Тема. Рольова гра «Моральність – шлях до непереможності».
Мета: формувати в учнів потреби у збереженні власних моральних здобутків, виховувати риси громадянина – гуманіста.
Обладнання: картки-фішки,патент , фломастери, папір.
Класний керівник: З покоління в покоління в одній країні передається бувальщина.
Бувальщина « На шляху до вдосконалення»
Якось один шановний вельможа запитав у свого підданого: « Я чув, що ти маєш доброзичливого друга. Які ж насправді його вчинки та характер?» «Не знаю»,- відповів підлеглий. Вельможа здивувався : « Тож, кажуть, що Ви з ним великі друзі, а ти стверджуєш, що не знаєш його як людину». На що підданий відповів: « Справа в тім, що мій друг безперервно змінюється: в 15 років він був правдивий та неупереджений, не закривав очі на власні недоліки. Коли йому виповнилось 20 років він виплекав у собі доброту і готовність боротися за справедливість. В 30 років його призначили великим воєначальником. Він був хоробрим у бою, великодушним і щедрим з людьми. Коли йому виповнилось 50 років, він захищав західні кордони нашої держави, встановлював дружні стосунки із сусідами. Я , Ваше Високосте, ось уже 5 років як не бачив свого друга і боюсь, що він знову змінився. Тому я не хочу зараз давати йому оцінку. Це було б необачно з мого боку.
Вельможа з повагою кивнув і сказав : « Чудово! Якщо вірити твоїм словам, то цей чоловік все-таки доброчесна людина, і всі зміни, які в ньому відбуваються, ведуть його до досконалості».
Класний керівник: Ось вам зразок людського самовдосконалення. З давніх-давен існує він у країні Моршлядон. Вдумайтесь у останні рядки цієї бувальщини і визначте власну важливу життєву цінність.
Отже, Моршлядон. Цікава країна чи не правда!? Давайте піднімемо завісу таємничості і здійснимо подорож до цієї держави. Я рада вітати вас у Моршлядоні! Ласкаво запрошую познайомитись із державним устроєм Моршлядону. Як і в казковій країні тут є король, королева, принц, ремісник, воєвода, скарбник, моральний кат, блазень, служник, богатир, знахар і навіть Соловей- Розбійник.
Я пропоную вам на деякий час стати жителями Моршлядону.
( Розподіляє ролі жителів Моршлядону між учнями шляхом жеребкування).
Гра І «Королівство «Моршлядон».
Ну що ж, кожен з вас тепер знає, ким він є у Моршлядоні і мусить підкорятися його законам, а тим більше виконувати волю короля. Думаю, що ви принесете Моршлядону тільки користь. Тому переконайте присутніх у своїй значущості, доведіть, що ви маєте необхідні риси і моральні цінності, щоб бути гідними звання моршлядонця.
( Учні називають якості, які мають бути властиві тому чи іншому жителю країни).
Пропоную вам випробувати себе в якості членів казкового суспільства у такій ситуації : казна Моршлядону збідніла. Не вистачає грошей на їжу, одяг, видовища. Щоб поповнити її, король видає указ про оголошення війни сусіднім державам.
( король зачитує указ. Кожен із підданих висловлює свою пропозицію щодо військового походу на сусідні країни. Підсумок гри).
Гра ІІ « Чарівний магазин».
Класний керівник : У сусідній країні, яку ви хотіли завоювати, є чарівний магазин. Час його відвідати. Пропоную вам в обмін на власні найкращі риси, зокрема, сміливість, вірність, майстерність, щедрість, почуття гумору, співчуття, справедливість, чесність, тактовність, милосердя, завзяття впевненість «купити» в магазині доброту, толерантність, совість, силу волі, надійність, гідність, щирість, гуманізм, працелюбність,шляхетність. ( Учні вмотивовують, що з моральних цінностей вони «купили б» і чому).
Дякую вам за покупки і маю надію, що придбаний вами найкоштовніший товар у світі – загальнолюдські цінності ви використаєте за призначенням.
Гра ІІІ « Моральний гандж»
В країні Моршлядон лютує епідемія морального ганджу. Людей вражають бацили жорстокості, бактерії ненависті, цілі штампи брехні. Кожен із моршлядонців ризикує заразитися. Запропонуйте ліки ( пігулки, настоянки, мікстури, сиропи, мазі, примочки) від людської аморальності. ( Учні складають рецепти ліків і захищають їх. Класний керівник видає патент на право виготовлення оригінальних ліків, розшифровує назву країни –Моршлядон - моральність, шлях до непереможності).
Підсумок гри:
Що ви взяли з цієї гри для себе?
Які моральні якості гра сформувала у вас?
Чи задоволені ви ходом гри?
Класний керівник: хочу висловити побажання, аби стійкість свого морального імунітету ви демонстрували в реальному житті, в реальних ситуаціях, щоб ніякі віруси зла не порушили цілісність вашої духовності і кожен ваш вчинок був віддзеркаленням людської доброчесності.