Урок "Подорож картою України"

Про матеріал
Урок на формування уявлень учнів про географічне розташування України, її кордони. Дослідження карти України, ознайомлення з найбільшими містами України, історією виникнення деякихназв, горами, водоймами країни тощо.
Перегляд файлу

Тема:   Подорож  картою  України

 

Мета: 1. Продовжити формувати уявлення учнів про географічне розміщення 

                   України, її кордони.

                   Ознайомити з найбільшими  містами України,  історією виникнення                      назв, горами, водоймами країни.

2.                 Розвивати   інтерес до  історичного  минулого  нашого  краю,  його                     сьогодення.   Розвивати   мислення,   пам`ять,  увагу;  поширювати                     кругозір.  

3.                 Виховувати   почуття  любові  до  своєї  Батьківщини.    Формувати                       вміння  працювати  з  науковою  літературою;  формувати   дружні                     стосунки в колективі, вміння співпрацювати в групах.

 

Форма організації класу: кооперативні малі групи.

 

Обладнання: фізична, адміністративна та контурні карти України, ілюстрації                        пам`яток  культури України,  роздатковий  матеріал  для  роботи  в                        групах, картки для самооцінки знань учнів за рівнями, магнітофон,                        аудіозапис   «Мелодії  природи»,   маркери,   фотографії   класу   з                       краєвидом місць, які відвідали, довідники.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

  

                    Дзвоник вже сигнал нам дав.            Працювати час настав.          Тож і ти часу не гай,

                   Працювати помагай!

 

-   Будемо один одному допомагати, щоб якомога більше вивчити на уроці.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

1.Об`єднання дітей у групи.  

-   Подивіться на дошку. Що це? (Карта України)

-   Сьогодні на уроці відправимось у подорож по Україні.

-   Купуйте білети. (Діти беруть картки зі словами)

 

Літак:        небо, льотчик, стюардеса, аеропорт, аеродром, пасажирський  літак.

Поїзд:         залізнична станція, вагон, машиніст, провідниця, купе, симофор. Пароплав:     річка, порт, причал, каюта, капітан, кок.

Автомобіль:        автозаправка, водій, бензин, шосе, дорожні знаки, запасне               колесо.

-   Прочитайте слова. За значенням цих слів об`єднайтесь у групи.

2.Презентація груп.  

-   Перевірте, чи всі члени вашої групи прийняли правильне рішення.

-   За якою ознакою ви об`єднались?

-   Сьогодні на уроці будемо працювати в групах. А в групах існують правила. Назвіть їх.

 

ІІІ. Актуалізація знань учнів.  

-   Діти, в якому місті ми живемо?

-   Як називають мешканців нашого міста (села, селища)?

-   В якій державі ми живемо?

-   Як називають жителів України?

-   Чим є Україна для кожного з нас?

-   Яке місто є столицею України?

-   Яка легенда існує про походження назви міста Києва?

-   У яких містах України бували з батьками?

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. 

-   Багато вже знаємо про рідну державу.

-   Сьогодні на уроці будемо продовжувати вивчати свою Україну, її культурні пам`ятники, міста, історію.

-   На уроці продовжимо вчитися працювати з картою України, навчимося позначати на карті кордон країни, міста.

-   Наукові енциклопедії, довідники допоможуть розширити кругозір.

 

V. Робота над темою уроку.

 

1.   Фронтальна робота. 

-         Які місця в рідному місті (селі, селищі) ми разом відвідали?

 

                    Мій рідний край, моя земля    Велика-превелика.

                    Є в ній степи, ліси, поля,        моря, і гори, й ріки.

                                               Н.Забіла

 

-         Український поет Максим Рильський сказав:

 

 

                   Рідну країну треба не тільки любити – її треба знати.

 

-         Тож  вирушаймо.

-         Територія України є неподільною і недоторканою.

-         Покажіть на карті кордони нашої держави, столицю, наше місто.       - Обведіть на контурній карті кордон, позначте столицю, наше місто.

 

 

 

2.   Робота в групах. 

-         Завдання групам: кожна група отримує маршрутний лист, який необхідно заповнити. Вам допоможуть карта України, довідники, ваші особисті знання. Виконавши завдання розподіліть обов`язки у групі, хто буде розповідати, хто показувати на карті.

 

1група.

 

Заповніть маршрутний лист

Українські Карпати:

1.     Найвища гора - _____________________________________________.

2.     Її висота - __________________________________________________.

 

Кримські гори:

1.     Найвища гора - ______________________________________________.

2.     Її висота - ___________________________________________________.

Зачитайте інформацію

 

       Цікаво знати. У Карпатах та у Кримських горах створені заповідники. Наприклад, Карпатський заповідник створено майже 40 років тому. У заповіднику мешкає до 70 видів звірів. 180 видів птахів і 50 видів прісноводних риб.

 

 

-         Що ви знаєте ще цікавого про Карпати та Кримські гори? Повідомлення дітей.

 

2група.

 

Заповніть маршрутний лист

Найбільші міста України:

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________ _________________________________________________________________.

 

 

Зачитайте інформацію

       

      Цікаво знати. Назву міста Житомир пов`язують з ім`ям одного з дружинників київських князів. Після загибелі князів Житомир залишив Київ і оселився із своїми воїнами в лісах. Там було збудовано місто. Названо його Житомиром.

 

 

-         Про походження назв яких міст ви дізналися з додаткової літератури?

           Повідомлення дітей

3група.

 

Заповніть маршрутний лист

Ріки України:

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________.

 

Найбільша річка України______________________________. Впадає в __________________________ море.

 

Зачитайте інформацію

      

      Цікаво знати. Давньогрецька назва Дніпра – Борисфен. Дніпро тече по території  Росії, Білорусії, України. У межах нашої держави довжина становить 981 кілометр.

 

 

-         Що ви знаєте про Дніпро?   Повідомлення дітей.

 

4група.

 

 

Заповніть маршрутний лист

Населення України.

В Україні проживають люди багатьох національностей: 

____________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________.

 

Зачитайте інформацію

        

        Цікаво знати. Територія нашої держави поділена на 25 областей. Кількість мешканців України приблизно 41 мільйон. Третина населення України проживає в сільській місцевості, решта – у містах.

 

 

 

3.Перевірка роботи. 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка.  

                              Облітав журавель            Облітав журавель                    сто морів, сто земель.

                    Облітав, обходив, крила, ноги натрудив.    Ми спитали журавля:              «Де найкращая земля?»            Журавель відповідає:

                   «Краще рідної немає!»

 

         - Як ви розумієте відповідь журавля?

 

4.  Робота над прислів`ям.  

-   Складіть прислів`я про Україну із слів, записаних на картках.

 

  1.Без верби та калини нема України.

  2.Козацькому роду нема переводу.

  3.Жити –Вітчизні служити.

  4.До свого роду хоч через воду.

 

-   Дружно прочитайте утворені речення.

 

6. Самооцінювання. Створення спільного проекту

.

                    Ми малі, та всі ми друзі,

                    Ми – одна родина,          А найбільша наша мати –              Рідна Україна.

 

-   Що стоїть за цим словом?

-   Оцініть свою роботу. Виберіть квіточку, яка відповідає вашому рівню роботи на уроці. Наклейте її на карту України там, де б ви хотіли побувати. Діти виконують роботу.

 

 

VІ. Підсумок уроку.

-   Про що дізналися на уроці?

-   Що найбільше вразило?

-   Що запам`яталося?

-   В якому куточку України хотілося б побувати?

-   Що виявилося важким?

 

V. Домашнє завдання.

-                      Творче завдання.

-                      Підготувати повідомлення (усно, кросворд, презентація тощо) про Україну напрямками уроку для більш глибшого вивчення теми.

 

 

 

НЕБО

 

 

 

 

ЛЬОТЧИК

 

 

СТЮАРДЕСА

 

 

 

 

АЕРОПОРТ

 

 

АЕРОДРОМ

 

 

 

 

ПАСАЖИРСЬКИЙ ЛІТАК

 

ЗАЛІЗНИЧНА

СТАНЦІЯ

 

 

 

 

ВАГОН

 

 

МАШИНІСТ

 

 

 

 

ПРОВІДНИЦЯ

 

 

КУПЕ

 

 

 

 

СИМОФОР

 

 

 

 

 

РІЧКА

 

 

 

ПОРТ

 

 

 

 

ПРИЧАЛ

 

 

 

 

КАЮТА

 

 

К А П І Т А Н

 

 

 

 

КОК

 

 

АВТОЗАПРАВКА

 

 

 

 

ВОДІЙ

 

 

БЕНЗИН

 

 

 

 

ШОСЕ

 

ДОРОЖНІ

ЗНАКИ

 

 

 

ЗАПАСНЕ

КОЛЕСО

 

 

 

 

Л І Т А К

 

 

 

Заповнити маршрутний лист

 

 

Українські Карпати: 1.Найвища гора

_____________________________________________.

2. Її висота

__________________________________________________.

 

Кримські гори:

1.   Найвища гора

______________________________________________.

2.   Її висота -

______________________________________________.

 

 

 

 

 

 

 

Л І Т А К

 

 

 

Зачитайте інформацію

 

 

       Цікаво знати. У Карпатах та у Кримських горах створені заповідники. Наприклад, Карпатський заповідник створено майже 40 років тому. У заповіднику мешкає до 70 видів звірів. 180 видів птахів і 50 видів прісноводних риб.

 

 

П О Ї З Д

 

 

 

Зачитайте інформацію

 

 

      Цікаво знати. Назву міста Житомир пов`язують з ім`ям одного з дружинників київських князів. Після загибелі князів Житомир залишив Київ і оселився із своїми воїнами в лісах. Там було збудовано місто. Названо його Житомиром.

 

 

 

П О Ї З Д 

 

 

Заповнити маршрутний лист

 

 

Найбільші міста України:

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________ ______________________________________________________.

 

 

\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П А Р О П Л А В

 

 

Заповнити маршрутний лист

 

Ріки України:

_____________________________________________________

_____________________________________________________ ____________________________________________________.

Найбільша річка: _______________________________. Впадає в  ___________________________ море.

 

 

 

 

П А Р О П Л А В

 

 

Зачитайте інформацію

 

 

       Цікаво знати. Давньогрецька назва Дніпра – Борисфен. Дніпро тече по території  Росії, Білорусії, України. У межах нашої держави довжина становить 981 кілометр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А В Т О М О Б І Л Ь

 

 

 

 

Заповнити маршрутний лист

 

Населення України. В Україні проживають люди багатьох національностей:  ____________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________.

 

 

 

 

 

А В Т О М О Б І Л Ь

 

 

 

 

Зачитайте інформацію

 

     

         Цікаво знати. Територія нашої держави поділена на 25 областей. Кількість мешканців України приблизно 41 мільйон. Третина населення України проживає в сільській місцевості, решта – у містах.

 

 

 

 

 

Б е з

 

 

верби

 

 та калини

 

 

 

нема

 

 

 

України.

Козацькому роду

 

 

нема

 

 

 переводу.

 

 

 

 

 

 

Жити –  

Вітчизні

 

 служити.

 

 

 

 

 

 

До

 

 

свого роду

 

 

 

хоч

через воду.


Рідну країну треба  

не тільки любити – 

її 

треба знати.

 

 

М. Рильський

ПАМ`ЯТКИ       КУЛЬТУРИ   

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подорож картою України

 

 

 

 

Моя земля   красива,       дивовижна             і єдина.  

image 

      Пароплав

     image 

Автомобіль

   image 

             Літак  

    image 

               Поїзд

pdf
Додано
22 січня 2022
Переглядів
1060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку