Урок. Конспект уроку для учнів 5 класу на тему: "Види трикутників"

Про матеріал

Розробка уроку на тему: "Види трикутників" з використанням презентації. Щоб підтримувати інтерес учнів до навчання можна використовувати презентації з цікавими героями, з завданнями для перевірки розуміння навчального матеріалу та правильності своїх міркувань.

Перегляд файлу

Конспект уроку з математики для учнів 5 класу на тему: «Види трикутників за кутами»

Мета уроку. Навчальна складова  мети уроку: формування математичної  компетентності учнів. Учень (учениця): пояснює, що таке  трикутник;  записує і пояснює формули периметра вказаних у змісті геометричних фігур; класифікує  трикутники за  кутами;  розв’язує вправи, що передбачають: обчислення периметра трикутника. Розвивальна складова мети уроку: формування операцій мислення; розвиток навичок  мовлення, логічного мислення, креслення, уваги, порівняння, узагальнення, припущення, доведення.  Виховна складова мети уроку: розвиток навичок взаємодопомоги  при роботі  в парі та спілкуванні в колективі,  зацікавленості, пізнавальної активності, самостійності.

Обладнання:  трикутники, кути, транспортири, ножиці, малюнки трикутників із різними обличчями, презентація «Види трикутників», підручник О. І. Істер «Математики. 5 клас», Київ, «Генеза», 2018.

 

Викладання

 

Учіння

Організація і управління навчально-пізнавальною діяльністю учня.

І    Організаційний  етап

 

( Перевірка обладнання, налаштовування на співпрацю)

Самоперевірка готовності особистого обладнання  до уроку.

 

Бесіда.

ІІ    Мотивація вивчення нової теми

  • Пригадайте, якою була тема минулого уроку.
  • Як ви думаєте, чи все ви вже знаєте про трикутник?
  • Пригадайте, яким був трикутник в кінці минулого уроку та подивіться, яким став сьогодні. Чому?

                                                                                Картинки по запросу веселі геометричні малюнки

  • Так, тема сьогоднішнього уроку доведе вам, що ви  ще не все знаєте про трикутник.
  • Сьогодні трикутник прийшов до вас не один, а із своїм другом, якого звуть малюк Гео. Здогадайтеся що за дивне у нього ім я?

Презентація: 1.

 

 

 

Міркування, висловлювання власної думки.

 

 

 

Відповіді на запитання.

 

Фронтальне опитування за бажанням учнів.

 

 

 

 

 

Зацікавлення учнів у вивченні нової теми.

ІІІ    Повідомлення теми  та мети  уроку

 

 

- Тема нашого уроку: Види трикутників ”. Презентація: 2.

- Трикутник – це сама вибаглива фігура, їй мало того, що ми їй даємо ім’я, їй потрібно ще і прізвище. Сьогодні ви  ознайомитеся  з різними видами трикутників, продовжите вчитися будувати, позначати ці фігури, розрізняти їх види та розв’язувати задачі  геометричного змісту. 

 

 

 

Усвідомлення та написання теми уроку  в зошиті.

Усвідомлення мети уроку.

 

 

 

Контроль за написанням теми уроку у зошиті.

 

 

ІV   Актуалізація  наявного навчального досвіду

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

 

  1. Бесіда за запитаннями та усне виконання вправ.

- Поясніть, яка фігура називається трикутником?

- Як позначають трикутники?

- Що називають вершинами, сторонами, кутами трикутника?

Презентація: 3, 4, 5.

     3. Розв’язування задачі  за готовим  малюнком.                       (Додаток 1).

- Записати у зошиті одним виразом знаходження кута та периметра  трикутника.

 

- Завдання для тих учнів, хто швидше запише розв’язання у зошиті:

- Довести, за допомогою ножиців, що сума кутів трикутника дорівнює 180.

- Продемонструйте своє доведення учням.

Зорове зосередження.

Міркування, відповіді на запитання. Уважне прослуховування відповідей  та коригування.

 

 

Виконання завдання в зошиті. Самоперевірка.

 

 

Робота з моделями трикутника та ножицями.

Презентація  отриманого результату учням.

Фронтальне опитування учнів за їх бажанням.

 

Фронтальне опитування за бажанням учителя.

 

Контроль за виконанням  письмового завдання, контроль за роботою учнів з ножицями.

Оцінювання роботи окремих учнів.

V    Пояснення нового матеріалу та формування нового навчального досвіду

  1. Пояснення нового матеріалу у формі бесіди.

- Трикутники розрізняють за  видами, в залежності від величини його елементів.

- Оскільки сторони є елементами трикутника, то трикутники розділяють за сторонами. Презентація: 6.

- Поміркуйте. Які за довжиною  можуть бути сторони трикутника?

2. Робота з предметами.

- Із ручок та олівців складіть на парті трикутник, у якого всі сторони різні. Як би ви його назвали?

- Складіть трикутник, у якого всі сторони рівні. А як би ви назвали такий трикутник?

- Який ще можливий випадок? ( Дві сторони рівні )

- Складіть трикутник, у якого дві однакові сторони.

- Спробуйте назвати такий трикутник.

- А як ви гадаєте, чи з будь-яких відрізків можна скласти трикутник?

- Доведіть свою думку за допомогою предметів на парті.

- Який трикутник називається рівностороннім, рівнобедреним, різностороннім?

- Перевіримо ваші відповіді за допомогою презентації.

Презентація: 7, 8.

- Запишіть у зошиті види трикутників за сторонами.

3. Робота з  ножицями.

  • Кути також є елементами трикутника. Презентація: 9.
  • Вам потрібно вирізати із паперу один із кутів.(По рядам)

       І ряд                           ІІ ряд                             ІІІ ряд

   Гострий кут              Тупий кут                  Прямий кут

  • А тепер зробіть із своїх кутів трикутник так, щоб даний кут був кутом трикутника. Перевірте роботу свого сусіда за партою.
  • Як би ви назвали отримані трикутники за кутами?
  • То який трикутник називається гострокутним, тупокутним, прямокутним?

Презентація: 10, 11.

- Запишіть у зошиті види трикутників за кутами.

 

 

Міркування та відповіді на запитання.

 

 

Припущення, доведення власної думки.

 

 

 

Складання трикутника на парті та вирізання його із паперу.

 

Припущення щодо назви трикутників за сторонами.

 

Виконання завдань у зошиті.

 

Підбиття підсумків.

 

Виконання завдання за допомогою ножиців.

 

 

 

Взаємоперевірка.

 

Припущення щодо назви трикутників за кутами. Корегування відповідей своїх однокласників.

Підбиття  підсумків.

 

 

Фронтальне опитування за бажанням учителя та учнів.

 

Ставлення запитань, підведення учнів до потрібних висновків.

 

 

Контроль за виконанням завдання.

 

Допомога або корекція роботи окремих учнів.

 

 

 

Контроль за виконанням завдання.

 

Допомога або корекція роботи окремих учнів.

 

Підведення учнів до правильних висновків.

 

Демонстрація окремих слайдів презентації.

VІ  Фіз. хвилинка    « Веселий кут»

Учні показують різні види кутів. (Проводить один із учнів).

Презентація: 12, 13.

Виконання вправ за допомогою рук.

Контроль за  виконанням вправ.

 

VІІ    Узагальнення і систематизація набутого навчального досвіду

 

Виконати усно: № 741.

Письмове виконання вправ: №  751, 762, 757 ( по варіантам).

Учні, у яких І варіант виконують № 757 (1),  а інші - №757(2).

- Одночасно біля дошки працюють два учні, виконують                              № 757(1) і  № 757 (2).

- Поставте додаткове запитання тим учням, які працювали біля дошки.

 

Виконання завдань одним із учнів біля дошки або на переносній дошці.

Письмове виконання завдань у зошитах. 

Міркування, ставлення запитань.

 

Організація колективної та диференційованої  роботи учнів.

 

Коментоване оцінювання роботи учнів біля дошки.

 

VІІІ  Етап контролю

 

Презентація: 14, 15.

  • Обміняйтеся зошитами зі своїм сусідом та перевірте виконане завдання олівцем.

Зорове зосередження, виконання завдання у зошитах. Взаємоперевірка.

Організація самостійної роботи та взаємоперевірки.

ІХ  Домашнє завдання

 

Повторити п. 22. Вивчити види трикутників.

 

- Виконати письмово:№ 752, 758, 763, 764*.

 

- Вирізати з паперу три трикутники різного виду.

 

Ознайомлення з об’ємом домашнього завдання, записування його у щоденник.

 

Ознайомлення з планом виконання  №764.

 

Ознайомлення учнів з вимогами щодо виконання домашнього завдання, контролювання його записування,  надання пояснення до № 764.

 Х   Підсумковий етап

 

  • Що знали про трикутник?
  • Що дізналися?
  • Що дізнаєтеся? А чи все ви вже вивчили про цю фігуру?
  • Подивіться, яким став трикутник в кінці уроку.
  • Повернемося до малюнка на дошці (Додаток 1 ). Назвіть трикутник та встановіть його вид за кутами та сторонами.
  • Ось і отримав наш трикутник своє повне ім’я.                                  Картинки по запросу веселі геометричні малюнки

- А тепер оцініть свою роботу на уроці.    Презентація:16, 17

 

 

 

Висловлювання власних міркувань.

 

Припущення щодо подальшого вивчення теми.

 

 

 

 

Самооцінка роботи на уроці.

 

Фронтальне опитування учнів за їх бажанням.

 

Коментоване оцінювання роботи учнів  на уроці.

 

Налаштування  на позитивне закінчення уроку.

 

 Коригування самооцінки окремих учнів                     (за потреби).

 

Додаток 1. Малюнок, зображений на дошці.

 

                       В

           4 см                5 см                                              

         А       40°       30°      С           

                         6 см     

 

 

 

docx
Додано
5 січня 2019
Переглядів
1292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку