Урок "Подорожуємо до Австралії разом з математикою. Розв'язуємо приклади на додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток."

Про матеріал
Урок - віртуальну екскурсію "Подорожуємо до Австралії разом з математикою. Розв'язуємо приклади на додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток." рекомендую провести на закріплення вивченого матеріалу за темою "Додаємо і віднімаємо числа з переходом через десяток"
Перегляд файлу

Математика, 2 клас                                   Урок – віртуальна екскурсія

Тема. Подорожуємо до Австралії разом з математикою. Розв'язуємо приклади на додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток.

Мета:

  • дидактична: закріпити навички додавання і віднімання двоцифрових чисел; продовжувати роботу над уміння  розв’язувати задачі; повторити вміння знаходити периметр фігур; вміння  працювати  колективно та в парі.
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, кмітливість, креативність, спостережливість, вміння працювати колективно та в парах.
  • виховувати інтерес до математики.

Обладнання: презентація, картки для визначення настрою «Коло настрою», пазл-малюнок літака формату А4, ЛЕГО, картки з прикладами для кожної групи, смайлики, мікрофон.

Хід уроку

І. Організація уроку (Слайд 2)

Емоційне налаштування на урок

           Ось дзвінок нам дав сигнал,

           Працювати час настав.

          Тож і ми часу не гаймо,

          Урок математики починаймо.

Клас готовий працювати? (Так)

Додавати й віднімати? (Так)

Вчасно руку піднімати? (Так)

Вміло в групах працювати? (Так)

Вирази й задачі розв’язати? (Так)

  • Діти,  покажіть з яким настроєм ми прийшли сьогодні на урок. Прошу підніміть свої « Кола настрою». Так,  добре. А хто хоче розповісти нам про свій настрій сьогодні?
  • Я бажаю, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку, а  навпаки збільшився.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: -  Сьогодні у нас урок незвичайний, бо ми відправимося у віртуальну подорож. А ви любите подорожувати? (Відповіді дітей) Чому, на вашу думку, люди подорожують?

  • Це дуже добре. Сьогодні ми будемо подорожувати  по нашій планеті. Чи знаєте ви як вона називається? (Земля)
  • Ми живемо на материку Євразія. Материк Євразія найбільший на нашій планеті. А на який материк ми відправимося вам підкаже ребус.

C:\Users\Ан\Downloads\a (3).gifC:\Users\Ан\Downloads\v (2).gifC:\Users\Ан\Downloads\koma1 (11).jpgC:\Users\Ан\Downloads\koma1 (11).jpgC:\Users\Ан\Downloads\466 (2).jpgC:\Users\Ан\Downloads\koma1 (11).jpg  C:\Users\Ан\Downloads\307 (1).jpg C:\Users\Ан\Downloads\koma2 (13).jpg  C:\Users\Ан\Downloads\koma1 (12).jpgC:\Users\Ан\Downloads\17 (2).jpg

(Австралія) (Слайд 3)

Ми побуваємо з вами в Австралії, найбільш віддаленому куточку світу, познайомимося із рідкісними  рослинами і тваринами, а також продовжимо роботу над уміння  розв’язувати приклади, задачі.(Слайд 4)

  • Ви готові здійснити таку подорож? (Так)

ІІІ. Актуалізація знань учнів:

1. Усне опитування. (Слайд 5)

Вчитель: - Але спочатку дайте відповіді на питання:

  • Як називаються числа при додаванні? При відніманні?
  • Як знайти невідомий доданок? Невідоме зменшуване? Від’ємник?
  • Як перевірити правильність додавання? Віднімання?
  • Сформулюйте переставний закон додавання.
  • Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за друге?
  • Якщо вираз з дужками, то яку дію виконаємо першою?
  • Як знайти периметр?
  1. Усний рахунок: (Слайд 6)

Вчитель:

 - Щоб якнайшвидше потрапити на материк, нам потрібен транспорт. Яким транспортом ми можемо відправитися в подорож? Ви дізнаєтеся, коли виконаєте ланцюжок обчислень. (Слайд )

                                                                                                                                   

 

 

 

(Картинку літака розрізати на 9 частин. На кожній частинці із зворотної

сторони записати відповіді, числа у порядку зростання. Обчисливши приклад, учень знаходить відповідь, перевернувши її прикріплює на дошці.)

  • Ми полетимо літаком. А поки будемо здійснювати переліт, проведемо каліграфічну хвилинку.

 

  1. Каліграфічна хвилинка числа 38 і 83 (Слайд 7)
  • назвати сусідів чисел;
  • назвати наступне, попереднє;
  • як утворилося число 38,83.

Вчитель: 

 - Перш ніж ми потрапимо на материк, зробимо зупинку на Північному острові Нової Зеландії поблизу міста Роторуа біля дивної річки. Її вода з лівого берега кипить, а з правого — холодна як лід. Виконаємо завдання:

4. Математичний диктант (Слайд 8)

1. Суму чисел 25 і 7 зменшити на 12; (25+7)-12=20

2. 65 зменшити на суму чисел 18 і 4; 65- (18+4)=43

3. Різницю чисел 60 і 12 зменшити на 15; (60-12)-15=33

4. 48 збільшити на різницю чисел 42 і 30; 48+(42-30)= 60

- Молодці! Добре справилися із завданням.

  1. Обчислення прикладів. Гра «Порівняй»

Вчитель:

  - Австралія — шоста у світі країна за розміром своєї території, і  єдина держава, що займає цілий материк і кілька островів. А ще Австралію називають материком «Навпаки» . Хочете дізнатися чому? (Так). Але спочатку порівняємо вирази. (Робота з ЛЕГО за презентацією. Слайди 9-16)

84-40…. 80-66       58+16….16+56      100-54….23+23   64+27….100-8

Вчитель:

 - Країна знаходиться в південній півкулі і літо тут триває з грудня по лютий, а зима — з червня по серпень. Крім того, всі зірки тут рухаються справа наліво. У зворотному напрямку — проти годинникової стрілки — в Австралії також рухається сонце небосхилом.

  1. Розв'язуємо задачі.

Вчитель:

- Евкаліпт і золоту акацію вважають символами Австралії. Розв'язавши задачу ви дізнаєтеся, якої висоти може досягти евкаліпт.

Золота акація досягає 12 метрів, що на 88 метрів менше, ніж висота евкаліпта. Яка висота евкаліпта? (Слайд 17 )

Вчитель:

 - Пропоную розв’язати ще одну задачу.

На пасовище фермер відправив 34 вівці, що на 12 овець більше, ніж залишилося в кошарі. Скільки овець залишилося в кошарі? (Слайд 18)

 

 

 

Вчитель:

  •  А ще цю країну називають країною овець. Дивно, що овець тут в 5 разів більше, ніж жителів. Фермери розводять овець через цінну овечу вовну.

Задача:

Першого дня фермер продав овечої вовни на 45 австралійських банкнот, другого дня на 52 австралійські банкноти більше. Який грошовий дохід мав фермер за два дні? (Слайд 19)

Вчитель:

 - Австралійські банкноти зроблені з тонкого пластику, а не з паперу. Як ви думаєте, які переваги пластикових грошей? (Термін їхньої служби в кілька разів перевищує життєвий цикл паперових грошей. Адже пластик робить купюри більш зносостійкими, відштовхуючи воду і бруд, та захищає банкноти від пошкоджень.)

7. Фізхвилинка

  1. Робота в групах. Гра «Розшифруй»

Вчитель:

- Обчисливши приклади ви дізнаєтеся, які тварини проживають в Австралії. (Кожна група отримує картку з прикладами.)

1 група: 

64+26=

72 – 56=

43-27=

35+18=

52+39=         

80-66=         

65+26=  

(Кенгуру)

2 група:

75-49=

26+39=

74+18=

83-69=

27+49=

94-66=

(Вомбат)

3 група:

73-55=

19+19=

64+17=

52-27=

83-68=

49+27=

(Єхидна)

4 група:

26+64=

92-27=

29+47=

34+34=

90-14=

(Коала)

Таблиця: (Слайд 21)

к

н

а

е

г

д

и

х

є

у

р

м

б

т

л

о

в

90

15

76

16

53

25

81

38

8

91

14

92

11

28

68

65

26

 

Перегляд відео «Тварини Австралії: їх голоси та звуки» https://www.youtube.com/watch?v=f0JIvvXq_S0 (Слайд 22)

  1.  Працюємо з другом.

Вчитель:

- А ще у водоймах Австралії проживають качкодзьоби. (Слайд)

  • Обчисліть периметр однієї з таких водойм, якщо довжина її становить 24 м, а ширина – на 6 м менша. (Слайд 23)

IV. РЕФЛЕКСІЯ.

В літак поспішайте,

Всі зручнесенько сідайте!

Бо додому всім нам час.

Вже давно чекають нас.

Наш літак повертається і посадку робить на подвір’ї школи .

Рефлексійна вправа «Смайлик» (Слайд 24)

(Перед кожним учнем на парті смайлик.)

Вчитель:

 - Подорож наша закінчилася. Чи сподобалася вона вам? Давайте визначимо свій настрій після подорожі. Домалюйте ротик смайлику, який лежить у вас на парті, підніміть і покажіть мені:

  • Посмішка – сподобався урок;
  • куточки ротика вниз – не  сподобався урок,
  • пряма лінія – не визначився.

Вправа «Мікрофон»

- На якому материку ми побували?

- Які завдання були найцікавішими?

- А які задачі вам здалися важкими?

- Над чим слід попрацювати?  

 

 


 

 

Використано ресурси інтернету:

 

http://rebus1.com/

https://learning.ua/blog/202001/15-nezvychainykh-faktiv-pro-avstraliiu/

https://businessvisit.com.ua/uk/blog/tvarini-zaradi-yakih-varto-vidpravitisya-v-avstraliyu/

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сіренко Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 квітня 2020
Переглядів
766
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку