Урок "Подорож до Китаю"", урок у 10 класі

Про матеріал

Розробка уроку, який допоможе створити образ країни, визначити особливості ЕГП, природи, населення Китаю; на конкретних прикладах розглянути специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій

Перегляд файлу

 Подорож до Китаю

урок у 10 класі

Мета: створити образ країни.

  Навчальна: визначити особливості ЕГП, природи, населення Китаю; на конкретних прикладах розглянути специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій.

   Розвивальна:  поповнити географічні знання школярів, продовжити розвивати навики самостійної роботи з джерелами географічної інформації.

   Виховна: виховувати повагу до культури інших країн через фактичний,ілюстративний, інформаційний матеріал, використаний на уроці.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Добрий день!

   Любу справу краще починати у гарному настрої, це вже половина успіху. Пропоную вам оцінити світ настрій за допомогою кольорових смайликів.

Дякую, я бачу, що більшість із вас налаштовано на плідну працю.

   Країни, як і люди, дуже різні: багаті, бідні, засипані снігами, окутані зеленню, та найкращою для кожного є його батьківщина.

( На фоні китайської музики)

Біля східних берегів,

Де бредуть дощі з морів,

А півроку з роту суші

Вітер бабцю-зиму сушить,

Простяглася рівнина…

Вдаль поглянеш – сивина.

Тьмуща-тьма на ній народу,

Густо так не бачив зроду.

А землиця, а земля!

Як для ручок короля.

Найніжніший жовтий лес –

Дар землі чи дар небес.

 Тільки ріки там суворі.

Їх клянуть,бувало, в горі,

Бо як дамби проривають,

Людні села заливають.

Та над всім,що серце гріє,

Храм буддійський височіє.

Як ви гадаєте, про яку країну , рівнину,річку, тип клімату, грунти йдеться в цих рядках?

   Дійсно, сьогодні мова піде про Китай –  країну цікаву і загадкову, яка поєднала стародавню історію і сучасність, новітнє і віджите, країну, де все прийшло в рух і створило атмосферу величезних змін. Китай заслуговує на особливу увагу  тому,  що має:

  • високі темпи розвитку промисловості, особливо наукоємних галузей;
  • досягнення в освоєнні космосу  і розробці ядерної зброї;
  • швидкі темпи росту ВВП.

2.Актуалізація знань та умінь учнів на уроці

   Зверніть увагу на три речі, які я вам зараз покажу. Як вони пов’язані з темою нашого уроку? (компас, віяло,паперові гроші)

    Китай – це колиска давньої цивілізації, яка дала світу шовкові тканини, папір,чавун, сталь,порцеляну, компас, порох, паперові гроші та багато інших речей.

Запишемо тему уроку в зошит.

Працювати будемо за планом:

  1. Загальний огляд і коротка історична  довідка;
  2. ЕГП  Китаю;
  3. Природні умови і ресурси;
  4. Населення. Культура і традиції;
  5. Господарство.

   На протязі уроку ми будемо складати логічний опорний конспект, який ви вдома доробите самостійно. Результатом роботи буде загальна соціально-економічна картина Китаю і оцінка за виконану роботу. Допоможе нам у роботі презентація до теми.

  1. Вивчення нового матеріалу

   Китайці завжди вважали, що їхня країна є центром світу, звідси і походження самоназви Джунчуо  (Джун- середина, чуо – країна). Добре відома і друга назва країни – Піднебесна імперія.

  • Щоб створити образ Китаю, я попрошу вашої допомоги. Закінчіть речення:
  1. Столиця Китаю –
  2. Основа китайського письма…
  3. Одна з трьох релігій…
  4. Кожному відомо, що за цим показником Китай посідає перше місце в світі. Це…
  5. Китай – країна з керованою…
  6. Китай розташований в історико-географічному районі, який зветься…
  7. Китайці, вважаючи своїх правителів богами, свою країну називали…
  8. На нашій планеті є одна-єдина споруда, збудована людиною, яку можна побачити з Місяця. Це…
  9. Велику Китайську стіну збудували для оборони, а потім використовували як…
  • Дякую всім. Про Китай кажуть, що це країна,  у якій все понад норму: територія, кількість населення, природні ресурси, масштаби ВНП, темпи економічного розвитку.

 Площа країни – 9,6 млн.кв.км.(Поступається тільки Росії та Канаді)

Населення – 1316 млн чол. (22% населення планети)

За рік в Китаї народжується 11 млн. малюків.

Столиця – Пекін (11 млн жителів)

Основні релігії – даосизм, конфуціанство, буддизм.

Грошова одиниця  - юань.

  Назви китайських міст для нас звучать як невідома, екзотична музика. Давайте разом їх прочитаємо:

Хуайнань, Шеньян, Циндао,Наньнін, Гуанчжоу, Чанчунь.

Дякую, далекий Китай став для нас трохи ближчим.

Робота в парах «Топонімічний словник»

Використовуючи топонімічний словник, розшифруйте назви деяких китайських провінцій - СІньцзян Юньнань, Хэнань, Шаньдун, Хэбэй.

Бей – північ,нань – південь, дун – схід, сі – захід,шань – гора, юань і нін – рівнина, хе і цзян – річка, ху – озеро, юнь - хмара

Відповіді:  Сіньцзян – західна річка, Юньнань – південна хмара, Хэнань – південна річка або територія на південь від Хуанхе, Шаньдун -  гора на сході, Хэбэй –північна рівнина або територія на північ від Хуанхе.

  • Oцініть ЕГП країни, виділивши позитивні та негативні його сторони.

+   Вихід до Світового океану. Річки Хуанхе та Янцзи дають змогу дістатися 

     до моря з самого віддаленого куточка країни, що благотворно впливає на

     розвиток господарства та зовнішньоекономічних зв’язків.

  • Велика кількість країн-сусідів, більшість яких є країнами, що розвиваються; велика площа, що негативно впливає на економічний розвиток віддалених територій та управління державою.

 

  • Природні умови та ресурси Китаю (виступ учня, демонстрація презентації)

 

  • Населення Китаю

Працюємо по рядам . 1ряд -  демографічні показники, 2 ряд -  національний та релігійний склад населення, 3 ряд – урбанізація.

Джерела інформації : підручник, атлас, електронний атлас «Економічна і соціальна географія світу для 10-11 класів».

Демографічні показники :

чисельність населення –

густота населення -

особливості розміщення  -

співвідношення між чоловіками та жінками –

вікова структура -

національно-релігійний склад:

народи  -

офіційна мова –

письмо –

релігії –

Урбанізація

Рівень урбанізації –

Кількість міст – мільйонерів –

Найбільші агломерації –

Проблеми та шляхи їх вирішення:

  • продовольча;
  • демографічна
  • працевлаштування:
  • диспропорції в розміщенні населення ( 90% населення живуть на 1/3 території);
  • національне питання;

 

Шляхи вирішення демографічної проблеми:

  1. Проведення демографічної політики, девіз якої «Одна сім’я – одна дитина», «китайці – народ без братів і сестер».
  2. Дозволені аборти і стерилізація.
  3. В шлюб можуть вступати чоловіки віком не менше 22 років, жінки – 20років.Заборонено створювати сім’ї студентам.
  4. Система матеріального заохочення. (1 дитина  - матеріальні пільги, отримання житла і місця в дитячому садку, друга дитина – штраф 1500 юанів). Тільки деяким китайським сім’ям дозволили мати другу дитину.
  • Національні традиції і культура Китаю

   Побут і традиції Китаю – це справжній етнографічний калейдоскоп, розібратися з яким нам допоможуть творчі групи.

1 група   - Китайський національний костюм;

2 група – Національна їжа;

  1. група -   Китайська національна гімнастика;
  2. група розповість нам про  мистецтво Феншуй. Це особлива окультна

наука , яка з’явилася в середньовіччя.

  В Китаї кажуть «Хочеш пити – напийся води, бо чай – це благородний напій». Про історію чайної церемонії та її особливості нам розповість 5 група.

  • На цьому закінчується наше перше знайомство з Китаєм. Я думаю, що сьогодні ви дізналися багато нового і цікавого, а також корисного, що може  пригодитися вам у житті. Пропоную дати відповідь на бліц-питання:
  • В басейні якої річки розташований Китай?
  • Які важливі винаходи дали світу китайці?
  • Грошова одиниця Китаю?
  • Батьківщиною якого напою є Китай?
  • Як вирішуються в Китаї демографічні проблеми?

   Економічний простір Азії можна уявити у вигляді людського організму, «головою» якого є Японія, кровоносною системою – країни-експортери нафти, а руками – Китай. Свідченням тому є китайська побутова техніка, одяг, взуття,іграшки, продукти харчування, які заполонили світовий ринок. Я думаю, що ви зацікавилися цією країною і частину матеріалу, що стосується господарства,  вдома опрацюєте самостійно.

   А тепер попрошу вас закінчити фразу : «Сьогодні на уроці я хотів би похвалити себе за те…»

  • Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника;закінчити складання конспекту в зошит; на контурну карту нанести кордони, країни-сусіди, корисні копалин,найбільші міста і їх галузі спеціалізації; способом якісного фону показати сільськогосподарські зони.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клочкова Людмила Валеріївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
27 січня 2018
Переглядів
5867
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку