Урок-подорож " Звичайні дроби та дії з ними"

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знань учнів з теми « Звичайні дроби та дії з ними»
Перегляд файлу

 

УРОК-ПОДОРОЖ

Тема  :   ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ  ТА  ДІЇ  З  НИМИ

Мета :          Узагальнити  та  систематизувати  знання  учнів  з  теми   

            « Звичайні  дроби  та  дії  з  ними»;

                 Розвивати  математичну  мову, логічне  мислення  учнів; 

                 Виховувати інтерес  до  математики, сприяти  самовихованню 

            об’єктивності  та  чесності  під  час  оцінювання  власних  знань та 

            знань  однокласників.

Тип  уроку : узагальнення  та  систематизація  знань,  умінь  і  навичок.

Обладнання : мультимедійна  презентація,  картки  з  завданнями.

 

                                                        «  Людина  подібна  до  дробу,  знаменник

                                                 якого  є  те,  що  людина  про  себе  думає,

                                                 а  чисельником – те,  що  людина  являє

                                                 собою.  Чим  більшої  думки,  тим  більший

                                                 знаменник,  а  значить  менший  дріб»

                                                                                                    Л. М. Толстой

 

 

ХІД  УРОКУ

  1.  Організаційний  етап.
  2. Перевірка  домашнього  завдання.
  3. Актуалізація  опорних  знань.

Вчитель:  Пропоную  вам  здійснити  подорож  чарівною  країною  січневих  свят,  свят  християн  східного  обряду. Для  початку  вам  потрібно  поділитися  на  3  групи і  вибрати  командира. (  Учні  діляться  на  групи)

   Розпочнемо  нашу  мандрівку.

  Завдання №1 : Перевірка  теоретичних  знань.  Група,  яка  швидше  знайде  відповідь  на  запитання – плескає  у  долоні. Всі  готові ?  Стартуємо?

  1. Що  називають  дробом ?
  2. Як називається  число  над  рискою  дробу?
  3. Як  називається  число  під  рискою  дробу?
  4. Що  показує  знаменник  дробу?
  5. Що  показує  чисельник  дробу?
  6. Що  означає  риска  дробу?
  7. Який  дріб  називають  правильним?
  8. Який  дріб  називають  неправильним?
  9. Як  порівняти  дроби  з  однаковими  знаменниками?
  10.  Як  порівняти  дроби  з  однаковими  чисельниками?
  11.  Як  перетворити  неправильний  дріб  у  мішане  число?
  12. Як  перетворити  мішане  число  у  неправильний  дріб?
  13. Сформулювати  правило  додавання  мішаних  чисел.
  14. Сформулювати  правило  віднімання  мішаних  чисел. 

Вчитель:  За  кожну  правильну  відповідь  групі  нараховується  один  бал.

По  завершенню  підводимо  підсумки.

               IV .  Узагальнення  і  систематизація  знань.

        Завдання №2 :

 Вчитель:  Шляхом  жеребкування  командири  груп  вибирають  завдання. Група, яка  перша  впорається  з  завданням  повинна пострибати  на  місці.

Картка №1:  Розташувати  дроби  у  порядку  зростання.

 

 

В

 

Ч

 

Р

 

С

 

Е

 

Т

 

В

 

І

 

Я

 

Картка №2: Розташувати  дроби  у  порядку  спадання.

 

 

І

 

Я

 

С

 

Р

 

Т

 

Е

 

В

 

В

 

Ч

 

Картка №3: Розташувати  дроби  у  порядку  зростання.

 

 

В

 

Ч

 

Р

 

С

 

Е

 

Т

 

В

 

І

 

Я

 

Вчитель:  Група,  яка  перша  впорається  із  завданням, піднімає  руки  вгору.

По  завершенню  підводимо  підсумки.

    339501_1.jpgОтже, це  слово -  СВЯТВЕЧІР. Святи́й ве́чір (Святве́чір, Багата кутя) — одне з найурочистіших християнських свят, яке відзначається ввечері напередодні Різдва Христового. Дата святкування різними церквами залежить від дати святкування Різдва. Зокрема, більшість християн, які використовують григоріанський календар, відзначають свято 24 грудня, а деяка частина християн, яка використовує юліанський календар  6 січня

Ввечері  родина  сідає  вечеряти.   

                    Рис.1                                Господиня бере з рук господаря миску, ставить на стіл, і родина починає трапезу. Спочатку їдять  кутю – головний  символ  свята. Страви обов’язково мають бути пісними, оскільки Святвечір припадає на останній день пилипівського посту.

Також обов'язково на святковому столі мають бути:

Свічка. Горіння свічки - це свідчення віри, приналежності людини до Божественного світла. Свічка супроводжує віруючу людину від Хрещення до смерті. Це - символ готовності людини до зустрічі із Богом, незалежно від часу і місця, коли Він схоче її покликати до себе.

Сіль. Без неї не можна відчути повноти смаку страви. Так і людина не може творити справжнього добра, не перебуваючи в гармонії з Богом. Сіль вказує на внутрішню суть людини.

Часник. Його кладуть на чотири кути столу під скатертину, щоб відігнати від родини і хати злих духів. Це символ очищення від гріха, який отруює людське життя, символ родючості і здоров'я.

По  завершенню  підводяться  підсумки. Правильна  відповідь – 1 бал.

Завдання №3 :

Вчитель: Шляхом  жеребкування  кожна  група  обирає  собі  завдання. Група,  яка  швидше впорається – виконує  присідання.

Картка №1:  Порівняти  дроби: а)   і  ;   б)  1 і    ;   в)  1  і  .

 

Картка №2:  Порівняти  дроби :  а)    і  ;  б)    і  1 ;  в)    і  1.

 

Картка №3:  Порівняти  дроби :   а)   і  ;  б)  1  і  ;   в)    і  1.

По  завершенню  підводяться  підсумки. За  правильну  відповідь  1  бал.

Вчитель:  Наша  подорож  продовжується. Наступна  зупинка « 7 січня – Різдво Христове».

f67611f9964eb1b67d5fb63dcb00c906.jpg  Різдво  Христове – веливе  християнське  свято,  день  Народження  Ісуса  Христа,  Спасителя  світу  і  Відкупителя  людей  з  полону  гріха.  Свято  Різдва  Христового  вважається  другим  після  Пасхи  великим  святом.

  Цього  дня  колядують  діти.  Дорослі  парубки  та  дівчата.  Але  першими  оповісниками  народження  Христа  у  різдвяних  обрядах  були  діти  і  підлітки,  які  обходили  ватагою  багаті  та  бідні  оселі,  співаючи  колядки  та  щедрівки.  І  в  кожній  хаті  світлішало.  Людям  ставало  легше  на  душі.  Колядників  чекали  з  нетерпінням  та  щедро  віддячували  їм  яблуками,  горіхами  та  бубликами.  Вважалося,  чим  більше  дітей  завітає  до  хати,  тим  щедрішим  для  її  господарів  буде  новий  рік.

 

                     Рис. 2

Завдання №4 :

Вчитель: Шляхом  жеребкування  кожна  група  обирає  собі  завдання. Хто  швидше  виконає  завдання – виконує  кругові  оберти  головою.

 

Картка №1:  Перетворити  неправильний  дріб  у  мішане  число :

  а)   ;   б) ;   в)  ;  г) .

 

Картка №2:  Перетворити  неправильний  дріб  у  мішане  число :

  а) ;  б)   ;  в)  ;  г)  .

Картка №3:  Перетворити  неправильний  дріб  у  мішане  число :

  а) ;  б)   ;  в)  ;  г)  .

По  завершенню  підводяться  підсумки. За  правильну  відповідь  1  бал.

Вчитель: А  ми  мандруємо  далі. Наступний  наш  пункт  призначення « 13 січня – Щедрий  вечір».

 1185489.jpg За  тиждень  після  коляди,  на  передодні Нового  Року  за  старим  стилем – Щедрий  Вечір.  Це  залишок  стародавнього  дохристиянського  звичаю.  За  християнським  календарем   це  день  преподобної  Меланії.  В  народній  традиції  обидва  свята  обєдналися,  і  тепер  ми  маємо  Щедрий  Вечір  або  свято  Меланки.

Хто  ж  така  ця  Меланка ?  За  стародавнім  міфом.  У  все єдиного  Лада,  вірного  побратима  бога  Місяця  окрім  сина  була  ще  й 

                    Рис. 3                                 донька,  яку  називали  Меланкою,  бо  вона  була  така  ж  мила  і  чарівна. Одного  разу,  коли  князь - Місяць був  на  полюванні,  лютий  змій  викрав  із  срібного  терема  Меланку  і  запроторив  її  в  підземне  царство.  Визволив  її  славний  богатир  Василь.  Ось  чому  після  Щедрого  вечора  святкують  Василя.

Основою Щедрого вечора в українців вважають багатий святковий стіл, щедрування, ворожіння, ігри та забави. Назва «щедрий вечір» пов’язана зі звичаєм готувати багатий стіл, на відміну від Святого вечора.

Стіл в цей день повинен бути дійсно щедрим, так як згідно повір’ям чим щедріше та багатше накрито на стіл, тим щасливіше і вдаліше буде рік наступний. В святковому меню обов’язково мають бути страви зі свинини, щоб худоба плодилася, а в родині панував мир та взаєморозуміння. Прийнято готувати млинці, пироги та вареники з сиром. Але  основною  стравою  залишається щедра  кутя.

  Із  заходом  сонця  і  до  півночі  розпочиналися  щедрування.

Завдання №5 :

Вчитель: Шляхом  жеребкування  кожна  група  обирає  собі  завдання. Хто  швидше  впорається – виконує  кругові  оберти  тулубом.

Картка №1:  Розв’язати  рівняння :    4 - ( х - 7) = 2.

Картка №2:  Розв’язати  рівняння :     3 - ( х + 1 ) = 1 .

Картка №3:  Розв’язати  рівняння :     7 - ( х – 2 ) = 4 .

По  завершенню  підводяться  підсумки. За  правильну  відповідь  1  бал.

Вчитель: Продовжуємо  далі подорожувати. Наступна  зупинка « 14 січня – Старий  Новий  рік».

b013967d0c5b1a46e7c340ef19bdd2d7_L.jpgСтарий Новий рік – це рідкісний історичний феномен, додаткове свято, яке з'явилося в результаті зміни літочислення. Це свято відзначається переважно в тих країнах, де православна церква продовжує користуватися юліанським календарем.
    До вечері, як і на Святвечір, сідає вся сім'я. Дуже важливо, щоб одяг цього дня був  ретельно  випраний

   та чистий.  Після   вечері треба обов'язково  зайти до сусідів і попросити один у одного вибачення за можливу провину один перед одним, аби  Новий рік зустріти в мирі та злагоді.
     Якщо вийти на подвір'я опівночі, то можна відчути, як Новий рік проганяє Старий. У перший день Нового року найбільш поширеним був, та і зараз залишається, обряд посівання. Вважається, що цей обряд прийшов до нас ще з дохристиянських часів, адже наші пращури зустрічали Новий рік не                                            Рис. 4                             взимку, а навесні і тому обряд посівання пов'язаний з надіями на добрий урожай. Засівали здебільшого діти, причому щедріше всіх обдаровували тих, хто прийшов в будинок першим.
Завдання №6: Змагання  командирів  груп.

  Вчитель:  А  тепер  переходимо  до  останнього  етапу. Запрошую  командирів  груп. Жеребкуванням кожен  обирає  собі  завдання. Командир  працює  самостійно. При  виникненні  труднощів  він  може  звернутися  за  допомогою  до  своєї  групи,  але  в  такому  разі група  втрачає  бали.( В  залежності  від  кількості  звернень командира).

   Картка №1:  За  перший  день  турист  пройшов  маршруту,  а  за  другий -  решту  24 км.  Знайти  довжину  всього  маршруту.

   Картка №2:  За  перший  день  робітник  виконав    завдання,  а  за  другий – виготовив  решту  30  деталей.  Скільки  всього  деталей  виготовив  робітник?

   Картка №3:   За  першу  годину  літак  пролетів    маршруту.  А  за  другу – решту  630  км.  Знайти  довжину  маршруту.

     По  завершенню  командир  групи  тупає  ногами. Далі  робляться  підрахунки. Визначається  група-переможець.

    V .  Підбиття  підсумків  уроку.

Вчитель:  Ось  і  закінчилася  наша  мандрівка. Сподіваюся , що  вона  вас  зацікавила.  Ми  не  тільки  узагальнили  й  систематизували  наші  знання  з  математики  а  й  дізналися  нову  пізнавальну  інформацію  про   улюблені  нами  свята. Пропоную  вам  охарактеризувати  наш  урок-подорож  за  допомогою  жестів:

 

                      Урок  сподобався.

 

 

 

 

 

                                               Очікування  від  уроку  були  кращими.

 

 

                         Урок  не  сподобався.

 

 

 

VI .  Домашнє  завдання .

        Підготуватися  до  контрольної  роботи.  Домашня  самостійна  робота №4,      сторінка 192.

 

                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток:

           Завдання 2.

 

Картка №1:  Розташувати  дроби  у  порядку  зростання.

 

 

В

 

Ч

 

Р

 

С

 

Е

 

Т

 

В

 

І

 

Я

 

Картка №2: Розташувати  дроби  у  порядку  спадання.

 

 

І

 

Я

 

С

 

Р

 

Т

 

Е

 

В

 

В

 

Ч

 

Картка №3: Розташувати  дроби  у  порядку  зростання.

 

 

В

 

Ч

 

Р

 

С

 

Е

 

Т

 

В

 

І

 

Я

 

Завдання 3.

Картка №1:  Порівняти  дроби: а)   і  ;   б)  1 і    ;   в)  1  і  .

 

Картка №2:  Порівняти  дроби :  а)    і  ;  б)    і  1 ;  в)    і  1.

 

Картка №3:  Порівняти  дроби :   а)   і  ;  б)  1  і  ;   в)    і  1.

Завдання 4.

Картка №1:  Перетворити  неправильний  дріб  у  мішане  число :

  а)   ;   б) ;   в)  ;  г) .

Картка №2:  Перетворити  неправильний  дріб  у  мішане  число :

  а) ;  б)   ;  в)  ;  г)  .

Картка №3:  Перетворити  неправильний  дріб  у  мішане  число :

  а) ;  б)   ;  в)  ;  г)  .

Завдання 5.

Картка №1:  Розв’язати  рівняння :    4 - ( х - 7) = 2.

Картка №2:  Розв’язати  рівняння :     3 - ( х + 1 ) = 1 .

Картка №3:  Розв’язати  рівняння :     7 - ( х – 2 ) = 4 .

               Завдання 6.

   Картка №1:  За  перший  день  турист  пройшов  маршруту,  а  за  другий -  решту  24 км.  Знайти  довжину  всього  маршруту.

   Картка №2:  За  перший  день  робітник  виконав    завдання,  а  за  другий – виготовив  решту  30  деталей.  Скільки  всього  деталей  виготовив  робітник?

   Картка №3:   За  першу  годину  літак  пролетів    маршруту.  А  за  другу – решту  630  км.  Знайти  довжину  маршруту.

Додаткове  завдання:

Картка №1 :   До  шкільної  їдальні  завезли  апельсини,  мандарини  і  банани.  Апельсини  становили    усіх  фруктів,  мандарини - остачі,  а  банани – решту 

16 кг.  Скільки  всього  кілограмів  фруктів  завезли  до  їдальні?

Картка №2 :   Петро,  Павло  і  Дмитро  саджали  кущі  троянд.  Петро  посадив 

усіх  кущів,  Павло -  остачі,  а  Дмитро – решту  15  кущів. Скільки  всього  кущів  троянд  вони  посадили ?

Картка №3 :   До  магазину  завезли  партію  олії.  У  перший  день  було  продано 

усієї  олії,  у  другий -   остачі,  а  в  третій  -  решту  64 л.  Скільки  літрів  олії  було  завезено  до  магазину?

1

 

docx
Додано
21 жовтня 2021
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку