Тема: Урок – подорож «У пошуках скарбів» (Розв’язання вправ та задач на всі дії з десятковими дробами).
Очікувані результати: - узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Множення та ділення десяткових дробів»;
- удосконалення вміння розв’язувати задачі на всі дії з десятковими дробами;
- розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, творчі здібності, вміння аналізувати та узагальнювати, мовлення та інтерес до математики;
- сприяти вихованню активності;
- виховувати повагу, дружні стосунки, уважність, кмітливість, самостійність.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: інтерактивна дошка, презентація до уроку, картки – приклади, картки- пазли з теоретичними питаннями.
Хід уроку
1. Оргмомент.
- Сьогодні чудовий день!
- До нашого класу завітали гості!
- Привітаймося!
- Ми будемо діяти! Активно.
- Думати. Оперативно!
- Сперечатись. Доказово!
- Для всіх. Обов’язково!
2. Перевірка домашнього завдання.
- Щоб гарно минув урок, ви працювали вдома.
- Перевіримо результати вашої діяльності.
Тест:
1. Б
2. А
3. Б
4. В
5. В
6. В
3. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми рушаємо в подорож шукати скарби капітана Флінта.
- Хто такий капітан Флінт?
- Це герой книги шотландського письменника Роберта Луіса Стівенсона «Острів скарбів». яку він написав у 1831 році.( Слайд 3)
- Подорож цікава, далека, але небезпечна, тому беремо із собою дружних, кмітливих.
Робота в групах.
- Щоб дізнатися на чому вирушаємо в подорож складемо пазли. На пазлах теоретичні питання. Дайте на них відповідь.
Усний рахунок.
- Корабель та команда готові до подорожі.
- По переду багато пригод, які зафіксуємо в бортових журналах.
- Запишіть дату, тему уроку.
- Давайте визначимо курс корабля. Перевіримо, які ви штурмани.
Розминка.(Слайд 4)
0,12 х 100 = 12 25 : 100 = 0,25
3,249 х 10 = 32,49 0,3 : 0,1 = 3
0,6 х 1000 = 600 16 : 0,001 = 16000
85,72 х 0,1 = 8,572 52 : 1000 = 0,052
4. Узагальнення та систематизація знань
І зупинка «Острів рівнянь»(розв’язання з коментуванням)
7х + 9х + 0,32 = 2,72 (х + 9,14) : 7,2 = 5
16х = 2,72 – 0,32 х + 9,14 = 5 х 7,2
16х = 2,4 х + 9,14 = 36
х = 2,4 : 16 х = 36 – 9,14
х = 0,15 х = 26,86
Відповідь: 0,15 Відповідь: 26,86
ІІ Острів «Обчислень»
Що це? Коли корабель захопили пірати. Поки не спіймаємо риби, нас не відпустять. (Обери рибу і розв’яжи приклад).
1) 11,28 : 4,7 = 2,4 6) 67,25 х 4 = 269
2) 37,62 : 0,18 = 209 7) 3,12 х 0,9 = 2,808
3) 49,28 : 16 = 3,08 8) 56,2 – 47,37 = 8,83
4) 6,8 х 3,2 = 21,76 9) 35 – 0,62 = 34,37
5) 0,26 х 1,3 = 0,338 10) 7,187 + 14,241 = 21,428
ІІІ Острів «Відпочинку»
- Ми виконали завдання піратів. Молодці.
- Ось і острів «Відпочинку».
- Давайте полинемо у незвичайний таємничий підводний світ. (Релакс).
ІV Острів «Задач»
1 спосіб
1) 88,2 : 1,5 = 58,8 (км/год) – загальна швидкість;
2) 58,8 – 28,3 = 30,5 (км/год) – V 2 човна.
2 спосіб
1) 28,3 х 1,5 = 42,45 (км) – проплив 1 човен;
2) 88,2 – 42,45 = 45,75 (км) – проплив 2 човен;
3) 45,75 : 1,5 = 30,5 (км/год) – V 2 човна.
3 спосіб
Рівняння( х+28,3)х1,5=88,2
V Острів «Логіки»
- А ось і безлюдний острів «Логіки».
- Щоб потрапити до скарбів, потрібно розв’язати ребуси. (Задача, Ділення, Дроби).
- Ми знайшли скарби!
Але наші скарби – це наші знання. Ви справжні мандрівники. Винахідливість, взаємодопомога та дружба з математикою допомогли нам у плаванні.
Оцінювання знань учнів.
Домашнє завдання.
Капітан Флінт задає вам домашнє завдання(на вибір учнів):
І в.: Скласти задачі на всі дії з десятковими дробами.
ІІ в.: Ст. 93 (зб.) №243 (2,3), 244.
4. Підсумок уроку.
- З яким настроєм повернулися з подорожі?
- Ми опинилися на березі, де нас чекає журналіст. Він хоче взяти інтерв’ю.
- На яких островах побували?
- Яке завдання було найцікавішим?
- В чому виникли труднощі?
- Що найбільше сподобалося?
- Нехай цей урок залишить у вас міцні знання і гарний настрій.