Тема. Подорож Україною. Великі міста України
Мета: формувати ключові компетентності:
Предметні компетентності:
Збагачувати знання учнів про Україну, познайомити з найбільшими містами України, пам’ятками архітектури; закріпити знання учнів таблиці множення чисел на 2, 3.
Міжпредметні зв’язки: математика, читання.
Форма проведення: урок-подорож.
Обладнання: карта маршруту; ілюстративний матеріал; картки із завданнями; музичний супровід, презентація.
Хід уроку
І. Організація класу
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Поверніться до гостей.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Тож тихенько вже сідаєм
І в мандрівку вирушаєм!
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку
- Так, так, діти, я не помилилася. Ми справді з вами вирушимо у подорож, але вона не звичайна, а уявна. То ж послухайте уважно рядки вірша і подумайте, по якій країні ми будемо подорожувати?
Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, і гори, і поля,
Бо це Вітчизна наша – ….Україна.
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». Метод «Мікрофон»
- Діти, а що для вас Україна? Які близькі за значенням слова можна дібрати до слова Україна? (Батьківщина, Вітчизна, рідний край, рідна домівка).
- Ви матимете змогу побувати в різних куточках нашої чудової, мальовничої України, більше дізнаєтесь про її велич та неповторність, глибше проникнете у культурну спадщину своєї Батьківщини.
ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
- Оскільки в нас урок-подорож, хто ж мені скаже, що таке подорож?
- Та щоб не збитися з курсу, у нас є карта України.
- Діти, для подорожі нам потрібно вибрати вид транспорту. Часу у нас мало, а країна наша – мала чи велика? Отже, нам потрібен дуже швидкий транспортний засіб. Відгадайте загадку:
В синім небі путь моя.
Швидше всіх літаю я.
Маю крила, хоч не птах.
Люди звуть мене … (літак)
- Та подорож літаком не безкоштовна! Для того, щоб потрапити на борт нашого літака потрібні квитки! У кожного на парті є квиток із завданням. Щоб квиток став дійсним, виконайте обчислення.
- А я як справжній контролер перевірю дійсність квитків. (Учитель перевіряє виконане завдання.) Усі впоралися із завданням. Отже, можемо вирушати в подорож!
- Пригадайте як називається наше місто?
- В якій області воно розташоване? То ж приготувалися до польоту і ми відлітаємо з нашого рідного міста.
5,4,3,2,1 – зліт! (З’являється слайд –літак у небі)
- В Україні є багато міст: серед них є величезні міста і маленькі містечка. Але сьогодні ми зможемо побувати лише в деяких з них. І допомагатиме нам у подорожі екскурсійне бюро «Мандрівник».
- Наш літак стрімко піднімається ввись, мчить повітряними просторами Батьківщини. Ось під нами чудове місто, в якому ми зможемо здійснити першу посадку. Що ж це за місто? (Діти складають слово Київ)
- А чому ми спочатку прилетіли до Києва? (Київ – столиця України)
- Екскурсію по Києву здійснять …., працівники нашого екскурсійного бюро. (Розповідь екскурсоводів супроводжується слайдами)
Існує легенда, в якій розповідається про походження назви нашої столиці. (слайд –Кий, Щек, Хорив, Либідь)
Де стоїть тепер наш Київ,
Там була сама гора.
Жив там першим Кий з Хоривом,
Щек та Либідь – їх сестра.
На честь брата Кия і названа столиця України, а засновникам міста кияни встановили пам’ятник.
(слайд – Хрещатик)
І сьогодні Київ зачаровує людей своєю красою. Найголовніша вулиця Києва – Хрещатик. Широкий, просторий, із зеленими алеями каштанів.
(слайд – Києво-Печерська лавра)
Гордістю столиці є Києво-Печерська лавра, що включає в себе цілий комплекс чудових церков, яким майже 1000 років.
(слайд – Софіївський собор)
Вражає своєю величчю Софіївський собор або Софіія Київська, збудована дуже давно. Тут були створені перші бібліотека та школа.
(слайд – Дніпро)
На сторожі коло Києва тече найбільша річка України – Дніпро, яка милує нас своїми краєвидами.
Дякуємо за увагу!
Вчитель: Ну що ж, знову в путь!
5,4,3,2,1 – зліт! (слайд –літак у небі)
- А поки ми знаходимося на борту літака давайте перевіримо, чи були ви уважні під час екскурсії по Києву. Ваше завдання: уважно слухати початок речення і продовжити його.
Гра «Продовж речення»
Столиця України названа на честь …(Кия).
Головна вулиця Києва … (Хрещатик).
Перші бібліотека та школа були створені… (в Софіївському соборі).
Комплекс церков в Києві, яким майже 1000 років, називається… (Києво-Печерська лавра).
Київ розкинувся на річці… (Дніпро).
- Молодці!
- Чудові краєвиди відкриваються перед нами. Наш літак здійснює посадку у місті .. відгадайте його (Львів)
(слайд –Львів)
- Екскурсію по Львову здійснять екскурсоводи..
(слайд – князь Данило Галицький)
Місто Львів збудував князь Данило Галицький. Назву йому дав на честь свого старшого сина Лева.
(слайд – кам’яні леви)
Символом міста є кам’яні леви, що прикрашають фасади багатьох будинків.
(слайд - Львівський оперний театр)
Львівський оперний театр по праву можна називати однією з найгарніших споруд Львова, та й взагалі цілої Європи.
(слайд – парк «Високий замок»)
На горі у Львові розташований красивий парк, який має назву «Високий замок».
Дякуємо за увагу!
(слайд – Карпати)
- Дорогі діти, ми пролітаємо над окрасою заходу України – це її гори. Як вони називаються? (Карпати)
- Споконвіку ці гори зачаровували своєю величчю та красою. Ніхто не залишиться байдужим, споглядаючи ці неповторні краєвиди. Найвищою точкою Карпат є гора..? (Говерла)
Фізпауза для очей
(слайд – літак в небі)
- А ми продовжуємо мандрівку. В салоні на вас чекають стюардеси. (Стюардеси говорять на фоні мелодії)
- Вас чекає наступна зупинка.
(слайд – Одеса)
- От і прилетіли ми до сонячної ….. (Діти складають слово) Одеси. Оскільки Одеса є одним із найбільших міст Півдня України, то я пропоную вам ознайомитися з архітектурними пам’ятками цього старого міста. А проведуть нас пам’ятними місцями Одеси наші екскурсоводи ….
(слайд – Приморський бульвар)
(слайд – Потьомкінські сходи)
Потьомкінські сходи – одна з найбільш відомих пам’яток Одеси, і ведуть нас до центрального входу Одеського Морського вокзалу, відкриваючи чудовий вид на море.
(слайд – Морський вокзал)
Дякуємо нашим екскурсоводам.
- Наша подорож підходить до завершення. Та не потрібно сумувати, адже ми повертаємося до рідної домівки.
Гра «Добавлянка»
- А поки ми будемо в дорозі до рідного міста, пропоную вам пограти в гру «Добавлянка»
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна – найкраща у… світі!
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні … джерельця.
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки … глибокі.
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже … сучасні.
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня … весела.
Її обереги – верба і калина.
Найкраща у світі – моя… Україна.
Робота з картою
- А тепер давайте пригадаємо весь маршрут містами України покажемо його на карті і намалюємо схему. Але спочатку знайдіть ще великі міста, що є на карті. В яких з них ви побували?
Вправа «Склади пазл»
Кожна група отримує конверт з пазлами, на яких зображено одну з пам’яток архітектури. Завдання: група складає зображення, демонструє його іншим учням біля дошки і повідомляють коротку інформацію, яку вони запам’ятали.
Підсумок уроку
Інтерактивна гра «Мікрофон»
- Діти, поки ми з вами подорожували, на нас чекав кореспондент телебачення. Він хоче взяти у вас інтерв’ю про здійсненну подорож.
(Учень з мікрофоном)
- Дякую кореспонденту за цікаві запитання. Хочу сказати, що наша подорож сьогодні добігла кінця, але в Україні є ще багато незвіданих нами місць, міст тому давайте загадаємо бажання, щоб у найближчий час ви могли їх відвідати. На останок невеличке відео про красу нашої Батьківщини.
Україна в нас одна,
Її кращої нема.
Мальовнича, кольорова –
Батьківщина в нас чудова!