Урок " Походження свійських тварин від диких.Свійські тварини."

Про матеріал
розширити знання учнів про свійських тварин та їх значення для людини; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати.пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.
Перегляд файлу

Тема. Походження свійських тварин від диких. Свійські тварини.

Мета уроку:

  • ознайомити учнів з історією одомашнення тварин;розширити знання учнів про свійських тварин та їх значення для людини; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин і до довкілля.

                                                                Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

2.Фенологічні спостереження.


 


  •                   Який сьогодні день місяця?
  •                   День неділі?
  •                   Яке сьогодні число?
  •                   Стан неба?
  •                   Чи були зранку опади?
  •                   Чи є сьогодні вітер?
  •                   Надворі тепло чи холодно?
  •                   Яка температура повітря?

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

- Щоб успішно пройшли наші нові дослідження, треба пригадати раніше здобуті знання.

1. 1. Фронтальна перевірка. 


 


1.Сова,зозуля,дрізд,синиця. 

2. Муха,комар,бджола,жук-олень. 

3.Судак,окунь,оселедець,лин.

4. Жаба, квакша,тритон,саламандра.

5. Ящірка, змія,вуж,черепаха.  

6.Їжак,кит,дельфін,кажан


 

                                                       птахи

 риби                     комахи

 звірі                      плазун

_YlbhVfuORw.jpg   Земноводні

 

III. Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся ще більше про тварин.

 

C:\Documents and Settings\1\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\EwPqV1VxgwI.JPG                                            І група.ДИКІ(загадки)

 

 

                                 ІІ група СВІЙСЬКІ  

 

                       C:\Documents and Settings\1\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\uwzuPaN73iA (1).jpg-- Саме ці тварини будуть предметом вивчення в нашій лабораторії, а також ми дізнаємося про походженням свійських тварин від диких.

- Тож ,яка тема нашого уроку. Свійські тварини.

Ви знаєте ,що свійські тварини пішли від диких? Як це було вам розкаже дослідник.       

                                                     «Як з'явилися свійські тварини»

— Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди мешкали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. Нашим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходили собі їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими.

Так з'явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати собі їжу. Минав час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників.

Отже,Девізом нашого уроку буде вислів Антуан де Сент-Ек­зю­пе­рі

  • «Ми завжди відповідаємо за тих кого приручили»

           uwzuPaN73iA (1).jpg                 

   ІV. Вивчення нового матеріалу

  1.                   Постановка проблеми  та її вирішення .

-Я сьогодні також приготувала загадки.


Живе в нірці,

Гризе кірки.

Короткі ніжки.

Боїться кішки.

(Миша)

Лапки волохаті,

Та й іще вусаті,

Великими сім’ями живуть

Спокою людям не дають.

(таргани)


  • Чи можна мишу й таргана віднести до свійських тварин?Чому?
  • Тоді хто такі свійські тварини?

Висновок.Свійські тварини – це тварини, що живуть поряд з людиною і приносять їй користь, задоволення, а людина піклується про них.)

2. Гра «Пастухи і мисливці» Фізкультхвилинка

-А зараз пограємо в гру і побачимо чи вмієте ви розрізняти свійських і диких тварин.

(1 варіант – «пастухи, присідають ,якщо я називаю «свійських тварин».

2 варіант «мисливці» »  піднімають руки вгору, якщо я називаю диких тварин).

Вовк, кінь, сова, заєць, вівця, корова, лисиця, кенгуру, тигр, коза, качка, їжак. Порося, лось, кішка, собака.

- Нашій лабораторії надано декілька матеріалів для вивчення . І почнемо ми з відеоматеріалу. До вашої уваги відео про свійських тварин.

Проблемне питання

- Чим віддячують свійські тварини людині?

   3.Робота за підручником (с. 120) (робота в парах)

Як справжні дослідники попрацюємо з науковою літературою. Розгляньте малюнки на стор. 120 і обговоріть в парах,  як і де допомагають людям свійські тварини.       

3.1.. Словничок термінів    

  • Приручення – це призвичаювання диких тварин до утримання в неволі впродовж одного покоління.
  • Одомашнення – це розведення приручених тварин із господарською метою впродовж багатьох поколінь.

Висновки (стор. 121)               

- Свійські тварини живуть у господарствах або вдома і приносять користь людям.

- Свійські тварини відрізняються від диких меншою пристосовуваністю до навколишнього середовища.

- Свійські тварини не можуть жити без допомоги людини.

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра – переплутанка «Професії»   (в групах)  

— Свійських тварин розводять не лише вдома. Існують господарства, де їх утримують у значній кількості. Як же називаються професії людей, які працюють біля тварин?

  • Пташник        люди, які пасуть худобу на пасовищах
  • Доярка            люди, які доглядають за бджолами
  • Телятник        люди, які дресерують собак
  • Бджоляр         люди, які збирають молоко
  • Пастух            люди, які працюють на птахофабриках
  • Кінолог           люди, які вирощують дитинчат корів

— Як одним словом можна назвати людей, які вирощують свійських тварин? (Тваринники)

— Який лікар їм допомагає? (Ветеринар)

  1. Що було спершу? (картки в групах)

 

C:\Documents and Settings\1\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\pDxKYi727OY.JPGbt8uDkq7PLA.jpg

                        zQTiw_QY6h8.jpg

 

 

 

3. Художня виставка «Юні анімалісти»

- Як називається жанр живопису, у якому зображують тварин? (анімалістичний)

- Кого з художників ви знаєте?

- Запрошуємо на виставку наших художників.

- Хто із вас зобразив свійських тварин?

1APIpzArOqI.jpg

4. Самостійна робота (диференційоване завдання)

                                       « Цікаве про тварин»

C:\Documents and Settings\1\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\nQchQZN7g-A.JPG

  • Вчені довели, що собаки бачать у кольорі, хоча їхній зір і не настільки яскравий як у людини.
  • Коти можуть видавати близько 100 різних звуків. Для порівняння - собаки лише близько 10.
  • Якщо кішка біля Вас, і її хвіст тремтить - це найбільше відчуття любові, яке вона може виразити. 
  • Кішка за своє життя може мати більше 100 кошенят.
  • У висоту кролик може стрибнути аж на 1 метр.
  • Зуби кролика ніколи не перестають рости. Вони стираються, коли він гризе їжу.
  • Зір кроликів охоплює 360 градусів, вони бачать все спереду і ззаду.

Y8oPnu2ydIA.jpgVІ. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Гра «Продовж твердження»

- Тварини бувають...

- Усі свійські тварини пішли від...

- Свійські тварини відрізняються від диких тим,

що...

- У тваринництві працюють...

- Людина є господарем природи, але вона

повинна бути бережливим господарем.

 Пам’ятайте, ми відповідаємо за тих,

                                                           кого приручили!               

VІІ . Домашнє завдання

1.Читати і відповідати на питання ст.120.

  •                   Проведіть спостереження за свійською твариною та складіть про неї розповідь.
  •                   Знайти ще цікаві факти із життя тварин.            C:\Documents and Settings\1\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\uwzuPaN73iA (1).jpg                                                                                           w15tIopLpEQ.jpg

 

 

 

 

Конспект уроку

 з природознавства

На тему « Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких»

i (5).jpg

 

                                                                Підготувала

                                                              Вчитель початкових класів

                                                                Двоянова Г.О.

 

 

docx
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
2917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку