Урок-подорож з природознавства "Тварини. Різноманітність тварин"

Про матеріал

Урок-подорож до країни Фауна містить цікаві завдання, які допоможуть познайомити дітей із тваринним світом, його різноманітністю, видами та їх характерними ознаками, а також зроблять ваш урок незвичайним, результативним та захоплюючим.

Перегляд файлу

Тема. Тварини. Різноманітність тварин

Мета: формувати в учнів уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин, про особливі ознаки тварин; розвивати вміння міркувати, порівнювати, працювати в парах, знаходити самостійно потрібну інформацію; виховувати любов до природи.

Обладнання: плакат «Різноманітність тварин», карта подорожі, зображення літака,: індивідуальні картки, квитки, сигнальні картки, позначки стану неба, закладки основа + фото тварин.

Хід уроку

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6005.JPGI. Організаційний момент

Розминка «Привітання»

Продзвенів шкільний дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Всі почули: - день – дзелень!

То ж привітайтесь:

  • Добрий день!

- Любі діти! У наш клас завітали люди щирі.

Привітайте  в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Хлопчики: Ми  вам раді, люди добрі.

Дівчатка: І вітаєм щиро вас.

Хлопчики: І запрошуєм ласкаво.

Дівчатка: На урок у 3 клас.

  • Кому дозволено сісти першими? Правильно, спочатку - краса,  а потім - сила
  • Дітки, посміхніться веселіше.
  • Який у вас зараз настрій?
  • Давайте зараз з вами позначимо настрій нашого класу знаком. (смайлик)

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\images (3).jpgC:\Users\User\Desktop\на книжечку\images (4).jpgC:\Users\User\Desktop\на книжечку\images (2).jpgC:\Users\User\Desktop\на книжечку\fotolia_36911792_xs.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • Спробуйте передати свій настрій виразом обличчя (сумне, веселе, усміхнене…) Посміхніться товаришам, мені.
  • Я бачу, що у вас все гаразд. Тож починаймо працювати.

 

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6021.JPGII. Актуалізація опорних знань

  1. Хвилинка спостережень ( зош. ст. 10)

- Давайте обговори сьогоднішню погоду

- Яка пора року триває?

- Який зараз місяць, число?

- Яку температуру ви помітили на термометрах?

- А щоб позначити стан неба, вам потрібно скористатися позначками, які лежать у вас на парті,  і в парі показати його. Позначте стан неба у зошит (робота в парах з позначками стану неба)

- Чи спостерігається вітер? Який?

- Чи були сьогодні опади?

  1. Мотивація навчальної діяльності
  • Ми з вами закінчили вивчати царство Флора, тобто рослини. Дізналися багато нового, цікавого, вивчили групи рослин, їхні ознаки. Оскільки ви були дуже активними і працьовитими, богиня Флора подарувала нам квитки на незабутню дивовижну подорож (квитки)  до незвичайної країни, назву якої ви дізнаєтеся, розгадавши кросворд. (відео-кросворд №1)

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\Рисунок1.png

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми помандруємо до країни Фауна та дізнаємося більше про різноманітність тварин, характерні ознаки кожної групи та їхні представники.

Щоб не заблукати, нам буде допомагати схема маршруту, на якій позначені станції, які ми будемо відвідувати. Стартувати будемо з нашого міста, на карті у цій точці уже стоїть магніт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6055.JPGА відправимося туди на ось такому чудовому літаку. Готові? Тож злітаймо! (звук злету літака)

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\Рисунок2.pngIV. Вивчення нового матеріалу

1.  Ознайомлення з видами тварин

- Перша станція на яку ми прибуваємо «Довідкова». Зараз  ми дізнаємося, на які ж групи поділяються всі тварини (відео №2)

- Отже, на які групи поділяються всі тварини?

А тепер пропоную познайомитися з їхніми характерними ознаками та розглянути представників кожної з них. (відео №3 + після кожної групи читати і вивішувати на дошку ознаки цих груп + підручник)

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6010.JPGC:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6012.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Хто був найуважніший, про яку представників якої групи не згадувалося у відео-розповіді? (черви) Відшукайте інформацію про них у підручнику.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Рисунок3.png- Час перебування на станції «Довідкова» добігає кінця і ми вирушаємо далі. (звук злету літака)

2. Первинне закріплення (в парах + сигнальні картки)

- Ось ми прибули на другу станцію, яка має назву «Ігрова». Тут ми попрацюємо в парах і пограємо у гру «Знайди зайве». Яка пара віднайде зайде, піднімає сигнальну картку (відео №4).

- Плідно ми попрацювали. Тож часу не гаємо і далі вирушаємо. (звук злету літака)

3. Фізкультхвилинка

- Ось ми уже наблизилися до третьої станції «Відпочинок»

Чудовою країною ми подорожуємо

І жодної хвилини не марнуємо

Час настав нам відпочити

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6018.JPGІ фізкультхвилинку разом вже зробити (відео-фізкультхвилинка «Кошенята на зарядку»)

 

 

 

 

 

 

 

  • Скажіть, про яку тварину співалося у пісні? (кота)
  • До якої групи належить ця тварина?
  • Прямуємо далі. (звук злету літака)

 

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6056.JPGV. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота в зошиті

- Наша зупинка - станція «Дослідницька». Ми дослідили групи тварин і зараз закріпимо свої знання, попрацювавши в зошиті. 

- Вам потрібно заповнити табличку, а саме записати представників кожної групи тварин. Ви можете користуватися плакатом, підручником  і тою інформацією, яку отримали під час сьогоднішнього уроку.

 

- Молодці! Ви вправно попрацювали і показали свої знання. Тож вирушаймо далі! (звук злету літака)     

2.Гра «Хто більше» (індивідуальні картки)

- Ось ми дісталися до станції «Всезнайки», на якій пограємо у гру «Хто більше». (відео №5)

- Позмагайтеся в парі, хто більше напише назв тварин на букву В і С.

В   ___________________ (ворона, віл, ведмідь, вовк, варан, верблюд, вівця)

С   ____________________ (сорока, слон, сова, сокіл, собака,свиня, соловей, синичка)

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\Рисунок5.pngC:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Рисунок4.png

 

 

 

 

 

 

 

 

- Ви справді вмілі і швидкі і з вами було цікаво працювати, але вже час вирушати далі. (звук злету літака)

3. Ритмічна хвилинка

- А зараз ми зупинилися на станції «Друг природи». Виконавши ритмічну хвилинку,  доведемо чи справді ж ми є друзями природи.

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6024.JPGЯкщо ви не рвете багато квітів - підніміть руки вгору.

Якщо ви не ламаєте гілок - опустіть руки вниз.

Якщо ви не руйнуєте мурашники - почухайте носа.

Якщо ви не ловите метеликів - погладьте себе по голівці.

Якщо ви не забираєте пташенят із гнізд - підстрибніть тричі.

Якщо ви саджаєте квіти та дерева - сплесніть у долоні.

Якщо ви хочете дружити з природою - сядьте тихенько за парти.

  • Молодці! Ви справжні друзі природи!
  • C:\Users\User\Desktop\на книжечку\Рисунок6.pngА чи знаєте ви, що природа навколо нас не тільки різноманітна, а ще й дуже цікава? Спробуємо в цьому переконатися на наступній станції, куди негайно відлітаємо. (звук злету літака)

4.Сторінка допитливих

- І приземлилися ми на станцію «Цікавинки». Давайте переглянемо, що ж цікавого нам тут приготували (відео).

 

- Що цікавого дізналися?

- Наша подорожувати завершується і нам час повертатися додому, до рідного міста. (звук лету літака)

 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

  • Ось і закінчилася наша незвичайна подорож.  А на згадку про цю мандрівку богиня Фауна дарує вам фото різних представників тварин, за допомогою яких ми зробимо фото-закладинку, щоб було зручніше вивчати світ тварин. Дістаньте з конвертів, які лежать у вас на партах зображення тварин, візьміть кольорову основу та з’єднайте їх за допомогою двохстороннього скотчу.

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6033.JPGC:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6032.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

  • C:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6061.JPGВстаньте ті, у кого (метелик, зайчик, рибка, пташка, черепаха, жабка, павучок, краб, восьминіг).  Покажіть нам свою закладинку. До якої групи належить ваша тварина?

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6035.JPGC:\Users\User\Desktop\на книжечку\IMG_6048.JPG

— Прочитайте висновки на с. 103.

C:\Users\User\Desktop\на книжечку\images (2).jpg— На які групи розподіляється світ тварин?

— Покажіть мені, який же настрій у вас зараз.

 

VІІ . Домашнє завдання

С. 100–103 читати, відповідати на запитання

docx
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
1729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку