Розробка Уроку – подорожі у Всесвіт економії «Застосування формул скороченого множення» Як зберегти енергоресурси?
Мета урока:
Частина перша «Повторялка»
Учням пропонуються 1)завдання, в яких вказана ліва частина формули скороченого множення. Необхідно правильно вказати її праву частину;
2) Застосувати відповідну формулу скороченого множення для поданого виразу;
3) вправи на відповідність «Перевір себе».Для кожного виразу з лівого стовпця поставте у відповідність тотожно рівний йому вираз із правого стовпця;
Під час виконання завдань школярі отримали дев'ять порад «Як заощадити електроенегрію» зі слайдів 9,10,13,14,17,18,22,23,27
Під час виконання завдань першої частини «Повторялка» семикласники отримали чотири поради «Як заощадити тепло» зі слайдів 28,31,32,35.
Частина друга «Навчалка»
В цій частині заходу учитель наголошує про практичне застосування формул скороченого множення під час обчислень значень різноманітних числових виразів та вчить на конкретних прикладах, як саме це слід робити. Червоною ниткою учитель наголошує, як і формули скороченого множення надають можливість зекономити час на виконання обчислень та збільшують можливість виконати завдання найраціональнішим способом, так і всі мешканці нашої Планети та зокрема, нашої країни,нашого міста,нашої коли повинні економити, заощаджувати природні ресурси.
Частина третя «Тренувалка»
Клас розділяється на два варіанти. Учні отримують 4 типи завдань. Після виконання чергового завдання учитель збирає листочки, на яких вони виконувались, а семикласники отримують можливість зробити перевірку своєї роботи.
Під час виконання завдань етапів «Навчалка» та «Тренувалка» школярі отримали дев'ять порад «Як заощадити воду» зі слайдів 36,38,39,44,45,47,48,51,52.
Фінальне завдання на комплексне застосування отриманих умінь
Загальноосвітня школа № 2 І-ІІІ ступенів
м.Зеленодольська Апостолівського району
Дніпропетровської області
Позакласний захід з алгебри у 7 класі
Підготувала учитель математики Орлова Л.М.
Предметний тиждень
Урок – подорож у Всесвіт економії «Застосування формул скороченого множення» Як зберегти енергоресурси?
Слайд 1 Слайд 5
Мета урока:
Обладнання:проектор, презентация, картки-листівки про способи енергозбереження, підготовлені учителем та семикласниками. Хід урока.
I.Організаційний момент.
Пролунав, затих дзвінок, Вас чекає корисний, цікавий урок, Чудовими хай будуть знання Легким та пізнавальним навчання. |
Повідомляється план уроку, який складається з трьохчастин, підсумкового завдання, ну й, звичайно, підведення підсумків та побажань.
II. Частина перша «Повторялка»
Учням пропонуються завдання, в яких вказана ліва частина формули скороченого множення. Необхідно правильно вказати її праву частину.
Слайд 11Слайд 15
Завдання. Застосувати відповідну формулу скороченого множення для поданого виразу:
Слайд 19 |
|
Учням продовжують надаватись завдання, в яких вказана ліва частина формули скороченого множення. Необхідно правильно вказати її праву частину.
Слайд 20 Слайд 25 Слайд 29
Завдання. Застосувати відповідну формулу скороченого множення для поданого виразу:
Слайд 24 |
|
Слайд 33 Слайд 34
Завдання «Перевір себе».Для кожного виразу з лівого стовпця поставте у відповідність тотожнорівний йому виразіз правого стовпця:
1. |
|
1. |
|
2. |
|
2. |
|
3. |
|
3. |
|
4. |
|
4. |
|
5. |
|
5. |
|
6. |
|
6. |
|
7. |
|
7. |
|
8. |
|
8. |
|
9. |
|
9. |
|
Завдання виконується кожним учнем та здається учителю:
П.І. учня |
1-4 |
2-5 |
3-7 |
4-9 |
5-8 |
6-1 |
7-6 |
8-3 |
9-2 |
Відповіді такі:
Під час виконання завдань школярі отримали дев’ять порад «Як заощадити електроенегрію»
зі слайдів 9,10,13,14,17,18,22,23,27.
№ п/п |
ПОРАДА |
КАРТИНКА |
1. |
Не вмикати в одну розетку одразу декілька електроприладів |
|
2. |
Не забувайте завжди вимикати за собою світло |
|
3. |
* Холодильник ставте в прохолодне місце, якщо температура в кімнаті досягає 30ºC, то споживання електроенергії подвоюється. * Не кладіть теплі продукти в холодильник, дайте охолонути їм до кімнатної температури. * Своєчасно розморожуйте морозильну камеру, при утворенні в ній льоду погіршується охолодження заморожених продуктів та збільшується споживання електроенергії. |
|
4. |
Своєчасно видаляйте з електрочайника накип, бо вода в посуді з накипом нагрівається повільно, а електроенергії витрачається більше. |
|
5. |
* Головна умова раціональної експлуатації пральних машин - не перевищувати норми максимального завантаження білизни. * Слід уникати неповного завантаження пральної машини: перевитрата електроенергії в цьому випадку може скласти 10-15%. * При неправильній програмі прання перевитрата електроенергії - до 30%. |
|
6. |
Подивіться, де у вашому будинку можна замінити просту лампу розжарювання на енергозберігаючу лампу. |
|
7. |
Після зарядки мобільного телефону не забудьте відключити зарядний пристрій з електромережі |
|
8. |
* Утримуйте в чистотілампи та плафони! * Ваші вікна повинні бути чистими |
|
9. |
Не забувайте міняти або чистити пилозбірник і фільтри очищення повітря, що викидається, які збільшують енергоспоживання пилосмока. |
|
Під час виконання завдань першої частини «Повторялка» семикласники отримали чотири поради «Як заощадити тепло» зі слайдів 28,31,32,35.
1. |
* Утепліть вікна * Утепліть та ущільніть вхідні та міжкімнатні двері |
|
2. |
* Встановіть тепловідбивний екран за батарею * Теплоізолюйте балкони та лоджії |
|
3. |
Утепліть стіни всередині і зовні |
|
4. |
Промийте батареї перед опалювальним сезоном |
|
IІI.Частина друга «Навчалка»
В цій частині заходу учитель наголошує про практичне застосування формул скороченого множенняпід час обчислень значень різноманітних числових виразів та вчить на конкретних прикладах, як саме це слід робити. Червоною ниткою учитель наголошує, як і формули скороченого множення надають можливість зекономити час на виконання обчислень та збільшують можливість виконати завдання найраціональнішим способом, так і всі мешканці нашої Планети та зокрема, нашої країни,нашого міста,нашої коли повинні економити, заощаджувати природні ресурси.
Учитель дає завдання та розтлумачує як:
1)обчислювати квадрати многозначних чисел, не використовуючи множення у стовпчик(слайд40);
2) обчислювати різницю квадратів многозначних чисел або десяткових дробів,
не використовуючи множення у стовпчик(слайд 41);
3) обчислювати добуток многозначних чисел абодесяткових дробів,
не використовуючи множення у стовпчик(слайд42);
4) обчислювати значення числового виразу,який має вигляд тричлена , не використовуючи виконання дій множення, віднімання чи додавання у стовпчик(слайд43).
Слайд 40Слайд 41
Слайд 42Слайд 43
Під час цього етапу уроку учні ретельно записують у зошити всі рекомендації учителя. Надалі, при самостійному виконанні завдань наступної частини уроку, вони можуть використовувати їх як практичну допомогу для обчислювальної роботи.
IV. Частина третя «Тренувалка»
Клас розділяється на два варіанти. Учні отримують 4 типи завдань. Після виконання чергового завдання учитель збирає листочки, на яких вони виконувались, а семикласники отримують можливість зробити перевірку своєї роботи.
Слайд 49Слайд 50
Слайд 53Слайд 54
Слайд 57Слайд 58
Слайд 61Слайд 62
Слайд 65Слайд 66
Під час виконання завдань етапів «Навчалка» та «Тренувалка» школярі отримали дев’ять порад «Як заощадити воду» зі слайдів 36,38,39,44,45,47,48,51,52.
1. |
Необхідно усунути протікання сантехніки.
|
|
2. |
Змініть крани. Сучасні кранибукси з металокерамічними елементами замість гумових прокладок дозволяють забути про крапання з кранів. |
|
3. |
Для умивання і чищення зубів можна набрати воду в таз або кухоль, а не спускати воду зі швидкістю 2-15 літрів в хвилину. |
|
4. |
Якщо ви приймаєте вдома душ не довше 5 хвилин, то витрачаєте води 3 р. менше, ніж, якщо б купалися у ванній.
|
|
5. |
Прати білизну тільки при максимальному завантаженні пральної машини. Якщо ви збираєтеся купувати нову - то вибирайте найекономнішу. |
|
6. |
Миття посуду в раковині з закритою пробкою 3 р. знижує витрату води. Ще краще, якщо ви в одній раковині миєте, а в іншій полоскаєте. |
|
7. |
Воду один раз використану для обмивання овочів, фруктів можна пустити для поливу кімнатних квітів. |
|
8. |
Заощадити на поливі городу можна, якщо збирати дощову воду в бак. |
|
9. |
З несправного зливного бачка в унітаз може протікати вода постійно. По можливості встановіть економічну сантехніку, наприклад - унітаз з двома режимами зливу.
|
|
Під час виконання завдань другого та третього етапу уроку семикласники також отримали шість порад «Як заощадити газ» зі слайдів 55,56,59,60,63,64.
1. |
Готуйте на такій потужності конфорки, яка потрібна для вибраної вами страви, після закипання вогонь слід зменшити у два рази |
|
2. |
Полум'я конфорки не повинно виходити за межі дна каструлі, сковороди, чайника. У цьому випадку ви просто грієте повітря в квартирі. Економія - 50% і більше. |
|
3. |
Деформоване дно посуду призводить до перевитрати газу до 50%. |
|
4. |
Посуд, в якій готується їжа, повинна бути чистою і не пригоріла. Забруднений посуд вимагає в 4-6 разів більше газу для приготування їжі |
|
5. |
Рекомендується встановлювати прокладки з алюмінієвої фольги під конфорку. У цьому випадку плита не так гріється і брудниться, а газ використовується економічніше. |
|
6. |
Дверцята духовки повинні щільно прилягати до корпусу плити і не випускати розпечене повітря... |
|
V. Фінальне завдання на комплексне застосування отриманих умінь.
Слайд 68 Слайд 69
VІ.Підсумки уроку. Рефлексія.Подяка за роботу на уроці. Побажання.
Слайд 71 Слайд 73
1) Рефлексія:
- Чому присвячений сьогоднішній урок? - Що вдалось на уроці та що не вдалось? - Де ми можемо застосувати отриманні факти, знання, уміння? |
- Які труднощі визустріли при розв’язуванні завдань? - Що ви дізнались нового? - Чи є вам, що розповісти батькам, друзям? |
2) Оцінюванняучнів. (Оцінки за урок отримує весь клас)
Варіант – 1
Варіант – 2
400