Конспект позаурочного заходу для 6 класу.
Я практикую проводити під час узагальнюючого уроку в темі "Влив людини на природу".
Сьогоднішній урок я хотіла б розпочати словами Гаруна Тазієва: «Природа, у якій вам, молодим, доведеться жити, забруднюється, зазнає руйнувань, знищується. Чи багатьом із Вас щастило бачити прозору річкову воду, чистий пісок, дихати чистим повітрям без домішок бензину? Ваше майбутнє може стати жахливим, якщо не почати негайно лікувати цю проказу. Прийшов час діяти».
Урок-подорож
Учитель. Сьогоднішній урок я хотіла б розпочати словами Гаруна Тазієва: «Природа, у якій вам, молодим, доведеться жити, забруднюється, зазнає руйнувань, знищується. Чи багатьом із Вас щастило бачити прозору річкову воду, чистий пісок, дихати чистим повітрям без домішок бензину? Ваше майбутнє може стати жахливим, якщо не почати негайно лікувати цю проказу. Прийшов час діяти».
Розпочинаємо подорож по країні Екології.
Екологія – це все живе і неживе, що нас оточує.
Пам’ятайте!
Кожної години на нашій планеті:
Кожної хвилини:
До Червоної книги України занесено вже 160 видів рослин і 85 видів тварин, які потребують охорони. Тому наше завдання – пам’ятати, що «ми зв’язані з усім живим у природі».
Ми з вами прибули до першої станції країни Екологія.
І. «Екологічна гімназія»
1. Команди представляються і пояснюють свою назву.
2. Команди по черзі називають приказки та прислів’я про природу. Умова: однакових не називати і говорити по черзі. Яка команда більше назве – та й виграла.
Прислів'я та приказки про природу та її явища
3. Як би вийшли з такої ситуації? (запитання по черзі 3 командам)
Учитель. Вражають слова Джеральда Дарелла: « Ми отримали в спадок невимовно прекрасний і різноманітний сад, але біда наша в тому, що ми погані садівники, які не засвоїли найпростіших правил садівництва. Зневажливо ставлячись до цього саду, ми робимо це з благодушним самовдоволенням неповнолітнього ідіота, який шматує ножицями картину Рембрандта».
ІІ. «Станція Загадкова»
Подивимося, чи багато ви знаєте?
Відгадайте загадку:
Тепер кожна команда загадає суперникові по дві загадки.
Учитель. Ліс – це особливий, безмежно добрий і безмежно щедрий організм, який не просить нічого для підтримки власної життєдіяльності: він бере під захист усі живі істоти і пропонує тінь навіть лісорубові, який губить його.
ІІІ. «Станція Лісова»
Не зривай даремно листя, не топчи трави!
Не скаламуть джерело! Охороняй його чистоту!
Прослідкуй, щоб у лісі не лишилось навіть іскри непогашеного вогню! Не залишай після себе сміття на природі!
|
|
Учитель. Будь-яка тварина – це багатовіковий витвір еволюції, і кожна з них має однакове з нами право жити й виконувати певну роль у взаємопов’язаному світі».
IY. «Станція Пташиний базар»
1. Перед кожною командою набір фотографій пташок та віршів про них. Вірші пронумеровані. Серед зображень знайдіть птаха, про якого йдеться у вірші, і на звороті поставте номер відповідного вірша. Це змагання на правильність і швидкість виконання.
1.Мала пташка……….. Але славнозвісна, Бо виспівує – щебече Свої диво-пісні. Хто із птахів порівнятись Може з ним в співаннях? Він мастак непереможний В пташиних змаганнях. (Соловей).
|
|
2.Жвава, цвірінчить красиво, Пташка спритна і вродлива. Чорноока, зелененька – То …….. чепурненька (Синичка)
|
|
3.……. – цікавий птах. Збирається у зграї. На деревах гнізда З гілочок складає. – Карр! – кричати вміє. Таке в нього соло. Як кружляє зграя – Чути крик довкола. (Грак)
|
|
4.Їх приніс теплий вітер весни До моєї оселі, Прилетіли в садок яблуневий вони – Чорні пташки бадьорі, веселі, Обновляють в …… гніздечка свої Та чудово співають, немов солов’ї. (Шпаки) |
|
5.Він – червоногрудий, Взимку прилітає. У дітей ця пташка Радість викликає. (Снігур) |
|
6…….. – птиця працьовита. Не почуєш його спів. Тук0тук-тук – довбає кору, Винищує шкідників. (Дятел) |
|
7.Не в’ють вони свого гнізда, ….. не годують. Лише кують: ку-ку! Ку-ку! Дзвінке кування люди чують. (Зозуля)
|
|
8.Лісова …. – білобока Має слух чуткий і гарний зір. Хрусне гілочка десь ненароком, Вона почує, що іде там звір. (Сорока) |
|
2.Ми з вами познайомимося з історією назв деяких птахів.
Снігур – слово споріднене зі словом «сніг». Цей птах прилітає в Україну з першим снігом.
Синиця - слово давньогрецького походження. Назва утворена шляхом звуконаслідування (спів птаха подібний до «зінь»).
Галка – теж назва звуконаслідувального походження. Крик птаха подібний до «гал-ка».
3.Скласти легенду про дятла. Оцінюватиметься оригінальність і лаконічність розповіді.
Y. «Станція Пересмішник»
1.Конкурс капітанів
Вибирають собі скоромовку, читають, а потім тричі швидко кажуть.
YІ. «Станція Екологічна вікторина»
Команди по черзі відповідають на запитання.
На цьому наша подорож завершилась. Підбиваємо підсумки.