Урок-подорож з математики для 5 класу з теми "Площа прямокутника. Площа квадрата." В матеріалі знайдете приклади для підготовки дидактичних матеріалів, які можна використати при підготовці до уроку.
Урок-подорож (5 клас)
Тема: Площа прямокутника. Площа квадрата.
Мета: узагальнити знання учнів про многокутники; ознайомити з поняттями площі прямокутника і квадрата; розвивати творчість, математичну мову, інтерес до знань, компетентність; виховувати колективізм, відповідальність, охайність.
Тип уроку: урок-подорож з елементами самооцінювання та самоконтролю.
Обладнання: конверти з картками.
План уроку.
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу
IV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
І. Організаційний момент.
Вчитель: Любі діти, сьогодні ми проведемо незвичайний урок. Зараз ми разом визначимо, в якій формі пройде наш урок і якої мети ми досягнемо, коли він закінчиться.
(Учні по черзі розповідають вірш.)
І сувора, й солов’їна Математики країна Праця тут іде завзята Вмій лиш спритно рахувати.
Вмій ділити, віднімати, Множить швидко й додавати. Вмій кмітливо все збагнути, Першим в відповіді бути.
|
Ледарів у нас немає, Хто руки не підіймає? Вирушаймо всі у путь – Нас цікаві речі ждуть.
Прямокутник і квадрат Разом дружно стали в ряд. З вами будем мандрувати, Їхні площі визначати.
|
Вчитель: Тож сьогодні ми разом вирушаємо в подорож в країну „Нових математичних знань”, де навчимося визначати площі прямокутника й квадрата.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель: Але перш ніж вирушити в мандри, нам необхідно придбати квитки і зайняти місця в нашому потязі знань.
(Учні відкривають конверти і дістають першу картку. Дають відповідь на питання і сідають на свої місця залежно від складності запитання.)
І рівень - „Квадрат”
ІІ рівень - „Прямокутник”
ІІІ рівень - „Площа”
Вчитель: Починаємо подорож від станції „Початок” до станції „Підсумкова”. Всім приготувати свої квитки для перевірки.
(Учні заповнюють картки з того боку де завдання, вчитель збирає картки)
Вчитель: Час зайняти свої місця. Ану, хто спритніший?
(Учні дістають картку-Розшифруй і виконують завдання в групах. Виконавши учні повідомлять слово, яке зашифроване на картці)
Вчитель перевіряє завдання на картках „Квиток” і повертає учням, проставивши бали за виконання завдання з урахуванням усної відповіді.
Вчитель: Увага двері зачиняються. Наш поїзд знань починає рухатись.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу
1. Вивчення теоретичного матеріалу
Перша зупинка „Теоретична”
(Учні працюють над картками з теоретичним матеріалом. Команда, яка готова поділитися інформацією з іншими, підіймає свій знак. Починається опитування.)
Оцінюється вміння виділити основне, точно і чітко висловити свої думки. Кожна команда отримує бали за свій виступ.
Вчитель: Молодці, ви добре впоралися із завданням. А ми наближаємося до другої зупинки - „Практична”.
До дошки виходять троє учнів команди „Площа” і на дошці готуються до коментованого розв’язування задач за картками.
Учні на місцях розв’язують задачі рівня, що відповідають їх групі.
Учні біля дошки пояснюють свої задачі, інші учні звірять свої задачі й записують їх у зошити.
За правильно розв’язані задачі учні отримують бали. Учні на місцях, що впоралися із завданням раніше ніж на дошці отримують додатковий бал.
IV. Підсумок уроку
Вчитель: Ось добігає кінця наш урок і закінчується наша подорож. Наш поїзд підходить до станції „Підсумкова”. Багато цікавого ми дізналися на уроці. Кожен з вас добре попрацював і тепер я пропоную вам оцінити свою роботу і заповнити картку для самоконтролю.
(Заслуховуються відповіді учнів на питання: „Що я знаю?”, „Що я вмію?”)
V. Домашнє завдання
Учитель повідомляє домашнє завдання і збирає щоденники учнів разом з картками для самоконтролю.
Питання для квитків.
7см 10см Р - ?
15см Р = ______ |
3см Р - ? 7см Р = _______ |
4см Р - ?
Р = ______ |
|
? 8см
13см Р = 27
? = _______ |
24см
?
Р = 70см ? = _______ |
20см 8см 1 2 Р1 - ? Р2 - ?
Р1 = ______ Р2 = _______ |
в а в=25см а-? на 10см < в
Р - ? Р = _________
|
|
в а а - ? в - ? на 15см> а Р = 90см а - ? в - ? а = _______ в = ________ |
а =7см в в - ? на 3см> а а с - ? на 6см> в с Р -?
Р = ________ |
Картки „Розшифруй”
Вибери правильну відповідь, прочитай слово. |
||||||
32 |
62 |
92 |
Слово ключ |
|||
Л Р К |
6 9 5 |
О З А |
8 12 36 |
К Т П |
81 18 11 |
____________ |
Вибери правильну відповідь, прочитай слово. |
||||||||
52 |
112 |
72 |
152 |
Слово ключ |
||||
К О М Т |
10 7 125 25 |
А И П О |
22 121 13 112 |
К А Ш У |
21 14 49 72 |
І А Д Н |
152 225 30 252 |
_______ |
Вибери правильну відповідь, прочитай слово. |
||||||||||
82 |
202 |
42 |
162 |
132 |
Слово ключ |
|||||
О К А З |
10 16 36 64 |
Р К І О |
202 40 400 22 |
М Е У Р |
8 6 61 16 |
А Н К И |
162 32 256 265 |
Ь А Я К |
196 169 36 15 |
_________ |
Задачі для практичного виконання.
Для слабких учнів.
Для середнього рівня.
Для сильних учнів.
Картка для самоконтролю
Повторення матеріалу
|
Теоретичне питання (1-5 балів) |
|
Загальний бал |
Практичне завдання (1-5балів) |
|
||
Розшифровка (1-5 балів) |
|
||
Вивчення нового матеріалу
|
Теоретична частина (1-5 балів) |
|
|
Практична частина (1-5 балів) |
|
1-2 бали 3 9-12 балів 7 22-23 балів 11
3-4 бали 4 13-16 балів 8 24-25 балів 12
5-6 балів 5 17-19 балів 9
7-8 балів 6 20-21 бал 10
Я знаю:
1. За якою формулою обчислюється площа прямокутника;
2. Формулу для обчислення площі квадрата;
3. В яких одиницях вимірюється площа.
Я вмію:
1. Обчислити площу прямокутника, якщо відомі довжини його сторін;
2. Знайти довжину невідомої сторони прямокутника, за відомою площею та довжиною іншої сторони;
3. Обчислити площу квадрата, якщо відома його сторона;
4. Знаходити сторону квадрата, якщо відома його площа;
5. Використовувати отримані знання при розв’язуванні задач практичного змісту.
Яку оцінку ти поставиш собі за урок?
Домашня практична робота.
І-ІІ рівні. Виміряти розміри обкладинки підручника з математики, письмового стола, кімнати та знайти їх площі.
ІІІ рівень. Виміряти розміри сторінки підручника з математики. Обчислити загальну площу сторінок цього підручника.
Творче завдання.
Виготовити кросворд, що містить основні поняття теми ”Многокутники”
Картка для опрацювання теоретичного матеріалу №1.
За одиницю вимірювання площі приймають площу квадрата, сторона якого дорівнює одиниці вимірювання довжини. Якщо сторона квадрата 1см, то його площа 1 квадратний сантиметр.
Квадратний сантиметр можна записувати так: см2. Невеликі площі вимірюють у квадратних сантиметрах, квадратних дециметрах , квадратних метрах.
Для вимірювання площ земельних ділянок користуються такими одиницями: 1 ар, 1 гектар і 1 квадратний кілометр.
Картка для опрацювання теоретичного матеріалу №2.
З початкових класів ми знаємо, що для обчислення площі прямокутника треба його довжину помножити на його ширину.
Площа = довжина × ширина.
Позначивши площу буквою S, довжину буквою а, а ширину буквою b отримаємо формулу для визначення площі прямокутника із сторонами а і b:
S = ab
a
b
Наприклад: обчислимо площу прямокутника із сторонами 8см та 12см.
S = 8·12 =96(см2).
Картка для опрацювання теоретичного матеріалу №3.
Враховуючи, що квадрат це прямокутник у якого всі сторони рівні не складно вивести формулу для обчислення його площі.
S = a2
a
Наприклад: знайдемо площу квадрата із стороною 15м.
S = 152 =225(м2).