“Пошук інформації в мережі Інтернет”
Качоровська Мар’яна Михайлівна,
вчитель інформатики
Надвірнянської ЗОШ
І-ІІІ ступенів №1
Цілі:
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники.
Хід уроку
І. Організаційний етап
На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.
Історія - це діяльність людини, яка прямує до своєї цілі; це діяльність всього народу, який іде до своєї мети. А яка вона, мета українського народу? Боротьба за зміцнення власної держави! Україна повинна посісти гідне місце серед рівноправних держав світу. Шлях до того довгий і тернистий. Зроблено перші кроки; а попереду - тяжка праця, найвиснажливіша боротьба. На кожному уроці ви робите маленькі кроки до свого зростання, щоб стати людьми, які своїми здобутками розбудовуватимуть та прославлятимуть країну, стануть гідним нащадками тих хто віддав і віддає своє життя за майбутнє для нашої неньки-України.
Вправа «Три кроки».
Діти! На кожному уроці ви працюєте, виконуєте різноманітні завдання. За свою роботу отримуєте оцінку. До сьогоднішньої оцінки у вас є три кроки. Уважно розгляньте свою схему-таблицю. Зараз ми знаходимось на першому кроці « Програмую результат». Позначте ту оцінку, яку хотіли б отримати на уроці. До наступних кроків повернемось пізніше.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Відтворення і коригування опорних знань.
Гра « Хто більше»
Учням пропонується по черзі швидко проговорювати всі найважливіші поняття та означення теми «Браузер», доповнюючи один одного. При цьому вчитель питання не задає.
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
Україна – це отча земля, рідний край. Ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша – Україна, велика і прекрасна.
А чи знаєте ви Україну? Де ми можемо отримати інформацію про славне минуле, багату культурну спадщину та природні ресурси нашої неньки-України?
ІV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку.
Пропонується учням відгадати тему уроку розглянувши малюнок.
V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.
Пояснення вчителя з елементами демонстрування
Як здійснювати пошук в Інтернеті за допомогою браузера?
Найпростіше знайти інформацію, якщо відома адреса потрібного ресурсу. Однак досить часто така адреса невідома. Тоді використовують спеціальні сайти — пошукові системи.
Пошукова система — це сайт, який дає змогу відшукати потрібний інформаційний ресурс у веб-просторі за темами (спорт, книги, нові фільми, музика, погода тощо) або ключовими словами. Наприклад: Google (google.com.ua), Мета (meta.ua), Яндекс (yandex.ua), тощо.
Результатом пошуку в пошукових системах є зазвичай посилання на певний Інтернет-ресурс, за якими можна окремо переглянути потрібну інформацію.
Для ефективного пошуку потрібно визначити ключові слова.
Ключове слово — це набір слів, словосполучень або фраз, які максимально відображають зміст шуканого матеріалу.
У результаті дістанемо список посилань на сайти, які мають шукану інформацію. Тепер достатньо вибрати одне з них або декілька для порівняння.
Як використовувати пошукові системи?
Пошук можна виконувати з використанням різних пошукових систем.
Алгоритм організації пошуку
Слід мати на увазі, що за виконання пошуку в різних пошукових системах результати можуть виявляться різними.
Кожна пошукова система має свій веб-сайт із головною сторінкою, адресу якого слід увести в адресний рядок браузера. Спільним для головних сторінок різних пошукових систем е наявність рядка пошуку, до якого користувач із клавіатури має вводити ключові слова.
Пошукові системи дають можливість шукати за ключовими словами різні об'єкти: не лише текстові дані на веб-сторінках, а й зображення, географічні об'єкти на карті, відео тощо. Сьогодні існує можливість здійснювати пошук голосом.
Яким відомостям, що подані на сайті можна довіряти?
VІ. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях
Робота за комп’ютером
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1.Знайти відповідь на запитання.
Завдання 2. Знайти і зберегти зображення.
Завдання з. Дати відповідь і знайти на карті.
Вправа «Три кроки».
На другому кроці «Здійснюємо пошук» занотуйте оцінку, якою ви оцінили свою роботу.
VII. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Вправа «Мікрофон»
Вправа «Три кроки».
На третьому кроці «Я це знаю» занотуйте оцінку, яку отримали за усні відповіді.
VIII. Підсумки уроку
Виправдалися майже всі очікування, то значить ви багато дізналися нового.
Давайте назвемо «наші відкриття» на сьогоднішньому уроці.
***
Тепер ще не легко живеться тобі,
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі
Незламна моя Україна.
Квітуй, мов калина, на плесами вод,
Будь в дружбі і праці міцна та єдина.
Хай буде щасливим твій вільний народ,
Прекрасна моя Україно!
Микола Верещак
IХ Домашнє завдання
Знайти інформаційні матеріали про «Сім чудес України». Скласти перелік інформаційних джерел.
X. Оцінювання роботи учнів (Враховуються результати вправи «Три кроки»)
Україна - країна трагедій і краси; країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її. Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте та славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і йога мелодійну мову. Шануймо себе і свою гідність - будемо шановані іншими!