Тема:"Початкові хімічні поняття"
Мета: навчальна: узагальнити й систематизувати набуті знання; відпрацювати вміння складати хімічні формули, визначати валентності хімічних елементів за формулами речовин; підготуватись до семестрової контрольної роботи; розвиваюча: розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховна:формувати навички працювати в групах, орієнтуватися в різних ситуаціях, допомагати один одному, виховувати почуття відповідальності, творчий підхід до навчання, любов до предмета.
ХІД УРОКУ:
І Організаційний етап
Слово вчителя:
Привітання учнів, перевірка готовності до уроку.
«Сьогодні у нас незвичайний урок, в нас присутні гості. Але як водиться в гарному домі гості відпочивають, а господарі – працюють, тож і ми з вами почнемо працювати!»
ІІ Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
ми з вами вивчили хімічний алфавіт, навчилися складати хімічні формули та багато іншого.
Тема уроку: "Початкові хімічні поняття"
Вчитель: Вам подобається ходити у подорожі?
Урок проведемо у вигляді подорожі. Подорож до «Хімічної країни»
Перш, ніж йти у похід, необхідно зібрати рюкзак. Тобто повторити основні поняття, які допоможуть вам подолати перешкоди.
ІІІ Основна частина
На уроці працюємо з маршрутним листом.
1. Місто Елементорія
Вправа «Струмочок»
Вчитель показує елементи, учні називають їх по черзі.
2.Зупинка Атомленд
Користуючись наведеним нижче переліком речовин заповніть таблицю:
Прості речовини |
Складні речовини |
|
Метали |
Неметали |
|
|
|
|
O2, Sn, C6H12O6, Si, Al, ZnS, F2, H2O2, СО2, HCl, S, NH3.
3.Галявина формул.
Робота біля дошки: записати речовини, які мають кількісний склад:
1 атом Гідрогену, 1 атом Нітрогену, 3 атоми Оксигену;
1 атом Мангану, 2 атоми Оксигену, 2 атоми Гідрогену;
2 атоми Феруму, 3 атоми Карбону, 9 атомів Оксигену.
4. Містечко Валентне
Слово вчителя:
«В цьому містечку ми працюємо в парах»
1. Знаючи валентність хімічних елементів складіть формулу сполуки:
І IV І I IІІ III IV ІІI І ІI I
AlCl, CO, CaCl, SiH, NaN, CaP, SO, FeCl, CaS, CuO
5. Берег «Знаю все»
Слово вчителя:
Нарешті ми підходимо до кордонів країни і зупиняємося на березі річки Знаю все. Тут ми повинні знайти кодове слово, яке зашифроване у вигляді тесту.
Тестування
1. Зазначте рядок утворений лише металами:
Х) Al, Zn, Ba, Na;
У) B, C, P, O;
В) Ca, Mg, Na, Si;
Г) Hg, Cl, Mn, Ba.
2. Визначте формулу складної речовини:
А) Br2;
Б) N2;
І) K2O;
Р) Cu.
3. Визначте правильне твердження щодо молекули води:
К) містить два атоми Гідрогену і два атоми Оксигену;
Д)складається з одного атома Гідрогену і двох атомів Оксигену;
М) складається з двох атомів Гідрогену та одного атома Оксигену;
Е) складається з двох атомів одного хімічного елемента.
4. Визначте валентність Фосфору у сполуці РН3:
О) I;
П ) II;
І) III;
Й) IV.
5. Визначте формулу речовини, яка записана правильно, відповідно до валентностей хімічних елементів:
А) BO3;
Я) CaO;
У) Al2O;
Ю) NaO
Ключ:
х |
і |
м |
і |
я |
Підніміть руку в кого вийшло слово
ІVРефлексія
Слово вчителя:
А тепер я прошу всіх заспокоїтись. Сядьте зручніше, закрийте очі та поміркуйте про те, чим ми займались протягом уроку. Покажіть мені, за допомогою смайликів чи задоволені ви своєю роботою на уроці, чи ні.
1. Що ми повторювали на уроці?
2. Чи сподобався вам урок? Чим саме?
V. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів
Слово вчителя:
Щиро дякую вам за урок. Ви гарно попрацювали. Я вважаю, що ви добре підготувалися до контрольної роботи.
VІІ. Домашнє завдання