Урок у 9 класі на тему: «Пошук інформації в Інтернеті. Практична робота №8. Пошук інформації в Інтернеті»
Опорний заклад «Новооржицька ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Конспект уроку з інформатики
у 9 класі на тему:
«Пошук інформації в Інтернеті.
Практична робота №8. Пошук інформації в Інтернеті»
Підготував
учитель інформатики
Яцько М.М.
2017
Тема уроку: «Пошук інформації в Інтернеті. Практична робота №8. Пошук інформації в Інтернеті».
Мета уроку:
розглянути:
• пошукові системи мережі Інтернет;
• правила пошуку інформації в глобальній мережі Інтернет;
сформувати вміння пошуку необхідної інформації (текст, графіка і т. д.) в мережі Інтернет;
розвивати пізнавальні інтереси, навики роботи з клавіатурою, самоконтроль;
виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: комп’ютери класу, мережа, Інтернет, підручник.
Структура уроку
Хід уроку
І. Організаційний етап. Мотивація діяльності. (Слайд 1)
Як говорив давньогрецький філософ Піфагор:
«Не роби ніколи того, що не знаєш. Але вчись усьому, що потрібно знайти, і тоді будеш вести спокійне життя» (Слайд 2)
Мета нашого уроку:
На сьогоднішньому уроці ми розглянемо тему «Пошук інформації в Інтернеті» і закріпимо свої знання виконанням практичної роботи №8.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Щоб бути успішними у вивченні цієї теми, пригадаємо (необхідно пригадати) повторений матеріал попередніх уроків. Дайте відповідь на такі запитання:
З поняттям «Браузер та гіперпосиланням» ви вже знайомі.
ІII. Вивчення нового матеріалу.
Повторений матеріал дасть можливість успішно засвоїти нову тему: «Пошук інформації в Інтернеті». Ви думаєте, що Інтернет є середовищем різноманітної інформації, яка є дуже не систематизованою і в цьому хаосі знайти щось практично неможливо. Сьогодні я вам покажу, що ще є дуже багато серверів, за допомогою яких можна здійснювати пошук інформації.
Пошук інформації – одна із самих поширених практичних задач, яку доводиться вирішувати користувачу Інтернету. (Слайд 4)
Існують 3 способи пошуку інформації в Інтернеті:
Пошукова система – це веб-сайт, який надає можливість пошуку інформації в Інтернеті. За принципом дії пошукові системи подіяються на 2 типи: пошукові каталоги (структурований набір посилань на сайти з коротким їх описом) та пошукові індекси (це процес збору, де клієнт задає слово чи групу слів і отримує список посилань на веб-сторінки).
А зараз до вашої уваги пропоную переглянути пошукові системи та їх призначення: (Слайд 5), після цього слайду – (Слайд 6)
Міжнародні:
• Google (google.com.ua);
• Yahoo (yahoo.com);
Російські:
• Rambler (rambler.ru);
Українські:
• МЕТА (meta.ua);
• ukr.net;
• i.ua;
IV. Практична робота № 8
На диску D створюємо папку під назвою «Практична робота № 8». Кожне завдання з практичної роботи зберігаємо в папку.
Тема практичної роботи: «Пошук інформації в Інтернеті».
Мета практичної роботи:
Практична робота передбачає працю на різних пошукових серверах.
Завдання до практичної роботи «Пошук інформації в Інтернеті» (завдання роздаю на окремих картках)
ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ:
1. Під час роботи виконуйте вказівки викладача.
2. Не робіть різких ударів при роботі з клавіатурою.
3. Припиняйте роботу при появі незвичайного звуку, запаху або самовільного вимикання ПК і негайно повідомте про це викладача.
4. Після виконання роботи не забудьте вимкнути монітор комп'ютера.
Практична робота «Пошук інформації в Інтернеті»
VI. Підбиття підсумків уроку.
Рефлексія
Учні по черзі висловлюються одним реченням, вибираючи початок фрази на дошці:
1. Сьогодні я довідався...
2. Було цікаво...
3. Було важко...
4. Я виконував завдання...
5. Я зрозумів, що...
6. Тепер я можу...
7. Я навчився...
8. У мене вийшло… (Слайд 8)
VІI. Домашнє завдання.
Учні повинні знайти вдома (перелік завдань я роздаю їм в роздрукованому вигляді).
Текстову інформацію:
• Прогноз погоди в селищі;
• Курс гривні відносно світових валют на сьогодні;
• Розклад руху автобусів (смт. Новооржицьке – смт. Оржиця).
Графічну інформацію:
• карту селища Новооржицького;
і зберегти її у власній папці із прізвищем (хто не має вдома Інтернету, тому я дам можливість зробити це після уроків).
1