Урок-подорож по країні Екологія

Про матеріал

Конспект позаурочного заходу для 6 класу.

Я практикую проводити під час узагальнюючого уроку в темі "Влив людини на природу".

Сьогоднішній урок я хотіла б розпочати словами Гаруна Тазієва: «Природа, у якій вам, молодим, доведеться жити, забруднюється, зазнає руйнувань, знищується. Чи багатьом із Вас щастило бачити прозору річкову воду, чистий пісок, дихати чистим повітрям без домішок бензину? Ваше майбутнє може стати жахливим, якщо не почати негайно лікувати цю проказу. Прийшов час діяти».

Перегляд файлу

Урок-подорож

Учитель. Сьогоднішній урок я хотіла б розпочати словами Гаруна Тазієва: «Природа, у якій вам, молодим, доведеться жити, забруднюється, зазнає руйнувань, знищується. Чи багатьом із Вас щастило бачити прозору річкову воду, чистий пісок, дихати чистим повітрям без домішок бензину? Ваше майбутнє може стати жахливим, якщо не почати негайно лікувати цю проказу. Прийшов час діяти».

 

Розпочинаємо подорож по країні Екології.

Екологія – це все живе і неживе, що нас оточує.

Пам’ятайте!

Кожної години на нашій планеті:

  •                 1700 акрів продуктивної землі стає пустелею. 55 осіб отруюються пестицидами.
  •                 1000 осіб помирають від отруєння водою.
  •                 2000 т кислотних дощів випадає у Пн півкулі.
  •                 5-6 видів тварин чи рослин зникають.

Кожної хвилини:

  •                 Знищується 51 акр тропічних лісів.
  •                 Використовується 35 000 барелів нафти.
  •                 Знищується 50 т родючого ґрунту.
  •                 Виділяється 12000 т вуглекислого газу в атмосферу.

До Червоної книги України занесено вже 160 видів рослин і 85 видів тварин, які потребують охорони. Тому наше завдання – пам’ятати, що «ми зв’язані з усім живим у природі».

Ми з вами прибули до першої станції країни Екологія.

І. «Екологічна гімназія»

1. Команди представляються і пояснюють свою назву.

2. Команди по черзі називають приказки та прислів’я про природу. Умова: однакових не називати і говорити по черзі. Яка команда більше назве – та й виграла.

 

Прислів'я та приказки про природу та її явища

  •                  Природа одному мати, другому — мачуха.
  •                  Там того поля на заячий скік.
  •                  Хто полю годить, тому жито родить.
  •                  Сонце гріє, сонце сяє — вся природа воскресає.
  •                  Доки сонце зійде, роса очі виїсть.
  •                  Де вода, там і біда.
  •                  Прийшло з води, пішло з водою.
  •                  Аби болото, а жаби будуть.
  •                  Кожна жаба своє болото хвалить.
  •                  Посієш вітер - пожнеш бурю.
  •                  Вітер у голові.
  •                  Шукай вітра в полі.
  •                  Куди вітер, туди й він.
  •                  Не треба дощ просити, він прийде, як будем косити.
  •                  Дощ іде не там, де ждуть, а там, де жнуть, не там, де просять, а там, де косять.
  •                  Кожний дубок хвалить свій чубок.


3. Як би вийшли з такої ситуації? (запитання по черзі  3 командам)

  •                  Ви в лісі натрапили на мурашник майже на самій стежці. Що ви зробите, аби його не зруйнувати?
  •                  Ви потрапили на галявину, де ростуть красиві квіти. Але ви знаєте, що вони занесені до Червоної книги. Що б ви зробили аби вберегти ці квіти від винищення?
  •                  Коли ви приходите до лісу, які правила поведінки в лісі ви повинні згадати?

Учитель. Вражають слова  Джеральда Дарелла: « Ми отримали в спадок невимовно прекрасний і різноманітний сад, але біда наша в тому, що ми погані садівники, які не засвоїли найпростіших правил садівництва. Зневажливо ставлячись до цього саду, ми робимо це з благодушним самовдоволенням неповнолітнього ідіота, який шматує ножицями картину Рембрандта».

 

ІІ. «Станція Загадкова»

Подивимося, чи багато ви знаєте?

Відгадайте загадку:

  •                   Весною розвеселяє, літом охолоджує, восени годує, взимку зігріває.  (Ліс).

Тепер кожна команда загадає суперникові по дві загадки.

Учитель. Ліс – це особливий, безмежно добрий і безмежно щедрий організм, який не просить нічого для підтримки власної життєдіяльності: він бере під захист усі живі істоти і пропонує тінь навіть лісорубові, який губить його.

ІІІ. «Станція Лісова»

  1. Розгадайте, що означають ці знаки? (По три знаки кожній команді)

Не зривай даремно листя, не топчи трави! 
Не знищуй неїстівних грибів! 
Не шуми! Прислухайся до голосу лісу! 
Не завдавай шкоди ні пташкам, ні звірам! 
Не лови метеликів, не кривдь їх! 

Не скаламуть джерело! Охороняй його чистоту! 
Не рви багато квітів! Бережи їх!
Не ламай черемхи, не каліч інших квітучих дерев та кущів! 

Прослідкуй, щоб у лісі не лишилось навіть іскри непогашеного вогню! 
Не зрубуй ялинок і не дозволяй робити це іншим! 

 Не залишай після себе сміття на природі! 

 

http://www.megakniga.com.ua/images/mod_catalog_prod/357721/507066404%20price.JPG

 

  1. Чи знаєте ви рослини нашого краю?  (Команди називають по черзі)
  • Конвалія, горицвіт, півонія, шафран і т.д.

 

Учитель. Будь-яка тварина – це багатовіковий витвір еволюції, і кожна з них має однакове з нами право жити й виконувати певну роль у взаємопов’язаному світі».


IY. «Станція Пташиний базар»

1. Перед кожною командою набір фотографій пташок та віршів про них. Вірші пронумеровані. Серед зображень знайдіть птаха, про якого йдеться у вірші, і на звороті поставте номер відповідного вірша. Це змагання на правильність і швидкість виконання.

 

1.Мала пташка………..

Але славнозвісна,

Бо виспівує – щебече

Свої диво-пісні.

Хто із птахів порівнятись

Може з ним в співаннях?

Він мастак непереможний

В пташиних змаганнях.  (Соловей).

 

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/3/78/103/78103635_05b41bc2e05bab01fec5869c1d5.jpg

2.Жвава, цвірінчить красиво,

Пташка спритна і вродлива.

Чорноока, зелененька –

То …….. чепурненька   (Синичка)

 

http://s60.radikal.ru/i169/1101/60/351e2d4c40f3.jpg

3.……. – цікавий птах.

Збирається у зграї.

На деревах гнізда

З гілочок складає.

– Карр! – кричати вміє.

Таке в нього соло.

Як кружляє зграя –

Чути крик довкола.  (Грак)

 

http://cs305712.userapi.com/u135960651/155201490/y_8a06dc80.jpg

4.Їх приніс теплий вітер весни

До моєї оселі,

Прилетіли в садок яблуневий вони –

Чорні пташки бадьорі, веселі,

Обновляють в …… гніздечка свої

Та чудово співають, немов солов’ї.   (Шпаки)

http://stat17.privet.ru/lr/0a0b372670e87c5abc7d65983924e115

5.Він – червоногрудий,

Взимку прилітає.

У дітей ця пташка

Радість викликає.  (Снігур)

http://www.metronews.ru/novosti/v-lenoblast-prileteli-snegiri/Tpojlb---1FRhHhkXY8zao/9cbf9dac75c1e7a72b1b5dba16057a35.jpeg

6…….. – птиця працьовита.

Не почуєш його спів.

Тук0тук-тук – довбає кору,

Винищує шкідників.  (Дятел)

http://s1.uploads.ru/t/ZJFtK.jpg

7.Не в’ють вони свого гнізда,

 ….. не годують.

Лише кують: ку-ку! Ку-ку!

Дзвінке кування люди чують.  (Зозуля)

 

http://img01.chitalnya.ru/upload2/447/151655900757759808.jpg

8.Лісова …. – білобока

Має слух чуткий і гарний зір.

Хрусне гілочка десь ненароком,

Вона почує, що іде там звір.   (Сорока)

http://ecoportal.su/images/news/40337.jpg

 

 

2.Ми з вами познайомимося з історією назв деяких птахів.

Снігур – слово споріднене зі словом «сніг». Цей птах прилітає в Україну з першим снігом.

Синиця -  слово давньогрецького походження. Назва утворена шляхом звуконаслідування (спів птаха подібний до «зінь»).

Галка – теж назва звуконаслідувального походження. Крик птаха подібний до «гал-ка».

3.Скласти легенду про дятла. Оцінюватиметься оригінальність і лаконічність розповіді.

 

Y. «Станція Пересмішник»

1.Конкурс капітанів

Вибирають собі скоромовку, читають, а потім тричі швидко кажуть.

  • Коваль кує коня, кінь коваля копитом, коваль коня кулаком.
  • Наша верба найвикорчувакуватіша.
  • Бобер на березі з бобренятами бублики пік.
  • Водовоз віз воду з водопроводу. 
  • Ворона проворонила вороненя.
  • Не турбуйте курку - клює курка крупку.

YІ. «Станція Екологічна вікторина»

Команди по черзі відповідають на запитання.

  • Як називається жива оболонка Землі?  (Біосфера)
  • Як називається явище співіснування організмів? (Симбіоз)
  • Як називається наука, що вивчає стан навколишнього середовища?  (Екологія)
  • Як називається боротьба між рослинами за світло чи інші фактори?  (Конкуренція)
  • Листя яких дерев червоніє восени?  (Клен, горобина, осика)
  • Який лісовий житель сушить собі на деревах гриби?  (Білка)
  • Який звір усю зиму спить униз головою?  (Кажан)
  • Про яких тварин кажуть, що вони вилазять із шкіри?  (Змії)
  • Де в коника вуха?  (На ногах)
  • Куди восени діваються метелики?  (Гинуть)
  • Чи росте дерево взимку?  (Ні)
  • Коли заєць-біляк взимку на снігу буває найнепомітнішим?  (Коли ще не перелиняв)
  • Коли горобець може сидіти на голові? (На голові статуї)
  • Де є море без води?   (На карті)
  • Чому собака гавкає?  (Бо не вміє говорити)

 

На цьому наша подорож завершилась. Підбиваємо підсумки.

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку