Урок по темі "Я гуляю під дощем.Кругообіг води в природі"

Про матеріал
Конспект уроку по темі"Я гуляю під дощем.Кругообіг води в природі" для учнів 2 класу.
Перегляд файлу

                                                                                                                                                                        

Урок на тему «Я досліджую природне довкілля восени»

Навчальний предмет. ЯДС 2 клас (за підручником І.Большакова, М. Пристінська)

Тупчій Катерина Гаврилівна, вчитель початкових класів , Винарівський ЗЗСО-ЗДО

Тип уроку: інтегрований

Тема. Я гуляю під дощем. Кругообіг води в природі.

Мета. формувати уявлення  у  дітей про кругообіг води в природі;

ознайомити з тепловими процесами: випаровування і конденсацією, утворення хмар та випадання дощу;

 розвивати спостережливість і допитливість, вчити робити висновки з дослідів та практичних робіт;

виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання. Таблиця «Кругообіг води в природі», мультфільм «Подорож краплинки води»,пісня «Весела пісенька дощової краплинки», шаблони з паперу.

Тип уроку. Інтегрований

Хід  уроку

I Вступна частина.

а) Створення позитивного настрою учнів.

б) Ранкова зустріч.

Доброго ранку! Вдалого дня!

Бажаю сьогодні, бажаю щодня!

Рада вас бачити, щиро вітати,

Запрошую всіх в дружнє коло стати.

Діти утворюють в коло. Всі по черзі вітаються по-різному.

в) Хвилинка спостережень

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яке число?

- Тепло чи холодно надворі?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи були сьогодні протягом дня опади?

ll. Актуалізація і корекція опорних знань учнів.

1. Робота над загадками.

                                       • Мене просять, чекають,

А як покажусь – утікають. (Дощ)

• Летить орлиця по синьому небу,

                                   Крила розкрила. Сонце закрила.( Дощова хмара)

- Як ви здогадалися?

- Звідки випадає дощ?

- А  як утворюються хмари? Чому випадає дощ?

Припущення учнів.

lll. Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося, як утворюються хмари, чому випадає дощ.

А допоможе нам «краплинка- мандрівниця», яка  завітала до нас урок.

-Чому «мандрівниця»? D:\Desktop\1328203985_9.gif

Припущення учнів.(Мабуть , що багато мандрує)

Кругообіг складається з двох слів круг і обіг. Обіг – обертання, постійне переміщення води.

lV. Вивчення нового матеріалу.

1.Розповідь з елементами  бесіди.

- Пригадайте, якою буває вода.(Твердою, рідкою,газоподібною.)

- Що відбувається з водою на землі під дією сонячних променів ?

2.Робота з підручником (с.53) Робота з текстом.

D:\Desktop\кругообіг 2.jpg

Перевір себе

- Що називають конденсацією?

- Куди потрапляє вода, що повернулася на землю у вигляді опадів – дощу чи снігу ?

- Що називають кругообігом води в природі?

Підсумок. Перехід води з рідкого стану в газоподібний (пара) називають випаровуванням. Перехід водяної пари у рідкий стан називають конденсацією. Завдяки випаровуванню і конденсації відбувається кругообіг води в природі.

3.Робота в зошитах з друкованою основою (с.41) (колективно).Завдання 1,2.

V.Фізкульхвилинка.

Рухові елементи під час виконання пісні «Весела пісенька про дощову краплинку»

videosoljedgij@gmail/com

Vl.Узагальнення й систематизація знань.

1.Демонстрація. Модель хмари.

- Діти, подивіться,як утворюється хмари й опади.

Учитель проводить дослід.

Щільно стиснути суху грудочку вати. Потім опустити її у блюдце з водою. Грудочка вати розгортатиметься і набрякатиме від води. Обережно піднести вату пінцетом за поверхню частину над блюдцем. Якщо води вистачає. То краплі почнуть падати у блюдце.

Учитель пояснює дітям усі дії:

  • Діти, уявіть, що в руках у мене маленька хмаринка, вона насичується водою. Води набралося дуже багато. Хмаринка стала хмарою , тому крапельки не можуть утриматися в ній і починають падати. Йде дощ.

2.Демонстрація мультфільму «Подорож краплинки води»

Yotube.com/watch&v=HRHOSlxdvRg

Висновок. Отже, вода в природі постійно рухається. Перетворення води з одного стану в інший і переміщення її в природі називається кругообігом води. Кругообіг води відбувається завдяки випаровуванню та конденсації.

3.Робота в групах.

 Продовжте казку про подорож Краплинки(складіть казку за  опорними словами)

      В одному озері жили  дві сестрички – краплинки. Дуже любили вони слухати розповіді … .      Про їхню мрію дізналося Сонечко. Воно ласкаво пригріло  і …

Стали жити вони у білій хмаринці. Однак прилетів холодний вітер і …   .

4.Бесіда  по охороні води в природі

 

5.Робота з прислів’ями про значення води. Встановити відповідність.

Без води й               •                                   • треба води попити.                             

Куди водиця тече,•                                    • і не сюди.

Щоб спрагу вгасити, •                                • каші не звариш.

Без води і ні туди,     •                                • там  травиця росте.

Vll. Заключна частина.

1.Рефлексія.

  • Про що дізналися на уроці?
  • Звідки ж береться вода, яка ллється з неба? (Вода випаровується із землі, в небі остигає,випадає у вигляді опадів.)
  • Що допомагає кругообігу води в природі? (Сонце, рух повітря допомагають кругообігу води в природі)

2.Цікаві факти. Дощі бувають різнокольорові.

Червоний дощ випав 9 квітня 1970 року в Греції – до великого незадоволення місцевих жителів. Середньовічних повір’їв про те, що дивні опади – поганий знак, практично ні у кого вже не було, але сорочками в червоних плямах були незадоволені всі. Наука з легкістю пояснило загадкове природне явище – виявляється, дрібні частинки червоного грунту були підняті в пустелі Сахарі, і потім вони з повітряними потоками перекочували на північ до Греції, де і випали у вигляді неприємного осаду.

3.Домашнє завдання.

За зразком у зошиті з друкованою основою (с. 41), завдання 3,виготовити парасольку з паперу та соломинки.

 

 

 

 

2

docx
Додано
8 листопада 2021
Переглядів
2840
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку