Урок Захисту Вітчизни за програмою 10 класу. Мета уроку:Ознайомити з причинами виникнення переломів, їх класифікацією; виховувати співчутливе ставлення до ближніх, розуміння своєї відповідальності за здоров'я та життя потерпілих; засвоєння обов'язку щодо необхідності міцного здоров'я для захисту Вітчизни.
Тема: Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів.
Мета: Ознайомити з причинами виникнення переломів, їх класифікацією; виховувати співчутливе ставлення до ближніх, розуміння своєї відповідальності за здоров’я та життя потерпілих; засвоєння обов’язку щодо необхідності міцного здоров’я для захисту Вітчизни.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
І. Організаційний етап
Фізкультхвилинка Повідомлення теми та мети уроку.
II. Актуалізація опорних знань Евристична бесіда.
1.Який тип кровотечі найнебезпечніший, чому?
2. Як правильно накласти джгут при кровотечі? Чим його можна замінити?
3. Які правила та вимоги потрібно пам’ятати при накладанні пов’язки?
III. Мотивація навчальної діяльності. Проблемне питання Чи може людина без медичної освіти визначити наявність переломів у себе та іншої людини?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Теоретичний мінімум
Переломи - це порушення цілісності кісток внаслідок різких рухів, ударів, падіння з висоти, їх захворювання.
Класифікація переломів.
Закриті переломи — не порушена цілісність шкіри та м'язів.
Відкриті переломи — порушення цілісності шкіри та м'язів. У рані видно кісткові уламки.
Повні переломи — повне порушення цілісності кісток, які можуть бути зміщені або не зміщені.
Неповні переломи — тріщини і надломи, які виявляються тільки на рентгенівських знімках.
Одиничні переломи — перелом кістки тільки в одному місці. Множинні переломи — перелом кістки в декількох місцях.
Переломи, що виникають внаслідок дії кулі або осколка снаряда,називаються вогнепальними. Для них характерно: розтрощення кісток на великі й дрібні осколки розмічення м’яких тканин тіла в місцях перелому і відривання частин кінцівки. Ознаками переломів є:
2. Група попередньо ділиться на творчі об´єднання, кожне з яких презентує свій міні проект (презентація додається)
Міні проекти
1.Поняття про переломи. Класифікація переломів.
2.Типові симптоми перелому.
3.Схема надання першої допомоги при закритому переломі
4. Схема надання допомоги при відкритому переломі
https://www.youtube.com/watch?v=RTrw7bJ5OfE&t=44s
https://www.youtube.com/watch?v=clVXQ8VDyZc
https://www.youtube.com/watch?v=d3rtSQw33xE
https://www.youtube.com/watch?v=7H3c_NZcYxM
https://www.youtube.com/watch?v=BHugqAdZCqI
Випишіть правильні твердження:
1) При накладанні шини кінцівку слід оголити, але шину міцно не примотувати.
2) При НС спочатку транспортують поранених із більшими шансами на виживання, а потім тих, в кого їх дуже мало.
3) При черепно-мозковій травмі потерпілого варто терміново доставити до лікарні та доступному транспорті.
4) При травмуванні ключиці потерпілого транспортують в положенні лежачи на боку.
5) При переломах хребта в області попереку травмованого транспортують в положенні лежачи на животі на твердій основі.
6) При переломах стегна потерпілого транспортують в положенні «жаби».
7) При переломах потерпілому ні в якому разі не можна давати знеболюючі.
8) Якщо з рани виглядає інородне тіло, його не можна видаляти самостійно.
V. Узагальнення й систематизація знань учнів 1. Яке значення мають отримані вами знання у повсякденному житті?
2 . Об'єднайтеся у групи та змоделюйте першу неспеціалізовану допомогу при всіх видах переломів. Розв’язаня тестових завдань
Тестові завдання по темі «Переломи»
VI. Підсумки уроку
Рефлексія
Чи задоволені ви своєю роботою?
З яким настроєм ви працювали на уроці?
Що вам запам’яталось на уроці?
Де вам стануть у пригоді здобуті знання?
Оцінювання роботи учнів. VII. Домашнє завдання Опрацювати конспект уроку
1