Урок "Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал
На уроці вивчаються правила порівняння дробів з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками. Подані вправи на закріплення вивченого.
Перегляд файлу

5 клас

 

Тема: Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками

Мета: навчити учнів правил порівняння дробів з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками, сформувати вміння та навички застосовувати ці правила; розвивати пам'ять, вміння логічно міркувати, порівнювати, самостійно робити висновки: виховувати активність, інтерес до математики.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

           Фронтальне опитування.

    ,  ,  ,  ,  , , , , , .

     Як називаються дані числа ?

     Як називається число, записане над (під) рискою дробу?

     Що показує знаменник (чисельник) дробу?

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу

     Сьогодні на уроці ознайомимось з правилами порівняння дробів з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками

  

                                                    Порівняння дробів

з однаковими знаменниками                            з однаковими чисельниками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                                                          

 

                                                             

 

Правила порівняння

     Із двох дробів з однаковими знаменниками більший той, чисельник якого більший.
Із двох дробів з однаковими чисельниками менший той, знаменник якого більший.

     Правильний дріб менший за одиницю.

     Дріб, у якого чисельник дорівнює знаменнику, дорівнює одиниці.

     Дріб, у якого чисельник більший від знаменника, більший від одиниці.

 

ІІІ. Вироблення початкових вмінь та навичок

1. Визначити, за яким правилом необхідно виконати порівняння дробів та порівняти дроби:

      і ,   і ,   і ,    і ,   і ,   і ,   і ,   і .

 

2. Математична естафета

        Розташувати дроби в порядку зростання.

І команда: ,  ,  ,  ,  ,  .

ІІ команда: ,  ,  ,  ,  ,  .

3. Робота в парах .

 Чи правильно виконано порівняння? Виправіть помилку. Відповідь поясніть.

         <,       <,         >,          >.

 

  1. Назви кілька дробів зі знаменником 5, які менші від дробу

 

  1. Назви кілька дробів з чисельником 2, які більші від дробу               

 

6. Записати по два числа замість  зірочки, щоб утворилась правильна нерівність:

       

          <                   >                 <               >

 

 

 

ІV. Підсумок  уроку

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

        Сьогодні на уроці ми розглянули …

        Найцікавішим для мене було …

        Корисним для мене було …

 

V. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

          <                   >                 <               >

 

 

 

 

 

          <                   >                 <               >

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Наконечна Лариса Петрівна
    Завдання підібрані цікаві, але в розв'язанні є помилки. Наприклад: 3/8 < 3/5, а не більше. І , на мій погляд, при поясненні правила порівняння дробів з однаковими чисельниками, треба рівні відрізки ділити на різну кількість частин. Робота гарна, треба тільки трішечки її доопрацювати.
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
1 лютого 2024
Переглядів
3870
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку