Пізнавальна мета уроку: закріпити навички роботи з ЕТ Excel; поглибити знання учнів по темі «Діаграми»; навчити учнів будувати різноманітні типи діаграм, графіків у електронній таблиці; сформувати вміння створювати різні діаграми; вдосконалювати навички роботи на ПК.
Розвивальна мета уроку: розвивати навики роботи на комп'ютері, навики роботи з електронними таблицями.
Виховна мета уроку: виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу, уміння працювати в групі; розвивати логічне мислення, увагу; сприяти самостійній роботі за комп'ютером.
Обладнання: ПК, індивідуальні картки із завданнями, таблиці, електронна презентація.
Тип уроку: нестандартний (урок-гра).
Тема: Побудова діаграм і графіків в електронних таблицях MS Excel.
Пізнавальна мета уроку: закріпити навички роботи з ЕТ Excel; поглибити знання учнів по темі «Діаграми»; навчити учнів будувати різноманітні типи діаграм, графіків у електронній таблиці; сформувати вміння створювати різні діаграми; вдосконалювати навички роботи на ПК.
Розвивальна мета уроку: розвивати навики роботи на комп'ютері, навики роботи з електронними таблицями.
Виховна мета уроку: виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу, уміння працювати в групі; розвивати логічне мислення, увагу; сприяти самостійній роботі за комп’ютером.
Обладнання: ПК, індивідуальні картки із завданнями, таблиці, електронна презентація.
Тип уроку: нестандартний (урок-гра).
Хід уроку.
I. Організація уроку.
- Доброго дня, шановні учні та гості.
- Сьогодні ми проведемо наш урок у незвичному вигляді. Ви вже напевно помітили, що змінилося навіть розташування меблів в класі. В результаті посеред класу пришвартувалися два кораблі.
- Я пропоную вам сьогодні відправитися на пошуки великих скарбів. Але щоб відшукати більше золота ми розділимося.
- Уявіть себе моряками, командою судна. Вам необхідно зараз дати назву вашому судну, яка стосувалася б теми "Електронні таблиці" і вибрати капітана. (про це учні були попереджені на перерві)
- А поки, ви ще нічого не знайшли, якщо вам потрібно буде долати якісь перешкоди на вашому шляху платити вам буду я. Чим більше грошей заробить команда, тим краще.
II. Актуалізація і мотивація навчальної діяльності.
Щоб відшукати скарби, потрібно мати … карту. Її у мене немає, але… у мене є цікава інформація, яку я вам представлю, якщо ви справитесь із завданням.
Вам необхідно швидко протягом не більше 3 секунд продовжити речення. Я розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже ….
1) Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиці)
2) Кожна клітинка таблиці має своє …… (ім’я)
3) Адреса клітинки складається із назви ……… (стопчика і номера рядка)
4) Файли, в яких зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)
5) Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)
6) Клітинку виділену в даний момент називають… (поточною, активною)
7) В будь-яку клітинку ЕТ можна ввести … (числа, текст, формули)
8) Введення формули починається із знаку … (=)
- Молодці, перевірку ви пройшли, тому тепер я можу поділитися з вами. В Інтернеті я знайшла ось що.
(Роздаю аркуші із діаграмами чистою стороною вверх. Гравці по команді перевертають його і дають відповідь).
- Ви можете визначити, в якій країні зберігається найбільший скарб?
- І де саме шукати ці скарби?
- Я вражена! Поясніть, як вам вдалося так швидко це визначити?
(Ці відомості учням відомі з курсу математики)
IIІ. Повідомлення теми уроку.
Ви вже, мабуть, здогадалися, що тема сьогоднішнього уроку «Побудова діаграм і графіків в електронних таблицях MS Excel »
(Запускаю презентацію «Діаграма»)
- Відкрийте робочі зошити на стор.53. Запишіть число.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Сьогодні ми пригадаємо, що таке діаграма і графік; для чого вони призначені; які є типи діаграм; з яких елементів вони складаються і саме головне навчимося будувати діаграми в програмі Microsoft Excel.
Демонстрація презентації вчителем:
(учні записують основні моменти в зошитах)
- Види діаграм. Серед стандартних діаграм і графіків є такі: гістограма, лінійчаста, графік, кругова, крапкова, з областями, кільцева, пелюсткова, поверхнева, бульбашкова, біржова, циліндрична, конічна, піраміда та більше 20 нестандартних діаграм і графіків.
Кругові діаграми більш наочно показують співвідношення частин у цілому. На кругову діаграму виводяться співвідношення показників, розміщених в одному рядку або стовпчику, співвідношення даних вказуються у відсотках від цілого.
Стовпчикові діаграми краще показують кількісні характеристики одночасно в кількох рядках і стовпчиках.
Лінійний графік краще використовувати для зображення змін показників протягом визначеного часу.
- Отже, потрібно вибирати певний вид діаграми для конкретного відображення значень.
- Як створити діаграму? В електронні таблиці включені спеціальні засоби, названі діловою графікою, які можуть табличні дані зобразити у графічному вигляді.
В Excel 2007 для створення різноманітних діаграм треба:
Діаграму можна створити на окремому робочому листі або вставити в уже існуючий. (Презентація вчителя)
Діаграма містить такі елементи:
- Налаштування опцій діаграм здійснюються за допомогою кнопок «стрічки» або контекстного меню відповідного елементу діаграми.
V. Фізкультурна хвилинка.
- Ми так захопилися діаграмами, що не помітили, як пролетів час, до Єгипту вже близько.
VІ. Закріплення вивченого
Завдання буде практичним. Відкрийте робочі зошити на стор.54.
(зразок сторінки 54 в Робочому зошиті з інформатики)
Урок 53. Комплексна практична робота № 16 «Робота з електронними таблицями».
Мета. Навчитися вставляти діаграми за допомогою «Майстра діаграм».
Хід роботи.
Продаж єгипетських сувенирів |
||
Найменування товару |
Кількість |
Відсоток |
Піраміда Хеопса |
58 |
|
Сфінкс |
106 |
|
Верблюд |
67 |
|
Намисто |
49 |
|
Кольорові листівки |
171 |
|
Всього продано: |
|
|
На Листі 2 створи таблицю СКАРБИ |
|||||
Скарби, тис. кг |
Країна |
||||
Україна |
Мексика |
Росія |
Єгипет |
Франція |
|
Золото |
19002 |
11000 |
98005 |
109670 |
10000 |
Срібло |
9300 |
700 |
6002 |
78906 |
91100 |
Коштовне каміння |
39004 |
43002 |
51897 |
72789 |
6356 |
На Листі 3 створи таблицю |
|||||
Графік зміни температури в пустелі |
|||||
Час |
06:10:00 |
07:40:00 |
08:30:00 |
09:30:00 |
10:21:00 |
Прогноз |
-5 |
4 |
12 |
20 |
32 |
Температура |
-3 |
2 |
10 |
23 |
40 |
Моя оцінка за практичну роботу _______________________
1. Учні сідають за комп’ютери, самостійно відкривають файл-заготовку Діаграма_графік. Xlsх з поданими таблицями даних.
2. Побудувати діаграму або графік за поданими даними.
3*. Для учнів, які швидше справились із завданням пропоную заробити додаткові бали, виконавши таке завдання (спільно заповнити таблицю)
Завдання І команді
Дія |
Хід виконання |
Відкрити вже створений документ Excel |
|
Встановити автоматичне перенесення слів |
|
Перейти на лист 2 |
|
Видалити непотрібний текст в таблиці |
|
Змінити шрифт заголовків на жирний курсив |
|
Встановити формат даних |
|
Завдання ІІ команді
Дія |
Хід виконання |
Зберегти документ Excel |
|
Вирівняти текст в комірці по центру |
|
Зафарбувати комірки жовтим кольором |
|
Перейменувати лист 1 на “Кількість учнів” |
|
Змінити тип вже створеної діаграми |
|
Об’єднати п’ять комірок |
|
VІ. Домашнє завдання.
- Повторити стор.44 – 52.
- Вивчити урок 52 на стор. 53.
- Побудувати діаграму своєї успішності в І семестрі.
VІІ Підсумок уроку