Урок – подорож « Дивовижний рибний світ»

Про матеріал
- узагальнити особливості зовнішньої та внутрішньої будови кісткових та хрящових риб; - удосконалити вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв*язувати поставлені завдання; - виховувати доброзичливість, працелюбність; - формувати любов до природи
Перегляд файлу

Тема:  Урок – подорож « Дивовижний рибний світ»

Мета:   - узагальнити особливості зовнішньої та внутрішньої будови кісткових та хрящових риб;

              - удосконалити вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв*язувати поставлені завдання;

              - виховувати доброзичливість, працелюбність;

              - формувати любов до природи.

Тип уроку: узагальнення знань

Форми роботи: групова

Основні поняття: плавальний міхур, зябра, плавці, кісткові риби, хрящові риби, ікра, луска

Обладнання: роздатковий матеріал, пінцет, плівка, презентація, живі зразки риб «Короп»

                                                                    Хід уроку

Не буває гір де б трава не росла;

не буває морів, де б риба не водилася.

Китайське прислів*я

  1. Організація класу

Психологічне налаштування учнів на навчання метод «Світлофор»

Я сподіваюся, що на цьому уроці у всіх буде гарний настрій. І, насамперед, давайте посміхнемося один одному і побажаємо успіху.

Клас розділяється на дві групи.

  1. Актуалізація опорних знань

 (Озвучення плану уроку під шум моря)

 

План уроку

  1. Подорож по зупинках
  2. Підсумки уроку/рефлексія
  3. Домашнє завдання

Сьогодні урок відбудеться у незвичайній формі – морської подорожі. Та щоб отримати перепустку на корабель, необхідно відповісти на запитання експрес-тесту.

Експрес- тест

  1. Риби мешкають  у водному середовищі.
  2. Нерест –сезонне явище в житті риб.
  3. Луска і слиз зменшують тертя об воду.
  4. Серце риб двокамерне.
  5. Риби дихають киснем, розчиненим у воді.
  6. Риби ж гермафродитами.
  7. У риб є зовнішнє вухо.
  8. Усі риби – хижаки.
  9. Органи руху риб – плавці.
  10. Органи дихання риб – легені.
  11. Усі риби розмножуються завжди в одному місці.
  12. Усі риби мають плавальний міхур.

    

Ключ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

+

+

+

+

-

-

-

+

-

-

-

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

 

Отже, сім фунтів під килим і попутного вітру! Великому кораблеві – велике плавання. На вас чекають різноманітні завдання, а ще ви почуєте й запам’ятаєте багато цікавого, цінного і корисного. Під час подорожі у нас будуть зупинки, на яких перевіримо свої знання, витримку, кмітливість, дружбу, взаємоповагу, вміння спостерігати, аналізувати.

Перша наша зупинка – це перевірка домашнього завдання.

Зупинка «Цікавинка»

Кожна команда по черзі називає цікаві факти про риб не повторюючись.

При повторюваності факту команда пропускає хід

Час на вправу 5хв.

1 факт – 1 бал

                Зупинка «Знайди пару»

Розподіліть ознаки та зображення риб по класах (робота біля презентації)

По черзі від команди учень підходить до дошки та з*єднує логічні рядки.

                 Зупинка «Дослідницька»

              Інструктаж із техніки безпеки

Розв*язування кросворду знаходячи відповіді на питання в будові риби

( зразок риби «Короп»)

  1. Наука, що вивчає риби
  2. Тонкостінний виріст, який допомагає триматися у воді/на плаву
  3. Один із непарних плавців
  4. Одні із парних плавців
  5. Органи зору
  6. Травна система
  7. Шкіра покрита
  8. Органи дихання
  9. Пласка кісткова структура, що покриває зовні зяброві щілини.

 

  1. Рефлексія, підсумок уроку

     Зупинка «Пристань»

Вправа «Мікрофон»

 Учні по черзі продовжуюить речення:

  • Сьогодні на уроці я дізнався …..
  • Мене здивувало ……
  • Найбільше труднощів я відчув ….
  • Ще хотілося б добавити про ….
  • Мені сподобалось про ….
  • Найцікавіша станція для мене була …

От і завершилась наша подорож. Виберіть смайлики, які відповідають вашому теперішньому настрою «Світлофор»

  1. Домашнє завдання

Приготувати страву із риби, сфотографувати та розповісти до якого класу вона належить, де проживає та яка в ній користь. В кого немає можливості приготувати страву, фотографують рибу в магазині та розповідають про неї.

docx
Додав(-ла)
Проців Альона
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку