Розробка уроку, який допоможе створити образ країни, визначити особливості ЕГП, природи, населення Китаю; на конкретних прикладах розглянути специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій
Подорож до Китаю
урок у 10 класі
Мета: створити образ країни.
Навчальна: визначити особливості ЕГП, природи, населення Китаю; на конкретних прикладах розглянути специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій.
Розвивальна: поповнити географічні знання школярів, продовжити розвивати навики самостійної роботи з джерелами географічної інформації.
Виховна: виховувати повагу до культури інших країн через фактичний,ілюстративний, інформаційний матеріал, використаний на уроці.
Хід уроку
Добрий день!
Любу справу краще починати у гарному настрої, це вже половина успіху. Пропоную вам оцінити світ настрій за допомогою кольорових смайликів.
Дякую, я бачу, що більшість із вас налаштовано на плідну працю.
Країни, як і люди, дуже різні: багаті, бідні, засипані снігами, окутані зеленню, та найкращою для кожного є його батьківщина.
( На фоні китайської музики)
Біля східних берегів,
Де бредуть дощі з морів,
А півроку з роту суші
Вітер бабцю-зиму сушить,
Простяглася рівнина…
Вдаль поглянеш – сивина.
Тьмуща-тьма на ній народу,
Густо так не бачив зроду.
А землиця, а земля!
Як для ручок короля.
Найніжніший жовтий лес –
Дар землі чи дар небес.
Тільки ріки там суворі.
Їх клянуть,бувало, в горі,
Бо як дамби проривають,
Людні села заливають.
Та над всім,що серце гріє,
Храм буддійський височіє.
Як ви гадаєте, про яку країну , рівнину,річку, тип клімату, грунти йдеться в цих рядках?
Дійсно, сьогодні мова піде про Китай – країну цікаву і загадкову, яка поєднала стародавню історію і сучасність, новітнє і віджите, країну, де все прийшло в рух і створило атмосферу величезних змін. Китай заслуговує на особливу увагу тому, що має:
2.Актуалізація знань та умінь учнів на уроці
Зверніть увагу на три речі, які я вам зараз покажу. Як вони пов’язані з темою нашого уроку? (компас, віяло,паперові гроші)
Китай – це колиска давньої цивілізації, яка дала світу шовкові тканини, папір,чавун, сталь,порцеляну, компас, порох, паперові гроші та багато інших речей.
Запишемо тему уроку в зошит.
Працювати будемо за планом:
На протязі уроку ми будемо складати логічний опорний конспект, який ви вдома доробите самостійно. Результатом роботи буде загальна соціально-економічна картина Китаю і оцінка за виконану роботу. Допоможе нам у роботі презентація до теми.
Китайці завжди вважали, що їхня країна є центром світу, звідси і походження самоназви Джунчуо (Джун- середина, чуо – країна). Добре відома і друга назва країни – Піднебесна імперія.
Площа країни – 9,6 млн.кв.км.(Поступається тільки Росії та Канаді)
Населення – 1316 млн чол. (22% населення планети)
За рік в Китаї народжується 11 млн. малюків.
Столиця – Пекін (11 млн жителів)
Основні релігії – даосизм, конфуціанство, буддизм.
Грошова одиниця - юань.
Назви китайських міст для нас звучать як невідома, екзотична музика. Давайте разом їх прочитаємо:
Хуайнань, Шеньян, Циндао,Наньнін, Гуанчжоу, Чанчунь.
Дякую, далекий Китай став для нас трохи ближчим.
Робота в парах «Топонімічний словник»
Використовуючи топонімічний словник, розшифруйте назви деяких китайських провінцій - СІньцзян Юньнань, Хэнань, Шаньдун, Хэбэй.
Бей – північ,нань – південь, дун – схід, сі – захід,шань – гора, юань і нін – рівнина, хе і цзян – річка, ху – озеро, юнь - хмара
Відповіді: Сіньцзян – західна річка, Юньнань – південна хмара, Хэнань – південна річка або територія на південь від Хуанхе, Шаньдун - гора на сході, Хэбэй –північна рівнина або територія на північ від Хуанхе.
+ Вихід до Світового океану. Річки Хуанхе та Янцзи дають змогу дістатися
до моря з самого віддаленого куточка країни, що благотворно впливає на
розвиток господарства та зовнішньоекономічних зв’язків.
Працюємо по рядам . 1ряд - демографічні показники, 2 ряд - національний та релігійний склад населення, 3 ряд – урбанізація.
Джерела інформації : підручник, атлас, електронний атлас «Економічна і соціальна географія світу для 10-11 класів».
Демографічні показники :
чисельність населення –
густота населення -
особливості розміщення -
співвідношення між чоловіками та жінками –
вікова структура -
національно-релігійний склад:
народи -
офіційна мова –
письмо –
релігії –
Урбанізація
Рівень урбанізації –
Кількість міст – мільйонерів –
Найбільші агломерації –
Проблеми та шляхи їх вирішення:
Шляхи вирішення демографічної проблеми:
Побут і традиції Китаю – це справжній етнографічний калейдоскоп, розібратися з яким нам допоможуть творчі групи.
1 група - Китайський національний костюм;
2 група – Національна їжа;
наука , яка з’явилася в середньовіччя.
В Китаї кажуть «Хочеш пити – напийся води, бо чай – це благородний напій». Про історію чайної церемонії та її особливості нам розповість 5 група.
Економічний простір Азії можна уявити у вигляді людського організму, «головою» якого є Японія, кровоносною системою – країни-експортери нафти, а руками – Китай. Свідченням тому є китайська побутова техніка, одяг, взуття,іграшки, продукти харчування, які заполонили світовий ринок. Я думаю, що ви зацікавилися цією країною і частину матеріалу, що стосується господарства, вдома опрацюєте самостійно.
А тепер попрошу вас закінчити фразу : «Сьогодні на уроці я хотів би похвалити себе за те…»