Подорож сторінками казок
Мета.
Повторити і закріпити знання учнями українських народних казок,
Розвивати уяву, фантазію, вміння робити висновки, збагачувати словниковий запас учнів, сприяти розвитку читацьких інтересів.
Виховувати бажання постійно поповнювати і поглиблювати свої знання.
Хід проведення
Вчитель.
Існує книг багато на землі.
Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Всяк казочку читати полюбляє.
З давніх-давен прийшли до нас казки. Вони передавалися з вуст у вуста і були доступні великим і малим. Український народ завжди був багатий на талановитих оповідачів. Саме від них нам залишилися тисячі чудових казок. І сьогодні ми з вами здійснимо екскурсію по Країні казок.
Дізнаємось, які казкові герої зустрічаються у казках
Двічі родився, у школі не вчився, а години знає. (Півень)
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як випав білий сніг,
Позіхнув і спати ліг. (Ведмідь)
У зеленому жакеті
Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
А не риба, і не рак. (Жаба)
В полі, в лісі навкруги,
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту по городах. (Заєць)
Котиться клубочок
Зовсім без ниточок.
Замість ниточок
Триста голочок. (Їжак)
Коло бабусі
Сидить дід у кожусі,
Проти печі гріється,
Без водички миється. (Кіт)
Довгоногий і дзьобатий,
Сірий красень цей пернатий.
Борщику він наварив
І лисичку пригостив. (Журавель)
2. Зупинка «З якої казки слова».
Сидить півник на печі,
їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати. (Котик і Півник)
Вигнав дід козу із хати,
Та пішла вона блукати.
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув. (Коза-Дереза)
Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав. (Колосок)
Що втекло від баби з дідом,
Не сиділо на вікні,
А зустрілось з зайченятком —
Й ну співать йому пісні? (Колобок)
— А хто, хто в рукавичці живе?
— Мишка-шкрябутушка. А ти хто?
— Жабка-скрекотушка. (Рукавичка)
Я бичок-третячок,
Смоляний в мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив. (Солом'яний бичок)
Що за звір
Вплітає сало
І кричить все:
«Мало, мало!»?
У жупані парубоцькім —
Упізнали — це... (Пан Коцький).
Хто це в човнику пливе
Й рибку матінці везе?
І кого змія страшнюча
З'їсти хоче більш за все. (Івасик-Телесик)
3. Зупинка «Відгадай казкового героя».
— Ото якби дід не в червоних чоботях був, то я б і не лукавила, що нічого не пила і не їла... (Коза-дереза)
— Я була тепла, вовняна. Мене бабуся виплела довгими осінніми вечорами. А дід взяв і загубив. (Рукавичка)
— Якби у бабусі були дріжджі, то я був би пишний, м'якенький. А ще якби начиночка з сиру, то я, можливо, і не стрибнув би з вікна. (Колобок)
— Якби я знесла простеньке яєчко, то дід і баба не плакали б. (Курочка Ряба)
— Ото якби тато зробив простого човника із весельцем, то мені і рибки не хотілося б ловити і не попав би я до рук Змії. (Івасик-Телесик)
4 Зупинка «Складемо пазли».
5 Зупинка «Хто уважний?»
6 Зупинка «Чия пісенька?».
Діти, а давайте пригадаємо разом з вами, хто з героїв казок співає ці пісеньки.
« Я від баби втік, я від діда втік». (Колобок)
«Я гусяток пасла, полювать ходила». (Лисичка)
«Ой у лиски, лиски новий двір, тай чотири дочки на вибір»… (Котик)
«Приплинь, приплинь до бережка, дам я тобі їсти й пити»… (Мати Івасика –Телесика).
7 Зупинка «Вгадай казку».
Кабан, Лисичка, Вовк, Пан Коцький. («Пай Коцький»)
Лисичка, глечик, миска, борщик. («Лисичка та журавель»)
Лисичка, Рибка, Вовк, ополонка. («Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат»)
Лисичка, Коза-Дереза, Вовчик, Рак. («Коза-Дереза»)
Вчитель.
Не можем без казки у світі прожити,
Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,
Як зло подолати, як хитрих провчити,
Як добрих і чуйних й сміливих любити.
А вам я хочу побажати,
Щоб ніколи не лишав вас світ казковий
Щоб ми з вами радо зустрічались
І завжди щиро усміхались.