Без води і ні туди, • • там травиця росте.
Vll. Заключна частина.
1.Рефлексія.
2.Цікаві факти. Дощі бувають різнокольорові.
Червоний дощ випав 9 квітня 1970 року в Греції – до великого незадоволення місцевих жителів. Середньовічних повір’їв про те, що дивні опади – поганий знак, практично ні у кого вже не було, але сорочками в червоних плямах були незадоволені всі. Наука з легкістю пояснило загадкове природне явище – виявляється, дрібні частинки червоного грунту були підняті в пустелі Сахарі, і потім вони з повітряними потоками перекочували на північ до Греції, де і випали у вигляді неприємного осаду.
3.Домашнє завдання.
За зразком у зошиті з друкованою основою (с. 41), завдання 3,виготовити парасольку з паперу та соломинки.
2