Розробка уроку засвоєння нових знань з математики 5 клас, що потребує наявності ПЗ «Математика-5», урок-подорож загадковим королівством з цікавими завданнями та інтерактивними вправами.
Тема уроку: Порівняння десяткових дробів .
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання : підручник , ПК , ПЗ «Математика-5», ,картки, тести.
Хід уроку:
1. Організаційний момент. (формув. інформаційних компетентностей)
Вчитель . Доброго дня ! Сьогодні нас очікує незвичайний урок – подорож у казкове королівство. А править там всесильна, сувора, але справедлива королева Математика. І в усьому був лад. Її піддані – Числа, Знаки дій, Геометричні фігури, Змінні – завжди дотримувались заведених правил і законів, тому й досягали чудових результатів.
Під час подорожі поруч з вами будуть смайлики, за допомогою яких ви можете виразити свій настрій . Підніміть вгору той смайлик, який показує ваш настрій на початок уроку. (діти показують свій настрій смайликами)
- Девізом нашої подорожі будуть слова :
«Сила у того, хто знає.» А Парікчай
А за свої знання ви будете отримувати жетони, які в кінці уроку обміняємо у королеви Математики на оцінки.
2. Актуалізації опорних знань.(формув. комунікативних компетентностей)
- Отже, ви готові подорожувати.
Але одного разу в королівство пробрались найлютіші вороги королеви – Лінощі , Неуважність та Хаос і викрали найбагатший скарб у підданих королеви . Викрали і заховали за лісами, за горами, у скриньці з п′ятьма замками. І звернулась королева до громадян королівства по допомогу.
Отже, у нас сьогодні дуже важлива місія і тільки від вас залежить її результат.
Але спочатку нагадаємо, що ми вивчали на минулих уроках :
(фронтальне опитування, хто правильно відповів отримує жетон)
- Які дроби ви знаєте?
- Чим відрізняються звичайні дроби від десяткових?
- Для чого ставлять кому у записі десяткових дробів ?
- Які розряди бувають у десяткових дробах ?
Королева задоволена вашими відповідями , але щоб відкрити перший замок треба ще перевірити виконання домашнього завдання . Знайдіть правильну відповідь серед запропонованих . І ряд перевіряє № 1073, ІІ ряд - № 1074, ІІІ ряд - № 1079 .
(учні звіряють відповіді за зразком, по одному учню з кожного ряду виходять до дошки, вибирають картки із числами та отримують слова «ал-Каші» , «Стевін», «Кеплер», за правильні відповіді отримують жетони)
№ 1073. 200 г=0,2 кг ; 24 г = 0,024 кг ; 1125 г = 1,125 г .
№ 1074. 35 к.= 0,35 грн. ; 40 к.= 0,4 грн. ; 5 к. = 0,05 грн. ; 1137 к.= 11,37 грн.
№ 1079. 8мм = 0,8 см ; 13 мм = 1,8 см ; 235 мм = 23,5 см ; 0,5 мм = 0,05 см .
(фрагмент уроку «Історія виникнення десяткових дробів»)
3. Мотивація навчальної діяльності.(формув. інформаційних компетентностей)
Вчитель. З десятковими дробами можна виконувати різні математичні операції. Наприклад :
А) 3 кг 4 г; Б) 3 кг 400 г; В) 3 кг 40 г; Г) ЗО кг 4 г?
А) 2,23 км; Б) 22,3 км; В) 2,023 км; Г) 2,230 км.
- Досить часто у житті ми зустрічаємось із числами, записаними у вигляді десяткових дробів, а також з проблемою порівняти їх . То ж сьогодні на уроці ми розглянемо як порівнювати десяткові дроби .
- Повідомлення теми, мети уроку. (формув. інформаційних компетентностей)
(Учні записують в зошиті число , Класна робота)
Вчитель. Для того, щоб продовжити нашу подорож ми маємо дізнатися дещо важливе. В цьому нам допоможуть наші давні друзі. Увага на екран :
(усна робота з класом)
Вчитель. Отже , щойно ми почули правило порівняння десяткових дробів.
Порівняння десяткових дробів (надрукувати і роздати на кожну парту)
Якщо кількість цифр рівна - порівняйте числа, що стоять у дробових частинах.
Вчитель. А тепер пригадаємо , що ми ще вміємо зображати десяткові дроби точками на координатному промені.
Вчитель. Ви гарно слухали нові правила , правильно відповідали і тому другий замок на скриньці відімкнено.
5. Фізкультхвилинка. (формув. здорового способу життя)
Вчитель. Щоб подорожувати - слід бути сильними . Тому зробимо фізкультхвилинку . (вчитель голосно запитує учнів, а вони відповідають йому і підтверджуюють рухами)
Вчитель. - Молодці ! Покажіть свій настрій смайликами.
6.Формування вмінь та навичок, розв’язування вправ. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)
Вчитель. Спробуємо застосувати правила порівняння десяткових дробів при розв′язуванні вправ.
Усно - ст.214 : № 1090 – ці дроби рівні.
№ 1091 – найменший дріб 0,0009 ; найбільший дріб 0,9.
№ 1092 – називають дробові числа від 4 до 6.
№ 1094 – а) 35 ; 1 ; 1 ;
б) 138 ; 66 ; 2.
Вчитель. Третій замок на скриньці відімкнено . А ми працюємо далі.
Письмово – ст..215 :
4,028 < 4,12 ; 3,73 > 3,7100 ;
27,27 < 27,72 ; 56,35 < 57,538.
І ряд II ряд ІІІ ряд
4,* > 4,4 5,5 > 5,* 6,6 > 6, *
4,4* < 4,444 5,55 > 5,5* 6,6* < 6,66
4,44* < 4,444 5,555 < 5,55* 6,666 < 6,66*
4,444* < 4,4445 5,5555 > 5,554* 6,665*< 6,6666
4,44* < 4,445 5,554 < 5,55* 6,66* > 6,665
4,4* > 4,45 5,56 > 5,5* 6,65 >6,6*
4,* > 4,5 5,6 > 5,* 6,* < 6,5
7.Самостійна робота. ( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)
Вчитель. Завдяки нашій спільній праці вже відімкнено четвертий замок на скриньці королеви . Залишився останній замок. А відкриється він лише тоді, коли ви самостійно виконаєте завдання на картках. (учні самостійно по варіантах виконують тестові завдання , потім способом взаємоперевірки ставлять сусіду бали)
Вчитель. Поміняйтесь зошитами з сусідом та перевіримо виконання тестової роботи: Варіант 1 : В,Б,Б,В,А. Варіант 2 : Г,Б,В,Г,В.
- Кожен з вас отримує стільки жетонів, скільки правильних відповідей ви отримали.
8.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)
Вчитель. Ну от і всі замки відімкнуто. Чи хочете ви дізнатися який скарб було заховано ? Це скарб за який дійсно варто поборотися з Лінощами, і з Неуважністю. І його назва – Знання. Знання здобуваються людиною на протязі всього життя . Тому і вдома ви теж маєте попрацювати - королева Математика та її підлеглі залишили для вас Дом.завдання :
- Ось що говорили про знання в різні часи великі люди :
«Немає сили, могутнішої, ніж знання ; людина, озброєна знаннями – непереможна» (М.Горький)
«Розум людський має три ключі, які все відмикають: знання, думка, уява» (В.Гюго)
«Не той дурний, хто не знає, а той , хто знати не хоче» (Г.Сковорода)
9. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей)
Рефлексія (метод «незакінчених речень»)
Сьогодні на уроці ми вивчали …
Найбільше нам сподобалося …
Це нам знадобиться для …
- На початку уроку ви визначали свій настрій. Чи змінився він у вас ? Покажіть свій настрій на цей момент уроку смайликами. (показують настрій смайликами)
Ви всі сьогодні на уроці гарно працювали. Тому порахуйте свої жетони і ви одержуєте наступні оцінки … (оцінювання активних учнів)
Сподіваюся ви здобули нові знання на цьому уроці і будете застосовувати їх у подальшому житті. На цьому наш урок завершено !
Додаткові задачі