Урок "Подвійне запліднення квіткових рослин"

Про матеріал
Загальнометодологічний урок для дистанційного навчання, що має на меті допомогти засвоїти учням знання про подвійне запліднення квіткових рослин та з процесом утворення насіння, будовою насінини; сприяти розвитку вміння порівнювати біологічні процеси, спостерігати, аналізувати і робити висновки, орієнтувати на усвідомлення ролі рослин в екосистемах, сприяти забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань: овочівництво, садівництво, біотехнології тощо. Формувати ключові компетентності: інформаційну , комунікативну, компетентності саморозвитку та самоосвіти.
Перегляд файлу

БІОЛОГІЯ 6 КЛАС

Тема уроку: Подвійне запліднення квіткових рослин. Насінина.

допомогти засвоїти  учням  знання про подвійне запліднення квіткових рослин та  з процесом утворення насіння, будовою насінини; сприяти розвитку вміння порівнювати біологічні процеси, спостерігати, аналізувати і робити висновки, орієнтувати на усвідомлення ролі рослин в екосистемах, сприяти забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань: овочівництво, садівництво, біотехнології тощо.

Формувати ключові компетентності: інформаційну , комунікативну, компетентності саморозвитку та самоосвіти.

Тип уроку: загальнометодологічний урок.

 Форма уроку. Урок відкриття нових знань.
Обладнання та матеріали: ММ презентація, підручник, насіння квасолі або гороху,  пшениці або кукурудзи (сухе та намочене заздалегідь).

Базові поняття й терміни:  квітка, суцвіття, запилення, запліднення, насінина, плід

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.
 

 

Освітні цілі:

Діяльність (уміння)

описує:

- ріст і розвиток рослинного організму (розвиток рослини з насінини);

розпізнає:

- клітини, тканини та органи рослини;

порівнює за вказаними ознаками:

- статеве й нестатеве розмноження;

установлює:

- біологічне значення суцвіть, плодів;

планує:

- власні спостереження будови та життєдіяльності рослини;

прогнозує:

- результати власних спостережень;

практикує:

- дослідження будови органів рослини;

- досліди, що підтверджують основні процеси життєдіяльності рослин;

уміє:

- розмножувати рослини;

- пророщувати насінини;

- фіксувати результати дослідів і досліджень;

- моделювати біологічні об’єкти та процеси;

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням;

застосовує знання:

- для догляду за рослинами

Знання

оперує термінами:

- рослини, статеве розмноження рослин, нестатеве розмноження рослин, фотосинтез, живлення рослин, квітка, суцвіття, запилення, запліднення, насінина, плід

називає:

- форми розмноження рослин (статеве, нестатеве);

наводить приклади:

- тканин, органів рослин;

- способів запилення;

- способів розмноження рослин (3-4);

- рослин з різними типами суцвіть, різними типами плодів, різними способами поширення плодів і насінин (3-4);

пояснює:

- запилення та запліднення;

характеризує:

- квітку як орган насіннєвого розмноження рослин

Ставлення

усвідомлює:

рослина – цілісний організм;

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Етап орієнтації. Актуалізація опорних знань учнів

1. Пройдіть тести за посиланням у чаті. (2 хв)

IІІ. Етап визначення мети. Мотивація навчальної діяльності

 

Сподіваюсь, ви мали можливість спостерігати які різноманітні форми і яку будову мають квітки: яскраві пелюстки різного кольору й різної форми, деякі непоказні й зовсім не мають пелюсток, пелюстки сидять у віночку окремо і зростаються, тичинки коротенькі й на довгих тичинкових нитках, маточки з довгими й короткими стовпчиками або зовсім без них, з ароматом, який можна вловити здалека, і зовсім без нього, деякі поєднують яскравість своїх пелюсток із сильним ароматом. Задля чого усі ці «старання» рослин? Невже тільки для того, щоб покрасуватися перед нами та перед комахами, які весь час кружляють над ними або перед вітром, що  колише їх?

Задля чого  існує велика різноманітність квітів? Що відбувається після запилення квіткових рослин?
Чи може пилок з однієї квітки потрапити на квітку іншого виду? Що відбудеться?. І сьогодні ви пізнаєте ще одну таємницю рослин.

Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Етап вивчення нового матеріалу.

1. Подвійне запліднення квіткових рослин.  (Пояснення вчителя з елементами бесіди) Запліднення – це процес злиття чоловічої та жіночої статевих клітин з утворенням зиготи.

Основна функція пилкового зерна квіткових рослин — утворення нерухомих чоловічих статевих клітин — сперміїв. Біологічне значення запилення і утворення пилкової трубки у квіткових рослин полягає у транспортуванні сперміїв у насінний зачаток до зародкового мішка.

Пилок складається із дрібненьких пилкових зерен. Ззовні вони вкриті твердою оболонкою із різноманітними виростами поверхні, що водночас захищає вміст пилкового зерна і допомагає йому закріпитися на приймочці.

 

Завдання: Уважно перегляньте відеоанімацію і дайте відповіді на запитання:

  • Чому запліднення квіткових рослин називається подвійним? (Проблемне питання)
  • Спробуйте відтворити схему подвійного запліднення. (Діяльнісне завдання)

 

- Перегляд відеоанімації,  (Чи все  зрозуміло? Чи залишились питання?)

відповіді на запитання.

- Попрацюємо з онлайн дошкою за посиланням у чаті.

V. Застосування знань та вмінь

Завдання :

Складіть схему подвійного запліднення квіткових рослин.

Зверни увагу!

Подвійне запліднення характерно тільки для квіткових рослин

 

 

Фізкультхвилтнка

 

 2.  Поява насінини – найдосконаліше пристосування до розмноження і розселення рослин, що утворюється в результаті запліднення з насінного зачатку.

   Насінина складається із зародка і запасаючої тканини - ендосперма, вкритих насінною шкіркою.

  Насінини всіх рослин мають різні розміри, форми, забарвлення. Але, не дивлячись на різні зовнішні ознаки, мають схожу будову.

 

V. Застосування знань та вмінь

 

  • Завдання: Давайте за допомогою підручника розглянемо будову насінини.  Відкрийте підручник с. 135, опрацюйте частину §36 «Яка будова насінини»
  • Перейдемо за тим самим посиланням на онлайн дошку фрейм 2 упорядкуємо  схему  «Будова насінини»

 (Учні розглядають будову насінини і роблять опорну схему будови насінини та зародка)

 

За потребою можете завантажити вашу робот у пдф документіабо як малюнок, або зайти за посиланням, щоб знову попрацювати з онлайн дошкою

 

 

  • Обговорення роботи учнів

VІ. Підбиття підсумків уроку Рефлексія.

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати §35  вивчити поняття   Дати відповіді на запитання с. 131 АБО        Виконати  тести  сьогодні до 22. 00 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1082976

Почати дослідження с.139 «Дослідницький практикум»

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку