Тема: Урок – подорож « Дивовижний рибний світ»
Мета: - узагальнити особливості зовнішньої та внутрішньої будови кісткових та хрящових риб;
- удосконалити вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв*язувати поставлені завдання;
- виховувати доброзичливість, працелюбність;
- формувати любов до природи.
Тип уроку: узагальнення знань
Форми роботи: групова
Основні поняття: плавальний міхур, зябра, плавці, кісткові риби, хрящові риби, ікра, луска
Обладнання: роздатковий матеріал, пінцет, плівка, презентація, живі зразки риб «Короп»
Хід уроку
Не буває гір де б трава не росла;
не буває морів, де б риба не водилася.
Китайське прислів*я
Психологічне налаштування учнів на навчання метод «Світлофор»
Я сподіваюся, що на цьому уроці у всіх буде гарний настрій. І, насамперед, давайте посміхнемося один одному і побажаємо успіху.
Клас розділяється на дві групи.
(Озвучення плану уроку під шум моря)
План уроку
Сьогодні урок відбудеться у незвичайній формі – морської подорожі. Та щоб отримати перепустку на корабель, необхідно відповісти на запитання експрес-тесту.
Експрес- тест
Ключ
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
- |
+ |
- |
- |
- |
Отже, сім фунтів під килим і попутного вітру! Великому кораблеві – велике плавання. На вас чекають різноманітні завдання, а ще ви почуєте й запам’ятаєте багато цікавого, цінного і корисного. Під час подорожі у нас будуть зупинки, на яких перевіримо свої знання, витримку, кмітливість, дружбу, взаємоповагу, вміння спостерігати, аналізувати.
Перша наша зупинка – це перевірка домашнього завдання.
Зупинка «Цікавинка»
Кожна команда по черзі називає цікаві факти про риб не повторюючись.
При повторюваності факту команда пропускає хід
Час на вправу 5хв.
1 факт – 1 бал
Зупинка «Знайди пару»
Розподіліть ознаки та зображення риб по класах (робота біля презентації)
По черзі від команди учень підходить до дошки та з*єднує логічні рядки.
Зупинка «Дослідницька»
Інструктаж із техніки безпеки
Розв*язування кросворду знаходячи відповіді на питання в будові риби
( зразок риби «Короп»)
Зупинка «Пристань»
Вправа «Мікрофон»
Учні по черзі продовжуюить речення:
От і завершилась наша подорож. Виберіть смайлики, які відповідають вашому теперішньому настрою «Світлофор»
Приготувати страву із риби, сфотографувати та розповісти до якого класу вона належить, де проживає та яка в ній користь. В кого немає можливості приготувати страву, фотографують рибу в магазині та розповідають про неї.