Урок-подорож "Додавання та віднімання десяткових дробів"

Про матеріал

Урок може бути використаний для повторення, узагальнення та систематизації знань, вмінь та навичок із теми "Додавання та віднімання десяткових дробів".

Перегляд файлу

Тема:  Додавання і віднімання десяткових дробів.

Мета:

  • Систематизувати знання учнів про десяткові дроби, а саме: записувати, округлювати, порівнювати, виконувати дії додавання та віднімання з десятковими дробами;
  • Розвивати компетентності саморозвитку і самоосвіти, продуктивної творчої діяльності, інформаційні, комунікативні, розвивати логічне мислення, пам’ять;
  • Виховувати активність, дисциплінованість, пізнавальний інтерес, наполегливість, працьовитість, акуратність та любов до математики.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: презентація, екран, комп’ютер, сигнальні картки, мішечки, картки з домашнім завданням, на дошці «математична квітка, указка, маркер, магнітна дошка, магніт, конверт з домашнім завданням.

Хід уроку

І. Організаційний етап

На наш урок  завітали гості. Привітайтесь! Добрий день!

Взаємне привітання вчителя і учнів.

Сіли рівно, обернулись.

Один одному всміхнулись.

Й за роботу всі взялись.

Епіграф               Предмет математики настільки серйозний, що не
варто пропускати нагоду зробити його трохи цікавішим.
Б.Паскаль

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Що викликає у вас цікавість?

Скажіть, будь ласка, а чи любите ви подорожувати? То ж я пропоную нам здійснити екскурсію до наймальовничішого куточка нашої держави – до гір Карпат! Але перш, ніж вирушати нам необхідно дослідити наший маршрут. А допомогти нам погодився Знайко. Обміняйтесь, будь ласка, зошитами та перевірте чи готові ви до мандрівки?

Вправа «Перевір сусіда»

№875

  1. 17,6+5,9=23,5(м2) – площа другої кімнати;
  2. 17,6+23,5=41,1(м2) – площа двох кімнат.

Відповідь: 41,1 м2 становить загальна площа двох кімнат Баби-Яги.

№901

а=39,8 – 14,48=25,32;      х=74,123 – 25,32=48,803;       у=74,123-40,2=33,923.

№908

2)(5,93+67,5) – 27,5=(67,5 – 27,5)+5,93=45,93;

  1. 7,29 – (3,961+2,29)=(7,29 – 2,29) – 3,961=1,039.

Підніміть, будь ласка, зелені сигнальні картки ті, в кого відсутні помилки. Молодці!

Підніміть червону картку, якщо у вас багато помилок, або д/з виконане не правильно.             

Знайко дотримався свого слова і дав нам план мандрівки.

 

ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

Що необхідно для нашої навчальної мандрівки? Відповіді учнів….Ми навчилися читати, округлювати, порівнювати, додавати та віднімати десяткові дроби.  І наближаємося до завершення теми. То ж мета нашого уроку повторити увесь пройдений матеріал та підготуватись до написання контрольної роботи.

Отже, записуємо дату уроку, вид роботи, тему уроку.

ІV. Узагальнення знань

То ж тепер треба перевірити чи є в нас все необхідне для подорожі.

Гра  «Фант-лото».

  1. Як називають дроби записані за допомогою коми? (десяткові)
  2. Що відокремлює цілу та дробову частину десяткового дробу? (кома)
  • Якщо у десятковому дробі справа приписати декілька нулів. Чи зміниться від цього дріб?
  1. Яку цифру треба поставити в десятковому дробі, якщо відсутня ціла частина числа? (нуль)
  2. Як називають перший розряд дробової частини десяткового дробу? (десяті)
  • А які ще є розряди дробової частини десяткового дробу? (соті, тисячні десятитисячні і т.д)
  • Яку цифру потрібно поставити в дробовій частині числа, якщо відсутній якийсь розряд? (нуль)
  1. Як відбувається округлення десяткових дробів?
  • Чи можна відкидати нулі в дробовій частині? В цілій?
  1. Як називають числа при додаванні? (доданок, доданок,сума)
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Які закони додавання вам відомі? (переставний, сполучний)
  1. Як називають числа, при відніманні (зменшуване, від’ємник, різниця)
  • Як знайти невідоме зменшуване? Відємник?
  1. Порівняйте числа: 85,09 і 67,99;   0,5 і 0,724;  0,0025 і 0,00247;

 55,7 і 55,700;   7,6431 і 7,6429. Ми повторили теоретичні відомості з теми та пригадали як порівнюють десяткові дроби.

Добре! До подорожі ми готові та речі спаковано! А де ж наші квитки?

Ми вирушаємо до каси залізничного вокзалу. А щоб дізнатися вартість квитка – необхідно прочитати дроби!

На магнітній дошці записані цифри. Вчитель ставить магніт-кому, а діти читають утворений десятковий дріб. Останній дріб буде вартістю квитка.

Що ж вартість знаємо, тепер треба заплатити.

Виходять учні касири. Показують на завдання, а вибрані учні з класу їх рахують.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Застосування вмінь

Нарешті ми йдемо до поїзда, але номера вагону ми не знаємо. Щоб дізнатися необхідно розвязати рівняння та округлити його корінь до цілих.

№1

Робота в четвірках
І ряд (3,9+х) – 2,5=5,7    

ІІ ряд 16,2 – (6,7+х)=5,9
ІІІ ряд  3,07+(у-1,17)=5,47

Відповідь: 4 вагон.

Ми пригадали виконання округлення десяткових дробів та розвязування рівнянь.

Отже, ми вирушили в дорогу і 0 11 годині прибули в місто Івано-Франківськ.

Та так ми стомилися в дорозі! То ж…

Фізкультхвилинка.

 Годі діти працювати!

Час прийшов відпочивати!

Є хвилинка відпочинку - 

Зробимо фізкультхвилинку.  

Вправа «Зробіть не те, що кажу, а не те що роблю!»

Діти сідають і виконують валеохвилинку «Вгадай, що тримаєш?» потрібно взяти мішечки та здогадатись, що в них знаходиться.

Тут ми пересіли на автобус та вирушили до найвищої гори України – Говерли. А щоб дізнатися яку відстань ми подолаємо від Івано-Франківська до г. Говерли розвяжімо задачу.

№2

Першого дня туристи пройшли 35,8 км, що на 13,5 км менше, ніж другого дня, і на 5,8 км більше, ніж третього. Скільки кілометрів пройшли туристи за три дні?

  1. 35,8+13,5=49,3 (км) – другого дня;
  2. 35,8 – 5,8 = 30(км) – третього дня;
  3. 35,8+49,3+30=115,1(км)

Відповідь: 115,1 км пройшли туристи за три дні.

Ми повторили додавання та віднімання десяткових дробів.

То ж ми успішно доїхали і перебуваємо у підніжжя гори. Про погода така мінлива і раптово розпочалася хуртовина. Давайте зупинимо снігопад, що заважає нашій мандрівці.

№3

Які цифри можна підставити замість зірочок, щоб утворилася правильна нерівність (у правій і лівій частинах нерівності зірочкою позначено одну й ту саму цифру):

1) 0,*4>0,6*;           2) 0,*4<0,4*.

Ми повторили порівняння десяткових дробів.

То ж, нарешті, ми підіймаємося на вершину гори Говерли. А порахуймо на якій висоті ми будемо перебувати!

№4

Виразіть дані величини в кілометрах і виконайте дії: 2638м – 577м.

2,638км – 0,577км=2,061км.

Ми повторили запис числа у вигляді десяткового дробу.

Отже, ми знаходимось на вершині найвищої гори України. ФОТО ГОРИ. Якщо буде час, то інформація про Говерлу.

Традицією є встановлення прапора на вершині цієї гори людьми, які її підкорили. І ми не будемо вийнятком. ПРАПОР.

Додаткове завдання:

Обчислити зручним способом:

  1. 0,375+4,318+1,625 – 1,318     (2+3=5)
  2. 6,25+8,63 – 2,13+1,25           (7,5+6,5=14)

Ось і завершилась наша подорож. Скажіть, будь ласка, чи сподобалась вам мандрівка? Якщо так, то підніміть зелену картку, а якщо ні – червону.

VІ. Підсумок уроку

Рефлексія.

Як вважаєте, чи готові ви до написання контрольної роботи?

Продовжте речення.

Я вважаю, що …

Я добре вмію …

Мені треба ще попрацювати над…

Мені не зрозуміло …

Оцінювання

VІІ. Домашнє завдання

Готуватись до написання контрольної роботи. Повторити п.30 – 33.

Виконати завдання на картці.

Крім того на пошту нашої школи прийшов лист від учнів ще однієї школи нашого міста. Вони також хочуть відвідати Говерлу, але їм треба розвязати завдання. Допоможемо їм?

№1 Обчисліть 19,1 – (4,9+6,52) с.

№2 Першого дня туристи пройшли 15,1 км, що на 3,5 км менше, ніж другого дня, і на 5,21 км більше, ніж третього. Скільки кілометрів пройшли туристи за три дні?

№3 Замініть зірочки однаковими цифрами, щоб отримати правильну нерівність:   1) 0,**71>0,*7*1*;        2) 0,*5*4*<0,**54.

Додаткове завдання від учнів іншої школи.

Розвяжіть рівняння (32х – 10,29)+0,9=278,61.

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

 

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку