Урок "Поняття про мову розмітки тексту. Створення найпростішої веб-сторінки"

Про матеріал

розроблено для 6 кл за новою програмою - ознайомити учнів з мовою розмітку гіпертексту та навчити їх створювати найпростішу веб-сторінку

Перегляд файлу

Тема: Поняття про мову розмітки тексту. Створення найпростішої веб-сторінки.

Мета: ознайомити учнів з мовою розмітку гіпертексту; розвинути логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, аналізувати і робити висновки; навчитися створювати найпростішу веб-сторінку; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання: комп’ютер, мережа Інтернет, програма Notepad++, онлайн-дошка jamboard, проектор.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Привітання з класом. Перевірка присутніх. Повідомлення теми/мети уроку.

ІІ. Повторення.

Правила безпеки за комп’ютером.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Пояснення. 

Вчитель демонструє алгоритм дій на екрані.

Онлайн-дошка jamboard використовується для демонстрації (закріплення) основних понять/команд… Прикріплена в classroom (дод)  Мова розмічання гіпертекстових документів HTML.

Розробка веб-сторінок здійснюється шляхом написання їх HTML-коду. HTML (англ. Hyper Text Markup Language — мова розмічання  гіпертексту) — це мова, призначена для визначення структури та оформлення веб-сторінок.

Розглянемо  одну  з  технологій  створення  веб-сайтів  —  написання  коду  вебсторінок з використанням мови HTML. 

У мові HTML реалізовано засоби для: 

§створення документа, у якому визначено структуру тексту та його форматування; 

§створення гіперпосилань, які використовуються для переходу до інших сторінок або інших частин поточної сторінки; 

§створення форм для реєстрації або опитування відвідувачів сайту; 

§включення зображень, звуку, відео- та інших об’єктів до веб-сторінок. 

HTML-код веб-сторінки складається з: 

§тексту, який буде відображатися на сторінці; 

§тегів (англ. tag — ярлик, ознака) — команд, що визначають:         структуру документа (заголовки, абзаци, списки, таблиці тощо); 

§формат тексту (колір символів тексту, розмір, вид шрифту, колір фону тощо); 

§уставлення  та  розміщення  на  сторінці  нетекстових  об’єктів  (графічних  зображень, анімації, відео- та аудіофайлів тощо) та ін.

HTML-код веб-сторінок сайту можна написати в текстовому редакторі та зберегти у файлах з розширенням           імені htm або html. Для написання         коду можна використовувати будь-який текстовий редактор, наприклад Блокнот             –          стандартну програму Windows, спеціалізовані текстові редактори, наприклад Notepad++ (notepadplusplus.org), SublimeText (sublimetext.com),   інтегроване середовище розробки NetBeance (netbeans.org) або ін.  

Ми будемо працювати із програмою Notepad++, яку будемо розглядати/вивчати на прикладах. ІV.Формування практичних умінь і навичок.

Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання: створити просту веб-сторінку, яка буде містити текст і зображення, за допомогою текстового редактора Notepad++. Під час її створення ми і розглянемо/вивчимо основні теги мови HTML. 

На цьому тижні ми відзначаємо всесвітній день безпечного Інтернету. Тож створимо сторінку про основні правила безпеки в Інтернеті.

Запускаємо програму та зберігаємо файл в своїй робочій папці під ім’ям «безпека в Інт-ті»:

image 

Зберігаємо:

image

Коли будуть вноситься якісь зміни, то можна просто натиснути кнопку Зберегти.

Створюємо теги.

Команди мови HTML є теги – це структура веб-сторінки.

Тег – це прості інструкції для браузера, щоб показати вміст веб-сторінки. 

Теги – це спеціальні слова, взяті у кутові дужки < >. Вони бувають парними і непарними.

Спочатку створюємо заголовок для нашої веб-сторінки – Безпека в Інтернеті:  

image 

Код сторінки складається з службової частини (head) та інформаційної (body). Тег head –  містить теги, які допомагають браузеру відображати сторінку, а пошуковим роботам – аналізувати її. Тег body – це місце, де ми будемо писати інші теги, а потім зможемо побачити деякий зміст нашої сторінки. 

На нашій сторінці буде зображення і заголовок. Заголовок складається із парних тегів. Він буває найбільшого (h1) та найменшого (h6) розміру. Зображення необхідно зберегти в своїй робочій папці. Для тексту необхідно визначити гарнітуру, розмір, колір.

image 

Переглянемо створену сторінку – відкриваємо її через браузер:

image 

image 

Складаємо правила. Для цього ми використовуємо тег на абзац (він є парним), а теги для тексту ви вже знаєте:

image 

Змінимо нашу сторінку – добавимо зображення, а текст розмістимо (наприклад) з ліва:

image 

Для цього ми використаємо тег на вирівнювання (як на зображення, так і на текст):

image 

Аналогічно складемо друге правило – наприклад, зображення зліва, текст з права:

image 

Структура готової сторінки:

image 

За відповідним алгоритмом створити решту правил. 

Коли ми закінчимо створювати нашу сторінку, ми закриваємо її відповідним тегом –  </body> </html>.

Якщо нам необхідно змінити дані нашої сторінки (коли ми вже її закрили), то ми просто відкриваємо її через наш редактор:

image 

Збережіть готову роботу у своїй папці.  V. Підсумок уроку.

Рефлексія.

      Про що сьогодні ви дізналися?

      Чого сьогодні ви навчилися?

      Що сподобалося на уроці, а що ні? Чи виникали у вас труднощі?

VІ. Домашнє завдання: ____________________________________________

 

Дод (наприклад)

image 

 

Примітка – для вчителів. Можна використати програму Блокнот – тегі абсолютно ті самі. Але трішки по іншому зберігаємо:

image 

Відкриваємо через браузер:

image 

Якщо необхідно змінити – відкриваємо через програму Блокнот.

pdf
Додано
7 лютого
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку