Урок-подорож "Додавання чисел в межах 20 з переходом через розряд"

Про матеріал

Розробка уроку-подорожі з математики для 1 класу за темою "Додавання чисел в межах 20 з переходом через розряд" з використанням інтерактивних форм роботи. Протягом уроку учні згадують знайомі їм казки та казкових героїв. Виконують разом з ними запропоновані їм завдання, працюючи в парах та групах.

Перегляд файлу

                              Урок математики у 1 класі.

Тема: Додавання чисел у межах 20 з переходом через розряд.

Мета: Закріплення вміння додавати одноцифрові числа з переходом через розряд; розвивати логічне мислення, уяву, увагу; виховувати  інтерес до вивчення предмету.

Обладнання: ІКТ, відеоролик, картки для роботи в парах та групах, малюнки казкових героїв.

                                                                       Хід уроку

  1. Організація класу.
  • Сьогодні наш урок буде незвичайним. Ми вирушаємо з вами у подорож на чудовому килимі-літаку в казкове Математичне королівство. Для цього нам потрібно сказати чарівні слова:

КРАБЛЕ-КРИБЛЕ-БУМС.

(Звучить музика, відкривається дошка)

2.Актуалізація опорних знань.

2.1. Усний рахунок.

- Перед нами казкове Математичне королівство. Керує цим королівством розумний король. Він  видав наказ: « НАКАЗУЮ ВСІМ ДІТЯМ ВИКОНУВАТИ  ВСІ  МОЇ  БАЖАННЯ». Перше побажання короля дізнатися, уважні ви чи ні. Ось перше завдання.

Завдання 1: Росли 2 верби. На кожній вербі по 2 гілочки, на кожній гілочці по 2 груші. Скільки всього груш?

Завдання 2: На яблуні  було 10 яблук, а на тополі на 2 менше. Скільки всього було яблук?

Завдання 3: Кришка стола має чотири кута. Один кут відрізали. Скільки кутів у стола?

-Ви  впорались із завданням и король дозволяє вам мандрувати по його королівству. Дивіться, наш килим-літак пролітає над лісом. Хто це мандрує по стежці? ( Віні-Пух та П’ятачок)

( на екрані фрагмент з мультфільму)

  • Із якої вони казки? А куди вони йдуть? ( в гості до Кролика)
  • Але чому він їх не пригощає? Ось в чому справа. У нього закінчився пиріг. Щоб його купити треба сходити до Сови. Але вона продасть пиріг, якщо вони виконають її завдання. А ми з  вами їм допоможемо.
  • Визначте «зайве» число: 15,18, 20, 3, 45, 37.
  • Чому число 3 «зайве»?
  • Збільшить це число на 10. Скільки стало?
  • Яке це число? Як утворити з одноцифрового числа  двоцифрове? (додати 10)

2.2.Математичний диктант.

  • Знайдіть суму чисел 8 та 4.
  • Знайдіть різницю чисел 10 та 4.
  • На скільки 13 більше 10?
  • Зменьшити 40 на 20.
  • Скільки одиниць у числі 18?
  • Скільки буде, якщо з 15 відняти 0?

2.3.Математична гра «День – ніч».

- Якщо кажу «ніч», ви закриваєте очі і починаєте рахунок. Якщо кажу «день», то відкриваєте очі і називаєте відповідь.

3+1+2+4+5+1-4+8         Відповіді учнів.

2.4. Робота з геометричним матеріалом. Робота в групах.

- Назвіть фігури, які не є багатокутниками.(коло)

- Назвіть фігури, які не є чотирикутниками. ( коло, трикутник)

- Назвіть фігури, які не є колом. ( багатокутники)

- У кожній групі є набор фігур. Вибиріть ту фігуру, якої форми пиріг.

( перевірка)

3.Новий матеріал.

3.1. Знайомство з новою темою.

- Наша подорож продовжується. Ми  пролітаємо над синім морем. А у синього моря живе старик зі своєю  старою.  Яка це казка?

- І ми в гостях у золотої рибки. Вони припливла до нас  не одна а з подружками і пропонує зіграти в гру «Математична рибалка».

3.2. Робота в парах. Гра « Математична рибалка».

- Розфарбуйте рибок в залежності від кольору кола  біля відповіді.

 

Похожее изображение Картинки по запросу рисунок рыбки      8+3                  Картинки по запросу рисунок рыбки 9+8     Картинки по запросу рисунок рыбки 7+7

Картинки по запросу рисунок рыбки  8+8      Картинки по запросу рисунок рыбки   9+5    Картинки по запросу рисунок рыбки  6+6

Картинки по запросу рисунок рыбки 7+6                 11        13

                                       11     13     16      17     14     12

  • Чим схожі приклади?
  • - Поясніть, як до 7 додати 6?

7+6= 7+3+3=10+3=13

  

3       3

  • Що  будемо робити з рибками, які залишилися?
  • Відпустимо їх у синє море, нехай гуляють собі у просторі.

                                    Фізхвилинка

3.3. Робота над задачею.

- Знову вирушаємо далі. І пролітаємо над чудовим будиночком, в якому живе Мальвіна. А на галявині сидить хлопчик і плаче. Хто знає, як звуть цього хлопчика? ( Буратіно)

- З якої він казки?

- І зараз ми дізнаємось, чому він плаче. Здається він не може розв’язати задачу, яку йому задала Мальвіна.

Задача: В змаганнях від нашого класу приймало участь 9 учнів , серед них було 4 дівчинки. А з другого класу приймало участь 7 хлопців та 3 дівчинки. Скільки всього учнів приймало участь у змаганнях?

( аналіз задачі)

  • Записати рішення та відповідь задачі у зошити.

4. Закріплення матеріалу.

4.1.  Самостійна робота в групах.

- Послухайте будь ласка пісню, хто її співає?

( звучить запис пісні В. Шаїнського «Чебурашка»)

  • Вірно. А хто його друг?
  • Вони приготували для вас завдання.  Потрібно відгадати слова.

        У  4 + 8               Б     8 + 9

        Д   12 – 5            Р   16 – 6

        А  9 + 9              Ж   9   +  7

                                ( 12, 7, 18, 17, 10, 16)

  • Назвіть відповіді від найменшого числа до  найбільшого. Яке слово утворили? (Дружба)

5. Підсумок уроку.

- Чи подобається вам це слово?

- Якими  повинні бути друзі?

- Назвіть героїв казок, яким ми прийшли сьогодні на допомогу. В чому ми їм допомагали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 березня 2018
Переглядів
4186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку