Урок "Поняття про прикметник".

Про матеріал
Метою уроку є ознайомлення учнів із поняттям " прикметник", його функцією в мовленні. Навчити визначати прикметники у текстах, добирати їх до іменників. Розвивати мовлення, увагу та спостережливість.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови для учнів 3 класу

Тема: Поняття про прикметник.

Мета : Ознайомити учнів із прикметником, як частиною мови, дати уявлення про ознаки прикметника, впізнавати прикметники у реченні і тексті. Розвивати вміння ставити питання до прикметників та використовувати їх у мовленні. Формувати навички роботи з підручником. Виховувати любов до рідного краю; культуру писемного мовлення.

Обладнання : презентація, картки, мікрофон.

Хід уроку

1.  Організація класу до уроку.

1.1 Привітання.

“Доброго дня, діти! Усміхнімося один одному, щоб наш урок розпочався з гарного настрою”.

1.2. Налаштування на урок.

 “Сьогодні ми відкриємо для себе нову частину мови, яка допомагає описувати предмети навколо нас.”

2. Актуалізація опорних знань учнів.

2.1. Бесіда.

- Пригадайте, які частини мови ми вже знаємо?

2.2. Робота в парах.

- Розподіліть слова за групами:

Кіт, красивий, грає, синє, кімната, читає, добрий.

3. Вивчення нового матеріалу.

3.1 Повідомлення теми та мети уроку.

     Сьогодні ми дізнаємося, як називається частина мови, що допомагає описувати предмети та їхні ознаки.

  1.           Вправа «Гранування» Асоціативний кущ.

- Хто  пам’ятає, що таке прикметник.

3.3. Робота з підручником.

3.3.1 Знайомство з правилом. (с.6)

 Прикметник — це самостійна частина мови, яка називає ознаку предмета та відповідає на питання який? яка? яке? які?

- Наведіть власні приклади слів, що відповідають на ці питання?

3.3.1 Робота за віршем.

- Послухайте вірш. Які ознаки може називати прикметник?

                    Прикметник

Що прикметник означає?

Він прикмети називає –

Всі ознаки визначає.

Розуміється на всьому!

На великому й малому,

Який смак в чого буває

І за кольором впізнає.

Всі ознаки добре знає,

Слово точно добирає –

Їх багато дуже має.

 

- Наведіть приклади прикметників, які вказують на ознаку предмета за кольором, смаком, розміром, формами.

- З якою частиною мови завжди вживається прикметник?

3.3.2.Каліграфічна хвилинка.

1) Ребус

Ш    +   Види карпів, чим вони відрізняються один від одного  +  етка        (ш+карп+етка)

 

Ш ш Шш шк арп ет  шкарпетка

- Поділіть слово шкарпетка на склади.

2) Творче завдання “Чарівна шкарпетка”

Учням пропонується намалювати свою шкарпетку і написати 3-5 прикметників, які її описують.

3.3.3. Вправа  1 (сторінка 6).

1) Робота з малюнком. - Розгляньте малюнок шкарпеток і виконайте завдання.

Опишіть одну з шкарпеток.

- Які слова допомагають розрізнити їх за кольором чи виглядом?

- Яких тваринок зображено? Визначте, яка кличка тваринок за описом. Придумай клички іншим тваринам і доберіть їхні ознаки.

2) Запишіть сполучення слів іменника з прикметником за зразком. Підкресліть прикметники хвилястою лінією.

4. Закріплення вивченого матеріалу.

4.1. Письмо для себе.

Придумайте казку, у якій звичні речі стали іншого кольору. Що б сталося?

4.2. Робота з підручником. Вправа 2, с.7

4.3. Робота з підручником. Вправа 3, с.7

4.4. Гра “Опиши предмет”.

     Учитель показує предмет (яблуко, зошит, квітку), учні добирають прикметники до кожного.

Наприклад: яблуко — червоне, кругле, смачне.

5. Підсумок уроку.

5.1. Бесіда.

- Що нового ви дізналися про прикметник?

- На які питання відповідає прикметник?

5.2. Вправа “Закінчи речення”.

Прикметник — це…

Прикметники допомагають нам…

6. Домашнє завдання.

 1. Прочитати текст на сторінці 6-7 підручника.

 2. Виконати завдання 1 або 2 (на вибір).

 3. Придумати 3 речення з прикметниками, записати їх у зошит.