21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок-подорож до моря (нестандартний урок) на тему: “Письмо великої і рядкової букви Ш, ш.”

Про матеріал

Урок-подорож до моря (нестандартний урок) з елементами водної та пісочної терапії, навчання грамоти, 1 клас, для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.

Перегляд файлу

1

 

Тема. Письмо великої і рядкової букви Ш, ш («ша»), складів, слів із нею. Урок-подорож

Тема. Письмо великої і рядкової букви Ш, ш («ша»), складів, слів із нею. Урок-подорож.

Мета: вчити учнів писати рядкову букву ш («ша»), зіставляти схоже й відмінне у її елемен­тах з іншими буквами, з’єднувати її в склади та слова; збагачувати словниковий запас; розвивати творче мислення учнів, пізнавальний інтерес до орфографії, каліграфії й орфоепії, спостережливість, волю, уміння зіставляти, дрібну моторику; виховувати в учнів працелюбність, сумлінність, старанність, наполегливість, культуру мовлення, шанобливе ставлення до природи.

Обладнання: аудіозапис звуків моря (шум моря, звуки чайок, звуки дельфінів); малюнки (потяг, черепаха, рибки, мишка пейзажів моря); вода, пісок; таблиця — зразок написання друкованої та письмової літери ш («ша»); паперові окуляри, камінчики, пір’їнки, трубочки, паперові чайки; аркуш паперу, прописи, кольорові олівці.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок, починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти — просто молодці!

II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

- Діти, сьогодні у нас урок незвичний, урок – мандрівка, урок – гра, ми будемо подорожувати. Мета цього уроку навчитися писати нову букву, а яку ви дізнаєтесь пізніше. Куди ми помандруємо, ви здогадаєтесь самі, коли відгадаєте загадку.

- Крики білогрудих чайок, 

Де кінець рудій землі, Де, нікуди правди діти, 

Де в знеможеній імлі, Все солоне, навіть вітер, 

Небо з орієм злилося, Де стрічає щастя й горе, 

Білопінно розлилося, Де простори дикі, водні, 

Де лякають нас безодні, Простягнулося там .... 

Де крилом серця черкають (море)

III. Актуалізація опорних знань учнів.

- А чим ми поїдемо до моря? Потягом.

- Чи готові ви вирушити? Тож візьмемо ми з собою мужність, хоробрість, уважність — поїхіли!

- Потрібно знайти наш вагон. Прочитати склади. (Учні уявляють потяг, імітують його відповідними рухами рук.)

- Виходимо з потяга і світить сонечко, отже ми прибули. Треба очки наші захистити і одягнути окуляри.

- Які звуки моря ми чуємо?

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Графічний аналіз рядкової букви «ша»

— Подивіться на букву «ша». Із яких елементів вона склада­ється?

— Зіставте друковану і рукописну букви «ша». Що спільного, чим відмінні? (Учні разом із учителем порівнюють літеру «ша» з літерами і, ї, и, й, у.)

— Знайдіть у рядку «зайву» букву. (Учитель пише на дошці: ш ш ш ш и ш ш ш ш.)

— Чим подібні букви ш і и? Які ще букви мають такі самі еле­менти, як і літера «ша»?

— Що вам нагадує буква «ша»? На що вона схожа?

— З хатинки вийшли щойно ми! Тут написано — хто живе у ньому.

Любить плавати, пірнати,

По пісочку мандрувати.

Спину захищає щит,

Дуже давній вона вид! (Черепаха)

— Так, це черепашка.

- Давайте намалюємо її з букви «ша». А для цього візьмемо в руку одразу два олівці. Спочатку малюємо панцир під рахунок: і-раз-і-два-і. (На дошці учитель малює букву «ша».) Це її нижня частина. Не відриваючи руки, малюємо верх (заокруглюємо ліворуч). Ви­йшло? Намалюємо голівку, трохи витягнемо шийку — око гарне, ротик, хвостик, лапки. А тепер зробимо справжній панцир — бук­ву «ша» парасолькою прикриємо і гарну черепашку отримаємо!

2. Пояснення написання рядкової букви ш (ша)

1) Розповідь черепашки про те, як писати рядкову букву ш («ша»)

— Розкрию вам секрет — як букву «ша» писати!

Рядкова буква ш («ша») складається з трьох коротких прямих ліній, заокруглених унизу праворуч. Починаємо писати від верх­ньої рядкової лінії коротку пряму лінію вниз на себе. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч. Торкнувшись нижньої рядкової лінії, ведемо вгору до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи руки, ведемо по писаному коротку лінію вниз на себе. Заокруглюємо, торкнувшись нижньої рядкової лінії, праворуч. Ведемо вгору до верхньої робочої лінії. Не відриваючи руки, пишемо по писано­му коротку пряму лінію вниз на себе. Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч угору, торкнув­шись цієї лінії. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка. Літеру пишемо під рахунок: раз-і, два-і, три-і.

2) Письмо букви ш («ша») у повітрі разом із чайками.

- До нас чайки прилетіли. Віни щось хочуть нам сказати: «На­вчіть і нас букву “ша” писати». Ось вам наші пірїнки! Допоможемо їм?

- Учні з учителем імітують у повітрі «пишуть» літеру «ша» з коментуванням дій під рахунок: раз-і, два-і, три-і.

3) Письмо букви «ша» по воді разом з рибками.

4) Письмо букви «ша» по піску разом з черепашкою.

3. Пальчикова гімнастика хвильки, рибка, краб.

4. Письмо рядкової літери ш («ша») на дошці.

5. Написання літери ш на папері.

6. Письмо складів з літерою ш («ша») у зошитах.

V. Фізкультхвилинка

Час прийшов відпочивати:

Треба всім нам встати.

Будьмо в кішки-мишки грати

І їх демонструвати.

МИШКА

Шматок сальця шукає мишка,

У нашій шафі шарудить.

Як шугоне на мишку кішка!

А мишка — шусть у шпарку вмить!

7. Письмо слів з літерою ш («ша») на дошці (ШУМ).

VI. Письмо слова машина після попереднього звуко-буквеного аналізу (ШУМ).

VIII. Підбиття підсумків уроку.

1. Метод «Мікрофон».

— Ось і добігла кінця наша подорож. Сідаємо у потяг і вирушаємо додому. (знімаємо окуляри). Згадаємо, що ми дізналися? (Написання літери ш («ша») окремо, у складах, словах.)

— Де побували? Про що дізнались?

— Що ще б хотіли дізнатися?

— Над чим ще слід попрацювати?

— Що вийшло найкраще?

2. Оцінювання роботи всього класу, найактивніших учнівучителем, самооцінювання учнів за допомогою смайликів.

— Кому на уроці було все зрозуміло, з усіма завданнями впора­лися впевнено, намалюйте веселого чоловічка.

— Якщо ви не змогли гарно виконати деякі завдання, намалюй­те такого чоловічка.

— Кому на уроці було дуже важко працювати, із завданнями не змогли впоратися, намалюйте сумного чоловічка.

 

doc
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 березня 2018
Переглядів
927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку