Урок-подорож "Початкові хімічні поняття"

Про матеріал
Конспект уроку-подорожі "Початкові хімічні поняття". Мета: навчальна: узагальнити й систематизувати набуті знання; відпрацювати вміння складати хімічні формули, ; підготуватись до семестрової контрольної роботи; розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, ; формувати навички працювати в групах, орієнтуватися в різних ситуаціях, допомагати один одному, виховувати почуття відповідальності, творчий підхід до навчання, любов до предмета.
Перегляд файлу

Урок - подорож з хімії 7 клас

Тема:"Початкові хімічні поняття"

Мета: навчальна: узагальнити й систематизувати набуті знання; відпрацювати вміння складати хімічні формули, визначати валентності хімічних елементів за формулами речовин; підготуватись до семестрової контрольної роботи; розвиваюча: розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховна:формувати навички працювати в групах, орієнтуватися в різних ситуаціях, допомагати один одному, виховувати почуття відповідальності, творчий підхід до навчання, любов до предмета.

ХІД УРОКУ:

І Організаційний етап 

Слово вчителя:

Привітання учнів, перевірка готовності до уроку.

«Сьогодні у нас незвичайний урок, в нас присутні гості. Але як водиться в гарному домі гості відпочивають, а господарі – працюють, тож і ми з вами почнемо працювати!»

ІІ Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

ми з вами вивчили хімічний алфавіт, навчилися складати хімічні формули та багато іншого.

 

Тема уроку: "Початкові хімічні поняття"

Вчитель: Вам подобається ходити у подорожі?

Урок проведемо у вигляді подорожі. Подорож до «Хімічної країни»

Перш, ніж йти у похід, необхідно зібрати рюкзак. Тобто повторити основні поняття, які допоможуть вам подолати перешкоди.

  1. Вправа «Ти мені, я тобі»
  • ·Що таке хімія? (наука про речовини та їх перетворення)
  • ·Які розділи хімії вивчають в школі?(неорганічна, органічна).
  • Навколо нас постійно відбуваються зміни, які ми називаємо явищами. Які явища існують? (фізичні та хімічні)
  • Що таке фізичне явище? (явище, що супроводжується зміною форми або агрегатного стану речовини)
  • Що таке хімічне явище? (перетворення одних речовин в інші)
  • Що називають речовиною? (речовина — це певна сукупність структурних частинок (атомних, молекулярних, йонних), що перебуває у будь-якому агрегатному стані)
  • ·Зараз відомо близько 20 000 000 різних речовин, а елементів всього 111. Як це пояснити? (Елементи можуть складати декілька різних речовин)
  • Всі речовини поділяють на…(прості та складні)
  • Прості речовини класифікують на … (метали й неметали)
  • Що називають елементом?
  • Як елементи розташовані в періодичній системі? (за збільшенням відносної атомної маси)
  • Яку структуру має періодична система? (побудована з періодів і груп)
  • Скільки періодів в системі? (7)
  • Скільки груп у системі? (8)

 

ІІІ Основна частина

На уроці працюємо з маршрутним листом.

1. Місто Елементорія

Вправа «Струмочок»

Вчитель показує елементи, учні називають їх  по черзі.

2.Зупинка  Атомленд

  • Що називають атомом? (електронейтральна частинка)
  • З чого складається атом? (Позитивно зарядженого ядра, та негативно зарядженої оболонки)

Користуючись наведеним нижче переліком речовин заповніть таблицю:

Прості речовини

Складні речовини

Метали

Неметали

 

 

 

 

O2,  Sn,  C6H12O6,  Si,  Al,  ZnS,  F2,  H2O2,  СО2, HCl, S, NH3.

 3.Галявина формул.

Робота біля дошки: записати речовини, які мають кількісний склад:

1 атом Гідрогену, 1 атом Нітрогену, 3 атоми Оксигену;

1 атом Мангану, 2 атоми Оксигену, 2 атоми Гідрогену;

2 атоми Феруму, 3 атоми Карбону, 9 атомів Оксигену.

4. Містечко Валентне

Слово вчителя:

«В цьому містечку ми працюємо в парах»

1. Знаючи валентність хімічних елементів складіть формулу сполуки:

      І    IV          І          I        IІІ          III      IV     ІІI  І         ІI     I     

AlCl,   CO,  CaCl,  SiH,   NaN,      CaP,     SO,   FeCl,  CaS,   CuO

 

5. Берег «Знаю все»

Слово вчителя:

      Нарешті ми підходимо до кордонів країни і зупиняємося на березі річки Знаю все. Тут ми повинні знайти кодове слово, яке зашифроване у вигляді тесту.

Тестування

1. Зазначте рядок утворений лише металами:

Х) Al,  Zn,  Ba,  Na;

У) B,  C,  P,  O;

В) Ca,  Mg,  Na,  Si;

Г) Hg,  Cl,  Mn,  Ba.

2. Визначте формулу складної речовини:

А) Br2;

Б) N2;

І) K2O;

Р) Cu.

3. Визначте правильне твердження щодо молекули води:

К) містить два атоми Гідрогену і два атоми Оксигену;

Д)складається з одного атома Гідрогену і двох атомів Оксигену;

М) складається з двох атомів Гідрогену та одного атома Оксигену;

Е) складається з двох атомів одного хімічного елемента.

4. Визначте валентність Фосфору у сполуці РН3:

О)  I;

П ) II;

І)  III;

Й)  IV.

5. Визначте формулу речовини, яка записана правильно, відповідно до валентностей хімічних елементів:

А)  BO3;

Я)  CaO;

У) Al2O;

Ю)  NaO

Ключ:

х

і

м

і

я

Підніміть руку в кого вийшло слово

 ІVРефлексія

Слово вчителя:

 А тепер я прошу всіх заспокоїтись. Сядьте зручніше, закрийте очі та поміркуйте про те, чим ми займались протягом уроку. Покажіть мені, за допомогою смайликів чи задоволені ви своєю роботою на уроці, чи ні.

1. Що ми повторювали на уроці?

2. Чи сподобався вам урок? Чим саме?

 V. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів

Слово вчителя:

            Щиро дякую вам за урок. Ви гарно попрацювали. Я вважаю, що ви добре підготувалися до контрольної роботи.

           

VІІ. Домашнє завдання

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
9 листопада 2022
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку