Урок-подорож "Інформація- країна пригод і несподіванок"

Про матеріал

Розробка заходу в 4 класі. Матеріал містить конспект уроку, додаткові матеріали і презентацію. Урок розроблено на основі позакласних заходів О.П. Антонової

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Джойстики

 

   Мишки

 

 



Місто «Ерудит»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

                                                                                                                                                        

 


Зміст слайдів
Номер слайду 1

Країна Інформація

Номер слайду 2

Місто Ерудит

Номер слайду 3

Місто Таємниці Комп’ютера

Номер слайду 4

Місто Комп’ютерних професій

Номер слайду 5

Місто Мудрість

Номер слайду 6

Фініш

Перегляд файлу

Урок-подорож «Інформація — країна пригод і несподіванок»

Мета:   закріпити знання учнів про складові комп’ютера, інформацію та інформаційні процеси; розвивати увагу, вміння нестандартно мислити, інтерес до вивчення інформатики; виховувати самостійність та відповідальність за свої дії.

Програми та обладнання: персональні комп’ютери, картки із завданнями, кросворди, протокол оцінювання гри.

 

СТРУКТУРА ЗАХОДУ

№ з/п

Назва етапу

Час, хв

І

Організаційний момент

1

ІІ

Подорож країною пригод і несподіванок

 

 

1-ша зупинка: місто Ерудит

10

 

2-га зупинка: місто Таємниці Комп’ютера

10

 

3-тя зупинка: місто Комп’ютерних професій

10

 

4-та зупинка: місто Мудрість

10

ІІІ

 Кінцева зупинка: місто Фініш

2

ІV

Підсумки

2

 

 

 

 

 

Хід заходу

І. Організаційний момент

 Сьогодні ми здійснимо подорож країною Інформація. І пройдемо за таким маршрутом: через міста Ерудит, Таємниці Комп’ютера, Комп’ютерних професій, Мудрість, Фініш. У кожному місті ваша робота буде оцінюватися. Вперед мандрувати.

 

ІІ. Подорож країною пригод і несподіванок

1-ша зупинка: Місто Ерудит

 

Спочатку з’ясуємо, як ви розумієте значення слова «ерудит». Так, ерудит (від лат. Освічений, учений) – людина, яка має глибокі різносторонні знання.

Ми подорожуємо країною Інформація, тому перше завдання відіграє роль компасу і допоможе з’ясувати, як добре ви орієнтуєтесь у світі знань. Отже, перше завдання – тестове. (Учні отримують картки з тестом). (Додаток 1)

За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал, максимальна кількість балів -10 балів.

Відповіді: 1- А, Г. 2 – В, Г. 3 – В, Г. 4 – Б, Г. 5 – А. 6 – Б. 7 – В. 8. – В, Г. 9  - А, Г. 10 – А, Г.

 

 

Додаток 1

ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ

Позначте одну або декілька правильних, на вашу думку, відповідей.

 

1. Звукове за способом подання повідомлення.

А Гуркіт грому

 Б Стаття в газеті

 В Оцінка в щоденнику

 Г Гра на фортепіано

 

2. Числове за способом подання повідомлення.

 А Запис у щоденнику

 Б Оцінка у щоденнику

 В Промова президента футбольного клубу

 Г Номер телефону у записнику

 

3. Графічне за способом подання повідомлення.

 А Стаття в газеті

 Б Запис у щоденнику

 В Фотографія в альбомі

 Г Схема метро

 

4. Текстове за способом подання повідомлення.

 А Спів пташок

 Б Вірш у підручнику

 В Промова Президента України

 Г Оголошення у газеті

 

5. Мисливець по слідах знаходить тварину. Яке повідомлення за способом сприйняття він отримав?

 А Зорове

 Б Нюхове

 В Звукове

 Г Дотикове

 

6. Мисливський собака знаходить тварину. Яке повідомлення за способом сприйняття він отримав?

 А Зорове

 Б Нюхове

 В Звукове

 Г Дотикове

 

7. Який пристрій може замінити компас?

 А Термометр

 Б Пилосос

 В Навігатор

 Г Фотоапарат

8. Яка властивість відрізняє Місяць від м'яча?

 А Круглий

 Б Жовтий

 В Гумовий

 Г Супутник Землі

 

9. Виберіть співвідношення «частина — ціле».

 А Сторінка, книга

 Б Поганий вчинок, добрий вчинок

 В День, ніч

 Г Монітор, комп'ютер

 

10. Виберіть слова, які мають протилежне значення.

 А День, ніч

 Б Монітор, комп'ютер

 В Літера, слово

 Г Високий, низький

 

2-га зупинка: місто Таємниці Комп’ютера

 Наступна наша зупинка : місто Таємниці Комп’ютера. Вам потрібно розв’язати кросворд. Кожна правильна відповідь – 1 бал. (Додаток 2).

 

Відповіді до кросворду: 1. Монітор. 2. Сканер. 3. Файл. 4. Процеси. 5. Принтер. 6. Команда. 7. Папка. 8. Цифра. 9. Вікно. 10. Калькулятор.

 

 

Додаток 2

Кросворд

  1. Пристрій виведення інформації.

  2. Пристрій введення інформації.

  3. Дані, збережені на носії під якимось ім’ям.

  4. Інформаційні...

  5. Пристрій виведення інформації.

  6. Вказівка, що спонукає до дії.

  7. Місце зберігання файлів.

  8. Символ числової інформації.

  9. Область екрана, у якій відкривається програма.

10. Програма для виконання обчислень.

 

 

 

3 – тя зупинка: місто Комп’ютерних Професій

 

Як відомо, комп’ютер – це універсальний пристрій для опрацювання інформації. Різні фахівці використовують комп’ютер у своїй роботі. Розгляньте малюнки і біля кожного запишіть відповідну професію. Усно поясніть, як саме використовують комп’ютери люди цих професій.

 Максимальна кількість балів – 10 (Додаток 3).


Додаток 3

Зразки малюнків

№ з/п

Малюнок

Професія

 

№ з/п

Малюнок

Професія

1

_________________

_________________

_________________

6

_________________

_________________

_________________

2

_________________

_________________

_________________

7

_________________

_________________

_________________

3

_________________

_________________

_________________

8

_________________

_________________

_________________

4

_________________

_________________

_________________

9

_________________

_________________

_________________

5

_________________

_________________

_________________

10

_________________

_________________

_________________

 

 

 

 

4-та зупинка: місто Мудрість

 Мер міста Мудрість – Математика, помічниця – Інформатика. Мешканці – поважні чарівники, які загадують вам загадки. Кожне завдання оцінюється у 3 бали. Щоб заробити 10 балів, необхідно виконати додаткове завдання, яке оцінюється в 1 бал

Додаток 4

Завдання для І команди

1. Закресліть чотири цифри так, щоб утворилося найменше трицифрове число із записаних підряд чисел.

4 9 2 1 5 0 8

2. Користуючись таблицею, переведіть наведені римські числа в арабські:

1) MXI;   2) CLVIII;   3) MMXIV.

І

ІІ

ІІІ

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

L

C

D

M

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

50

100

500

1000

3. Відгадайте загадку.

Кота вона не помічає,
Сир не їсть, не полюбляє.
Бігає по килимку
На тонкому провідку.

 

 

Завдання для ІІ команди

1. Закресліть три цифри так, щоб утворилося найменше чотирицифрове число із записаних підряд чисел.

4 9 2 1 5 0 8

2. Користуючись таблицею, переведіть наведені арабські числа в римські:

1) 12;   2) 81;   3) 121.

І

ІІ

ІІІ

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

L

C

D

M

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

50

100

500

1000

3. Відгадайте загадку.

Він і друг і помічник,
Цей рухомий вказівник.
Він усім допомагає,
Хто з комп’ютером ладнає.

 

 

 

Додаток 5

Додаткове завдання

З’єднайте на малюнку стрілками зазначені дані та назви пристроїв, які використовують для роботи з ними.

 

 

 

ІІІ. Кінцева зупинка: Місто Фініш

Шановні діти! Добігла кінця наша подорож. Ви добре попрацювали. А зараз ми підрахуємо ваші бали і визначимо, яка команда перемогла.     (Додаток 6).

 

Додаток 6

Протокол оцінювання гри-подорожі
«Інформація — країна пригод і несподіванок»

№ з/п

Назва етапу

І

команда

ІІ

команда

 

       1

1-ша зупинка: місто Ерудит

 

 

 

       2

2-га зупинка: місто Таємниці Комп'ютера

 

 

 

       3

3-тя зупинка: місто Комп'ютерних Професій

 

 

 

       4

4-та зупинка: місто Мудрість

 

 

 

       6

Додаткове завдання

 

 

 

                      Загальна кількість балів:

 

 

 

Відповіді:

1 завдання

За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал, максимальна кількість балів -10 балів.

Відповіді: 1- А, Г. 2 – В, Г. 3 – В, Г. 4 – Б, Г. 5 – А. 6 – Б. 7 – В. 8. – В, Г. 9  - А, Г. 10 – А, Г.

2 завдання

Відповіді до кросворду: 1. Монітор. 2. Сканер. 3. Файл. 4. Процеси. 5. Принтер. 6. Команда. 7. Папка. 8. Цифра. 9. Вікно. 10. Калькулятор.

3 завдання

Максимальна кількість балів – 10

4 завдання

Кожне завдання оцінюється у 3 бали. Щоб заробити 10 балів, необхідно виконати додаткове завдання, яке оцінюється в 1 бал

Відповіді до завдань 1ої команди:

  1. 150;    2) 1021; 158; 2024.         3)  Миша

Відповіді до завдань 2ої команди:

  1. 1508.                2. XII;    LXXXI;      CXXI;         3.   Курсор

 

 


 

Додаток 1

ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ

Позначте одну або декілька правильних, на вашу думку, відповідей.

 

1. Звукове за способом подання повідомлення.

А Гуркіт грому

 Б Стаття в газеті

 В Оцінка в щоденнику

 Г Гра на фортепіано

 

2. Числове за способом подання повідомлення.

 А Запис у щоденнику

 Б Оцінка у щоденнику

 В Промова президента футбольного клубу

 Г Номер телефону у записнику

 

3. Графічне за способом подання повідомлення.

 А Стаття в газеті

 Б Запис у щоденнику

 В Фотографія в альбомі

 Г Схема метро

 

4. Текстове за способом подання повідомлення.

 А Спів пташок

 Б Вірш у підручнику

 В Промова Президента України

 Г Оголошення у газеті

 

5. Мисливець по слідах знаходить тварину. Яке повідомлення за способом сприйняття він отримав?

 А Зорове

 Б Нюхове

 В Звукове

 Г Дотикове

 

6. Мисливський собака знаходить тварину. Яке повідомлення за способом сприйняття він отримав?

 А Зорове

 Б Нюхове

 В Звукове

 Г Дотикове

 

7. Який пристрій може замінити компас?

 А Термометр

 Б Пилосос

 В Навігатор

 Г Фотоапарат

8. Яка властивість відрізняє Місяць від м'яча?

 А Круглий

 Б Жовтий

 В Гумовий

 Г Супутник Землі

 

9. Виберіть співвідношення «частина — ціле».

 А Сторінка, книга

 Б Поганий вчинок, добрий вчинок

 В День, ніч

 Г Монітор, комп'ютер

 

10. Виберіть слова, які мають протилежне значення.

 А День, ніч

 Б Монітор, комп'ютер

 В Літера, слово

 Г Високий, низький


Додаток 2

Кросворд

  1. Пристрій виведення інформації.

  2. Пристрій введення інформації.

  3. Дані, збережені на носії під якимось ім’ям.

  4. Інформаційні...

  5. Пристрій виведення інформації.

  6. Вказівка, що спонукає до дії.

  7. Місце зберігання файлів.

  8. Символ числової інформації.

  9. Область екрана, у якій відкривається програма.

10. Програма для виконання обчислень.

 


Додаток 3

Зразки малюнків

№ з/п

Малюнок

Професія

 

№ з/п

Малюнок

Професія

1

_________________

_________________

_________________

6

_________________

_________________

_________________

2

_________________

_________________

_________________

7

_________________

_________________

_________________

3

_________________

_________________

_________________

8

_________________

_________________

_________________

4

_________________

_________________

_________________

9

_________________

_________________

_________________

5

_________________

_________________

_________________

10

_________________

_________________

_________________

 

 

 

 

Додаток 4

Завдання для І команди

1. Закресліть чотири цифри так, щоб утворилося найменше трицифрове число із записаних підряд чисел.

4 9 2 1 5 0 8

 

 

2. Користуючись таблицею, переведіть наведені римські числа в арабські:

1) MXI;   2) CLVIII;   3) MMXIV.

І

ІІ

ІІІ

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

L

C

D

M

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

50

100

500

1000

 

 

 

 

 

3. Відгадайте загадку.

Кота вона не помічає,
Сир не їсть, не полюбляє.
Бігає по килимку
На тонкому провідку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для ІІ команди

1. Закресліть три цифри так, щоб утворилося найменше чотирицифрове число із записаних підряд чисел.

4 9 2 1 5 0 8

 

 

2. Користуючись таблицею, переведіть наведені арабські числа в римські:

1) 12;   2) 81;   3) 121.

І

ІІ

ІІІ

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

L

C

D

M

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

50

100

500

1000

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Відгадайте загадку.

 

Він і друг і помічник,
Цей рухомий вказівник.
Він усім допомагає,
Хто з комп’ютером ладнає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

Додаткове завдання

З’єднайте на малюнку стрілками зазначені дані та назви пристроїв, які використовують для роботи з ними.

 

 


Додаток 6

Протокол оцінювання гри-подорожі
«Інформація — країна пригод і несподіванок»

№ з/п

Назва етапу

І

команда

ІІ

команда

 

       1

1-ша зупинка: місто Ерудит

 

 

 

       2

2-га зупинка: місто Таємниці Комп'ютера

 

 

 

       3

3-тя зупинка: місто Комп'ютерних Професій

 

 

 

       4

4-та зупинка: місто Мудрість

 

 

 

       6

Додаткове завдання

 

 

 

                      Загальна кількість балів:

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 лютого 2023
Переглядів
914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку