Урок "Поняття електронної таблиці. Табличний процесор та його складові"

Про матеріал
урок комбінований (засвоєння нових знань і вдосконалення вмінь та навичок) з елементами ділової гри.
Перегляд файлу

11 клас             16.10

 

Тема. Поняття електронної таблиці. Табличний процесор  та його складові.

 

Мета уроку:

 

формування ключових компетентностей:

  •      вміння вчитися – розуміти мету  навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці; 
  •      здоров’язбережувальна – знати правила безпечної роботи за комп’ютером та правила поведінки в кабінеті інформатики; формувати режим роботи учня, спрямований на  збереження фізичного, соціального, психічного та духовного здоров’я – свого та оточення.
  •      загальнокультурна – дотримуватися норм мовленєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті  змісту; самостійно опрацьованого матеріалу підручника;  виховувати творчий підхід до роботи, увагу, кмітливість, бажання експерементувати.

 

формування предметної компетентності: 

  • ознайомити з поняттями електронна таблиця та табличний процесор;
  • розглянути призначення  табличного процесора;
  • ознайомити із середовищем табличного процесора;  
  • розвивати логічне мислення, тренувати пам’ять та увагу, сприяти розвитку пізнавального інтересу;
  • виховувати старанність та відповідальність;
  • формувати і  підтримувати прагнення учнів до відкриття нового.
  • направляти на професійну орієнтацію та підготовку до трудової діяльності

 

Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань і вдосконалення вмінь та навичок) з елементами ділової гри.

Обладнання та наочність:  дошка, ПК, інструкції з ТБ в комп’ютерному класі, роздатковий матеріал (додатки).

Програмне забезпечення: MS Power Point (демонстрація презентації з міні-лекцією), MS Excel (тести з відповідями),

Структура уроку

  1. Організаційний етап       1  хв
  2. Мотивація навчальної діяльності     3  хв
  3. Актуалізація опорних знань      6  хв
  4. Вивчення нового матеріалу (міні-лекція з демонстрацією) 8  хв
  5. Практична робота       15 хв
  6. Підбиття підсумків уроку       5 хв
  7. Домашнє завдання        2  хв

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап
  •                  Вчитель вітається з учнями. Відмічає відсутніх. Робить відповідні записи в журналі та на дошці. Кожен з учнів отримує лист з тестовими питаннями, який потрібно здати по закінченню уроку.
  • ТБ в комп’ютерному класі.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Сучасний світ не можливо уявити без цифр і чисел, тому що все в нашому житті вимірюється і фіксується, підлягає рахунку, обрахунку і обліку. Щоб правильно розпоряджатися, контролювати час, а отже, і гроші, треба вміти швидко і зручно вести різного роду обчислення, накопичувати чисельну і текстову інформацію, обробляти дані. Багато обчислень, пов’язаних з повсякденною діяльністю людини, доцільно виконувати в табличному вигляді. Це і бухгалтерські розрахунки, обробка замовлень, планування виробництва, різні інженерні та статистичні розрахунки тощо.

Для оперування табличними даними і розв’язання багатьох задач природного і технічного плану були створені спеціальні програми, які назвали табличними процесорами або, інакше, програмами обробки електронних таблиць.

Перший табличний процесор був створений у 1979 році, а перша версія табличного процесора Excel з’явилась у 1985 році для комп’ютера Apple.

 

  1. Актуалізація опорних знань

 

У вигляді гри «М’яч». Вчитель задає перше питання – хто відповів, задає наступне питання в клас і т.д. (всього 5-7 питань)

  Вчитель: . Формула починається зі знака ...

 

  1. Вивчення нового матеріалу (міні-лекція з демонстрацією)

 

  1. Практична робота

 

Сьогодні на практичній роботі ви будете в ролі шеф кухара свого ресторану. А до кожного ресторану рано чи пізно навідається “foodcritic” (ресторанный критик), це я, якого запросила Лариса Петрівна. Для чого!? Моя задача: знайти ресторан, який зможе недорого, якісно та швидко нагодувати 50 гостей з іншого міста, які завітають в НВК№15. Для прикладу вам надано калькуляційну карту приготування котлет.

 Додаток 1

  1. Підбиття підсумків уроку

Перевірка у вигляді тестування…

  1. Що було нове…?
  2. Що було складно…?
  3. Які висновки зробили…?

Закінчити урок хотілося б словами:

«По кремнистым ступеням взбираясь к опасным вершинам,

Никогда не отдаст человек своего превосходства

Даже самым умнейшим машинам.»

  1.              Домашне завдання: Проект  - Розробити калькуляційну карту харчування на 1 день вашої  родини
docx
Додано
29 вересня 2021
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку