Урок. Портрет у різних видах образотворчого мистецтва. Практична робота "Портрет мами"

Про матеріал

Дата відкритого уроку:_______. Клас:3

Тема. Портрет у різних видах образотворчого мистецтва.

Практична робота. « Портрет мами.»

Мета:

- навчальна: ознайомити учнів із портретом як жанром образотворчого мистецтва, його видами; розкрити особливості портретного жанру у різних видах образотворчого мистецтва; вдосконалювати вміння малювати гуашевими фарбами;

- розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати портрети за їх видами; формувати естетичні почуття, смак, удосконалювати зорову пам'ять,;

- виховна: виховувати повагу до людини до мами, любов до творів образотворчого мистецтва, .

Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл.

- Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, аркуш паперу формату А1, гуаш, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.

- Зоровий ряд: репродукції творів Т.Г.Шевченка «Автопортрет», «Катерина», М.Рачків «Українка», В. Тропінін «Дівчина з Поділля», К.Маковський «Красуння», відео про історію портрета; родинні світлини учнів, послідовність малювання портрета, презентація.

Тип уроку: комбінований урок.

Словник термінів:

- індивідуальний портрет — портрет із зображенням однієї людини;

- груповий портрет — портрет трьох або більшої кількості осіб;

- автопортрет — графічне, живописне або скульптурне зображення художника, що виконане ним самим.

Хід уроку

Організація класу.

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

У ч и т е л ь

Знов настав уроку час

І мистецтво кличе нас.

- Сьогодні девіз нашого уроку:

Малювати вчуся вправно

Маю фарби дуже гарні.

До уроку підготуюсь І малюнком помилуюсь.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Складання «Асоціативного куща»

- Пропоную скласти «Асоціативний кущ» до поняття «Портрет».

ПОРТРЕТ

Колір Зображення Холодні кольори Теплі кольори

Людина різні матерали Фарби

- Що зображено на портреті?

III. Повідомлення теми і завдань уроку. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель.

Погляньте на світлини, які ви принесли на сьогоднішній урок. Хто там зображений? Як ви гадаєте, про що сьогодні ми будемо говорити? Так, про портрет.

Яке незабаром буде свято? (так. 8 березня).

Що це за свято ? Кого ми будемо вітати? (Так,ми будемо вітати всіх жінок.)

А яка жінка найважливіша у вашому житі? (Так, мама).

Сьогодні ми поговоримо про те, що таке портрет і як його правильно малювати. Намалюємо портрет мами.

IV. ВИКЛАД НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Історія портрета. Відео.

Портрет – це зображення людини або групи людей, а також жанр мистецтва, що зображає людину.

Художники , які пишуть портрети називають портретистами.

Портрет як вид мистецького твору виник дуже давно. Розгляньмо, наприклад, портрет дівчини. Цей та інші подібні до нього портрети знайшли в місцевості Фаюм ще за часів Давньоримської імперії Отже, йому близько двох тисяч років.

Розгляньте цей чарівний образ вродливої людини. На її обличчі можна прочитати і вдачу, і настрій; проникливість та виразний погляд спрямовані в майбутнє. З вуст наче ось-ось злетить слово.

У мистецтві Стародавнього Риму вирізняються й довершені скульптурні портрети. Один із них – портрет римського імператора. Нічого не сховалося від проникливого ока невідомого художника. Перед нами стомлена, недовірлива й жорстока людина.

З тих давніх пір спливло чимало часу. Художники різних країн створили багато портретів,у яких прагнули передати зовнішній вигляд людини,колір її волосся та очей, форму обличчя та носа.

Митці також намагалися зазирнути в душу людини, розкрити її внутрішній стан, почуття і навіть думки, відобразити своє ставлення до неї. Тому кожен художник і бачить, і створює портретний образ посвоєму.

Композиційно портрети відрізняються: людину на них зображують до плечей, до пояса або в повен зріст.

- Спробуй описати портрети , які ви бачите.

2. Відомості про автопортрет.

Автопортрет – зображення художником сасого себе.

- Ось, наприклад, графічний автопортрет великого українського поета і художника Т. Г. Шевченка, де він зображений у молоді роки.

- Картина незвичайна: світло від свічки, яку художник тримає в лівій руці, ніби висвічує з темряви замислене обличчя. Поет уже встиг зазнати поневірянь, проте його уважний, допитливий погляд сповнений сміливих ідей.

- Художники поділили всі портрети на різні види.

- індивідуальний портрет — портрет із зображенням однієї людини;

- груповий портрет — портрет трьох або більшої кількості осіб;

- автопортрет — графічне, живописне або скульптурне зображення художника, що виконане ним самим.

3. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

4.Робота з репродукціями картин.

- Хто найвідоміший український поет і художник? (Т. Г.Шевченко) Розгляньте портрет «Катерина»

Що зображено на картині?

Які почуття хотів передати художник?

За допомогою яких кольорів він передав свої почуття?

Чому саме такі кольори обрав художник?

Чому картина називається « …»?

- Портрет Миколи Рачківа «Українка»

Що зображено на картині?

Які почуття хотів передати художник?

За допомогою яких кольорів він передав свої почуття?

Чому саме такі кольори обрав художник?

Чому картина називається « …»?

- Портрет Констянтина Маковського «Красуння»

Що зображено на картині?

Які почуття хотіли передав художник?

За допомогою яких кольорів він передав свої почуття?

Чому саме такі кольори обрав художник?

Чому картина називається « …»?

Уявіть що ви потрапили у картину, стоїте і спостерігаєте.

5 .Аналіз роботи . Презентація «Послідовність малювання портрету»

- З чого почнем роботу?

- Простим олівцем малюємо загальний обрис голови, шию та плечі (мал.1).

Мал.1 мал.2

Проводимо лінію симетрії, відносно якої ліва і права частини обличчя будуть однаковими ( мал.2.).

Овал ділимо на дві рівні частини – це лінія очей (мал.3,3а,3б).

Мал.3 мал.3а мал.3б.

На обличчі можна визначити 3 рівні частини: від волосся до лінії брів, від лінії брів до кінчика носа , від кінчика носа до підборіддя (мал.4).

Верхній край вуха розміщуємо на лінії брів, нижній – на рівні основи носа(мал.5).

Мал.5 мал.6

Нижню частину голови також ділимо на 3 частини. На верхній лінії- лінія губ, на нижній – середина підборіддя(мал.5,6).

Малюємо зачіску, прикраси, розфарбовуємо (мал.7,8,9).

мал.7 мал.8 мал.9

6.Практична робота.

Прослуховування музичного запису « Пісні про маму», перегляд відео.

(під час роботи).

Організація робочого місця. (Фарби, пензлі, палітра, серветки)

Повторення правил користування фарбами і пензлями (дві склянки води, палітра, серветка).

Виконання роботи учнями.

ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ

Вправа «Мікрофон»

Чого навчились на уроці?

Що найбільше сподобалося на уроці?

Що було важко зробити?

Яка з переглянутих картин вам сподобалася?

– Які види портрету ви запам'ятали?

Демонстрація й аналіз готової роботи учнів.

Галерея робіт.

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (принести на наступний урок альбоми, олівці, гуаш, пензлі).

3. Проголошення уроку завершеним.

Перегляд файлу

Дата відкритого уроку:_______.  Клас:3

Тема. Портрет у різних видах образотворчого мистецтва.

           Практична робота.  « Портрет мами.»

Мета:

- навчальна: ознайомити учнів із портретом як жанром образотворчого мистецтва, його видами; розкрити особливості портретного жанру у різних видах образотворчого мистецтва; вдосконалюва­ти вміння малювати гуашевими фарбами;

- розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати портрети за їх видами; формувати естетичні почуття, смак, удосконалювати зорову пам’ять,;

- виховна: виховувати повагу до людини до мами, любов до творів образотворчого мистецтва, .

 

Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл.

- Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, аркуш паперу формату А1, гуаш, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.

- Зоровий ряд: репродукції творів Т.Г.Шевченка «Автопортрет», «Катерина», М.Рачків «Українка», В. Тропінін «Дівчина з Поділля», К.Маковський «Красуння», відео про історію портрета; родинні світлини учнів, послідовність малювання портрета, презентація.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Словник термінів:

- індивідуальний портрет — портрет із зображенням однієї людини;

- груповий портрет — портрет трьох або більшої кількості осіб;

- автопортрет — графічне, живописне або скульптурне зображення художника, що виконане ним самим.

 

 Хід уроку

  1. Організація класу.

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

У ч и т е л ь  

    Знов настав уроку час

    І мистецтво кличе нас.

-  Сьогодні  девіз нашого уроку:

Малювати вчуся вправно

Маю фарби дуже гарні.

До уроку підготуюсь
І малюнком помилуюсь.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Складання «Асоціативного куща» 

- Пропоную скласти «Асоціативний кущ» до поняття «Портрет».

                                           ПОРТРЕТ

Колір                     Зображення                      Холодні кольори              Теплі  кольори

           Людина                            різні матерали     Фарби

- Що зображено на портреті?

III. Повідомлення теми і завдань уроку. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель.

  • Погляньте на світлини, які ви принесли на сьогоднішній урок. Хто там зображений? Як ви гадаєте, про що сьогодні ми будемо говорити? Так, про портрет.
  • Яке  незабаром буде свято? (так. 8 березня).
  • Що це за свято ? Кого ми будемо вітати? (Так,ми будемо вітати всіх жінок.) 
  •  А яка жінка найважливіша у вашому житі? (Так, мама).
  • Сьогодні ми поговоримо про те, що таке портрет і як його правильно малювати. Намалюємо портрет мами.

IV. ВИКЛАД НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Історія портрета. Відео.

Портрет – це зображення людини або групи людей, а також жанр мистецтва, що зображає людину.

  • Художники , які пишуть портрети називають портретистами.
  • Портрет як вид мистецького твору виник дуже давно. Розгляньмо, наприклад, портрет дівчини. Цей та інші подібні до нього портрети знайшли в місцевості Фаюм ще за часів Давньоримської імперії Отже, йому близько двох тисяч років.

Розгляньте цей чарівний образ вродливої людини. На її обличчі можна прочитати і вдачу, і настрій; проникливість та виразний погляд спрямовані в майбутнє. З вуст наче ось-ось злетить слово.

У мистецтві Стародавнього Риму вирізняються й довершені скульптурні портрети. Один із них – портрет римського імператора. Нічого не сховалося від проникливого ока  невідомого художника. Перед нами стомлена, недовірлива й жорстока людина.

 З тих давніх пір спливло чимало часу. Художники різних країн створили багато портретів,у яких прагнули передати зовнішній вигляд людини,колір її волосся та очей, форму обличчя та носа.

 Митці також намагалися зазирнути в душу людини, розкрити її внутрішній стан, почуття і навіть думки, відобразити своє ставлення до неї. Тому кожен художник і бачить, і створює портретний образ посвоєму.

 

Композиційно портрети відрізняються: людину на них зображують до плечей, до пояса або в повен зріст.

 - Спробуй описати портрети , які ви бачите.

2. Відомості про автопортрет.

 Автопортрет – зображення художником сасого себе.

- Ось, наприклад, графічний автопортрет великого українського поета і художника Т. Г. Шевченка, де він зображений у молоді роки.

- Картина незвичайна: світло від свічки, яку художник тримає в лівій руці, ніби висвічує з темряви замислене обличчя. Поет уже встиг зазнати поневірянь, проте його уважний, допитливий погляд сповнений сміливих ідей.

 

- Художники поділили всі портрети на різні види.

- індивідуальний портрет — портрет із зображенням однієї людини;

- груповий портрет — портрет трьох або більшої кількості осіб;

- автопортрет — графічне, живописне або скульптурне зображення художника, що виконане ним самим.

3. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

4.Робота з репродукціями картин.

- Хто найвідоміший український поет і художник? (Т. Г.Шевченко) Розгляньте портрет «Катерина»

  • Що зображено на картині?
  • Які почуття хотів передати художник?
  • За допомогою яких кольорів  він передав свої почуття?
  • Чому саме такі кольори  обрав художник?
  • Чому картина називається «»?

- Портрет Миколи Рачківа «Українка»

  • Що зображено на картині?
  • Які почуття хотів передати художник?
  • За допомогою яких кольорів  він передав свої почуття?
  • Чому саме такі кольори  обрав художник?
  • Чому картина називається «»?

-  Портрет Констянтина Маковського «Красуння»

  • Що зображено на картині?
  • Які почуття хотіли передав художник?
  • За допомогою яких кольорів  він передав свої почуття?
  • Чому саме такі кольори  обрав художник?
  • Чому картина називається «»?
  • Уявіть що ви потрапили у картину,  стоїте і спостерігаєте.

5 .Аналіз  роботи . Презентація «Послідовність малювання портрету»

- З чого почнем роботу?

- Простим олівцем малюємо загальний обрис голови, шию та плечі (мал.1).

D:\документ мамы....англ перевод и диалог музыки и жывописи\малюнки портрет\17.tif

                Мал.1                                      мал.2

Проводимо лінію симетрії, відносно якої ліва і права частини обличчя будуть однаковими ( мал.2.).

D:\документ мамы....англ перевод и диалог музыки и жывописи\малюнки портрет\5.tifОвал ділимо на дві рівні частини – це лінія очей (мал.3,3а,3б).E:\Кондратова\мал.2.tifE:\Кондратова\мал.3.tif

                   Мал.3                                       мал.3а                                  мал.3б.

На обличчі можна визначити 3 рівні частини: від волосся до лінії брів, від лінії брів до кінчика носа , від кінчика носа до підборіддя (мал.4).

D:\документ мамы....англ перевод и диалог музыки и жывописи\малюнки портрет\8.tifD:\документ мамы....англ перевод и диалог музыки и жывописи\малюнки портрет\9.tif 

 

 

 

 

 

 

 

 

Верхній край вуха розміщуємо на лінії брів, нижній – на рівні основи носа(мал.5).

D:\документ мамы....англ перевод и диалог музыки и жывописи\малюнки портрет\12.tif 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  Мал.5                              мал.6

 

Нижню частину голови також ділимо на 3 частини. На верхній лінії- лінія губ, на нижній – середина підборіддя(мал.5,6).

Малюємо зачіску,  прикраси, розфарбовуємо (мал.7,8,9).

D:\документ мамы....англ перевод и диалог музыки и жывописи\малюнки портрет\14.tifD:\документ мамы....англ перевод и диалог музыки и жывописи\малюнки портрет\13.tifD:\документ мамы....англ перевод и диалог музыки и жывописи\малюнки портрет\16.tif 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           мал.7                                        мал.8                                          мал.9

6.Практична робота.

Прослуховування   музичного запису « Пісні про маму», перегляд відео.

  (під час роботи).

  • Організація робочого місця. (Фарби, пензлі, палітра, серветки)
  • Повторення правил користування фарбами і пензлями (дві склянки води, палітра, серветка).

Виконання роботи учнями.

ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ

Вправа «Мікрофон»

  • Чого навчились на уроці?
  • Що найбільше сподобалося на уроці?
  • Що було важко зробити?
  • Яка з переглянутих картин вам сподобалася?

– Які види портрету ви запам’ятали?

 Демонстрація й аналіз готової роботи учнів.

Галерея робіт.

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (принести на наступний урок альбоми, олівці, гуаш, пензлі).

3. Проголошення уроку завершеним.

 

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
17408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку