Подорож у світ професій
Урок математики у 6 класі.
Тема: Раціональні числа. Додавання і віднімання раціональних чисел.
Мета: формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної - дотримуватися норм мовленнєвої культури;
соціальної – вчити продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, виконувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншим; вчити учнів контролювати та оцінювати свої дії, дії інших учнів, відстоювати власну думку. Розвивати навички колективної роботи
здоров'язберігаючої- вміння чергувати розумову та фізичну активність, вміння раціонально планувати час;
формувати професійну компетентність учнів, пошукову пізнавальну активність, розширювати світогляд учнів про професії.
предметних компетентностей: узагальнити знання і вміння учнів з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел», розкрити учням прикладне значення математики; розвивати навички колективної праці, самостійність учнів, Розвивати логічне мислення, вдосконалювати критичне мислення учнів. Виховувати почуття колективізму, необхідності здобувати знання для майбутньої професії, виховувати стійкий інтерес до математики, впевненість у собі.
Тип уроку: Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.
Форми роботи: групова, індивідуальна, колективна.
Обладнання: презентація, картки успіху, відео « зарядка для очей», смайлики, сигнальні картки, альбом «Математика на службі у професій»
Хід уроку.
І Організаційний момент
Доброго дня! Вітаю всіх присутніх! Діти! Сьогодні ми проведемо незвичайний урок. Перш ніж розпочати роботу сповістіть нам про настрій з яким ви прийшли на урок. Я бачу, що ви маєте зараз гарний настрій і хочу щоб він зберігся у вас на весь урок і на цілий день.
Сьогодні до нас на урок завітали гості, поверніться до них, привітайтеся, подаруйте їм свої щирі усмішки.
Закрийте очі і подумки повторюйте за мною:
« Ми веселі, бадьорі і будемо працювати старанно, щоб кожна хвилина не втратилась марно». Я бажаю вам від нашого уроку отримати тільки задоволення.
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Давайте розпочнемо наш урок І скажемо один одному завзято: «Щоб через тернії дістатись до зірок, Ми будемо математику вивчати!» |
Говорять: «Математика складна! І де ж зв’язок між нею і життям?» Але потрібна нам в житті вона, І ми сьогодні це покажемо вам!» |
Ми ознайомилися з поняттям додатні і від'ємні числа навчилися їх додавати і віднімати. Одержані знання необхідно вміти застосовувати на практиці.
Епіграфом до уроку я підібрала слова відомого давньогрецького вченого і філософа Аристотеля: «Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати знання на практиці».
(Відповіді учнів)
Отже, тема уроку: «Розв’язування вправ з теми «Додатні і від'ємні числа. Додавання і віднімання раціональних чисел».
Відкриємо зошити і запишемо тему уроку.
Діти, сьогодні у нас особливий урок, покликаний показати практичне застосування математики в нашому житті. Ми з вами уже знайомились з професіями, для яких важливі знання з математики. Продовжимо нашу подорож у світ професій, пов’язаних з математикою.
Ви пам’ятаєте, що у цьому навчальному році ми почали вести журнал «Математика на службі у професій», де уже є записи про професії: підприємець (продавець), менеджер, економіст, будівельник, кулінар, пекар з якими ми познайомилися у І семестрі.
Клас об’єднано в групи «поети», «фотохудожники» та «дослідники» ,
які отримали випереджувальне домашнє завдання:
1) відшукати професії в яких застосовується додавання та віднімання раціональних чисел;
2) - «поетам» скласти, або виписати вірші про дані професії;
- «художникам» виконати ілюстрації;
- «дослідники» відшукати цікаву інформацію
Ви із цим завданням уже впорались, отож в картки оцінювання занесіть собі по 3 бали.
Тепер залишилося пов'язати ці професії з математикою, що ми зараз і зробимо тож вирушаємо у подорож « Світ професій».
ІІІ Перевірка домашнього завдання.
Перш ніж розпочати нашу подорож давайте сповістимо про це нашим друзям через широковідому соціальну мережу «інстаграм».
Можливо, хтось із них до нас приєднається. Що це? Учень 6 класу опублікував на своїй сторінці відповіді домашнього завдання з математики. Давайте разом в процесі гри «Лови помилку» з’ясуємо, чи правильні відповіді розмістив хлопчик? ( сигнальні картки: правильно- зелена, неправильно – червона)
IV Актуалізація опорних знань.
1) Друзів сповістили. Треба повідомити і батькам, що ми вирушаємо у подорож
Дидактична гра «Математичний телефон».
Три групи вирішують усно ланцюжком числові приклади, останній називає результат.
Група «пошуковці» - число 0, група « поети»- число (-8), група -«художники» число 10. (Відповідь: 100, бали оцінювання).
Батькам зателефонували. Залишилося повідомити про нашу мандрівку телебачення. Давайте поспілкуємося із журналістами українських телеканалів.
2) Обирайте канал і дайте відповідь.
Беремо до рук символічний мікрофон і відповідаємо на запитання журналістів відомих телевізійних каналів.
(Учні обирають на екрані певний телевізійний канал і відповідають на запропоноване запитання)
- Які числа називають натуральними, цілими, раціональними, протилежними?
- Чому дорівнює модуль додатного числа; від'ємного числа; нуля?
- Яке число більше: додатне чи від'ємне?
- Яке із двох від'ємних чисел більше?
- Як додати два від'ємні числа?
- Як додати два числа з різними знаками?
( бали у лист оцінювання)
V Узагальнення і систематизація знань
Молодці діти! Ви показали добрі знання з теми, тому можна вирушати у Світ професій
Нас зустрічає представник дуже популярної професії в сучасному світі. Банкір. А що ви знаєте про цю професію?
- Звітується група пошуковці
- віршовані рядки від групи «поети»
- ілюстрації групи «Фотографи».
- яке ж застосування нашої теми в цій професії? Банкір пропонує вам спробувати себе у його професії.
Задача (Самостійно) Гроші, які вносяться до банку, касир записує зі знаком «+», а які беруть з банку - зі знаком «-«. Як зміниться сума грошей у касі після того, як касир обслужив 8 вкладників?
Вкладник |
Грошова операція |
1 |
+300 |
2 |
-850 |
3 |
-1200 |
4 |
+780 |
5 |
+ 1550 |
6 |
+220 |
7 |
-600 |
Прибуток |
+200 |
2) Наступний працівник надзвичайно цікавої професії. Впізнали його, діти? А що це за професія – зараз ми послухаємо наших друзів.
(Звіт груп)
Завдання від Л. Каденюка. Космонавту цікаво, чи готові ви продовжити його справу.
Задача (Усно) Під час перебування космонавта у відкритому космосі сонячна сторона його скафандра має температуру +140◦С, а його тіньова сторона (-130)◦С. Знайти різницю температур між сонячною і тіньовою стороною скафандра?
( 140-(-130)=140+130=270)
Діти, підніміть руку ті, хто був хоч раз в планетарії. А як ви думаєте, що відчуває космонавт коли знаходиться у відкритому космосі?. У нас з вами випала чудова можливість розглянути планети сонячної системи через скафандр космонавта. Давайте здійснимо віртуальну подорож у космос. Отже слідкуйте за рухом планет поглядом. Нехай ваші очі трішки відпочинуть.
(Фізкультхвилинка, відео)
3) "Гідрометеоцентр повідомляє" - ці слова ми звикли чути по радіо, телевізору і читати на сторінках газет. Але мало хто замислюється, що за коротким повідомленням стоїть праця багатьох тисяч людей, професія яких метеоролог. Це рідкісна професія. Послухайте про неї. Можливо, хтось обере її для себе.
(Звіт груп)
Кажуть, що у природи немає поганої погоди. З цим згодні всі метеорологи, проте потрібно вміти визначати такі кліматичні зміни, які приносять шкоду здоровю людини. Перевіримо, чи зможете ви бути метеорологами.
Задачі для груп.
1. У січні 2021 року найнижча температура повітря у місті Монастирищі становила – 19◦ С, що на 7 ◦ С вище за температуру, зафіксовану в січні 2020 року. Яка температура була у січні того року?
(- 19 – 7 = - 19 + (-7) = - 26 ◦ С) Це досить низька температура, тому тоді ми мали додаткові канікули.
2. Нюша, слухаючи прогноз погоди, почула, що ввечері температура повітря буде складатиме -19,3°С, але вночі вона знизиться на 4,1°С. Нюша замислилася, яка ж температура повітря буде вранці?
( -19,3-4,1=-19,3+(-4,1)=-23,4)
3. Температура повітря в місті Яремче Івано-Франківської області на поверхні Землі становила -21◦С.
Прилади радіозонду випущеного над горою Говерла, яка знаходиться поблизу Яремче, в стратосферу зафіксували температуру нижчу на 63 С. Якою була температура в стратосфері?
-21-63=-21+(-63)=-84 С
4) Скажіть, будь ласка, можна вирушати у подорож без карти? Професія геодезиста, картографа надзвичайно важлива. А що ж це за професія?
( Звіт груп)
Цікава професія! Та чи кожен може її опанувати. Зараз ми це перевіримо, розв’язавши задачі від геодезиста та картографа.
Задача 1 ( Усно) За І день рівень води знизився в річці на -10см, за ІІ - на -4 см, за ІІІ – на -8,5см, за 4 – на -2см. На скільки см зміниться рівень води за 4 дні? (-24,5 см)
2. ( Усно) Висота гори Еверест 8800 м, а глибина Маріанської западини у Тихому океані -10800 м. На скільки метрів перша точка на поверхні земної кулі вища за другу?
8800-(-10800)=8800+10800=19600 (м)
5) Наступна професія лікар. Дивно, правда? Адже як може бути пов’язана ця професія з нашою темою?
( Звіт груп)
Професія лікаря – надзвичайно відповідальна і вимагає міцних знань з математики. Це ви зрозумієте розв’язавши задачі від лікаря Пілюлькіна.
Задача (робота в групах)
Зміна температури тіла хворого за 5 днів подана в такій таблиці
Лютий
Дата вимірювання температури |
01.02.2015 |
02.02.2015 |
03.02.2015 |
04.02.2015 |
05.02.2015 |
Зміна температури у ◦С |
+1 |
+1.1 |
-1,5 |
-0.8 |
-0,6 |
Температура хворого |
|
|
|
|
|
Заповніть таблицю температур, якщо на початку хвороби температура була 37,4◦С. (36,6 пацієнт уже здоровий)
ІV Підсумок уроку
Отже, мандрівка у світ професій добігла кінця. Давайте підрахуємо результати. І додамо нові сторінки у наш альбом.
Сьогоднішній урок був присвячений професіям, які потребують знань з математики. Однією із таких професій є банкір, а з банками тісно пов’язаний і бізнес – це справа, яка приносить прибуток. А чи маємо ми який-небудь прибуток із цього уроку? Чи досягли ми успіху? Взагалі, математика – це не бізнес, але справа дуже прибуткова для розуму! Отже, наш прибуток у розумі.
Інтерактивна вправа “Незакінчені речення”.
V Домашнє завдання:
Виписати або скласти 2 задачі практичного змісту по даній темі.
Дякую за урок!