Математика, 2 клас Урок – віртуальна екскурсія
Тема. Подорожуємо до Австралії разом з математикою. Розв'язуємо приклади на додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток.
Мета:
Обладнання: презентація, картки для визначення настрою «Коло настрою», пазл-малюнок літака формату А4, ЛЕГО, картки з прикладами для кожної групи, смайлики, мікрофон.
Хід уроку
І. Організація уроку (Слайд 2)
Емоційне налаштування на урок
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок математики починаймо.
Клас готовий працювати? (Так)
Додавати й віднімати? (Так)
Вчасно руку піднімати? (Так)
Вміло в групах працювати? (Так)
Вирази й задачі розв’язати? (Так)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: - Сьогодні у нас урок незвичайний, бо ми відправимося у віртуальну подорож. А ви любите подорожувати? (Відповіді дітей) Чому, на вашу думку, люди подорожують?
(Австралія) (Слайд 3)
Ми побуваємо з вами в Австралії, найбільш віддаленому куточку світу, познайомимося із рідкісними рослинами і тваринами, а також продовжимо роботу над уміння розв’язувати приклади, задачі.(Слайд 4)
ІІІ. Актуалізація знань учнів:
1. Усне опитування. (Слайд 5)
Вчитель: - Але спочатку дайте відповіді на питання:
Вчитель:
- Щоб якнайшвидше потрапити на материк, нам потрібен транспорт. Яким транспортом ми можемо відправитися в подорож? Ви дізнаєтеся, коли виконаєте ланцюжок обчислень. (Слайд )
(Картинку літака розрізати на 9 частин. На кожній частинці із зворотної
сторони записати відповіді, числа у порядку зростання. Обчисливши приклад, учень знаходить відповідь, перевернувши її прикріплює на дошці.)
Вчитель:
- Перш ніж ми потрапимо на материк, зробимо зупинку на Північному острові Нової Зеландії поблизу міста Роторуа біля дивної річки. Її вода з лівого берега кипить, а з правого — холодна як лід. Виконаємо завдання:
4. Математичний диктант (Слайд 8)
1. Суму чисел 25 і 7 зменшити на 12; (25+7)-12=20
2. 65 зменшити на суму чисел 18 і 4; 65- (18+4)=43
3. Різницю чисел 60 і 12 зменшити на 15; (60-12)-15=33
4. 48 збільшити на різницю чисел 42 і 30; 48+(42-30)= 60
- Молодці! Добре справилися із завданням.
Вчитель:
- Австралія — шоста у світі країна за розміром своєї території, і єдина держава, що займає цілий материк і кілька островів. А ще Австралію називають материком «Навпаки» . Хочете дізнатися чому? (Так). Але спочатку порівняємо вирази. (Робота з ЛЕГО за презентацією. Слайди 9-16)
84-40…. 80-66 58+16….16+56 100-54….23+23 64+27….100-8
Вчитель:
- Країна знаходиться в південній півкулі і літо тут триває з грудня по лютий, а зима — з червня по серпень. Крім того, всі зірки тут рухаються справа наліво. У зворотному напрямку — проти годинникової стрілки — в Австралії також рухається сонце небосхилом.
Вчитель:
- Евкаліпт і золоту акацію вважають символами Австралії. Розв'язавши задачу ви дізнаєтеся, якої висоти може досягти евкаліпт.
Золота акація досягає 12 метрів, що на 88 метрів менше, ніж висота евкаліпта. Яка висота евкаліпта? (Слайд 17 )
Вчитель:
- Пропоную розв’язати ще одну задачу.
На пасовище фермер відправив 34 вівці, що на 12 овець більше, ніж залишилося в кошарі. Скільки овець залишилося в кошарі? (Слайд 18)
Вчитель:
Задача:
Першого дня фермер продав овечої вовни на 45 австралійських банкнот, другого дня на 52 австралійські банкноти більше. Який грошовий дохід мав фермер за два дні? (Слайд 19)
Вчитель:
- Австралійські банкноти зроблені з тонкого пластику, а не з паперу. Як ви думаєте, які переваги пластикових грошей? (Термін їхньої служби в кілька разів перевищує життєвий цикл паперових грошей. Адже пластик робить купюри більш зносостійкими, відштовхуючи воду і бруд, та захищає банкноти від пошкоджень.)
7. Фізхвилинка
Вчитель:
- Обчисливши приклади ви дізнаєтеся, які тварини проживають в Австралії. (Кожна група отримує картку з прикладами.)
1 група:
64+26= |
72 – 56= |
43-27= |
35+18= |
52+39= |
80-66= |
65+26= |
(Кенгуру)
2 група:
75-49= |
26+39= |
74+18= |
83-69= |
27+49= |
94-66= |
(Вомбат)
3 група:
73-55= |
19+19= |
64+17= |
52-27= |
83-68= |
49+27= |
(Єхидна)
4 група:
26+64= |
92-27= |
29+47= |
34+34= |
90-14= |
(Коала)
Таблиця: (Слайд 21)
к |
н |
а |
е |
г |
д |
и |
х |
є |
у |
р |
м |
б |
т |
л |
о |
в |
90 |
15 |
76 |
16 |
53 |
25 |
81 |
38 |
8 |
91 |
14 |
92 |
11 |
28 |
68 |
65 |
26 |
Перегляд відео «Тварини Австралії: їх голоси та звуки» https://www.youtube.com/watch?v=f0JIvvXq_S0 (Слайд 22)
Вчитель:
- А ще у водоймах Австралії проживають качкодзьоби. (Слайд)
IV. РЕФЛЕКСІЯ.
В літак поспішайте,
Всі зручнесенько сідайте!
Бо додому всім нам час.
Вже давно чекають нас.
Наш літак повертається і посадку робить на подвір’ї школи .
Рефлексійна вправа «Смайлик» (Слайд 24)
(Перед кожним учнем на парті смайлик.)
Вчитель:
- Подорож наша закінчилася. Чи сподобалася вона вам? Давайте визначимо свій настрій після подорожі. Домалюйте ротик смайлику, який лежить у вас на парті, підніміть і покажіть мені:
Вправа «Мікрофон»
- На якому материку ми побували?
- Які завдання були найцікавішими?
- А які задачі вам здалися важкими?
- Над чим слід попрацювати?
Використано ресурси інтернету:
https://learning.ua/blog/202001/15-nezvychainykh-faktiv-pro-avstraliiu/
https://businessvisit.com.ua/uk/blog/tvarini-zaradi-yakih-varto-vidpravitisya-v-avstraliyu/