Урок-подорож
Тема. «Парад країн Європи»
Мета: поглибити знання дітей про країни Європи, які входять до складу ЄС, їх національні, духовні, культурні надбання, підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім’ї народів; розвивати громадянську позицію, пізнавальну активність, логічне мислення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати повагу до інших, естетичний смак.
Обладнання: тема на дошку, карта Європи, жетони, ілюстрації, презентація, ноутбук.
Вид заняття: заочна подорож.
Хід уроку:
І Вступна частина
-
Привітання.
Вітаємо, вас, наші любі,
У світлій, затишній оселі.
Нехай заняття наше буде,
Як пісня — дзвінким та веселим.
Ось дзвінок сигнал подав —
До роботи час настав.
Ось і ми часу не гаймо,
А заняття починаймо.
-
Повідомлення теми і мети.
—Діти, а щоб дізнатися в яку частину світу ми сьогодні відправимось, ми пропонуємо вам послухати вірш:
Куточків різних на землі багато.
Європа серед них – найкраща над усім,
Бо саме тут ми маємо зростати.
Європа – наш великий спільний дім!
-
Тож в який куточок світу ми сьогодні відправимось?
-
Правильно! Тож, сьогодні в гості нас чекають країни Європи.
(Стукіт в двері)
-
Введення елементу нестандартності.
Відкриваються двері і входить Європа.
Європа: Вітаємо вас, любі — українці.
Вітаємо вас, шановні європейці.
Хочете знати, як мене звати?
Європа мене величати.
Коли народилася?
О, на карті я давно з'явилася,
Про це усі у світі знають.
Чи велика у мене родина?
Так, у мене не одна дитина.
Об'єднала у Євросоюз 28 країн,
Усім комфортно в нім.
Розумію, вам кортить про ЄС запитати?
Ну що я мушу сказати...
Це — така організація,
Де кожна нація
Має рівні права і свободи,
Живуть у злагоді усі народи.
Вчитель:
– Тож діти, хто це?
-
Чи велика у Європи родина? (28 країн)
-
А як живе ця незвичайна родина?
-
Молодці. Отож, без вагання
Поспішаймо, любі друзі,
На нас чекають у Євросоюзі!
А зараз познайомтеся з дивною родиною,
Кожною європейською країною.
ІІ Основна частина
-
Вступне слово.
-
Дружба і братерство. Єдність і партнерство. Демократія, право, свобода. Разом. Кредо кожного народу.
Єднає нас людей Європа,
Яка у всесвіті одна така,
І той, хто близько чи далеко,
Тобі мов брат або сестра.
Ми різні за мовою, різні натури,
Різні звичаї, різні культури.
Та Європа — наш спільний дім,
-
Європейський Союз — це сім'я демократичних країн, що спільно працюють задля миру і процвітання.
-
9 травня 1950 року — день народження того, чим є зараз ЄС — відзначається щорічно як День Європи, який також святкується в Україні.
-
Війна між країнами ЄС є немислимою завдяки єдності, якої вони досягли за останні 60 років.
-
28 комісарів, по одному з кожної країни ЄС, працюють над конкретними завданнями, такими як зовнішні відносини, енергетика, торгівля, культура та національні надбання.
-
Хтось знає хто такі комісари? Так ось комісари – це посадова особа, наділена урядом особливими повноваженнями, представники своєї країни.
-
ЄС — дійсно унікальне явище, адже кожен народ із 28 країн унікальний по-своєму, своїми традиціями, звичаями, мовою, кухнею, а не тільки географією, кліматом та релігією.
-
Щоб рухатись уперед, потрібно не лише любити Батьківщину, а й знати та поважати своїх сусідів. А ще означає —- вивчати їхні звичаї і традиції, їхню національну культуру, етнос.
-
Тож почнемо «відкривати» для себе країни ЄС.
-
Бесіда « Екскурсія по Німеччині»
(Учні – екскурсоводи розповідають про міста Німеччини)
Учень1. Почнемо екскурсію з Берліна,
Це важливе місто для країни.
Проведуть до Дрездена дороги,
Це найкраще місто у Європі.
Учень 2. Мюнхен - це Баварії столиця,
Рай музеїв, карнавалів і традицій.
Туристична Мекка, ще й культури,
І мистецтва, і архітектури.
Учень 3. Місто Веймар — класики столиця,
Ну, а Кьольн — це готики скарбниця.
-
А щоб переконатися у красі архітектури
-
Німеччини ми пропонуємо відео-матеріал?
(Відео-матеріал: Сучасна архітектура Мюнхена)
-
Так ось, діти, перед тим як йти далі, Європа хоче у вас запитати дещо?
Європа: З якого міста ми почали нашу екскурсію?
Хто знає чому Берлін – це важливе місто для країни?
Європа: Яке місто є рай музеїв, карнавалів і традицій?
Молодці, тож можемо продовжувати.
-
Зупинка «Англія»
-
Продовжуємо знайомство з європейськими країнами, і наступним представником Європи – є жителі британських островів.
-
Англійські традиції... Уже давно словосполучення цих двох слів стало звичним. І дійсно, ми не уявляємо Великобританію без її традицій, які супроводжують кожного англійця протягом усього життя, від народження до смерті.
-
Може хтось знає якісь англійські традиції?
-
Традиційне пиття чаю. Урочистий виїзд королеви. Шотланський одяг та танці.
-
Яскравою зорею й урочистим світанком в Англії – є романтичний письменник Вільям Шекспір. Його перу належить всесвітня п’єса «Ромео і Джульєтта». Англійці дуже полюбляють ходити на цю п’єсу, та й взагалі до театру.
-
Гра «Актор»
-
Тож діти, давайте зараз перевіримо чи гарні ви актори. Вашим завданням буде сказати вираз: «Я люблю свою країну»
(зі смутком, з радістю, з втомою і ніби ви тільки-но прокинулись.)
-
Молодці, а ми продовжуємо нашу подорож.
-
Зупинка «Франція»
-
Парад продовжує наймодніша країна Європи — Франція, про яку знає весь світ.
-
Франція — це не тільки шикарний Париж, сонячний Прованс і знаменита Бургундія. Це країна, де хвилі Атлантики ніжно пестять пустинні пляжі, а туристи насолоджуються справжніми чарами цієї давньої аристократичної країни.
-
Вежі Ла-Шен і Сен-Ніколя у фортеці Ла-Рошель і до сьогодні тримають таємниці благородних мушкетерів.
-
Париж — столиця високої моди. Історія костюмів — історія душі. Ці слова належать французькому поету. Французи кажуть:
«Не були б ноги гарними, якби не туфлі, а вуха — якби не сережки».
-
Чи вірно вважають французи, що одяг робить людину красивою? Чи краса людської душі важніше?
-
Зупинка «Данія»
-
А ми продовжуємо нашу подорож. Наступна країна - Данія. Столиця Данії — місто Копенгаген. Грошова одиниця — датська крона.
-
Саме в Данії вперше з'явився всім відомий конструктор «LEGO», що у перекладі « грайте добре».
-
Данія подарувала нам відомих людей , таких як письменник Ганс Хрістіан Андерсон.
-
Гра «Веселе перо»
-
І зараз ми перевіримо як всі ви його знаєте. Тому зараз я вам читаю уривок з твору Г.Х. Андерсена, а ви кажете, як називається цей твір.
Європа:
-
А маленький принц дуже злякався ластівки, адже порівняно з ним вона була велетнем-птахом, а він був такий маленький та ніжний. Та, коли глянув на дівчинку, він був просто захоплений — такої чудової дівчинки йому ще не доводилось бачити. Тому він зняв з себе корону і одяг на неї. Потім принц спитав, як її звуть і чи не хоче вона вийти за нього заміж і бути королевою над усіма квітами! Так, це був справжній жених, не те що син жаби або кріт в оксамитній шубі! Тому вона дала свою згоду чудовому принцу. (Дюймовочка)
-
Кай голосно закричав - ніхто не почув його. А сніг падав, і сани мчали, поринаючи в заметах, стрибаючи через тини та рівчаки. Кай весь тремтів, хотів гукнути на допомогу своїх батьків, але в голові у нього була лише одна таблиця множення. Снігові пластівці все росли, росли і, нарешті, зробилися як великі білі кури. Раптом вони розлетілися на всі боки, великі сани зупинилися, і людина в сніговій шапці та шубі встала. Шуба й шапка на ній були з снігу - це була жінка висока, струнка, сліпучо-біла. Це була…
(Снігова Королева.)
-
Далеко, у відкритому морі, вода зовсім синя, наче пелюстки волошок, і прозора, наче скло,- проте й глибоко там! Жоден якір не дістане дна. Багато дзвіниць довелось би поставити одна на одну, щоб верхня могла виднітися з води. Внизу, на самісінькому дні, живуть русалки.
(Русалочка)
Вчитель:
-
Чудово. Видно, що ви любите читати.
-
Тож давайте підведемо підсумки.
-
То ж в якій країні ми побували?
-
Як називається столиця Данії?
-
Який знаменитий письменник з цієї країни?
-
Молодці! Вирушаємо далі.
-
Зупинка «Італія»
-
Наступна країна, у якій ми зупинимося схожа на чобіток. Чи знаєте ви що це за країна?(Італія)
-
Столиця — місто Рим.
-
Гаряча країна піци, пасти, вина, чоловіків та пристрасті.
-
Італія різнобарвна та чаруюча. У кожному регіоні Італії своє життя, кухня, традиції, ідеали, мова і тим паче культура. У повсякденному житті італійців значно більше таємниць, ніж ви собі уявляєте.
-
Але точно якщо побачити Венеціанський карнавал, то більш зачарованого нічого не можна побачити, тож ми вам пропонуємо подивитися відео-фрагмент.
(Відео-фрагмент: Венеціанський карнавал)
-
Якщо у нас нещасливим числом вважається 13, то в Італії це – 17
-
Прогноз погоди по телебаченню озвучують італійські офіцери в парадній формі.
-
Тож діти що у вас залишилось в пам’яті про Італію?
-
Зупинка «Україна»
-
Ось ми і повернулися на Батьківщину. Але після такої екскурсії можна сказати, що все це що ми бачили є і в нас.
-
Така ж сама захоплююча література, вишукана мода, чаруюча архітектура, смачна кухня, багата історія, традиціями та звичаями.
-
Тож давайте переконаємось і поглянемо відео-фрагмент.
(Олеся Заяць- Це моя Україна!)
ІІІ Заключна частина
-
Підсумкова бесіда
-
Ось наша подорож підійшла до кінця. Діти, що ви дізналися нового?
-
В які країни ми завітали і чим вони славляться?
-
Як ви думаєте, ми можемо вважати себе європейською країною? Чому?
-
Нагородження
-
Діти, дякуємо вам за увагу, ви були дуже слухняні і тому на згадку про цю подорож ми вам даруємо сувенірчики (жетони у вигляді прапору ЄС)
3. Прощання.
-
До побачення! До нових зустрічей.