Розробка уроку-подорожі з математики для 1 класу за темою "Додавання чисел в межах 20 з переходом через розряд" з використанням інтерактивних форм роботи. Протягом уроку учні згадують знайомі їм казки та казкових героїв. Виконують разом з ними запропоновані їм завдання, працюючи в парах та групах.
Урок математики у 1 класі.
Тема: Додавання чисел у межах 20 з переходом через розряд.
Мета: Закріплення вміння додавати одноцифрові числа з переходом через розряд; розвивати логічне мислення, уяву, увагу; виховувати інтерес до вивчення предмету.
Обладнання: ІКТ, відеоролик, картки для роботи в парах та групах, малюнки казкових героїв.
Хід уроку
КРАБЛЕ-КРИБЛЕ-БУМС.
(Звучить музика, відкривається дошка)
2.Актуалізація опорних знань.
2.1. Усний рахунок.
- Перед нами казкове Математичне королівство. Керує цим королівством розумний король. Він видав наказ: « НАКАЗУЮ ВСІМ ДІТЯМ ВИКОНУВАТИ ВСІ МОЇ БАЖАННЯ». Перше побажання короля дізнатися, уважні ви чи ні. Ось перше завдання.
Завдання 1: Росли 2 верби. На кожній вербі по 2 гілочки, на кожній гілочці по 2 груші. Скільки всього груш?
Завдання 2: На яблуні було 10 яблук, а на тополі на 2 менше. Скільки всього було яблук?
Завдання 3: Кришка стола має чотири кута. Один кут відрізали. Скільки кутів у стола?
-Ви впорались із завданням и король дозволяє вам мандрувати по його королівству. Дивіться, наш килим-літак пролітає над лісом. Хто це мандрує по стежці? ( Віні-Пух та П’ятачок)
( на екрані фрагмент з мультфільму)
2.2.Математичний диктант.
2.3.Математична гра «День – ніч».
- Якщо кажу «ніч», ви закриваєте очі і починаєте рахунок. Якщо кажу «день», то відкриваєте очі і називаєте відповідь.
3+1+2+4+5+1-4+8 Відповіді учнів.
2.4. Робота з геометричним матеріалом. Робота в групах.
- Назвіть фігури, які не є багатокутниками.(коло)
- Назвіть фігури, які не є чотирикутниками. ( коло, трикутник)
- Назвіть фігури, які не є колом. ( багатокутники)
- У кожній групі є набор фігур. Вибиріть ту фігуру, якої форми пиріг.
( перевірка)
3.Новий матеріал.
3.1. Знайомство з новою темою.
- Наша подорож продовжується. Ми пролітаємо над синім морем. А у синього моря живе старик зі своєю старою. Яка це казка?
- І ми в гостях у золотої рибки. Вони припливла до нас не одна а з подружками і пропонує зіграти в гру «Математична рибалка».
3.2. Робота в парах. Гра « Математична рибалка».
- Розфарбуйте рибок в залежності від кольору кола біля відповіді.
8+3 9+8 7+7
8+8 9+5 6+6
7+6 11 13
11 13 16 17 14 12
7+6= 7+3+3=10+3=13
3 3
Фізхвилинка
3.3. Робота над задачею.
- Знову вирушаємо далі. І пролітаємо над чудовим будиночком, в якому живе Мальвіна. А на галявині сидить хлопчик і плаче. Хто знає, як звуть цього хлопчика? ( Буратіно)
- З якої він казки?
- І зараз ми дізнаємось, чому він плаче. Здається він не може розв’язати задачу, яку йому задала Мальвіна.
Задача: В змаганнях від нашого класу приймало участь 9 учнів , серед них було 4 дівчинки. А з другого класу приймало участь 7 хлопців та 3 дівчинки. Скільки всього учнів приймало участь у змаганнях?
( аналіз задачі)
4. Закріплення матеріалу.
4.1. Самостійна робота в групах.
- Послухайте будь ласка пісню, хто її співає?
( звучить запис пісні В. Шаїнського «Чебурашка»)
У 4 + 8 Б 8 + 9
Д 12 – 5 Р 16 – 6
А 9 + 9 Ж 9 + 7
( 12, 7, 18, 17, 10, 16)
5. Підсумок уроку.
- Чи подобається вам це слово?
- Якими повинні бути друзі?
- Назвіть героїв казок, яким ми прийшли сьогодні на допомогу. В чому ми їм допомагали?