Тема уроку: Поняття про форму. Геометричні фігури.
Тип уроку : комбінований, повторення та узагальнення.
Мета : формувати елементарні уявлення про форму, розвивати навики порівняння, формувати первинні уявлення про прямокутник, трикутник та круг, формувати вміння визначати і розуміти форму предмету, виховувати культуру поведінки на уроці, охайність, любов до навчання, залучати учнів до творчої роботи над задачами, формувати вміння застосовувати математичне мовлення; розвивати пізнавальний інтерес, виховувати акуратність, дисциплінованість, зосередженість.
Завдання:
Освітні:
1. Розвивати і коригувати пізнавальні процеси у дітей з розумовою відсталістю.
2. Вчити конструювання з геометричних фігур.
3. Закріпити вміння розрізняти і називати кольори.
4.Формувати знання про розміри і форми.
Корекційно - розвиваючі:
1. Розвивати зорово-тактильне, слухове сприйняття кольору і форми, увагую
2. Розвивати мислення і зв'язне мовлення.
3. Розвивати дрібну і загальну моторику, увагу.
Виховні:
1. Виховувати інтерес до ігор, вміння грати в колективі.
2. Формувати позитивну мотивацію на заняттях.
Обладнання: роздатковий друкований матеріал
Ігри та вправи: «Знайди правильну фігуру», робота з геометричним матеріалом, робота з кольором.
І. Організація класу до уроку. Привітання
Учитель: Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо .
Роботу швидше починаймо.
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
Психологічне налаштування: Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.
ІІ. Оголошення теми уроку і мотивація навчальної діяльності.
Учитель: Хлопці та дівчата, у вас на столах лежать геометричні фігурки різної форми, у кого на столі коло, ті сідають за 1 стіл, трикутники - 2 стіл, прямокутники - 3 стіл.
Всі приготувались, діти:
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно підіймати,
Чітко, в лад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
Тож, гаразд, часу не гаймо
І в дорогу вирушаймо.
Діти, подивіться уважно на фігури сусідніх столів, скажіть чим вони різняться.
Очікувані відповіді дітей: формою, розміром, кольором.
ІІІ.Контроль, корекція і закріплення знань.
Вправа: «Знайди правильну фігуру»
Учитель: Діти, на ваших столах лежать різні геометричні фігури, завдання для 1 столу – знайти серед них тільки трикутники, завдання для 2 столу – знайти серед ваших геометричних фігур тільки кола, завданням для 3 столу буде знайти серед своїх геометричних фігур тільки прямокутники.
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть.
А тепер їх опустіть.
Пригніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд
Робота з геометричним матеріалом.
Учитель: Діти, зараз ми з вами виконаємо завдання. На ваших столах лежить картинка, на якій зоображена незвичайна дівчинка. Я вам задам декілька питань, а ви дайте мені відповіді.(Учні шукають та підраховують геометричні фігури самостійно)
- Які геометричні фігури ви бачите ? (трикутники, коло, прямокутники)
- Скільки всього геометричних фігур? (10)
- Скільки трикутників? (7)
- Яких фігур найменше? (найменше кругів, він тільки один)
- Яких фігур найбільше (трикутників)
- Скільки прямокутників ? (2)
Робота з кольором.
Учитель: Діти, нашій дівчинці вже час додому. Давайте їй на згадку подаруємо намисто. Тож зараз ви повинні розфарбувати наше намисто, враховуючи послідовність. Скільки у вас вийшло бусин червоного кольору? А зеленого ? Напишіть нижче у фігурах поруч з відповідним кольором.
ІV. Підсумкова бесіда
Діти, наш урок підійшов до кінця. Я хочу, щоб ви продовжили фразу «Тепер я знаю,що…» по черзі.
V. Підсумок уроку