Урок-подорож "Подорож Україною. Великі міста України"

Про матеріал
Урок-подорож для учнів 2 класу з предмету "Я досліджую світ" познайомить з найбільшими містами України, пам'ятками архітектури та збагатить знання учнів про Україну
Перегляд файлу

Тема. Подорож Україною. Великі міста України

 

Мета: формувати ключові компетентності:

  • Уміння вчитися: виробляти вміння учнів планувати свою роботу, правильно розподіляти час, доводити  поставлене завдання до кінця.
  • Загальнокультурна: розвивати загальнолюдські цінності, викликати інтерес до духовної спадщини українського народу.
  • Громадянська: прищеплювати любов до рідної країни, формувати почуття гордості за свою державу, почуття патріота, прищеплювати любов до оточуючого світу.
  • Соціальна: закріпити вміння співпрацювати в парах; нести відповідальність за свої рішення; підтримувати товаришів в ході виконання завдань.

Предметні компетентності:

Збагачувати знання учнів про Україну, познайомити з найбільшими містами України, пам’ятками архітектури; закріпити знання учнів таблиці множення чисел на 2, 3.

Міжпредметні зв’язки: математика, читання.

Форма проведення: урок-подорож.

Обладнання: карта маршруту; ілюстративний матеріал; картки із завданнями;  музичний супровід, презентація.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Поверніться до гостей.

Привітайтесь: «Добрий день!»

Тож тихенько вже сідаєм

І в мандрівку вирушаєм!

 

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

 

- Так, так, діти, я не помилилася. Ми справді з вами вирушимо у подорож, але вона не звичайна, а уявна. То ж послухайте уважно рядки вірша і подумайте, по якій країні ми будемо подорожувати?

Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:

Красива, дивовижна і єдина.

Усе тут дороге: ліс, і гори, і поля,

Бо це Вітчизна наша – ….Україна.

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». Метод «Мікрофон»

- Діти, а що для вас Україна? Які близькі за значенням слова можна дібрати до слова Україна? (Батьківщина, Вітчизна, рідний край, рідна домівка).

- Ви матимете змогу побувати в різних куточках нашої чудової, мальовничої України, більше дізнаєтесь про її велич та неповторність, глибше проникнете у культурну спадщину своєї Батьківщини.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

- Оскільки в нас урок-подорож, хто ж мені скаже, що таке подорож?

- Та щоб не збитися з курсу, у нас є карта України.

- Діти, для подорожі нам потрібно вибрати вид транспорту. Часу у нас мало, а країна наша – мала чи велика? Отже, нам потрібен дуже швидкий транспортний засіб. Відгадайте загадку:

В синім небі путь моя.

Швидше всіх літаю я.

Маю крила, хоч не птах.

Люди звуть мене … (літак)

- Та подорож літаком не безкоштовна! Для того, щоб потрапити на борт нашого літака потрібні квитки! У кожного на парті є квиток із завданням. Щоб квиток став дійсним, виконайте обчислення.

- А я як справжній контролер перевірю дійсність квитків. (Учитель перевіряє виконане завдання.) Усі впоралися із завданням. Отже, можемо вирушати в подорож!

- Пригадайте як називається наше місто?

- В якій області воно розташоване? То ж приготувалися до польоту і ми відлітаємо з нашого рідного міста.

5,4,3,2,1 – зліт! (З’являється слайд –літак у небі)

- В Україні є багато міст: серед них є величезні міста і маленькі містечка. Але сьогодні ми зможемо побувати лише в деяких з них. І  допомагатиме нам у подорожі екскурсійне бюро «Мандрівник».

- Наш літак стрімко піднімається ввись, мчить повітряними просторами Батьківщини. Ось під нами чудове місто, в якому ми зможемо здійснити першу посадку. Що ж це за місто? (Діти складають слово Київ)

- А чому ми спочатку прилетіли до Києва? (Київ – столиця України)

- Екскурсію по Києву здійснять …., працівники нашого екскурсійного бюро. (Розповідь екскурсоводів супроводжується слайдами)

  • Раді вітати гостей у серці України! (слайд – Київ)

Існує легенда, в якій розповідається про походження назви нашої столиці. (слайд –Кий, Щек, Хорив, Либідь)

     Де стоїть тепер наш Київ,

Там була сама гора.

Жив там першим Кий з Хоривом,

Щек та Либідь – їх сестра.

На честь брата Кия і названа столиця України, а засновникам міста кияни встановили пам’ятник.

(слайд – Хрещатик)

І сьогодні Київ зачаровує людей своєю красою. Найголовніша вулиця               Києва – Хрещатик. Широкий, просторий, із зеленими алеями каштанів.

(слайд – Києво-Печерська лавра)

Гордістю столиці є Києво-Печерська лавра, що включає в себе цілий комплекс чудових церков, яким майже 1000 років.

(слайд – Софіївський собор)

Вражає своєю величчю Софіївський собор або Софіія Київська, збудована дуже давно. Тут були створені перші бібліотека та школа.

(слайд – Дніпро)

На сторожі коло Києва тече найбільша річка України – Дніпро, яка милує нас своїми краєвидами.

Дякуємо за увагу!

Вчитель: Ну що ж, знову в путь!

 5,4,3,2,1 – зліт! (слайд –літак у небі)

- А поки ми знаходимося на борту літака давайте перевіримо, чи були ви уважні під час екскурсії по Києву. Ваше завдання: уважно слухати початок речення і продовжити його.

Гра «Продовж речення»

Столиця України названа на честь …(Кия).

Головна вулиця Києва … (Хрещатик).

Перші бібліотека та школа були створені… (в Софіївському соборі).

Комплекс церков в Києві, яким майже 1000 років, називається… (Києво-Печерська лавра).

Київ розкинувся на річці… (Дніпро).

- Молодці!

- Чудові краєвиди відкриваються перед нами. Наш літак здійснює посадку у місті .. відгадайте його (Львів)

             (слайд –Львів)

- Екскурсію по Львову здійснять екскурсоводи..

  • Вітаємо вас у найбільшому та найказковішому місті на заході України – місто Львів.

(слайд – князь Данило Галицький)

Місто Львів збудував князь Данило Галицький. Назву йому дав на честь свого старшого сина Лева.

(слайд – кам’яні леви)

Символом міста є кам’яні леви, що прикрашають фасади багатьох будинків.

(слайд - Львівський оперний театр)

Львівський оперний театр по праву можна називати однією з найгарніших споруд Львова, та й взагалі цілої Європи. 

            (слайд – парк «Високий замок»)

На горі у Львові розташований красивий парк, який має назву «Високий замок».

Дякуємо за увагу!

(слайд – Карпати)

- Дорогі діти, ми пролітаємо над окрасою заходу України – це її гори. Як вони називаються? (Карпати)

- Споконвіку ці гори зачаровували своєю величчю та красою. Ніхто не залишиться байдужим, споглядаючи ці неповторні краєвиди. Найвищою точкою Карпат є гора..? (Говерла)

Фізпауза для очей

(слайд – літак в небі)

- А ми продовжуємо мандрівку. В салоні на вас чекають стюардеси. (Стюардеси говорять на фоні мелодії)

  • Ми раді супроводжувати вас у подорожі.
  • Вас чекає релакс-пауза в салоні літака.
  • Сядьте зручно.
  • Заплющте очі.
  • Ми летимо в небесах..
  • Поруч пропливають хмарки..
  • Як чудово парити в небесній висі!
  • Тільки ми і синє небо..
  • Літак поступово знижується..
  • Розплющте очі.

- Вас чекає наступна зупинка.

(слайд – Одеса)

- От і прилетіли ми до сонячної ….. (Діти складають слово) Одеси. Оскільки Одеса є одним із найбільших міст Півдня України, то я пропоную вам ознайомитися з архітектурними пам’ятками цього старого міста. А проведуть нас пам’ятними місцями Одеси наші екскурсоводи ….

(слайд – Приморський бульвар)

  • Одеса – перлина Чорного моря. Знайомство з Одесою краще всього почати з Приморського бульвару, він немов музей під відкритим небом.

(слайд – Потьомкінські сходи)

Потьомкінські сходи – одна з найбільш відомих пам’яток Одеси, і ведуть нас до центрального входу Одеського Морського вокзалу, відкриваючи чудовий вид на море.

(слайд – Морський вокзал)

Дякуємо нашим екскурсоводам.

 

- Наша подорож підходить до завершення. Та не потрібно сумувати, адже ми повертаємося до рідної домівки.

 

Гра «Добавлянка»

- А поки ми будемо в дорозі до рідного міста, пропоную вам пограти в гру «Добавлянка»

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна – найкраща у світі!

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … джерельця.

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки … глибокі.

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже … сучасні.

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … весела.

Її обереги – верба і калина.

Найкраща у світі – моя… Україна. 

Робота з картою

- А тепер давайте пригадаємо весь маршрут містами України покажемо його на карті і намалюємо схему. Але спочатку знайдіть ще великі міста, що є на карті. В яких з них ви побували?

Вправа «Склади пазл»

Кожна група отримує конверт з пазлами, на яких зображено одну з пам’яток архітектури. Завдання: група складає зображення, демонструє його іншим учням біля дошки і повідомляють коротку інформацію, яку вони запам’ятали.

 

Підсумок уроку

Інтерактивна гра «Мікрофон»

- Діти, поки ми з вами подорожували, на нас чекав кореспондент телебачення. Він хоче взяти у вас інтерв’ю про здійсненну подорож.

(Учень з мікрофоном)

  • Доброго дня! Я представник телебачення. Хочу взяти у вас інтерв’ю.
  • В яких містах ви побували?
  • Що в цих містах вам запам’яталось найбільше?
  • Які почуття викликала у вас ця подорож?
  • Дякую за інтерв’ю!

- Дякую кореспонденту за цікаві запитання. Хочу сказати, що наша подорож сьогодні добігла кінця, але в Україні є ще багато незвіданих нами місць, міст тому давайте загадаємо бажання, щоб у найближчий час ви могли їх відвідати. На останок невеличке відео про красу нашої Батьківщини.

 

 

Україна в нас одна,

Її кращої нема.

Мальовнича, кольорова –

Батьківщина в нас чудова!

 

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 червня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку