Урок: «Пошук інформації в Інтернеті. Практична робота №8»

Про матеріал

Урок у 9 класі на тему: «Пошук інформації в Інтернеті. Практична робота №8. Пошук інформації в Інтернеті»

Перегляд файлу

Опорний заклад «Новооржицька ЗОШ І-ІІІ ступенів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з інформатики

у 9 класі на тему:

 «Пошук інформації в Інтернеті.

Практична робота №8. Пошук  інформації в Інтернеті»

 

 

 

 

 

 

Підготував

учитель інформатики

Яцько М.М.

 

 

 

 

2017

Тема уроку: «Пошук інформації в Інтернеті. Практична робота №8. Пошук інформації в Інтернеті».

Мета уроку:

розглянути:

   пошукові системи мережі Інтернет;

   правила пошуку інформації в глобальній мережі Інтернет;

сформувати вміння пошуку необхідної інформації (текст, графіка і т. д.) в мережі Інтернет;

розвивати пізнавальні інтереси, навики роботи з клавіатурою, самоконтроль;

 виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: комп’ютери класу, мережа, Інтернет, підручник.

 

Структура уроку

  1.             Організаційний етап (1 хв).
  2.          Мотивація навчальної діяльності (1 хв).
  3.       Вивчення нового матеріалу (6 хв).
  4.      Практична робота № 8 (26 хв).
  5.         Підбиття підсумків уроку (7 хв).
  6.      Домашнє завдання (4 хв).

Хід уроку

І. Організаційний етап. Мотивація діяльності. (Слайд 1)

Як говорив давньогрецький філософ Піфагор:

«Не роби ніколи того, що не знаєш. Але вчись усьому, що потрібно знайти, і тоді будеш вести спокійне життя» (Слайд 2)

 

Мета нашого уроку:

На сьогоднішньому уроці ми розглянемо тему «Пошук інформації в Інтернеті» і закріпимо свої знання виконанням практичної роботи №8.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Щоб бути успішними у вивченні цієї теми, пригадаємо (необхідно пригадати) повторений матеріал попередніх уроків. Дайте відповідь на такі запитання:

  1. Що таке браузер? Які ви знаєте їх види? (це програма, призначена для перегляду веб-сайтів. Приклад: Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Амиго, Яндекс і т.д.) (Слайд 3)
  2. Що таке гіперпосилання? (це активний виділеним кольором текст, зображення чи кнопка на веб-сторінці, натиснення на яку (активізація гіперпосилання) викликає перехід на іншу сторінку чи іншу частину поточної сторінки; або фрагмент HTML-документу та один із базових його елементів) МОЛОДЦІ !!!

З поняттям «Браузер та гіперпосиланням» ви вже знайомі.

ІII. Вивчення нового матеріалу.

Повторений матеріал дасть можливість успішно засвоїти нову тему: «Пошук інформації в Інтернеті». Ви думаєте, що Інтернет є середовищем різноманітної інформації, яка є дуже не систематизованою і в цьому хаосі знайти щось практично неможливо. Сьогодні я вам покажу, що ще є дуже багато серверів, за допомогою яких можна здійснювати пошук інформації.

Пошук інформації – одна із самих поширених практичних задач, яку доводиться вирішувати користувачу Інтернету. (Слайд 4)

Існують 3 способи пошуку інформації в Інтернеті:

  1. Вказати адресу сторінки (самий швидкий спосіб пошуку, але його можна використовувати тільки в тому випадку, якщо точно відома адреса сайту чи документу).
  2. Перехід по гіперпосиланням (це самий незручний спосіб, так як з його допомогою можна шукати документи, тільки близькі по змісту поточному документу).
  3. Звернення до пошукової системи (користуючись посиланням можна нескінченно довго подорожувати в інформаційному просторі Мережі, переходячи від однієї веб-сторінки до іншої, адже в світі створено багато веб-сторінок, то знайти на них потрібну інформацію – майже неможливо).

Пошукова система – це веб-сайт, який надає можливість пошуку інформації в Інтернеті. За принципом дії пошукові системи подіяються на 2 типи: пошукові каталоги (структурований набір посилань на сайти з коротким їх описом) та пошукові індекси (це процес збору, де клієнт задає слово чи групу слів і отримує список посилань на веб-сторінки).

 

А зараз до вашої уваги пропоную переглянути пошукові системи та їх призначення: (Слайд 5),  після цього слайду – (Слайд 6)

Міжнародні:

 Google (google.com.ua);

 Yahoo (yahoo.com);
yahoo2 

Російські:

 Rambler (rambler.ru);

rambler2

  •       Yandex (yandex.ru).

yandex2

Українські:

 МЕТА (meta.ua);

 ukr.net;

 i.ua;

IV. Практична робота № 8

На диску D створюємо папку під назвою «Практична робота № 8». Кожне завдання з практичної роботи зберігаємо в папку.

Тема практичної роботи: «Пошук інформації в Інтернеті».

Мета практичної роботи:

  •       навчитись виконувати пошук потрібної інформації в мережі Internet, використовуючи правила та стратегії ефективного пошуку;
  •       розвивати практичні навички по використанню різних пошукових систем а також вміння правильно зберігати знайдену інформацію на комп’ютері;
  •       виховувати любов до предмету, самостійність, дисциплінованість.

Практична робота передбачає працю на різних пошукових серверах.

Завдання до практичної роботи «Пошук інформації в Інтернеті» (завдання роздаю на окремих картках)

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ:
1. Під час роботи виконуйте вказівки викладача.
2. Не робіть різких ударів при роботі з клавіатурою.
3. Припиняйте роботу при появі незвичайного звуку, запаху або самовільного вимикання ПК і негайно повідомте про це викладача.
4. Після виконання роботи не забудьте вимкнути монітор комп'ютера.

 

Практична робота «Пошук інформації в Інтернеті»

  1.   Завантаж браузер Google Chrome. Проведи пошук інформації за ключовими словами «перша поема Шевченка». Зробіть скриншот запиту та збережіть його у вигляді картинки під назвою «Поема Шевченка.jpg» у папці «Практична робота №8».
  2.   На сервері Yandex проведи повторний пошук за попередніми ключовими словами. Зробіть скриншот запиту та збережіть його у вигляді текстового документа під назвою «Поема Кобзаря.doc» у папці «Практична робота №8».
  3.   На сервері Google проведи пошук інформації за ключовими словами – «Назва твого навчального закладу» та у списку перейдіть за посиланням. Зробіть скриншот сайту та збережіть його у вигляді картинки під назвою «Моя школа» у папці «Практична робота №8».
  4.   На сервері Google введіть фразу «Гімн України». Перейдіть за посиланням та завантажте аудіо. Перейдіть у папку загрузки: Цей ПК –> Загрузки –> виріжте аудіо файл та вставте його у власну папку на диску D.
  5.   Запишіть висновок до роботи. (Слайд 7)

 

VI. Підбиття підсумків уроку.

Рефлексія

Учні по черзі висловлюються одним реченням, вибираючи початок фрази на дошці:

1. Сьогодні я довідався...

2. Було цікаво...

3. Було важко...

4. Я виконував завдання...

5. Я зрозумів, що...

6. Тепер я можу...

7. Я навчився...

8. У мене вийшло… (Слайд 8)

 

VІI. Домашнє завдання.

Учні повинні знайти вдома (перелік завдань я роздаю їм в роздрукованому вигляді).

Текстову інформацію:

 Прогноз погоди в селищі;

 Курс гривні відносно світових валют на сьогодні;

 Розклад руху автобусів (смт. Новооржицьке – смт. Оржиця).

Графічну інформацію:

 карту селища Новооржицького;

і зберегти її у власній папці із прізвищем (хто не має вдома Інтернету, тому я дам можливість зробити це після уроків).

1

 

docx
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
6174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку