Конспект уроку з української мови для учнів 3 класу
Тема: Поняття про прикметник.
Мета : Ознайомити учнів із прикметником, як частиною мови, дати уявлення про ознаки прикметника, впізнавати прикметники у реченні і тексті. Розвивати вміння ставити питання до прикметників та використовувати їх у мовленні. Формувати навички роботи з підручником. Виховувати любов до рідного краю; культуру писемного мовлення.
Обладнання : презентація, картки, мікрофон.
Хід уроку
1. Організація класу до уроку.
1.1 Привітання.
“Доброго дня, діти! Усміхнімося один одному, щоб наш урок розпочався з гарного настрою”.
1.2. Налаштування на урок.
“Сьогодні ми відкриємо для себе нову частину мови, яка допомагає описувати предмети навколо нас.”
2. Актуалізація опорних знань учнів.
2.1. Бесіда.
- Пригадайте, які частини мови ми вже знаємо?
2.2. Робота в парах.
- Розподіліть слова за групами:
Кіт, красивий, грає, синє, кімната, читає, добрий.
3. Вивчення нового матеріалу.
3.1 Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні ми дізнаємося, як називається частина мови, що допомагає описувати предмети та їхні ознаки.
- Хто пам’ятає, що таке прикметник.
3.3. Робота з підручником.
3.3.1 Знайомство з правилом. (с.6)
Прикметник — це самостійна частина мови, яка називає ознаку предмета та відповідає на питання який? яка? яке? які?
- Наведіть власні приклади слів, що відповідають на ці питання?
3.3.1 Робота за віршем.
- Послухайте вірш. Які ознаки може називати прикметник?
Прикметник
Що прикметник означає?
Він прикмети називає –
Всі ознаки визначає.
Розуміється на всьому!
На великому й малому,
Який смак в чого буває
І за кольором впізнає.
Всі ознаки добре знає,
Слово точно добирає –
Їх багато дуже має.
- Наведіть приклади прикметників, які вказують на ознаку предмета за кольором, смаком, розміром, формами.
- З якою частиною мови завжди вживається прикметник?
3.3.2.Каліграфічна хвилинка.
1) Ребус
Ш + + етка (ш+карп+етка)
Ш ш Шш шк арп ет шкарпетка
- Поділіть слово шкарпетка на склади.
2) Творче завдання “Чарівна шкарпетка”
Учням пропонується намалювати свою шкарпетку і написати 3-5 прикметників, які її описують.
3.3.3. Вправа 1 (сторінка 6).
1) Робота з малюнком. - Розгляньте малюнок шкарпеток і виконайте завдання.
Опишіть одну з шкарпеток.
- Які слова допомагають розрізнити їх за кольором чи виглядом?
- Яких тваринок зображено? Визначте, яка кличка тваринок за описом. Придумай клички іншим тваринам і доберіть їхні ознаки.
2) Запишіть сполучення слів іменника з прикметником за зразком. Підкресліть прикметники хвилястою лінією.
4. Закріплення вивченого матеріалу.
4.1. Письмо для себе.
Придумайте казку, у якій звичні речі стали іншого кольору. Що б сталося?
4.2. Робота з підручником. Вправа 2, с.7
4.3. Робота з підручником. Вправа 3, с.7
4.4. Гра “Опиши предмет”.
Учитель показує предмет (яблуко, зошит, квітку), учні добирають прикметники до кожного.
Наприклад: яблуко — червоне, кругле, смачне.
5. Підсумок уроку.
5.1. Бесіда.
- Що нового ви дізналися про прикметник?
- На які питання відповідає прикметник?
5.2. Вправа “Закінчи речення”.
Прикметник — це…
Прикметники допомагають нам…
6. Домашнє завдання.
1. Прочитати текст на сторінці 6-7 підручника.
2. Виконати завдання 1 або 2 (на вибір).
3. Придумати 3 речення з прикметниками, записати їх у зошит.