Урок "Пошук інформації в інтернеті"

Про матеріал
Урок розроблено за підручником «Інформатика» 4 клас, автори Воронцова Т.В. та інші 2021 року. Підручник створено відповідно до Державного стандарту початкової освіти і Типової освітньої програми, укладеної під керівництвом Р.Б. Шияна. Можна використовувати під програму О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

4 клас НУШ УРОК 9 вчитель: Кадченко О.А.

  НВК №240 «Соціум»

Тема уроку: Пошук інформації в інтернеті.

Мета уроку: ознайомити з історією інтернету; навчитися шукати в інтернеті інформацію та зберігати вебсторінки у закладках; проаналізувати ознаки надійних вебсайтів; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.

Хід уроку

1. Організація класу.

- Всім доброго дня!

- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі (вставити пропущені слова).

  1. Розпочинай роботу лише з дозволу дорослих.
  2. Дотримуйся порядку на робочому місці.
  3. Підтримуй безпечну відстань до екрана.
  4. Роби перерву через кожні 30 хвилин.
  5. Не торкайся руками монітора та дротів.
  6. Їж і пий за обіднім столом, а не поруч з комп’ютером.

2. Актуалізація опорних знань.

Виконати завдання (гугл форма https://forms.gle/LU5YSXv9ZpfdyQhC9)

1. Встановити відповідність між пристроями та їх призначенням:

1. Системний блок

2. Допомагає слухати музику, не заважаючи іншим людям.

2. Навушники

4. Дає змогу вводити в комп’ютер цифри та інші знаки.

3. Монітор

1. Корпус комп’ютера, у який вмонтовано пристрої для збереження й обробки інформації.

4. Клавіатура

3. На його екран виводиться зображення під час роботи комп’ютера.

2. Оберіть серед списку всі пристрої введення інформації: клавіатура,  джойстик, принтер, сканер, колонки, мікрофон, монітор, навушники.

3. Встановити відповідність між способом сприйняття інформації та наведеною ситуацією:

1. Зоровий

4. Кислий лимон.

2. Слуховий

3. Волога трава.

3. Дотиковий

1. Яскраве сонце.

4. Смаковий

5. Аромат парфумів.

5. Нюховий

2. Дзвінок у двері.

4. Виберіть одну правильну відповідь: Яка інформація закодована літерами?

  • Цифрова
  • Комп’ютерна
  • Текстова

5. Встановити відповідність між ситуацією та інформаційним процесом:

1. Отримання

4. Розв’язувати задачу

2. Зберігання

1. Дивитися телевізор

3. Передавання

2. Фотографувати

4. Обробка

3. Розповідати про себе

6. Серед запропонованих висловлювань оберіть істинні:

  • Спосіб подання інформації за допомогою діаграм, зображень, графіків, фотографій називають текстовим.
  • Спосіб подання інформації за допомогою оголошень на телебаченні, відеокліпів називають комбінованим.
  • Спосіб подання інформації за допомогою музики, аудіокнижки, сигналу автомобіля називають звуковим.
  • Спосіб подання інформації за допомогою книг, журналів, текстових статей називають графічним.

7. Виберіть одну правильну відповідь: В якій ситуації порушено авторське право?

  • Петро завантажив презентацію з інтернету та здав її вчителю як власну роботу.
  • Марійка намалювала картину на мистецтво і вказала, що це копія відомої картини.
  • Іван написав реферат з інформатики та вказав джерела, які використовував при написанні.

8. Виберіть одну правильну відповідь: У якій країні створили перший комп’ютер?

  • США
  • Україна
  • Франція

9. Оберіть серед списку всі девайси: принтер, калькулятор, телевізор, монітор, навушники, планшет, смартфон, мікрофон, джойстик.

10. Оберіть серед списку одну правильну відповідь: Девайс, який забезпечує приймання, збереження, обробку й передавання інформації – це…

  • Штучний інтелект
  • Робот
  • Розумний пристрій

11. Виберіть одну правильну відповідь: Яку комбінацію клавіш потрібно натиснути, щоб викликати «Диспетчер завдань»?

  • Ctrl + Alt + Shift
  • Ctrl + Del + Shift
  • Ctrl + Alt + Del

12. Оберіть серед списку одну правильну відповідь: Програми, які використовують для створення і редагування текстів, зображень, презентацій тощо, називають …

  • Системними
  • Прикладними
  • Інструментальними

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Діти, як відбувається обмін інформацією між комп’ютерами, які не пов’язані у локальну мережу? За допомогою глобальної мережі Інтернет.
- Сьогодні ми з вами розпочинаємо новий розділ. Давайте разом подивимось, що ми будемо досліджувати вивчаючи розділ «Мережа інтернет». (ст. 59)

  • Правила безпеки і спілкування в інтернеті
  • Історія виникнення і розвитку інтернету
  • Ознаки надійності вебсайтів
  • Як створити інтернет-спільноти
  • Онлайн-ресурси для розвитку і навчання
  • Пошук інформації за ключовими словами

4. Опрацювання нового матеріалу.

- Інтернет – це глобальна мережа, яка з’єднує мільярди комп’ютерів з усього світу. Більш як половина населення Землі вже має доступ до інтернету, і кількість користувачів зростає.

- Давайте разом на ст. 60-61 в підручнику розглянемо історію інтернету. (дивись додаток 1)

- Інтернет складається з великої кількості документів, які зберігаються на різних комп’ютерах. Ці документи називають вебсторінками.

- Вебсайт – це вебсторінки, обєднані за змістом. Тобто будинок – це вебсайт. Він складається з цеглинок – вебсторінок, з’єднаних цементом – гіперпосиланням. Гіперпосилання – це фрагмент тексту, малюнок або символ, що допомагають здійснювати перехід на інші вебсторінки сайту.

- Вебсайти, як і вебсторінки, можна переглянути за допомогою спеціальних переглядачів – браузерів.

- Розглянемо іконки найпоширеніших браузерів. Які назви вони мають? Якими браузерами користуєтесь ви?

Скачать бесплатно Google Chrome (Гугл Хром) последняя русская версия для  Виндовс 7/8/XP

Iconizer.net | opera бесплатные иконки

История создания Mozilla Firefox. Как создавали браузер, кто создавал и  зачем.

Как создавали Safari. История появления браузера от Apple.

Microsoft Edge Chromium 80.0 сменил логотип на основе Fluent Design –  TopSoft.News

Google Chrome

Opera

Mozilla Firefox

Safari

Microsoft Edge

- Якими послугами ви користуєтесь в інтернеті?

- Розглянемо інтерфейс браузера Google Chrome та проаналізуємо призначення елементів вікна. (ст. 63)

- Ключові слова – це слова або набір слів, за якими здійснюється пошук потрібної інформації в інтернеті.

- Щоб додати вебсторінку в закладки у браузері Google Chrome, треба натиснути «Зробити закладку для цієї вкладки» (зірочка праворуч від поля адреси).

5. Фізкультхвилинка. (відео)

6. Робота з зошитом ст. 25-26.

(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)

7. Робота за комп’ютером.

- Виконати завдання за планом:

  1. Включити комп’ютер.
  2. Відкрити інтернет браузер.
  3. В полі пошуку прописати «казки світу».
  4. Серед результатів знайти сайт http://kazki-svitu.org.ua
  5. Проаналізувати, які гіперпосилання ми бачимо на сайті.
  6. Відкрити у новій вкладці будь-яку казку.
  7. Створити для даної вкладки закладку.
  8. Закрити всі вкладки.
  9. Відкрити збережену вкладку за допомогою меню закладок.
  10.  Видалити її з меню закладок.
  11.  Закрити браузер.
  12.  Вимкнути комп’ютер.

8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.

9. Завдання на опрацювання. Підручник §8, перевір себе ст. 65; зошит ст. 25-26.

10. Підведення підсумків уроку.

Дайте відповіді на запитання:

  1. Що таке браузер?
  2. Наведіть приклади браузерів.
  3. Чим відрізняється вебсторінка від вебсайту?
  4. Що таке гіперпосилання?
  5. Що таке ключові слова?

 

 

 

Додаток 1

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литовко Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
1748
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку