Урок-подорож до країни Фауна містить цікаві завдання, які допоможуть познайомити дітей із тваринним світом, його різноманітністю, видами та їх характерними ознаками, а також зроблять ваш урок незвичайним, результативним та захоплюючим.
Тема. Тварини. Різноманітність тварин
Мета: формувати в учнів уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин, про особливі ознаки тварин; розвивати вміння міркувати, порівнювати, працювати в парах, знаходити самостійно потрібну інформацію; виховувати любов до природи.
Обладнання: плакат «Різноманітність тварин», карта подорожі, зображення літака,: індивідуальні картки, квитки, сигнальні картки, позначки стану неба, закладки основа + фото тварин.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Розминка «Привітання»
Продзвенів шкільний дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Всі почули: - день – дзелень!
То ж привітайтесь:
- Любі діти! У наш клас завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Хлопчики: Ми вам раді, люди добрі.
Дівчатка: І вітаєм щиро вас.
Хлопчики: І запрошуєм ласкаво.
Дівчатка: На урок у 3 клас.
II. Актуалізація опорних знань
- Давайте обговори сьогоднішню погоду
- Яка пора року триває?
- Який зараз місяць, число?
- Яку температуру ви помітили на термометрах?
- А щоб позначити стан неба, вам потрібно скористатися позначками, які лежать у вас на парті, і в парі показати його. Позначте стан неба у зошит (робота в парах з позначками стану неба)
- Чи спостерігається вітер? Який?
- Чи були сьогодні опади?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми помандруємо до країни Фауна та дізнаємося більше про різноманітність тварин, характерні ознаки кожної групи та їхні представники.
Щоб не заблукати, нам буде допомагати схема маршруту, на якій позначені станції, які ми будемо відвідувати. Стартувати будемо з нашого міста, на карті у цій точці уже стоїть магніт.
А відправимося туди на ось такому чудовому літаку. Готові? Тож злітаймо! (звук злету літака)
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення з видами тварин
- Перша станція на яку ми прибуваємо «Довідкова». Зараз ми дізнаємося, на які ж групи поділяються всі тварини (відео №2)
- Отже, на які групи поділяються всі тварини?
А тепер пропоную познайомитися з їхніми характерними ознаками та розглянути представників кожної з них. (відео №3 + після кожної групи читати і вивішувати на дошку ознаки цих груп + підручник)
- Хто був найуважніший, про яку представників якої групи не згадувалося у відео-розповіді? (черви) Відшукайте інформацію про них у підручнику.
- Час перебування на станції «Довідкова» добігає кінця і ми вирушаємо далі. (звук злету літака)
2. Первинне закріплення (в парах + сигнальні картки)
- Ось ми прибули на другу станцію, яка має назву «Ігрова». Тут ми попрацюємо в парах і пограємо у гру «Знайди зайве». Яка пара віднайде зайде, піднімає сигнальну картку (відео №4).
- Плідно ми попрацювали. Тож часу не гаємо і далі вирушаємо. (звук злету літака)
3. Фізкультхвилинка
- Ось ми уже наблизилися до третьої станції «Відпочинок»
Чудовою країною ми подорожуємо
І жодної хвилини не марнуємо
Час настав нам відпочити
І фізкультхвилинку разом вже зробити (відео-фізкультхвилинка «Кошенята на зарядку»)
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Робота в зошиті
- Наша зупинка - станція «Дослідницька». Ми дослідили групи тварин і зараз закріпимо свої знання, попрацювавши в зошиті.
- Вам потрібно заповнити табличку, а саме записати представників кожної групи тварин. Ви можете користуватися плакатом, підручником і тою інформацією, яку отримали під час сьогоднішнього уроку.
- Молодці! Ви вправно попрацювали і показали свої знання. Тож вирушаймо далі! (звук злету літака)
2.Гра «Хто більше» (індивідуальні картки)
- Ось ми дісталися до станції «Всезнайки», на якій пограємо у гру «Хто більше». (відео №5)
- Позмагайтеся в парі, хто більше напише назв тварин на букву В і С.
В ___________________ (ворона, віл, ведмідь, вовк, варан, верблюд, вівця)
С ____________________ (сорока, слон, сова, сокіл, собака,свиня, соловей, синичка)
- Ви справді вмілі і швидкі і з вами було цікаво працювати, але вже час вирушати далі. (звук злету літака)
3. Ритмічна хвилинка
- А зараз ми зупинилися на станції «Друг природи». Виконавши ритмічну хвилинку, доведемо чи справді ж ми є друзями природи.
Якщо ви не рвете багато квітів - підніміть руки вгору.
Якщо ви не ламаєте гілок - опустіть руки вниз.
Якщо ви не руйнуєте мурашники - почухайте носа.
Якщо ви не ловите метеликів - погладьте себе по голівці.
Якщо ви не забираєте пташенят із гнізд - підстрибніть тричі.
Якщо ви саджаєте квіти та дерева - сплесніть у долоні.
Якщо ви хочете дружити з природою - сядьте тихенько за парти.
4.Сторінка допитливих
- І приземлилися ми на станцію «Цікавинки». Давайте переглянемо, що ж цікавого нам тут приготували (відео).
- Що цікавого дізналися?
- Наша подорожувати завершується і нам час повертатися додому, до рідного міста. (звук лету літака)
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Прочитайте висновки на с. 103.
— На які групи розподіляється світ тварин?
— Покажіть мені, який же настрій у вас зараз.
VІІ . Домашнє завдання
С. 100–103 читати, відповідати на запитання