25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Урок-подорож «Веселкова математика»

Про матеріал

Закріпити знання учнів з теми «Додавання і віднімання у межах 100» та «Табличне множення і ділення»; вдосконалювати вміння виконувати додавання і віднімання чисел в межах 100, множення та ділення, розв'язувати задачі та вирази; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.

Перегляд файлу

Тема: Урок-подорож «Веселкова математика»

Мета:

  •                 формування предметних компетентностей: закріпити  знання учнів з теми «Додавання і віднімання у межах 100» та «Табличне множення і ділення»; вдосконалювати вміння виконувати додавання і віднімання чисел в межах 100, множення та ділення, розв’язувати задачі та вирази; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
  •                 формування ключових компетентностей;

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні ідеї, оцінювати роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Основні терміни і поняття: додавання і віднімання в межах 100, табличне множення і ділення чисел.

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, літературне читання.

Обладнання: схема задачі, схема геометричних фігур,  роздавальний матеріал, картинка веселки, веселка по кольорам.

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина

1. Організація класу

Створення емоційного настрою дітей

Знову день почався, діти!

Всі прийшли ми на урок.

Тож пора нам розпочати –

Кличе в подорож дзвінок.

Урок сьогодні – незвичайний,

А дуже дивний і повчальний.

Що вивчили  повторимо –

Та веселку  відтворимо.

2. Повідомлення теми та мети уроку

3. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми вирушаємо в подорож, але вона незвичайна. Ми з вами будемо мандрувати кольорами веселки. На кожному кольору нас чекають різні завдання і якщо ми всі їх пройдемо, то побачимо це чарівне явище природи – веселку.

4. Актуалізація опорних знань

1) Гра Знайди «зайве»

- Які кольори веселки ми будемо шукати: червоний, синій, чорний, жовтий, зелений, фіолетовий, оранжевий, блакитний.

Зайве слово чорний, бо такого кольору немає у веселки.

2) Усні обчислення

а) Граф - схеми (роздавальний матеріал)

     63        12       9         25       6         22    44       5         10      8        40

       +      -           +      -            +        -       +       -          +        -          +

 

 

б) Гра «Не скажу»

– Прочитай всі числа, крім круглих.

5; 18; 10 (не скажу); 77; 56; 53; 12; 40 (не скажу); 8; 31; 82; 29; 70 (не скажу); 47; 61; 99; 100 (не скажу).

в) Хвилинка каліграфії з логічним завданням

  •   перший рядок – полічи кількість кольорів у веселки і запиши число;
  •   другий рядок – вибери свій улюблений колір, порахуй кількість літер у слові  і запиши це число;
  •   третій рядок –  кількість учнів нашого класу, які пішли з нами у мандри на пошук веселки.

ІІ. Основна частина

  1. Опрацювання навчального матеріалу
  1. Перший колір який ми зберемо для нашої веселки - це червоний. Щоб його отримати треба розв’язати задачу і обчислити кругові вирази.

а) На урок трудового навчання Марійка вирізала кружечки. Червоних вона вирізала 28, а зелених в 7 разів менше. На скільки Марійка вирізала менше зелених кружечків ніж червоних?

  1.               28 : 7 = 4 (к.) – зелених кружечків
  2.               28  4 = 24 (к.)

Відповідь: на 24 зелених  кружечки менше вирізала Марійка.

б) Розв’язування кругових виразів.

      4×3 – 2 = 10                       21:3 + 7 = 14             32:8 – 2 = 2

      10:5 + 19 = 21                   14:7 + 30 = 32            2×9 + 21 = 39

Молодці, добре справились з цим завданням. Отримайте  перший колір до нашої веселки.    

2. Далі нам потрібно отримати оранжевий колір. Щоб його отримати давайте пограємо у гру.

Гра «Що  на хмарці» (з використанням прийому «Поєдинок»)

 

 

 

 

Молодці. Отримуєте оранжевий колір.

3. Помандруємо далі. Нам з вами треба розв’язати рівняння і отримати жовтий колір.

х – 25=13                 56 : х=8         х × 4=32       44+ х= 60

Так і з цим завданням справились. Отримуйте жовтий колір.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=SlNDKCjybH0

4. Мандруємо далі. Щоб отримати зелений колір давайте пограємо ще в одну гру «Шифрувальник».

Розмістіть числа в порядку зростання і отримаєте прислів’я.

ве

48

во

3

се

50

не

61

ду

12

ви

39

ру

70

не

80

річ

20

не

36

з

57

схо

85

чер

42

пиш

99

паеш

45

ки

23

від

29

з

18

кою

74

лку

53

ба

66

ром

31

 

 

 

(Воду з річки відром не вичерпаєш, веселку з неба рукою не схопиш.)

Так держати. Отримайте зелений колір.

5. Далі нам треба отримати блакитний колір.

Склади і розв’яжи задачу за схемою.

Картинки по запросу картинка  хмаркиЗа три місяці літа було 71 сонячний день, а хмарних на 50 менше. Скільки днів у літніх місяцях разом.

        

          71  день

                                                                                                      

Похожее изображение     

         ?, на 50 менше                                            

 

 

 

  1.               71 – 50 = 21 (д.) було хмарних днів
  2.               71 + 21 = 92 (д.)

Відповідь: у літку 92 дні.

Отримайте блакитний колір.

6. Мандруємо далі. Будемо діставати синій колір. Для цього вам потрібно визначити, що це за фігури, і визначити яка з них містить «зайве» число.

                           

 

 


(Зайве число 50, адже воно не ділиться на 6) 

Отримуйте синій колір.

7. І останній колір якого ще не вистачає нам це – фіолетовий. Давайте ж скоріш його отримаємо.

Гра «Так чи ні?»

Учитель зачитує твердження. А учні швидко відповідають, правильні вони чи ні.

  •   Щоб знайти суму двох чисел, треба від більшого з них відняти менше. (Ні)
  •   Периметр трикутника – це сума довжин його сторін. (Так)
  •   Якщо у виразі є дія додавання та множення, то першою виконується дія множення. (Так)
  •   4 ×9 = 28 (Ні, 36)
  •   На нуль ділити не можна. (Так)
  •   Щоб зменшити число в три рази, треба від цього числа відняти 3. (Ні)
  •   Маса вимірюється в дециметрах. (Ні)
  •   Множення можна замінити додаванням. (Так)

Діти отримують фіолетовий колір.

– Молодці, всі завдання ви виконали правильно і за це отримайте веселку. (Кожен учень отримує веселку)

Картинки по запросу картинка веселки

           ІІІ. Заключна частина              

  1.               Рефлексія. Вправа «Мікрофон»
  •                   Чи сподобалась вам подорож?
  •                   Що сьогодні повторили на уроці?
  •                   Що нового ви дізнались?
  •                   Що вас найбільше зацікавило?
  •                   Який висновок можна робити?
  1.               Читання учнями вірша А. М’ястківський «Веселочка»

Картинки по запросу картинка веселки над водою    Похожее изображение       Картинки по запросу картинка веселки над водою

    
Я барвиста веселочка, 
Маю сім кольорів, 
Засвітилась над селами, 
Над лісами вгорі. 
Житу жовтого кольору 
Подарую в жнива, 
Соковито-зеленого
Буде мати трава.  
А ясного блакитного 
Небу дам назавжди, 
Світанкового синього залишу для води. 
Непомітно погаснувши, 
Упаду між дубів... 
Так ніколи нічого я не лишаю собі. 
 

 

docx
Додано
10 жовтня 2018
Переглядів
857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку