12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Урок-подорож (5 клас) Тема "Площа прямокутника. Площа квадрата."

Про матеріал

Урок-подорож з математики для 5 класу з теми "Площа прямокутника. Площа квадрата." В матеріалі знайдете приклади для підготовки дидактичних матеріалів, які можна використати при підготовці до уроку.

Перегляд файлу

Урок-подорож (5 клас)

Тема: Площа прямокутника. Площа квадрата.

 

Мета: узагальнити знання учнів про многокутники; ознайомити з поняттями площі прямокутника і квадрата; розвивати творчість, математичну мову, інтерес до знань, компетентність; виховувати колективізм, відповідальність, охайність.

 

Тип уроку: урок-подорож з елементами самооцінювання та самоконтролю.

 

Обладнання: конверти з картками.

 

План уроку.

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

  1.           Опрацювання теоретичного матеріалу
  2.           Практичне застосування вивченого матеріалу.

IV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

 

 І. Організаційний момент.

Вчитель:  Любі діти, сьогодні ми проведемо незвичайний урок. Зараз ми разом визначимо, в якій формі пройде наш урок і якої мети ми досягнемо, коли він закінчиться.

(Учні по черзі розповідають вірш.)

 

І сувора, й солов’їна

Математики країна

Праця тут іде завзята

Вмій лиш спритно рахувати.

 

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути.

 

Ледарів у нас немає,

Хто руки не підіймає?

Вирушаймо всі у путь –

Нас цікаві речі ждуть.

 

Прямокутник і квадрат

Разом дружно стали в ряд.

З вами будем мандрувати,

Їхні площі визначати.

 

 

Вчитель: Тож сьогодні ми разом вирушаємо в подорож в країну „Нових математичних знань”, де навчимося визначати площі прямокутника й квадрата.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Вчитель: Але перш ніж вирушити в мандри, нам необхідно придбати квитки і зайняти місця в нашому потязі знань.

(Учні відкривають конверти і дістають першу картку. Дають відповідь на питання і сідають на свої місця залежно від складності запитання.)

І рівень - „Квадрат”

ІІ рівень - „Прямокутник”

ІІІ рівень - „Площа”

Вчитель: Починаємо подорож від станції „Початок” до станції „Підсумкова”. Всім приготувати свої квитки для перевірки.

(Учні заповнюють картки з того боку де завдання, вчитель збирає картки)

Вчитель: Час зайняти свої місця. Ану, хто спритніший?

(Учні дістають картку-Розшифруй і виконують завдання в групах. Виконавши учні повідомлять слово, яке зашифроване на картці)

Вчитель перевіряє завдання на картках „Квиток” і повертає учням, проставивши бали за виконання завдання з урахуванням усної відповіді.

Вчитель: Увага двері зачиняються. Наш поїзд знань починає рухатись.

 

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

 

1.   Вивчення теоретичного матеріалу

 

Перша зупинка „Теоретична”

 

(Учні працюють над картками з теоретичним матеріалом. Команда, яка готова поділитися інформацією з іншими, підіймає свій знак. Починається опитування.)

Оцінюється вміння виділити основне, точно і  чітко висловити свої думки. Кожна команда отримує бали за свій виступ.

Вчитель: Молодці, ви добре впоралися із завданням. А ми наближаємося до другої зупинки - „Практична”.

 

  1. Практичне застосування вивченого матеріалу.

 

До дошки виходять троє учнів команди „Площа” і на дошці готуються до коментованого розв’язування задач за картками.

Учні на місцях розв’язують задачі рівня, що відповідають їх групі.

Учні біля дошки пояснюють свої задачі, інші учні звірять свої задачі й записують їх у зошити.

За правильно розв’язані задачі учні отримують бали. Учні на місцях, що впоралися із завданням раніше ніж на дошці отримують додатковий бал.

 

IV. Підсумок уроку

 

Вчитель: Ось добігає кінця наш урок і закінчується наша подорож. Наш поїзд підходить до станції „Підсумкова”. Багато цікавого ми дізналися на уроці. Кожен з вас добре попрацював і тепер я пропоную вам оцінити свою роботу і заповнити картку для самоконтролю.

(Заслуховуються відповіді учнів на питання: „Що я знаю?”, „Що я вмію?”)

 

V. Домашнє завдання

 

Учитель повідомляє домашнє завдання і збирає щоденники учнів разом з картками для самоконтролю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання для квитків.

  1. З поданих фігур вибери многокутники. Вкажи їх спільні ознаки.
  2. Що називається сторонами многокутника, а що його кутами?
  3. Як знайти периметр многокутника?
  4. З поданих фігур вибери трикутники. Обґрунтуй свій вибір. Як обчислити периметр трикутника?
  5. Яка фігура називається прямокутником?  Назвати формулу для обчислення периметра прямокутника.
  6. Який прямокутник називається квадратом? Назвати формулу периметра квадрата.
  7. Які фігури називаються рівними? Навести приклади.
  8. Як класифікуються трикутники залежно від величини кутів? Назвати види і вказати відмінності.
  9. Як класифікуються трикутники залежно від довжини сторін? Назвати види і вказати відмінності.

 

 

7см 10см

    Р - ?

 

 15см Р = ______

 

 

 

3см

 Р - ?

7см

 Р = _______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 4см Р - ?

 

 Р = ______

 

 

      ?         8см

 

 13см Р = 27

 

? = _______

 

 24см

 

    ?

 

Р = 70см

 ? = _______

 

 

            20см

8см    1          2 Р1 - ?

 Р2 - ?

 

      Р1 = ______       Р2 = _______

 

 

 

 

 

 

 

 в

   а в=25см

                         а-? на 10см < в

 

Р - ?          Р = _________

 

 

 

            в

  а а - ?

                            в - ? на 15см> а

                           Р = 90см

  а - ? в - ?

  а = _______     в = ________

 

                а =7см

 в в - ? на 3см> а

  а                             с - ? на 6см> в 

 с Р -?

 

 Р = ________

 

Картки „Розшифруй”

 

 

Вибери правильну відповідь, прочитай слово.

32

62

92

Слово ключ

Л

Р

К

6

9

5

О

З

А

8

12

36

К

Т

П

81

18

11

____________

 

 

Вибери правильну відповідь, прочитай слово.

52

112

72

152

Слово ключ

К

О

М

Т

10

7

125

25

А

И

П

О

22

121

13

112

К

А

Ш

У

21

14

49

72

І

А

Д

Н

152

225

30

252

 

_______

 

 

Вибери правильну відповідь, прочитай слово.

82

202

42

162

132

Слово ключ

О

К

А

З

10

16

36

64

Р

К

І

О

202

40

400

22

М

Е

У

Р

8

6

61

16

А

Н

К

И

162

32

256

265

Ь

А

Я

К

196

169

36

15

_________

 

Задачі для практичного виконання.

Для слабких учнів.

  1. Знайдіть площу прямокутника, сторони якого дорівнюють 12 і 57м.
  2. Площа квадрата 900 см2. Чому дорівнює  довжина його сторони?

Для середнього рівня.

  1. Довжина класу 8м, ширина – 6м. У класі 24 учні. Яка площа припадає на 1 учня?
  2. Квартира має дві кімнати. Розміри одної дорівнюють 4м×5м, а другої 4м×4м. Обчислити загальну площу квартири, якщо площа інших приміщень становить – 24м2.

Для сильних учнів.

  1. Одну сторону прямокутника, довжина якої 12см, збільшили на 8см, його площа збільшилася на 40см2. Яка була початкова площа прямокутника? Який периметр нового прямокутника?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка для самоконтролю

 

Повторення матеріалу

 

Теоретичне питання (1-5 балів)

 

Загальний

 бал

Практичне завдання (1-5балів)

 

Розшифровка (1-5 балів)

 

Вивчення нового матеріалу

 

Теоретична частина (1-5 балів)

 

 

Практична частина (1-5 балів)

 

 

1-2 бали      3 9-12 балів    7 22-23 балів  11

3-4 бали      4 13-16 балів  8 24-25 балів  12

5-6 балів     5 17-19 балів  9

7-8 балів     6 20-21 бал    10

 

Я знаю:

1. За якою формулою обчислюється площа прямокутника;

2. Формулу для обчислення площі квадрата;

3. В яких одиницях вимірюється площа.

 

Я вмію:

1. Обчислити площу прямокутника, якщо відомі довжини його сторін;

2. Знайти довжину невідомої сторони прямокутника, за відомою площею та довжиною іншої сторони;

3. Обчислити площу квадрата, якщо відома його сторона;

4. Знаходити сторону квадрата, якщо відома його площа;

5. Використовувати отримані знання при розв’язуванні задач практичного змісту.

 

Яку оцінку ти поставиш собі за урок?

 

 

 

Домашня практична робота.

 

І-ІІ рівні.  Виміряти розміри обкладинки підручника з математики, письмового стола, кімнати та знайти їх площі.

 

ІІІ рівень. Виміряти розміри сторінки підручника з математики. Обчислити загальну площу сторінок цього підручника.

 

Творче  завдання.

 

  Виготовити кросворд, що містить основні поняття теми ”Многокутники”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка для опрацювання теоретичного матеріалу №1.

 

За одиницю вимірювання площі приймають пло­щу квадрата, сторона якого дорівнює одиниці вимі­рювання довжини. Якщо сторона квадрата 1см, то його площа 1 квадратний сантиметр.

Квадратний сантиметр можна записувати так: см2. Невеликі площі вимірюють у квадратних сан­тиметрах, квадратних дециметрах , квадратних метрах.

Для вимірювання площ земельних ділянок кори­стуються такими одиницями: 1 ар, 1 гектар і 1 квад­ратний кілометр.

 

 

 

 

Картка для опрацювання теоретичного матеріалу №2.

 

З початкових класів ми знаємо, що для обчислення площі прямокутника треба його довжину помножити на його ширину.

 

Площа = довжина × ширина.

 

Позначивши площу буквою S, довжину буквою а, а ширину буквою b отримаємо формулу для визначення площі прямокутника із сторонами а і b:

S = ab

     a

 

                      b

Наприклад: обчислимо площу прямокутника із сторонами 8см та 12см.

S = 8·12 =96(см2).

 

 

 

Картка для опрацювання теоретичного матеріалу №3.

 

Враховуючи, що квадрат це прямокутник у якого всі сторони рівні не складно вивести формулу для обчислення його площі.

 S = a2

                      a 

Наприклад:  знайдемо площу квадрата із стороною 15м.

S = 152 =225(м2).

doc
Додано
4 січня 2019
Переглядів
1247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку