Покровська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Троїцького районної ради Луганської області
Пошук відомостей у мережі Інтернет
Урок інформатики
Антонець Тетяни Володимирівни,
вчителя інформатики вищої категорії
Покровської ЗОШ I-III ступенів
Троїцького району
Луганській області
Тема: Пошук відомостей у мережі Інтернет
Мета: ознайомити учнів з пошуковими системами, поняттям Інтернету, формувати інформаційну компетентність; розвивати алгоритмічне, логічне мислення, пам'ять, увагу, сприяти всебічному розвитку; виховувати інтерес до вивчення інформатики, пізнавальну активність, переконаність у необхідності придбання знань.
Тип уроку - урок засвоєння нових знань
Хід уроку
I Організаційний момент.
II Актуалізація опорних знань.
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.
1. Фронтальне опитування.
- Які функції виконує браузер?
- Як дізнатись, чи містить фрагмент тексту гіперпосилання?
- Як зберегти зображення, що міститься в інтернеті?
- Як зберегти фрагмент тексту веб-сторінки?
- Як зберегти всю веб-сторінку?
- Як вставити зображення в текстовий документ?
III Мотивація навчальної діяльності.
- Дуже часто виникає необхідність пошуку необхідної інформації різної тематики. Для цього можна скористатися потрібною літературою або пошуком інформації в мережі Інтернет.
- Який спосіб оберете ви?
IV Повідомлення теми і завдань уроку.
- Наявність комп'ютера і виходу в Інтернет ще не гарантує, що людина зможе знайти потрібну інформацію швидко і повно. Сьогодні на уроці ми навчимося правильно здійснювати пошук інформації в мережі.
V Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані).
VІ Закріплення нового матеріалу.
Інтерактивне навчання «Ранок».
Курс «Інформатика». Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти. Автори: Корнієнко М.М., Краморська С.М., Зарецька І.Т.
§ 10. Пошук інформації в Інтернеті та її критичне оцінювання.
Як знайти дані в Інтернеті.
Вправи «Вивчаємо», «Тренуємось», «Закріплюємо».
Фізкультхвилинка.
2. Практична робота.
Квест «Знайди код від сейфу».
Дізнайтеся код, який відкриє сейф. Перед вами список завдань. Знайдіть потрібну інформацію в Інтернеті, записуйте відповіді, які ви отримаєте після кожного пункту.
Завдання:
1. Дізнайтеся, яка планета Сонячної системи названа в честь римського бога землеробства.
2. Скільки мільйонів кілометрів від Сонця до цієї планети? Запишіть чотиризначне число (.... млн. км.)
3. Скільки пам'ятників Тарасу Шевченку у світі?
4. Знайдіть різницю чисел, отриманих в пунктах 2 і 3.
5. Обчисліть косинус числа, що вийшло.
6. Вставте отримане число замість ікса в наступний приклад:
135470665 + 456 * (Х * 0,5) / 655 431. Вирішіть його.
7. Дізнайтеся висоту найвищої вершини України.
8. Переведіть отримані метри в дюйми.
9. Відніміть отримане число від числа з пункту 6.
10. Візьміть останні чотири цифри і спробуйте за їх допомогою відкрити сейф (запустіть на виконання файл safe.exe, введіть цифри в поле і клацніть мишкою кнопку "Ввести код").
Повідомте вчителю, що всередині сейфа.
11. Якщо код невірний, потрібно перевірити, де ви могли припуститися помилки.
Релаксація.
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору.
Обговорення роботи.
VІІ Підсумок уроку.
VIІІ Домашнє завдання.
Інтерактивне навчання «Ранок».
Курс «Інформатика». Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти. Автори: Корнієнко М.М., Краморська С.М., Зарецька І.Т.
§ 10. Пошук інформації в Інтернеті та її критичне оцінювання.
Вправи №16, №17.