Урок "Поняття про службові слова"

Про матеріал
Урок розроблений за освітньою програмою під керівництвом О. Я. Савченко до підручника Л. Варзацької та Т. Трохименко "Українська мова та читання 1 частина, 2 клас" . Завдання уроку вчать учнів спостерігати, аналізувати, досліджувати, порівнювати. Досягти успіху в роботі допомагає індивідуальна робота за комп'ютером, під час якої діти застосовують набуті знання.
Перегляд файлу

Розробка уроку з української мови  у 2 класі

Вчитель: Шрамко Л. М.

Тема: «Поняття про службові слова, їх роль у реченні».

Мета: дати поняття про службові слова, їх роль у реченні; закріплювати знання про частини мови; розвивати усне мовлення, спостережливість, увагу; прищеплювати любов до рідної мови.

Обладнання: мультимедійна презентація, ПК, інтерактивна дошка.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

-  Підготуймося до роботи (натиснути).

Робота зі слайдом: Слайд 1

Дзвоник всім вам дав наказ (діти читають далі):

До роботи швидше , клас!

Попрацюйте всі старанно,

Щоб пройшов урок недарма.

 

 

 

II. Актуалізація опорних знань.

  1. Словникова робота.

Робота зі слайдом: Слайд 2

 

 

 

 

 

 

 

  • Вранці на столі я знайшла великий конверт (натиснути).
  • Він призначений вам.
  • Як я про це дізналася?
  • Правильно, на ньому є адреса (натиснути).
  • Прочитайте її.

 Це цікаво!

 Слово «адреса» запозичене з французької мови й означає місце проживання особи чи місце перебування установи.

  • На яке питання відповідає слово «адреса»?
  • Змініть це слово так, щоб воно відповідало на питання який?(натиснути - адресний)
  • На яке питання відповідає слово «адресувати»? (натиснути)
  • На що воно вказує? (кому відправляти лист)
  • Прочитайте слова.
  • Що це за група слів? (слова - родичі)

 2. Каліграфічна хвилина.

Робота зі слайдом: Слайд 3

 

 

 

 

 

 - Спишіть (натиснути) слова: адре́са, а́дресний, адресува́ти.

-  Поставте наголос.

 -  Прочитайте речення. Спишіть його.

III. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повторення матеріалу про вивчені частини мови.
  • Мандруючи країною Мови, ви познайомилися з багатьма словами.
  • Це - це слова, які називають… (діти продовжують - назви предметів, ознаки предметів, дії предметів). Вчилися їх розпізнавати й використовувати у мовленні.

Робота зі слайдом: Слайд 4

 

 

 

 

 

 

 

  • У конверті,  який ви бачили, завдання нашого уроку. Отже починаємо їх виконувати.
  • Прочитайте речення (натиснути). Спишіть їх.
  • Визначіть, якою частиною мови є кожне слово, ставляючи до нього запитання.
  • Підкресліть слова відповідними лініями (по черзі натискати).

 2. Створення ситуації успіху.

Робота зі слайдом: Слайд 5

 

 

 

 

 

 

 

  • Отже, ми визначили які частини мови? ( натиснути)
  • Прочитайте слова - іменники (натиснути).
  • Прочитайте прикметники (натиснути).
  • Прочитайте дієслова (натиснути).
  • До яких слів ми не змогли поставити запитання? (натиснути - у, та)
  • Отже, чи до всіх слів можна поставити запитання?

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми познайомимося ще з однією групою слів. Взнаємо, як вони називаються.

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Знайомство з службовими словами.

 -  Відкрийте підручник на с.102.

 -    Знайдіть Вправу 287.

 -    Прочитайте речення.

 -   Усно поставте запитання до кожного слова.

 -   Чи є в тексті слова, до яких не вдалося поставити запитання?

 - Чи можна обійтися без цих слів у реченнях? 

 -   Поясніть, чому.

  2. Висновок.

Робота зі слайдом: Слайд 6

  • Отже (натиснути), слова «у, та, на» - службові слова.
  • Що ви про них взнали? (не відповідають на запитання, вживаються для зв’язку слів у реченні)

 

 

 

 

  1. Вимова та написання службових слів з іншими словами.
  • Прочитайте сполучення службових слів з іншими словами.
  • Назвіть службові слова. Як ми їх вимовляємо з наступними словами? (разом)
  • Як вони написані: разом чи окремо?
  • Чому? (службові слова – це слова, а слова пишуться окремо)
  • Спишіть сполучення слів.
  • Отже, як пишуться службові слова з іншими словами? (завжди пишуться окремо, але вимовляються з наступним словом разом)

VI. Осмислення та застосування знань та вмінь.

  1. Творча робота.

Робота зі слайдом: Слайд 7

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Поки лист йшов до нас, маленькі слова - помічники загубилися.
  • Повернемо їх на свої місця (натиснути).
  • Прочитайте речення і додайте пропущені слова (по черзі натискати).

  Вечір. … неба … землю летять білі сніжинки. Пурхають … морозному повітрі.

  • Що це за слова? (службові)
  • Яку роль вони відіграють у реченні? (зв’язують слова за змістом)
  • Спишіть відновлений текст.

Вечір. З неба на землю летять білі сніжинки. Пурхають у морозному повітрі.

  1. Індивідуальна робота за комп’ютером.

 

  • Виконаємо ще одне завдання з нашого конверта.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Пройдіть до комп’ютерного класу.
  • Виберіть за змістом службове слово. (натиснути на нього)
  • Прочитайте словосполучення (натиснути- сиділа на ялинці)
  • Перейдіть на інший слайд.
  • Виберіть за змістом службове слово. (натиснути на нього)
  • Прочитайте словосполучення (натиснути - сховала у дуплі)
  • Чому вибрали ці службові слова?
  • Як вони записані із словами?
  • Про кого йдеться в цих словосполученнях? (про білку)
  • Складіть речення, використовуючи ці  словосполучення.

 Білка сиділа на ялинці. Вона сховала у дуплі горішки.

  1. Розминка для очей.

Робота зі слайдом: Слайд 8

 

 

  • Щоб ваші очі відпочили, слідкуймо за сніжинкою.

 

 

 

 

 4. Вибіркове списування.

Робота зі слайдом: Слайд 9

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Прочитайте речення (натиснути).

  Книжки лежать на полиці.

  Учень підійшов до столу.

  Пташенята сиділи у гнізді.

  Під деревами росли гриби.

  • Назвіть службові слова і слова, з якими  вони зв’язані (натискати по черзі).
  • Як вони пишуться з цими словами?
  • Спишіть сполучення слів.

VII. Домашнє завдання.

Робота зі слайдом: Слайд 10

 -    Про що говорить Книгарик (натиснути).

  • Прочитайте завдання вправи.
  • Чому будете вчитися, виконуючи ці завдання?
  • Прочитайте речення.
  • Знайдіть слова, до яких не можна поставити запитання.
  • Доведіть, чому?
  • Як ви напишете їх з іншими словами? Чому?
  • Отже, домашнє завдання -  с. 21 Вправа 38. Запишіть у щоденники.

VIII. Підсумок уроку.

Робота зі слайдом: Слайд 11

 

-   Ми виконали завдання з конверта (натиснути).

 -  З якими словами ми познайомилися на уроці? (натиснути)

 -   Що ви взнали про службові слова?

 -   Прочитайте (натиснути).

   До них не можна поставити  запитання.

   Вживаються для зв’язку слів у реченні.

   З наступним словом пишуться окремо.

-   Дякую за роботу на уроці.

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
2131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку