Урок-подорож в країну Здоров’я: "Здорові звички - здоровий спосіб життя"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів зі звичками, які сприяють зміцненню здоров’я і такими, що завдають шкоди здоров’ю людини. Формувати в учнів уявлення про згубний вплив шкідливих звичок на дитячий організм, розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати свої вчинки та приймати рішення відповідно до ситуації. Учити учнів правильно харчуватися ; закріплювати знання про раціональні страви українців; розвивати вміння робити правильний вибір продуктів. Коригувати емоційно-вольову сферу учнів. Виховувати турботливе ставлення до свого здоров’я, здатність протидіяти пропозиціям щодо куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Здорові звички – здоровий спосіб життя

 

 

Урок – подорож в країну Здоров’я

для учнів 6-го класу

 

 

 

 

                                                                                 Підготувала і провела:

       вчитель

Грабовська Н.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: ознайомити учнів зі звичками, які сприяють зміцненню здоров’я і такими, що завдають шкоди здоров’ю людини. Формувати в учнів уявлення про згубний вплив шкідливих звичок на дитячий організм, розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати свої вчинки та приймати рішення відповідно до ситуації. Учити учнів правильно харчуватися ; закріплювати знання про раціональні страви українців; розвивати вміння робити правильний вибір продуктів. Коригувати емоційно-вольову сферу  учнів.  Виховувати турботливе ставлення до свого здоров’я, здатність протидіяти пропозиціям щодо куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин. 

Обладнання: презентація до теми уроку, картки із назвами міст, обличчя з усмішкою, матеріали до рухливих ігор, музичний супровід, мультфільми. 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І . Загально-корекційний етап

1. Організація підготовки учнів до праці.

Привітання

Треба всім нам привітатись:

       - Добрий день

Дружно весело сказати:

       - Добрий день

Вліво, вправо - повернемось,

             - Добрий день

Туди – сюди усміхнемось

Добрий, добрий , добрий день!

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

Психоформула.

  Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм із товаришами. З виду обличчя, я бачу, що все гаразд , і загальний ваш настрій можна показати так : (на дошку вішаємо зображення  обличчя людини , яка має хороший настрій).

ІІ. Основний етап.

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Робота над загадкою:

Не золото, а найдорожче. ( здоров’я)

Сьогодні у нас урок незвичайний, але я сподіваюсь, що він для вас буде цікавим. Ми здійснимо мандрівку у країну Здоров’я, дізнаємося, як її жителі залишаються завжди здоровими, навчимося у них цього.

  1. Підготовча частина.

2.1. А зараз я розповім вам казку «Секрети здоров’я»

      В одній далекій маленькій країні було місто із дивною назвою Здорове. Чи доводилося вам зустрічати у своєму житті міста з такою назвою?  Вам, певно, цікаво дізнатися про походження цієї назви.

   Думаєте,  місто отримало свою назву від того, що було великим і в ньому жило багато людей? Зовсім ні. Здоровим воно було тому, що всі його жителі мали хороше здоров’я, були здоровими. Хіба може бути таке, скажете ви?  Дійсно, важко в це повірити. Саме тому багато людей приїздило у місто Здорове, щоб на власні очі побачити дивних його жителів та розкрити  секрети їхнього здоров’я.

    І що ж вони там бачили? На перший погляд нічого особливого: люди як люди. Але деякі секрети хорошого здоров’я в жителів Здорового дійсно були. Слухайте і запам’ятовуйте. Ось ці секрети: 

• Якщо робиш зарядку, то і здоров’я в порядку.

• Хто спортом займається, той сили і здоров’я набирається

• Краще їжу разжуєш – довше проживеш.

Не досипаєш – здоров’я  втрачаєш.

• І дорослим, і малим шкодить тютюновий дим.

• Які звички маєш, так і про здоров’я дбаєш.

• Здоров’я – то скарб людини: бережи його, дитино!

  1.        Актуалізація знань учнів.

Що ж таке корисні і шкідливі звички? Корисні звички – це такі звички, які приносять лише користь нашому організмові,  а шкідливі звички – наносять шкоду здоров’ю.

Гра «Корисно –шкідливо» 

Якщо корисно – плескаємо в долоні, якщо шкідливо – тупаємо ногами.

1. Вітатися при зустрічі.

2. Брати до рота різні  предмети.

3. Допомагати слабшим, маленьким дітям.

4. Виконувати ранкову зарядку.

5. Смоктати палець.

6. Доглядати за одягом, взуттям.

7. Дотримуватися режиму дня.

8. Гризти нігті.

9. Колупатись у носі.

10. Говорити неправду.

11. Довго сидіти біля телевізору.

12. Курити, пити алкогольні напої.

13. Говорити правду.

Які корисні звички ви запам’ятали?

Які шкідливі звички ви запам’ятали?

Шкідливі звички вам не друзі – це постійне недотримання правил гігієни, паління цигарок, вживання спиртних напоїв, наркотичних речовин.

  1. Формуюча частина.

Ну що ж! Відправляємося в країну Здоров’я. Ми будемо подорожувати її містами. Якими – дізнаєтеся згодом.

Міст у ній хоч не багато,

Проте дружать там завзято

Усі мешканці казкові.

Вони , діти , і вам знайомі.

Ось перша зупинка. Це місто «Вітамінне».  Здогадайтесь хто тут живе, відгадавши загадки.

Робота над загадками

У дівчинки Маринки на голові хустинка,

Хто хусточку знімає – той сльози проливає.

(Цибуля)

 

Сховалась Марічка , в підземній коморі,

І тільки косички лишились на дворі.

(Морква)

 

Він солодкий, він гіркий,

Здогадались, хто такий.

(Перець)

 

Що то за голова,
Що лиш зуби й борода? 
(Часник)
 

- А як назвати одним словом : перець, морква та цибуля, часник ? (Овочі)

Народжується з квітки, 
Його всі люблять дітки, 
Заліза в нім багато, 
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке? 
(Яблуко)

Лампочка вгорі висіла, 
Стала смачна, пожовтіла. 
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. 
(Груша)

Зелені сережки 
На гіллі висіли,
На сонечці підсмажились
І почервоніли! 
(Вишня, черешня)


Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
(Диня)

- А як назвати одним словом : диня, вишня, яблуко, груша? (Фрукти)

 

Гра « Овоч чи фрукт» 

Учитель називає овочі чи фрукти , а діти впізнають.

 

Харчування – неодмінна умова вашого життя . Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини , необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів. Від того , яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоровя . Отже , щоб бути здоровими , потрібно правильно харчуватися .

    А  допоможуть нам у цьому наші помічники – вітаміни. Слово вітамін походить від латинського слова “ віта “ – життя. Назва ця не випадкова Якщо вітамінів не вистачає, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.

 

      Знайомимося  “ МИ – ВІТАМІНИ “

   А - Я сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі .

   В – Я дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь у вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі .

   С – Я запобігаю простуді, поліпшую кровообіг , сприяю росту, лікую цингу. Багаті мною капуста, картопля , помідори , цибуля, щавель, шипшина, хрін , часник, лимони, настій хвої, чорна смородина .

   Д – Я зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, риб’ячому жирі, житньому хлібі .

 

Гра «Корисні – шкідливі продукти» 

Вибір корисних для здоров’я продуктів. На слайдах малюнки із зображенням продуктів та напоїв : шоколад, молоко, яйця, зелень,торт, сік, чіпси, хліб, морква, горіхи, морозиво, кока-кола. Оберіть корисні продукти, поясніть свій вибір. Є корисні продукти, а є не дуже корисні продукти харчування, і навіть шкідливі для здоров’я.

Висновок: Корисно вживати овочі, фрукти, каші, соки, яйця, рибу, молочні продукти. Вони дають організму силу та енергію.

Кожна країна має свої традиції харчування. Що ж полюбляють українці? Спробуйте відгадати ці страви.

Традиційні страви української кухні

1.Популярна в Україні рідка страва, що вариться з буряків, капусти, моркви, картоплі. ( борщ)

2. Борошняний виріб у формі півмісяця із начинкою картоплі, капусти, ягід. (вареники)

3. Закручена в листки капусти начинка. (голубці)

Щоб бути здоровими, вживайте тільки корисну їжу! Будьте здоровими!

Діти, ми з вами потрапили до міста «Лінощі». Мешканці цього міста перестали слідкувати за собою. Перестали вмиватися, робити зарядку, слідкувати за своїм одягом, стали часто запізнюватись до школи.  Їм стало соромно за свою поведінку і вони просять нас скласти правила, щоб завжди бути здоровими і мати гарний вигляд, ці правила повинні виконуватися  щодня.

Як прокинувся -  вставай, ліні волі… ( не давай.)

Квіточку роса умила, а тебе умиє… (мило)

В школі, в класі - не брудни, сміття бачиш… (підніми)

І дивись,  не барись, в школу швидко, швидко …(мчись)

Не носи в кишені жуйки, крейд, сірники, а носи … (носовички)

Будь охайним завжди сам, уникай дірок і …(плям)

Наступне місто «Спортивне».

В цьому місті живуть люди, які дуже полюбляють займатися спортом, грати в різні рухливі ігри. Розгляд слайдів про спорт.

А зараз ми побачимо, чи полюбляєте ви спорт.

Спортивні естафети з м’ячем;

Присідання : хто протримається довше.

Місто «Шкідливих звичок»

Розповідь учителя. Життя і здоров’я людини залежать від самої людини. Від того , якій настрій, які бажання, яка поведінка людини, залежить її самопочуття, здоров’я. Якщо людина доброзичлива і шаноблива до інших, то позитивні емоції наповнюють її добром і здоров’ям. Дуже часто людина робить якісь вчинки, не задумуючись над ними, тому що вони увійшли у звичку.

Які шкідливі звички ви знаєте ?

Тютюнопаління

У кожному місті, на вулиці, у парках, на зупинках – можна зустріти курців.

Для здоров’я він шкідливий

Тютюновий дим незримий.

А його син – нікотин

Страшний жах – номер один.

Тютюновий дим шкідливий для здоров’я курців і тих, хто перебуває поруч. Вдихання диму тими, хто не курить, називається пасивним курінням. Оцініть ситуації та оберіть варіант, який допоможе уникати пасивного куріння.

Розгляд ситуацій

1. Ви з друзями сидите на лавочці у своєму дворі. Поруч сів дорослий чоловік із цигаркою. Ви :

А) продовжити сидіти на цій лавочці;

Б) підете і інше місце, адже двір великий;

 

2. Ви з друзями збираєтесь їхати ліфтом, але в кабіні стоїть людина з цигаркою. Ви:

А) зайдете в ліфт;

Б) підете сходами, це корисно для здоров’я.

 

Вживання алкогольних напоїв 

Алкогольні напої – це напої, що містять алкоголь (етиловий спирт), воду та речовини, що надають йому запаху та смаку.

Загалом можна виділити тип алкогольних напоїв:

  • Слабоалкогольні напої типу джин-тонік, бренді-кола, ром-кола, лонгери тощо;
  • Пиво (за винятком безалкогольне);
  • Вино (сухі, напівсухі, напівсолодкі, солодкі, кріплені вина, в тому числі шампанське);
  • Міцні алкогольні напої (горілка, коньяк, віскі, лікер, текіла, ром, джин, абсент, у тому числі коктейлі з їх вмістом тощо);
  • Напої домашнього приготування (вина, лікери, самогон).

Уживання алкоголю не лише затьмарює розум, але й убиває: тисячі людей щорічно помирають виключно через алкогольне отруєння.

Помиляється той, хто вважає, що для смерті людини потрібна досить велика кількість алкоголю. Цілком достатньо незначної дози, яку може не витримати серце або з якою не впорається печінка.

Зловживання алкоголем може призвести до враження нервової системи, хронічного алкоголізму або цирозу печінки (незворотне захворювання, яке призводить до смерті).

Для сп’яніння підлітку треба набагато менше алкоголю, ніж дорослій людині. Тож не бери поганий приклад з тих молодих людей, які зробили своїм “товаришем” пляшку. Не вір тим, хто говорить, що пиво та слабоалкогольні напої не страшні для здоров’я. Пам’ятай, що кожен, хто випиває, може стати алкоголіком.

Взагалі, зовсім не обов’язково пити в компанії для того, щоб привернути до себе увагу та почуватися гарно і комфортно. Придивися до себе, пізнай свої сильні сторони, вмій відстоювати свої погляди, і ти завжди зможеш зарекомендувати себе як цікаву, неординарну особистість.

  • Як поводитися  там,  де  ти  можеш  зіштовхнутися  з  алкоголем.
  •   Якщо  ти  йтимеш  туди,  де  інші  вживатимуть  алкогольні  напої,  пам’ятай:  ти  маєш  повне  право  не  вживати  алкоголь,    якщо  ти  цього  не  хочеш.  Твої  друзі,  а  також  родичі  повинні  поважати  це  право.  Якщо  тебе  попросять  пояснити,  чому  ти  не  хочеш  пити,  заздалегідь  подумай  про  відповідь.
  • Наприклад,  ти  можеш  сказати:
  • Мені  не  подобається  смак  алкоголю;
  • Мені  не  подобається,  як  я  почуваюся  після  алкоголю;
  • Тверезий  я  більш  веселий;
  • Пити – це  проти  моїх  переконань;
  • Не  хочу  ризикувати  здоров’ям;
  • Похмілля – це  мерзотна  справа;
  • Я  не  хочу  втрачати  контроль  над  собою.

 

Вживання наркотичних речовин

Термін «наркоманія» означає хворобливий потяг, при­страсть до вживання наркотиків, що призводить до тяжких порушень здоров’я.

Наркотики поділяють на речовини, які:

Вдихають;

Курять;

Випивають і вигляді пігулок;

Вводять у розчині через шприц.

Наркоманія — захворювання на все життя, яке набувається за власним бажанням і не піддається лікуванню.

Народження здорових дітей у наркомана неможливе.

Залежність може виникнути з першого уколу.

Наркомани — категорія людей, які прирікають себе на самознищення.

Розповідь вчителя.

Наркоманія страшна сама по собі. Людина, яка стала на цей шлях, рано чи пізно втрачає людську подобу. Крім цього, наркомани піддаються ще одній небезпеці — заразитися венеричними хворобами, у тому числі й СНІДом.

Отож я бажаю вам, щоб ви ніколи в своєму житті не стали навіть пробувати наркотичні речовини, збережіть своє життя і здоров’я, бо воно у ваших власних руках.

Вправа  «Здорова людина , хвора людина»

Здорова людина

Щаслива.

Добра

Весела

Усміхнена

Привітна

Працьовита

Хвора людина

Зла

Сердита

Похмура

Сумна

Плаксива

Втомлена

 

Робота над прислів’ями про здоров’я 

    Найбільше багатство – здоров’я .

    Здоров’я за гроші не купиш .

    Праця – здоров’я, а лінь – хвороба .

    У здоровому тілі здоровий дух .

    Бережи одяг, доки новий, а здоро’я - доки молодий .  

    Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши –плачемо .

    Було б здоров’я, все інше наживемо .

  ІІІ. Підсумок уроку.

Які бувають звички? Наведіть приклади. Як слід дбати про своє здоров’я?  

  Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається,

Радість б'ється в нім щоднини      

Це ж чудово для людини!

 

                    Хто здоровий, той не плаче.

Жде його в житті удача.                 

Він уміє працювати.

Вчитись і відпочивати.

Вправа «Бажаємо здоров’я» 

Учні стають у коло, тримаються за руки:

         Здоров’я – це сила !

       Здоров’я – це клас !

         Хай буде здоров’я

         У вас і у нас !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

 

Планета

ЗДОРОВ’Я

 

 

Похожее изображение

Картинки по запросу

 

syroyidinna

 

 

Місто

ВІТАМІННЕ

 

 

 

 

 

53a92be09fa3952c91a71c3053d5957d

 

 

 

 

 

 

 

Місто

ЛІНОЩІКартинки по запросу МАЛЮНКИ ДО МИЙДОДИРА

 

 

Місто

СПОРТИВНЕ

Похожее изображение

 

 

 

 

Місто

ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК

Картинки по запросу фото ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 вересня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку