Урок "Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів"

Про матеріал

Урок Захисту Вітчизни за програмою 10 класу. Мета уроку:Ознайомити з причинами виникнення переломів, їх класифікацією; виховувати співчутливе ставлення до ближніх, розуміння своєї відповідальності за здоров'я та життя потерпілих; засвоєння обов'язку щодо необхідності міцного здоров'я для захисту Вітчизни.

Перегляд файлу

Тема: Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів.

Мета: Ознайомити з причинами виникнення переломів, їх класифікацією; виховувати співчутливе ставлення до ближніх, розуміння своєї відповідальності за здоров’я та життя потерпілих; засвоєння обов’язку щодо необхідності міцного здоров’я для захисту Вітчизни.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Фізкультхвилинка                                                                                                    Повідомлення теми та мети уроку.

II. Актуалізація опорних знань                                                                                       Евристична  бесіда.

1.Який тип кровотечі найнебезпечніший, чому?

2. Як правильно накласти джгут при кровотечі? Чим його можна замінити?

3. Які правила та вимоги потрібно пам’ятати при накладанні повязки?

III. Мотивація навчальної діяльності.                                                                                                 Проблемне питання                                                                                                                               Чи може людина без медичної освіти визначити наявність переломів у себе та іншої людини?

ІV. Вивчення нового матеріалу 

  1. Учні разом з викладачем опрацьовують теоретичний мінімум.

Теоретичний мінімум

Переломи - це порушення цілісності кісток внаслідок різких рухів, ударів, падіння з висоти, їх захворювання.

Класифікація переломів.

Закриті переломи — не порушена цілісність шкіри та м'язів.

     Відкриті переломи — порушення цілісності шкіри та м'язів. У рані видно кісткові уламки.

Повні переломи — повне порушення цілісності кісток, які мо­жуть бути зміщені або не зміщені.

Неповні переломи — тріщини і надломи, які виявляються тіль­ки на рентгенівських знімках.

Одиничні переломи — перелом кістки тільки в одному місці. Множинні переломи — перелом кістки в декількох місцях. 

Переломи, що виникають внаслідок дії кулі або осколка снаряда,називаються вогнепальними. Для них характерно: розтрощення кісток на великі й дрібні осколки розмічення мяких тканин тіла в місцях перелому і відривання частин кінцівки.                                                                                                                                              Ознаками переломів є:

  • ­­різкий   біль, який посилюється при ворушінні;
  • кровотеча (при відкритих переломах);
  • набряк (при закритих переломах);
  • незвичайна рухливість у місці перелому (при закритому пе­реломі);
  • болі при диханні, якщо є перелом ребер;
  • кров з вух, якщо є перелом кісток черепа;
  • можливі ускладнення при переломах;
  • кровотеча;
  • травматичний шок;
  • пневмоторакс (травми ребер).   

2. Група попередньо ділиться на творчі об´єднання, кожне з яких презентує свій міні проект (презентація додається)

                                      

                                                Міні проекти

 

1.Поняття про переломи. Класифікація переломів.

10572c73f

 

2.Типові симптоми перелому.

 

3.Схема надання першої допомоги при закритому переломі

 

4. Схема надання допомоги при відкритому переломі

 

 

  1. Перегляд відео (з обговоренням)

 

https://www.youtube.com/watch?v=RTrw7bJ5OfE&t=44s

                                             https://www.youtube.com/watch?v=clVXQ8VDyZc

                                              https://www.youtube.com/watch?v=d3rtSQw33xE

                                              https://www.youtube.com/watch?v=7H3c_NZcYxM

                                             https://www.youtube.com/watch?v=BHugqAdZCqI

 

  1. Виконують всі здобувачі освіти (робота в робочих зошитах)

 

 Випишіть правильні твердження:

1) При накладанні шини кінцівку слід оголити, але шину міцно не примотувати.

2) При НС спочатку транспортують поранених із більшими шансами на виживання, а потім тих, в кого їх дуже мало.

3) При черепно-мозковій травмі потерпілого варто терміново доставити до лікарні та доступному транспорті.

4) При травмуванні ключиці потерпілого транспортують в положенні лежачи на боку.

5) При переломах хребта в області попереку травмованого транспортують в положенні лежачи на животі на твердій основі.

6) При переломах стегна потерпілого транспортують в положенні «жаби».

7) При переломах потерпілому ні в якому разі не можна давати знеболюючі.

8) Якщо з рани виглядає інородне тіло, його не  можна видаляти самостійно.

                                                               

V. Узагальнення й систематизація знань учнів                                                                                   1.  Яке значення мають отримані вами знання  у повсякденному житті?                                                        

2 . Об'єднайтеся у групи та змоделюйте першу неспеціалізовану допомогу при всіх видах переломів.                                                                                                                                                 Розв’язаня тестових завдань

 

Тестові завдання по темі «Переломи»

  1. При переломі хребта та кісток тазу виникає параліч...
    А - частини тіла нижче місця перелому;                                                                                                                                                       Б - Нижніх кінцівок.
    В - Верхніх кінцівок.                                                                                                                                                                                        2. Назвіть ознаки закритого перелому
    А - біль, припухлість;
    Б - кровотеча, біль, свербіж;
    В - біль, припухлість, крововилив;
    Г - порушення рухової функції пошкодженого органу, біль, припухлість, деформація в місці травми.
    3. Назвіть ознаки відкритого перелому
    А - біль, припухлість;
    Б - відкрита рана, видно кісткову тканину, біль, порушення рухової функції пошкодженого органу
    В - біль, припухлість, кровотеча
    Г - порушення рухової функції пошкодженого органу, біль, припухлість, деформація в місці травми.                                                                                                                       4. При відкритому переломі насамперед необхідно:
    А - дати знеболюючий засіб;
    Б - провести іммобілізацію кінцівки в тому положенні, в якому вона знаходиться в момент ушкодження;
    В- На рану в області перелому накласти стерильну пов'язку;
    Г - зупинити кровотечу.
    5. При наданні першої допомоги у разі перелому забороняється:
    А - проводити іммобілізацію пошкоджених кінцівок;
    Б - вставляти на місце уламки кісток і вправляти на місце кістку, яка вийшла;
    В - зупиняти кровотечу.                                                                                                                                                                               6. Визначте послідовність надання першої медичної допомоги при відкритих переломах:
    А - надати потерпілому зручне положення, обережно вправити кістку в початкове положення, накласти пов'язку і провести іммобілізацію, доставити потерпілого в лікувальний заклад;
    Б - дати знеболюючий засіб, провести іммобілізацію кінцівки, направити потерпілого в лікувальну установу;
    В-зупинити кровотечу, накласти стерильну пов'язку, дати знеболюючий засіб, провести іммобілізацію, доставити потерпілого в лікувальний заклад.

VI. Підсумки уроку   

        Рефлексія
Чи задоволені ви своєю роботою?
З яким настроєм ви працювали на уроці?
Що вам запам’яталось на уроці?
Де вам стануть у пригоді здобуті знання?
   Оцінювання роботи учнів.                                                                                                                                                                          VII.  Домашнє завдання                                                                                                                                              Опрацювати конспект уроку                                                                                                       


 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Томляк Микола Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Яцук Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0