Урок "Порівняння десяткових дробів"

Про матеріал

Розробка уроку засвоєння нових знань з математики 5 клас, що потребує наявності ПЗ «Математика-5», урок-подорож загадковим королівством з цікавими завданнями та інтерактивними вправами.


Перегляд файлу

Тема уроку: Порівняння десяткових дробів . 

Мета уроку:

  • ознайомити учнів з правилом порівняння десяткових дробів;
  • формувати вміння і навички учнів порівнювати десяткові дроби за правилом;
  •  розвивати індивідуальні здібності учнів , логічне мислення , спостережливість, пам’ять , увагу,  творчу активність ;
  • формувати компетентності продуктивної творчої діяльності, саморозвитку і самоосвіти, інформаційні та комунікативні;
  • виховувати допитливість, уважність, самостійність, інтерес до математики.

Тип уроку:  засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання : підручник , ПК , ПЗ «Математика-5», ,картки,  тести.

Хід  уроку:

1. Організаційний момент.      (формув. інформаційних компетентностей)     

Вчитель . Доброго дня ! Сьогодні нас очікує незвичайний урок – подорож у казкове королівство.   А править там всесильна, сувора, але справедлива королева Математика. І в усьому був лад. Її піддані – Числа, Знаки дій, Геометричні фігури, Змінні – завжди дотримувались заведених правил і законів, тому й досягали чудових результатів.

Під час подорожі поруч з вами будуть смайлики, за допомогою яких ви можете виразити свій настрій . Підніміть вгору той смайлик, який показує ваш настрій на початок уроку.                   (діти показують свій настрій смайликами)SMILE7SMILE13

- Девізом нашої подорожі будуть слова :

                                                  «Сила у того, хто знає.»    А Парікчай

А за свої знання ви будете отримувати жетони, які в кінці уроку обміняємо у королеви Математики на оцінки.

2. Актуалізації опорних знань.(формув. комунікативних компетентностей)

- Отже, ви готові подорожувати.

 Але одного разу в королівство пробрались найлютіші вороги королеви – Лінощі , Неуважність та Хаос і викрали найбагатший скарб у підданих королеви . Викрали і заховали за лісами, за горами, у скриньці з пятьма замками. І звернулась королева до громадян королівства по допомогу.

Отже, у нас сьогодні дуже важлива місія і тільки від вас залежить її результат.

Але спочатку нагадаємо, що ми вивчали на минулих уроках :

(фронтальне опитування, хто правильно відповів отримує жетон)

- Які дроби ви знаєте?

- Чим  відрізняються звичайні дроби від десяткових?

- Для чого ставлять кому у записі десяткових дробів ?

 - Які розряди бувають у десяткових дробах ?

       Королева задоволена вашими відповідями , але щоб відкрити перший замок треба ще перевірити виконання домашнього завдання . Знайдіть правильну відповідь серед запропонованих . І ряд перевіряє № 1073, ІІ ряд - № 1074, ІІІ ряд - № 1079 .

(учні звіряють відповіді за зразком, по одному учню з кожного ряду виходять до дошки, вибирають картки із числами та отримують слова «ал-Каші» , «Стевін», «Кеплер», за правильні відповіді отримують жетони)

   1073.  200 г=0,2 кг ; 24 г = 0,024 кг ; 1125 г = 1,125 г .

  1074.     35 к.= 0,35 грн. ; 40 к.= 0,4 грн. ; 5 к. = 0,05 грн. ; 1137 к.= 11,37 грн.

№ 1079.  8мм = 0,8 см ; 13 мм = 1,8 см ; 235 мм = 23,5 см ; 0,5 мм = 0,05 см .

  •                   Перший замок відімкнено , а ми потрапляємо у далеке минуле, де нас вже чекають наші друзі Наталка та Андрійко і дізнаємося, що означають ці  чудні слова, які ми бачимо на дошці.

                          (фрагмент уроку «Історія виникнення десяткових дробів»)

 

3. Мотивація навчальної діяльності.(формув. інформаційних компетентностей)

Вчитель. З десятковими дробами можна виконувати різні математичні операції. Наприклад :

  1. 3,4 кг треба подати в кілограмах і грамах. Який з наведених записів
    правильний? А який із записів показує найбільшу величину ? А який найменшу ?

                     А) 3 кг 4 г;           Б) 3 кг 400 г;          В) 3 кг 40 г;            Г) ЗО кг 4 г?

  1. 2 км 23 м треба подати в кілометрах. Який з наведених записів пра­вильний? А який із записів показує найбільшу величину ? А який найменшу ?

                    А) 2,23 км;            Б) 22,3 км;             В) 2,023 км;             Г) 2,230 км.

   - Досить часто у житті ми зустрічаємось із числами, записаними у вигляді десяткових дробів, а також з проблемою порівняти їх . То ж сьогодні на уроці ми розглянемо як порівнювати десяткові дроби . 

 - Повідомлення теми, мети уроку. (формув. інформаційних компетентностей)

                     (Учні записують в зошиті число , Класна робота)

  1. Повідомлення нового матеріалу. (формув. інформаційних компетентностей)

Вчитель. Для того, щоб продовжити нашу подорож ми маємо дізнатися дещо важливе.  В цьому нам допоможуть наші давні друзі. Увага на екран :

                                             (усна робота з класом)

Вчитель. Отже , щойно ми почули правило порівняння десяткових дробів.

Порівняння десяткових дробів  (надрукувати і роздати на кожну парту)

  1. Порівняйте цілі частини.
  2. Якщо цілі частини рівні - порахуйте кількість цифр у дробовій частині.  

       Якщо кількість цифр рівна - порівняйте числа, що стоять у дробових частинах.

  1. Якщо кількість цифр у дробових частинах різна - порівняйте ці кілько­сті, дописавши необхідну кількість нулів праворуч у тому дробі, у якому це необхідно, і порівняйте дробові частини.

Вчитель. А тепер пригадаємо , що ми ще вміємо зображати десяткові дроби точками на координатному промені.

Вчитель. Ви гарно слухали нові правила , правильно відповідали і тому другий замок на скриньці відімкнено.

5. Фізкультхвилинка. (формув. здорового способу життя)

Вчитель. Щоб подорожувати - слід бути сильними . Тому зробимо фізкультхвилинку .  (вчитель голосно запитує учнів, а вони відповідають йому і підтверджуюють рухами)

  • Як живеш ?        -   Ось так ! (піднімають великий палець правої чи лівої руки)
  • Як ідеш ?        -   Ось так ! (крокують на місці)
  • Як стрибаєш ?        -   Ось так ! (скачуть на місці)
  • Як береш ?        -   Ось так ! (широкий жест руками до себе)
  • Як даєш ?        -   Ось так ! (широкий жест руками від себе)
  • Як зірки з неба зриваєш ?      -   Ось так ! (то правою, то лівою рукою тягнуться догори)
  • А як друга привітаєш ?          - Ось так !   (вітають один одного)

Вчитель. - Молодці !  Покажіть свій настрій смайликами.

6.Формування вмінь та навичок, розв’язування вправ. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)

Вчитель. Спробуємо застосувати правила порівняння десяткових дробів при розвязуванні вправ.

Усно - ст.214 :      № 1090 – ці дроби рівні.

                            № 1091 – найменший дріб 0,0009 ;      найбільший дріб 0,9. 

                            № 1092 – називають дробові числа від 4 до 6.

                            № 1094 – а) 35 ; 1 ; 1 ;

                                                б)  138 ; 66 ;  2.

Вчитель. Третій замок на скриньці відімкнено . А ми працюємо далі.

Письмово – ст..215 :

  •   № 1099 .  а) 0, 396  > 0, 287 ;                                         б) 81,01  > 81,007;

                                        4,028  < 4,12 ;                                                   3,73  > 3,7100 ;

                                        27,27  < 27,72 ;                                               56,35  < 57,538.

  •   № 1100. а)  8,12 > 8,03   ;                б) 62,9 > 62,89 ;               в)  0,208 > 0,206.
  • Вставте пропущені цифри : (завдання по рядах)

І ряд    II ряд                                                      ІІІ ряд

4,* > 4,4    5,5 > 5,*                                                           6,6 > 6, *

4,4* < 4,444   5,55 > 5,5*                                                       6,6* < 6,66

4,44* < 4,444   5,555 < 5,55*                                                  6,666 < 6,66*               

4,444* < 4,4445   5,5555 > 5,554*                                              6,665*< 6,6666

4,44* < 4,445   5,554 < 5,55*                                                   6,66* > 6,665

4,4* > 4,45   5,56 > 5,5*                                                       6,65 >6,6*

4,* > 4,5    5,6 > 5,*                                                           6,* < 6,5

 

  •  № 1102.  5,1    ;  4,8   ;  4,5   ;  4,09  ;   4,05  ;  3,7   ;  3,69 .

 

7.Самостійна робота. ( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)

Вчитель. Завдяки нашій спільній праці вже відімкнено четвертий замок на скриньці королеви . Залишився останній замок. А відкриється він лише тоді, коли ви самостійно виконаєте завдання на картках. (учні самостійно по варіантах виконують тестові завдання , потім способом взаємоперевірки ставлять сусіду бали)

 

Вчитель. Поміняйтесь зошитами з сусідом та перевіримо виконання тестової роботи: Варіант 1 : В,Б,Б,В,А.                                           Варіант 2 : Г,Б,В,Г,В.

- Кожен з вас отримує стільки жетонів, скільки правильних відповідей ви отримали.

8.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)

Вчитель. Ну от і всі замки відімкнуто. Чи хочете ви дізнатися який скарб було заховано ? Це скарб за який дійсно варто поборотися з Лінощами, і з Неуважністю. І його назва – Знання. Знання здобуваються людиною на протязі всього життя  . Тому і вдома ви теж маєте попрацювати - королева Математика та її підлеглі залишили для вас  Дом.завдання :

  • опрац. пар.24 ст.212,
  •  № 1101,  № 1104,№ 1107,
  • Придумати казкову задачу на вивч.правила.

- Ось що говорили про знання в різні часи великі люди :

«Немає сили, могутнішої, ніж знання ; людина, озброєна знаннями – непереможна» (М.Горький)

«Розум людський має три ключі, які все відмикають: знання, думка, уява» (В.Гюго)

«Не той дурний, хто не знає, а той , хто знати не хоче» (Г.Сковорода)

9. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей)

 Рефлексія (метод «незакінчених речень») 

Сьогодні на уроці ми вивчали …

Найбільше нам сподобалося …

Це нам знадобиться для …

- На початку уроку ви визначали свій настрій. Чи змінився він у вас ? Покажіть свій настрій на цей момент уроку смайликами. (показують настрій смайликами)

Ви всі сьогодні на уроці гарно працювали. Тому порахуйте свої жетони і ви одержуєте наступні оцінки …                  (оцінювання активних учнів)

Сподіваюся ви здобули нові знання на цьому уроці і будете застосовувати їх у подальшому житті. На цьому наш урок завершено !

Додаткові задачі

  1. Що легше 0,3 кг заліза чи 0,3 кг пір'я?
  2. Одного разу вчитель запропонував Незнайку порівняти дроби 0,31 і 0,6. «Це дуже просто, — розпочав Незнайко. — Цілі частини цих дробів рівні. Порівняймо дробові частини. 31 більше за 6, отже, і 0,31 більше за 0,6». Чи згодні ви з цим твердженням?
docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку