Урок. Побудова предметів у перспективі. Малювання натюрморту із столярних інструментів або з геометричних фігур

Про матеріал
Урок з предмету «Рисунок» для здобувачів освіти(другий рік навчання) Білоцерківського професійного ліцею з професії 7331 «Різьбяр по дереву та бересту» .Мета: Навчити зображувати геометричні фігури різної форми на площині, розвивати уяву, логічне мислення, пам'ять, виховувати спостережливість, культуру малюнка
Перегляд файлу

 Безвербний Ігор Олегович - викладач спеціальної технології, вищої категорії

 Білоцерківського професійного ліцею

Тема з предмету «Рисунок» для здобувачів освіти(другий рік навчання) Білоцерківського професійного ліцею з  професії 7331 «Різьбяр по дереву та бересту»

 

Тема: Побудова предметів у перспективі. Малювання натюрморту із столярних інструментів або з геометричних фігур

Мета: Навчити зображувати геометричні фігури різної форми на площині, розвивати уяву, логічне мислення, пам'ять, виховувати спостережливість, культуру малюнка.

Обладнання для вчителя: натюрморт, киянка, рубанок, струпцина, колесо від прялки, геометричні фігури: куб. конус, циліндр, малюнки учнів

Обладнання для учнів: аркуш паперу, прості олівці ТМ, M, M2, гумка, лінійка.

Хід уроку.

1. Організаційна частина. Слово викладача:

- Доброго дня! Сідайте. Тепер у нас урок малюнку. Чи всі ви готові до уроку?

Всі маєте аркуш паперу, простий олівець, лінійку, гумку.

2. Мотиваційна підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу.

Запитання:

- Однією з якостей оточуючих предметів є їх форма. Форма предметів отримала узагальнене відображення в геометричних фігурах.

- Геометричні фігури являються еталонами, користуючись якими, людина визначає форму предметів та їх частин.

- Пізнання геометричних фігур, їх властивостей та відношень розширює ваш кругозір, дозволяє більш точно і різносторонньо сприймати форму оточуючих предметів. Що позитивно відображаються на вашій продуктивній діяльності (наприклад малюванні, ліпці, різьбленні).

- З геометричними фігурами ви вже неодноразово зустрічалися на уроках математики та образотворчого мистецтва. Сьогодні перед нами стоїть більш складне завдання.

З. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

- Тема нашого сьогоднішнього уроку " Передача предметів у перспективі ". Запишіть будь - ласка в зошити тему нашого уроку. Отже, ми сьогодні з вами пригадаємо і отримаємо нові знання та уміння з малювання натюрморту із столярних інструментів. На цьому уроці ми будемо з вами створювати натюрморт, який складається з рубанка, киянки, струпцини та колеса від прялки (демонструю предмети натюрморту).

 

1) Вступна бесіда

- Подивіться навколо! Здається ми живемо в оточенні натюрмортів. А чи знаєте ви, що слово "натюрморт" у перекладі з французької означає "нежива природа". У ванній кімнаті на поличці лежить зубна паста, мило, щітка, шампунь. Із цих речей завжди можна скласти натюрморт. Зайдіть на кухню. Чого там тільки нема! Різні продукти, посуд, пляшки. А що робиться на вашому столі? Книги, фарби, олівці, різні дуже потрібні, дорогі вам речі. Спробуємо й ми намалювати свій натюрморт, який складається з рубанка, киянки, струпцини та колеса від прялки. Відкрийте, будь ласка, ваші зошити і запишемо визначення слова "натюрморт".

2) Аналіз натури (робота на дошці)

- Уважно погляньте на ці предмети. Зараз ми проаналізуємо кожний з них. Це - рубанок (беру в руки, розказую і показую). Приступаючи до зображення рубанка у перспективі, з'ясовуємо об'ємність форми рубанка. Наш рубанок, розташований таким чином, що має дві пари паралельних лінії. . А ось розглянемо геометричні фігури: циліндр, конус і куб. Кожна пара на предметі паралельних ліній має свою точку збігу на лінії горизонту.

Пригадайте, будь ласка, як визначити лінію горизонту?

- Лінія горизонту відносно натюрморту буде на рівні наших очей, - відповідають учні.

Викладач: на минулому уроці ми з вами зробили перший етап – композицію натюрморту, тобто намітили приблизно місце знаходження наших предметів на площині. А тепер уточнюємо місцезнаходження предметів та будемо промальовувати відповідно лінії горизонту. Починаємо працювати з передніх предметів, наприклад, рубанку.

-Створюючи форму рубанка у кутовому положенні, потрібно дотримуватися такої послідовності:

1 Уточнюємо розміри натури, щоб композиційно правильно розмістити її на папері.

2.Визначаємо на око перспективний напрям бокових ребер верхньої сторони рубанка. Перспективний напрямок визначаємо за допомогою олівця, тримаючи його в руці, фіксуючи положення олівця, стараємося не крутити рукою, ми переносимо олівець до малюнку і звіряємо направлення тої чи іншої лінії, яку виміряємо. Якщо лінія на малюнку не співпадає з напрямом олівця, то ми виправляємо її. Цю дія проводимо декілька разів, щоб переконатися, що ми провели лінію в правильному напрямку. Всі предмети, які ми зображуємо на рисунку, будуються на основі геометричної форми: конус, циліндр, куб. В любому складному предметі ми можемо знайти прості грубі форми. Коли рубанок зайняв правильне положення на рисунку, ми перевіряємо його пропорції (відношення довжини до висоти) за допомогою олівця і руки, обов’язково рівною у лікті.  Під час роботи слідкуємо за лінією: чим ближче вона до лінії горизонту, тим вона світліше.

Вся робота тримається на спостереженні за допомогою олівця.

 Демонстрація презентації:

- зверніть увагу на слайди, на них зображено те, на що треба звертати увагу, щоб правильно передати загальну форму предметів і взаємодію між ними у натюрморті.

- Уявно визначити, наскільки висота більша ширини або скільки разів ширина предмета вкладається в його висоті.

- При передачі окремих частин предмета, порівнювати їх.

- Всі виміри проводимо візуально, за допомогою олівця у витягнутій руці.

- Малюючи групу предметів, слід взаємопорівнювати їх за формою і розміщенням.

3. Пропоную учням розпочати роботу, а сам спостерігаю за процесом побудови малюнків.

4.Самостійна робота учнів( 20 хвилин).

Роботи деяких здобувачів освіти. Натюрморти геометричних фігур:

 

 

 

1. 2.

 

 

3. 4.

 

 

5.Індивідульна робота викладача з учнями.

Підхожу до учнів, виправляю помилки, підказую як намалювати правильно.

 Підсумок уроку:

Рефеклксія:

6.Аналіз та оцінювання робіт.

Оцінюючи роботи, роблю виставку, оголошую оцінки. Характеризую кращі роботи, аналізую роботи, виконані гірше, порівнюю.

7. Домашнє завдання: працювати над своїм натюрмортом, використовуючи 2-3 будь-яких предмета.

                                 Література:

1. Берлач О. П., Основи технологій і техніки станкового живопису, Методичні вказівки до спецкурсу для студентів заочної форми навчання спеціальності “Образотворче мистецтво” освітньо – кваліфікаційного рівня “Бакалавр”, Волинський національний університет імені Лесі Українки, Інститут мистецтв, Кафедра образотворчого мистецтва, Луцьк – 2011.

2. Кулибакин Г.К. Живопис и основы композиции. – М., 1983.

3. Легенький Ю.Г. Від ремесла до творчості. – К., 1990.

4. Ростовцев Н.Н., Игнатьев С.Е., Шорохов Е.В. Живопись, композиция/ Хрестоматия. – М., 1989. 5. Пармон Ф. М, Кондратенко Т. П., Рисунок и графика костюма, М.: Легпромбытиздат, 1987.-208 с.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
1224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку